Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Panzerbear Creative Commons License 2025.10.30 -2 0 151701

Mondjuk nem tudom hogy az ablakok minden esetben kitörhetőek e...

Előzmény: Panzerbear (151700)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.30 0 1 151700

Okos dolog

Előzmény: R. Scherbotsky (151699)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2025.10.30 -1 3 151699

Hollandiában és Belgiumban minden közúti forgalomban résztvevő autó kötelező tartozéka az ablaktörő kalapács, ugyanúgy mint pl. az elakadásjelző háromszög.

Panzerbear Creative Commons License 2025.10.30 -2 1 151698

Szerintem olyan ablakokat kell tervezni, amit vész esetén kifelé ki lehet törni és kell bele ehhez egy eszköz. Így van ez a buszokon, vonatokon is. 

Előzmény: Panzerbear (151697)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.30 0 0 151697

Egy baleset után, amikor előtted egy pánikoló, sokkos, ájult, vagy halott ember ül....

Előzmény: Capt.IQ229 (151695)
naiv_ Creative Commons License 2025.10.29 0 0 151696

Otthon tölti, így megéri.

Előzmény: Merulorajt (151693)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.29 0 1 151695

Ültél már ilyenben hátul?

Száltál másztál már onnan ki?

Pánikhelyzetben?

Előzmény: mica-r (151692)
Merulorajt Creative Commons License 2025.10.29 0 1 151694

Nagyon sok lerobbanó, kigyulladó, rozsdásodó kínai-kínai autóról van video a Youtube-on. Vannak orosz videók is borzalmas minőségű 1-2 éves kínai autókról. (A háború kitörése után gyakorlatilag leállt a modern autók gyártása) Mindkét előző kategóriában vannak prémium modellek is.

De ezek nagy valószínűséggel kínai belpiacos autók, és ezeket más minőségben gyártják, mint az exportra menőket.

 

Emellett ma Kínában milliós nagyságrendben állnak többségében elektromos autók hatalmas szabad téri kereskedelmi lerakatokban. Sok ilyen lerakatot már a természet is elkezdte újra magáévá tenni a rajta lévő autókkal együtt.

2021-23-ban a gyártók, hogy fel tudják venni az állami támogatást, a kereskedők raktárkészletére gyártottak. Ezekre már kifejezés is van, null kilométeres használt autó.

Emiatt jelentős csődhullám is volt a kereskedések esetében.

Előzmény: naiv_ (151583)
Merulorajt Creative Commons License 2025.10.29 0 1 151693

"Aki emellett még spórolni is szeretne s nem mindenáron a pénzét kidobni, csak akkor vegyen bármilyen villanyautót, ha OTTHON tud tankolni, kis költségen."

 

Egy ismerősöm nagyjából másfél éve vett egy elektromos Honda SUV-ot.
Otthon van napeleme és tölti. Bp. központjától kb. 40 km-re lakik, a cége 150 km-re van. Rokonok az ország minden részében.
50e km felett van, probléma nélkül.

Azt szokta mondani, hogy ezalatt 2-3 alkalommal fordult elő, hogy necces volt a töltőre érés, és az is inkább az ő hibája volt.

Ezen kívül havonta 1-2 alkalommal fordul elő, hogy úgy kell megállnia tölteni, hogy egyébként még nem akart pihenni/kávézni.

 

Őszintén, én nem gondoltam, hogy neki az elektromos be fog válni, de mégis így történt.

Előzmény: naiv_ (151533)
mica-r Creative Commons License 2025.10.29 -1 1 151692

Ne erőlködj, nincs hátul ajtó, nem is azt írtam. 
Az ajtó is és az ülés is mechanikusan nyitható. 
(ez nem mellékes biztonsági feature)

Előzmény: Capt.IQ229 (151690)
mica-r Creative Commons License 2025.10.29 -1 0 151691

igen

Előzmény: toromon36 (151689)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.29 0 1 151690

Hátul?????

Előzmény: mica-r (151688)
toromon36 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 151689

Láttál már híradót, amikor levágták a tűzoltók a kocsi tetejét? Katasztrófavédelmi bemutató, Dunaújváros

Előzmény: mica-r (151688)
mica-r Creative Commons License 2025.10.29 -1 0 151688

Mármint mi igaz? 
Ezeket lehet mechanikusan nyitni vész esetén.

Előzmény: vazola83 (151687)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.29 0 0 151687

Ez mondjuk valóban igaz :-(

Előzmény: Capt.IQ229 (151685)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.29 -1 0 151686

Igen, és kik ülnek ilyen autókban hátul? A gyerekek...

 

Előzmény: Capt.IQ229 (151685)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.29 -1 1 151685

Azonnal betiltani!!! Életveszélyes hulladék!!!

 

Előzmény: Panzerbear (151683)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.29 -1 1 151684

Nem tudsz mindenki helyett gondolkodni.

Szóval 3 ajtós 5 személyes autóban a hátul ülőknek van dedikált, jól látható, begyakorolt kilincsük az ELSŐ ajtóhoz?

A választ természetesen nem tőled várom, hanem a rettegőktől.

Előzmény: Panzerbear (151682)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.29 -2 0 151683

Míg lehet kapni legálisan 4-5 személyes, de két ajtós autót, addig nem érdekel az ilyen picsogás...

Előzmény: Capt.IQ229 (151674)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.29 -1 0 151682

Döbbenet...és még olyan autók is vannak, ahol a hátsó sorhoz ajtó sem tartozik...hallatlan...olyanban még biztos nem égett benn ember, ezért nem tilthatták be öket...

Előzmény: mica-r (151672)
pizo Creative Commons License 2025.10.28 0 0 151681

6/1990 KöHÉM rendelet

 

Ajtókra, zárakra, csuklópántokra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
82. § A zárt fülkéjű, illetőleg utasterű vagy rakodóterű jármű ajtóinak, ablakainak és nyitható zárófedeleinek

a) olyannak kell lenniük, hogy menet közben ki ne nyíljanak és véletlen illetőleg balesetkor történő kinyílásuk veszélye a legkisebb legyen,

b) bezárhatóknak kell lenniük úgy, hogy illetéktelen személy a járműbe – szerkezeti alkatrészek erőszakos megsértése nélkül – ne juthasson be.

 

Zoli

naiv_ Creative Commons License 2025.10.28 -2 1 151680

A sokat hype-olt önvezetés nem izgatja az autóvásárlókat, éljen az allrad hajtás, mondják:

 

Felmérés: az összkerékhajtás mindent visz, az önvezetés senkit sem érdekel — Totalcar

 

Ehhez én is csatlakozom, ez utóbbit lehet valamire használni. 

Még egy taxinál (busznál stb.) lehet értelme, ezek naphosszat róják a kilométereket, de engem pl. egyáltalán nem izgat, hogy reggel , mikor beérek fél óra alatt, helyettem vezessen valaki.

Nem, sőt kifejezetten élvezem a vezetést, s biztosan sokan vannak ezzel így. Pláne, h ezért nem kis felárat kell fizessen , s elegáns autóját elcsúfítják mindenféle ide -oda "ragasztott" szerelvénnyel, a nem kis munkával (pénzzel) megszerzett áramvonalasság elrontását nem is említve....
De bizonyos biztonsági funkciók lehetnek nagyon hasznosak, pl. valaki elalszik a volánnál, autója nem fut le az útról, nem megy át a szembe jővő sávba, s szépen lelassul, megáll, bekapcsolja a veszvillogót, s felébreszti a sofőrt - no ennek lehet komoly értelme, privát és kamion szférában is, persze akkor, ha ezt elég nay megbízhatósággal megteszi. 

(saját autóm ezen képességére - bár van neki - nem bíznám az életemet...)

VéPeti Creative Commons License 2025.10.28 0 0 151679

Egy balesetben sérült autónál minimális esetben nyitható az ajtó, mert beszorul, tekeredik a kasztni, esetleg azon fekszik a kocsi.

 

Repülésben is a kényszerleszállás checklista elején ott volt, hogy nyisd ki az ajtót, ablakot, típusonként eltérőek a lehetőségek, mert talajt érve életet menthet.

Előzmény: Capt.IQ229 (151674)
Ubulaköbön Creative Commons License 2025.10.28 0 1 151678

Egy ismerősömnek volt egy hobbiautója, lefalaztatta a kilincset, tök faszán nézett ki. Sehol nem tudta áttolni a műszaki vizsgán... :))

Előzmény: mica-r (151676)
pizo Creative Commons License 2025.10.28 0 0 151677

Már az 1975-ös MGB-n (tervezve 1960-61-ben) úgy volt kialakítva az ajtó, hogy egy ütközésnél se kipattanni, se beszorulni lehetőleg ne tudjon.

 

Amúgy meg az ajtó baleset/ütközés utáni nyithatósága a törésteszteken is kiemelt figyelmet kap.

 

Zoli  

Előzmény: Capt.IQ229 (151674)
mica-r Creative Commons License 2025.10.28 -1 1 151676

Akkor visszakanyarodunk oda, ahol ezt kb 2 hete abbahagytuk.
Neked mennyi emberéletet ér meg a divatosabb kilincs?

Előzmény: Capt.IQ229 (151674)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2025.10.28 0 0 151675

Ez így van, de hát pl. egy igazságügyi műszaki szakértő erről honnan értesülne?

Előzmény: Capt.IQ229 (151674)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.28 -2 2 151674

Még mindig nem érted.

Az ajtónyitás 100-ad rangú dolog MERT maga az ajtó nem nyitható a balesetek NAGYON NAGY %-ában.

Egy balesetben sérült autónál minimális esetben nyitható az ajtó, mert beszorul, tekeredik a kasztni, esetleg azon fekszik a kocsi.

Nézz meg 100 tűzoltósági felvételt. 1 kezeden meg tudod számolni, hogy hányszor NEM alkalmaztak feszítővágót a tűzoltók.

 

Előzmény: mica-r (151672)
naiv_ Creative Commons License 2025.10.28 -1 0 151673

A design, a marketing néha felülírja a biztonságot. A biztonság összetett feladat, a piac, a profit pedig sürget, a végeredmény: komoly problémák.
Reméljük ez nem jár majd áldozatokkal az önvezető taxi fronton.

Előzmény: mica-r (151672)
mica-r Creative Commons License 2025.10.28 0 3 151672

Nem ez a lényeg, hanem hogy magától értetődő egyszerű megoldás kell legyen az ajtónyitás, nem vésznyitó kezelési tanfolyamon elsajátitható

Előzmény: Capt.IQ229 (151671)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!