Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.30 -1 0 38423

NA még egy link, főleg a GDP kép miatt

https://g7.24.hu/allam/20171025/meszaros-lorinc-uzlettarsa-epitheti-a-bekesi-autopalya-utolso-szakaszat-is/

 

Megyénként van %-is, nagyítható, ami ahiányzik az a honnan hova emelkedett

 

Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.30 0 0 38422

http://magyarepitok.hu/aktualis/2017/12/az-m44-ujabb-szakasza-talalt-kivitelezore

 

A most kihirdetett 18 kilométeres keleti szakaszon a hirdetmény nettó 41 milliárd forintos szerződési értéket jelölt meg...

2.3 milliárdos km áron.... autópálya

Van benne legalább 1 felüljáró, meg 2 körforgalom....

 

https://hirtv.hu/ahirtvhirei/atadtak-az-m3-as-autopalya-uj-szakaszat-1252598

2014. október 10., péntek 17:27, frissítve: péntek 18:02

Befejeződött az M3-as sztráda Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti második szakaszának építése. A 11,9 kilométer hosszú szakasz 15,5 milliárd forintba került. Az autópálya építése nem áll meg itt, egy kormánydöntés értelmében az ukrán határig tartó szakasz előkészítése már folyamatban van – mondta az átadáson Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter.

 

 

1.3 milliárdos km áron.... autópálya

 

 

2014.10.31.

A 2,2 kilométer hosszú, kétszer egy sávos út egy év alatt készült el. A Kálmánházi utat köti össze a sztrádával. A beruházás 3,4 milliárd forintba került, melynek 85 százalékát uniós forrásokból finanszírozták.

1,5 milliárdos km áron egy 2x1 sávos elkerülő

 

Hihetetlen a szórás...

Anno valahol olvastam, hogy egy felüljáró 1 milliárdba kerül, egy körforgalom meg több 100 millió

 

NIF videók ha érdekel valakit:

M4-M8 autópálya elválási csomópont

https://www.youtube.com/watch?v=HHwUYGbe6VQ

 

47. sz főút Hódmezővásárhely elkerülő szakasz

https://www.youtube.com/watch?v=0VSho0bdbjI

 

 

 

dimelo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 38421

Az is igaz.

De nem kizárólagos.

 

Az ártándi átkelő forgalmát éveken keresztül alul mérték, most két év alatt "meglódult" a matek.

Ami azért is bizarr, mert Berettyóújfalu 42-47 elkerülőn alig van változás...

Valójában korábban is magasabb volt már, így a növekedés egyenletesebb, mint a közzétett adatsorban.

 

Ami elgondolkodtató: az M35 forgalma

2008   7821 / 1482

2010   8063 / 1590

2016   8796 / 1324   Megyematrica bevezetése miatt +1150 szgk. látható, mégis csak 733 db a növekedés.

                                 Igen, az E-útdíj miatt is tgk. volumen csökkenés...

 

A teherforgalom adatait befolyásolja az is, hogy az automata számlálók nem mindig pontosan ismerik fel

a kisteher- és középnehéz tgk-kat, így erősen hullámzik a tgk volumen. (nem csak itt...)

 

Tehát az M35 autópályán 9 év alatt 975 db gépjármű növekedés történt.

évi 1,08%,    Erre mondják: na ne...

Előzmény: Mash_bakter (38420)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.30 -1 0 38420

hát jó sokáig, ahogy elnézzük a túl oldali autópálya építés ütemét...

Előzmény: troglodita (38417)
dimelo Creative Commons License 2017.12.30 0 0 38419

Féllábú? Lábatlan...

Óriás?  Bonsai...

Jó sokáig?  Nézd meg az északi szakaszát:

11 év alatt nem érte el a tízezres forgalmat... (8371 db)

ami alig 12-15%-os kapacitás kihasználás....

 

Miről álmodoznak a döntéshozók?

 

(Pazarlásra felkészül M47 dél... vagy az új kedvenc M21 S.tarján elkerülő)

Előzmény: troglodita (38417)
troglodita Creative Commons License 2017.12.29 0 1 38418

Egy kárbecslő cégnél dolgoztam és az M6 építésénél le akarták hívni a biztosításuknak megfelelő összeget, mert a nyári vihar szétmosta a földmunkájuk nagy részét. De lófaxot se kaptak, mert semmi rendkívüli nem volt az időjárásban, csak a szokásosnál kicsit nedvesebb volt az a nyár ;-)))

Előzmény: Mash_bakter (38415)
troglodita Creative Commons License 2017.12.29 0 0 38417

Na igen, ez azért még eléggé féllábú óriás így, és ugye az is lesz egy jó darabig...

Előzmény: dimelo (38416)
dimelo Creative Commons License 2017.12.29 0 2 38416

Így lett boldog a politikusok karácsonya...

 

Ha az északi szakasz forgalmából számolunk, jó ha 500 db tehergépkocsi használja/nap az új részt.

Több forrás szerint személykocsi sem több.

A HB Napló munkatársainak elég lett volna megfigyelni a Mikepércsi utat, mi változott befelé....

Előzmény: troglodita (38414)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.29 0 0 38415

á dehogy, csak jött a monszun és elmosta az út oldalát, mert szarul volt megcsinálva

remélem ez még granaciába megy

Előzmény: troglodita (38414)
troglodita Creative Commons License 2017.12.29 0 0 38414

A lényeg, hogy jó hegyi román szokás szerint átadták, miközben még bőven dolgoznak rajta. Ezt is miért kellett eltanulni a balkániaktól???

Előzmény: dimelo (38413)
dimelo Creative Commons License 2017.12.29 -2 0 38413

https://www.naplo.hu/helyi/2017/12/28/lezarasok-epitesek-az-uj-uton.naplo

 

Az autópályára a Hajdúszoboszlóra vezető 4-es számú főútról felhajtva ugyan tábla jelzi, hogy fizetős szakaszra érkeztünk, de december 31-ig még nem kell autópálya-matricát vásárolni.

A bejárás időszakában alig volt forgalom, csak néhány kamionos és autós használta a nemrégiben átadott útszakaszt. A szabályoknak megfelelően kényelmesen és csöndesen lehetett haladni,

ám a reggeli csúcsban jelentősebb forgalomra számíthatunk. Az autópályán egy kilométer hosszan útlezárás van érvényben, ezen a szakaszon csak a belső sáv használható.

A lezárt útrészhez érve azonban sem munkagépeknek, sem munkásoknak  nem volt nyomuk, csak bóják jelezték a lezárt területet.

Az új főúton még dolgoznak

A 481. számú főúton viszont dolgoztak a munkagépek a leállósávban, az áthaladó forgalmat pedig munkások irányították, mert csak egy sávon közlekedtek a járművek.            

A munkálatok ellenére is fennakadás nélkül lehetett haladni, mindössze nyolc percbe telt eljutni az M35-ös autópálya felhajtójától a 481-es főút végéig, az autó- és kamionforgalom

az utóbbi szakaszon is csekély volt.

Mint azt a Nemzeti Infrastruktúra (NIF) Zrt.-től megtudtuk, a kivitelező az M35-ös autópályán az esőzés okozta károkat állítja helyre, ezért van szükség a forgalomkorlátozásra.

Amennyiben az időjárás engedi, a munkák napokon belül befejeződnek. Rossz idő esetén legkésőbb tavasszal folytatódnak. A 481-es főúton nincs munkavégzés – tájékoztatott a társaság.

 

Ezt a kiváló ütemérzéket! Az év legcsendesebb napjaiban "tesztelnek"...

 

Mindenesetre a NIF "tájékozottsága" elgondolkodtató...

sirdavegd Creative Commons License 2017.12.28 0 0 38412

Így néz ki:

Előzmény: sirdavegd (38411)
sirdavegd Creative Commons License 2017.12.28 -2 2 38411

Ó, anno az orosházi 47-es elkerülő útnak sikerült felüljáróban kereszteznie a szentesi országutat és a vasútvonalat egy mocsaras, tavas ponton. Egy évig döngölték a követ a talajba egy jókora golyóval, mielőtt bármi épülhetett. A vicces az, hogy utána a közlekedéspolitika nem tudta beszántani az amúgy nulla forgalmú, 30km/h-val járható (egy időben 10-re korlátozott, de a felső szakaszán 50-re tupírozott) vasútvonalat, mert akkor elég lett volna egy körforgalom... (de a terményfeladást is megszűntették, mert minek).

u.i. a körforgalmat amúgy megépítették, 1km-vel nyugatabbra a szentesi úton, a Gyopárosi strand bekötő útjánál, természetesen leágazással az elkerülőről, bekötő úttal, stb. stb.

 

De a felüljáró azóta is remekül szolgál, csak tök felesleges.

Előzmény: trizs77 (38407)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.28 -2 0 38410

Sot ugyanezen a friss NIF terkepen: 

 

 

Hoppa!  LOL

 

 

 

Előzmény: tocsikolnak (38409)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.28 -2 0 38409

A legujabb NIF fejlesztesi terkep szerint: 

 

A St.nal  kotott "modern varosok" szerzodes szerint:

 

"A nemzeti fejlesztési miniszternek 2019. december 31-ig gondoskodnia kell a szükséges intézkedésekről a Salgótarjánt elkerülő, az országhatárral is összeköttetést biztosító négysávos útszakasz kiviteli terveinek elkészítése érdekében"

(erre a projektre a teljes budzse: 40~50 mrd HUF).

 

 

Csak egy szellemi fogyatekos nyavalyog tenyekkel szemben. Vagy troll, de DFTT. 

tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.28 0 0 38408

a 2x2 csak innen indul (ZOLD KOR), jol latszik is a terkepen:

Ahol jelenleg nem epul semmi olyan, aminek kellene, annak ellenere, hogy onnan fog indulni az R23 (SARGA KOR):

 

 

Előzmény: trizs77 (38407)
trizs77 Creative Commons License 2017.12.28 -1 2 38407

Azért a Nagybátony Béke úttól, Kisterenye MOL kútig tartó 21-es, útszakasz is egy tóban fekszik, bár nevezzék azt hivatalosan mocsárnak, tőzegnek vagy aminek akarják.

 

Ott a 2x2 sávúsítás nem lesz nehéz munka lévén sík és egyenes, de az útalap földmű elkészítése tartósra....................................................??

dimelo Creative Commons License 2017.12.28 -1 1 38406

Köszi a szakmai elmélyülést.

Egy kicsit még árnyalnám, talán még világosabb lehet a Salgótarján környéki káosz.

Pásztó  - Somoskőújfalu között 4 helyen történt számlálás.

A határadat csak 2 napról származik, ezért nem eléggé megbízható.

Ezzel együtt sem biztos, hogy minden határon átkelő átmegy S.tarjánon.

Lehet, hogy csak Somoskő-Salgóbánya, vagy a Beszterce-lakótelepről indult Szlovákiába.

A valószínőség mégiscsak az, hogy a határforgalom zöme áthalad S.tarjánon, de az együtt is csekélyke:

2000 gépjárműből kb. 300 tgk. A 6864 mérőhely ehhez támpont.

 

A Bátonyterenye-22. úti csp. közötti (13903) 364 nap masszív biztonságú. Ahol 520 tgk. halad délről S.tarján felé.

Az 1093 mérőhelyhez beírt felszorzás - illetve 353 nap ellentmondását a Közútnál lehetne kérdezni...

 

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (38403)
troglodita Creative Commons License 2017.12.28 0 0 38405

Egyébként hasonló a helyzet Csengelénél is, ráadásul ott még kamionparkoló is van, csak fel- és lehajtás nincs...

Előzmény: Mash_bakter (38343)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38404

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/12/indulhat-az-m8-as-epitese-kormendtol-ausztriaig

 

itt is tözeg lépra kell építeni azért ilyen drága.... 

Mert az M76 egy része érinti a kis Balatont, még talán érthető a  9km-re a 38 milliórd...

 

Na de itt 2x1 sávos út épül: 

A több mint 63 milliárd forint értékű, 29 kilométer hosszú útépítés kivitelezésének nyertese a Duna Aszfalt Kft. a Mészáros és Mészáros Kft-vel közösen.

Fradista Utazó Creative Commons License 2017.12.27 -2 1 38403

Ilyen adat nincs a forgalomszámlálásban. Azt lehet megnézni, legalábbis elvben, hogy mekkora forgalom van a 21-esen Salgótarján felett, de, hogy abból mennyi az átmenő, és mennyi tart Salgótarjánba, az nem látszik. Mindazonáltal, mivel Tarján fölött már csak Somoskőújfalu van a határig, és a szlovák oldalon sem látszik semmi, ahonnét tömegek ingázhatnának Tarjánba, valószínű, hogy a 21-es ott mért forgalmának döntő része áthalad Salgótarjánon.

De van egy kis probléma: a 48-as km (Kisterenye) után sehol nem volt a 21-esen komolyan vehető forgalomszámlálás 2016-ban. 2015-ben egy 30 napos mérés volt, az nem precíz adat, de használható. Annak az eredménye viszonylag szerény: 4.600 egységjármű, ebből 230 nehéz tehergépkocsi. 2014-ben nem volt értékelhető forgalomszámlálás azon a részen. 

Előzmény: Mash_bakter (38399)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38402

Amit meg lentebb latsz, karacsonyi kiadaskent, az nem a 2106os OKA, hanem egy hazi csinalmany. Suletlenseg.

Előzmény: Mash_bakter (38399)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38401

Megneztem eloben, gaz a kamionok sora egy megyeszekhely belvarosaban!

Előzmény: Mash_bakter (38399)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38400

A NIF valasza hibas. a 21es ut vege nem St., hanem Somoskoujfalu (H) / Satoros (SK) hataratkelohely. 

 

 

A valasz szerint az M3tol kb 50 kmre, St. deli hatara (azaz Zagyvapalfalva) lenne a 21es vege. Ez nem igy van. 

Előzmény: Mash_bakter (38397)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.27 -1 0 38399

Mennyi az átmenő forgalom? Megnézted a 2016-os OKA-ban?

Előzmény: tocsikolnak (38398)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.27 0 0 38398

A regi utpalya felujitasa is kesz volt mar szeptember vegen Szurdokpuspoki/Paszto Del es Paszto Nyugat / Matraszolos szakaszokon is.  Oktobertol kesz ott minden az uton, a Paszto nyugati feluljaro  es a vadatjaro a sertesteleptol 1 kmre eszakra, ezek nem voltak meg befejezve mostanaig. 

 

Lorinci es a nagygombosi hid kozotti szakasz van lemaradva.

 

Tar / Matraverebely ill. Nagybatony / Kisterenye folyamatban.

 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 

A nagy kerdes, hogy hogyan / merre tovabb mert St. meg mindig nincs elkerulve. 

 

Masik kerdes, hogy az R23 miatt megint felturjak a kisterenyei ipari parki reszt, mert a fakat / bokrokat mar 1 eve kivagtak az R23 tervezett elvalasanal es tovabb kelet fele (ipari park es Lidl kozotti bozotos), de ott nincs jelenkeg csomopont / korforg. epites vagy rajzon betervezett akarmi.

 

 

 

Előzmény: adiaboli (38396)
Mash_bakter Creative Commons License 2017.12.27 -1 2 38397

Van egy külön oldala a 21-es út építéséről:

http://3100.hu/tag/21-es-ut-bovitese/

 

Anno írtam a NIF-nek :)

2016. 09. 12

 

Szép jó napot.

Tök jók a cikkek, de mint már írtam hiányoznak a térképek.
De szám adatok is...
M3 Salgótarján távolsága
Ebből mennyi 2x2 sávos
Mennyi van építés alatt
Mennyi van tender alatt
Mennyi az ami se tender se építés alatt nincs.
Így a földi halandó is tudná valamihez kötni a számokat...
Ha ne adj isten még válaszolnanak egy adófizető levelére az lenne a minimum.

 

Nem gyorsan, de jött válasz is: (Kerek 2 hónap kellett hozzá, azt gondoltam 2 munkanap elég lesz)
2016. 11. 14.

Tisztelt érdeklődő!

 

Kérdéseire az alábbi válaszokat adjuk:

1.            Salgótarján M3 ap.-tól való távolsága majdnem pontosan 50 km.

2.            Ebből jelen pillanatban 24,3 km négy sávos.

3.            Kivitelezés alatt van 14,4 km.

4.            Közbeszerzés alatt van 11,3 km.

5.            A fentiekből látható, hogy nincs olyan szakasz, amely ne lenne már most négysávos vagy ne lenne négysávosítva az elkövetkező 2 év alatt.

 

Tisztelettel:

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

1134 Budapest, Váci út 45.

www.facebook.com/nifzrt

 

 

 

Előzmény: adiaboli (38396)
adiaboli Creative Commons License 2017.12.27 0 0 38396

Viszont a 21-es Szurdokpüspöki-Mátraszőlős-Pásztó szakaszán továbbra is csak két, azaz 1+1 (most már az új) sávon halad a forgalom. A régi útpálya felújítása és ekként a teljes értékű szakasz átadása még hátravan:

http://magyarepitok.hu/utepites/2017/03/elkeszult-a-21-es-ut-uj-savjaival-a-he-do-es-a-swietelsky

Előzmény: tocsikolnak (38393)
tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.27 0 0 38395

ST. elkerulo (21es fout utolso szakaszanak fejlesztese)

 

Ilyesmi 2x2~t akarnak 50 milliardert: 

 

B vagy C 2x1 lenne ertelmesebb; SK bevonast igenyel: 

 

 

tocsikolnak Creative Commons License 2017.12.27 0 0 38394

A pasztoi sertestelep sajat kulonszintut kapott; Matraszolos, Kisterenye, Matraverebely: nem. 

(Bonafarm erdekeltseg?)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!