Keresés

Részletes keresés

BE200 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3353

Én csak a csövekről tudok nyilatkozni, azoknál biztos, hogy a rendszerváltás előtti, sokkal jobb volt. 

Előzmény: karikaV43 (3351)
BE200 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3352

Szia Ákos !

 

Amennyiben megfelezzük a számokat, akkor is bőven 6000 feletti a darabszám.

Én még mindig, a magyar oldalakon feltűnő mennyiséget keveslem. 

Talán csak nem ment az összes exportra ?! 

Tényleg ott lehet a "kutya elásva" amit írtál, hogy sokan 

össze keverik (én is keverném ha látnám) a különböző gyártmányokat. 

 

Te, hogyan/miből tudod felismerni ? 

 

Üdv 

Sanyi

Előzmény: a_hollo (3347)
karikaV43 Creative Commons License 2017.05.22 -1 0 3351

Lakatos volna az eredeti szakmám,bár csak a 80-as évek végén tanultam,de szerintem most jobb az acél minősége.

Eleve más technológiával gyártanak,persze a régi anyagokat annyira ismerem,csak amennyit dolgoztam vele.

Előzmény: BE200 (3346)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3350

Szia!

Ilyen felépítményt még nem láttam,  "Kéttengelyes boroshordós fékbódéval ", de ezt a boroshordó kialakítást sem.  Ezen kívül itt négy feliratos táblának kéne lenni.

G. Zsolt topiktárssal egyetértek, hogy a ez valószínűleg Deákéknál a gyártás befejezése előtti  

" amink van még, azt szereljük össze valaminek " időszakból való. A fényképek jól mutatják ezt, például a "hordó ászkok " össze - vissza dőlése, vagy az egyik lépcső ferde szegecselése. Hasonló pontatlan megoldásokat  a saját szemetekkel is láthatjátok az általam oly sokat emlegetett "Játékudvar "- ban még meglévő Deák kocsikon.

Illetve még egy lehetőség van, valaki ügyes kezű Deák alkatrészekből a saját kedvére készített egy replikát, ami most piacra került. Ez igazán nem volt olyan nagy ördöngősség.

Üdv: Zoli

Előzmény: mozgópostás (3348)
mozgópostás Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3349

Fiúk (gondolom lányok itt sincsenek), itt a jó kis sines kínálat, odakint úgy tűnik nem kell senkinek:

http://www.ebay.de/itm/Penzverde-PV-PeVe-Ungarn-16-Stk-schone-Spur-0-Gleise-schone-Ruckbauware-/352062917243?hash=item51f895ca7b:g:Qd8AAOSwblZZDcWw

mozgópostás Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3348

Lehet, hogy ez is az?

http://www.ebay.de/itm/382087190881?_trksid=p2060353.m1431.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Erre aztán se sagyar se német felirat nem került, de egész jónak tűnik. Nekem csak nagy tartályom van, de arra minden igaz, amit korábban írtál, viszont mivel 5 kemény magyar ezresért vettem valamikor, mindjárt nagyon szépnek láttam.  :)

Előzmény: a_hollo (3347)
a_hollo Creative Commons License 2017.05.22 0 0 3347

Szia,

 

Ki tudja, mennyi Deák kocsi készülhetett, de évi 500 biztos nem.

 

Egyébként szoktak megjelenni Deák kocsik az Ebay-en vagy más aukciókon. Viszont ritkán szerepel a leírásban, hogy Deák vagy magyar replika. Vagy nem tudja az eladó, vagy spelulációból hallgatja el. A képek alapján néha nagyon fel szokott menni az ára. Aztán hogy mit szól a vevő, amikor megkapja és kézbe fogja, azt nem tudjuk meg.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: BE200 (3346)
BE200 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3346

Na és akkor kanyarodjunk vissza az fórum eredeti témájához. 

 

Szia Karika !

Azon tűnődöm, Deák úr vajon mennyi 0-ás terméket gyártót pályafutása során ? 

Ráadásul a közel múltig űzte az ipart !

Mégis, előbb tűnik fel egy sokkal régebbi Tóth, mit egy Deák. 

Tény, hogy Német relációba gyártotta termékei jelentős részét, 

mit ahogy azt a 3338 -ban írtad.

 

Na de akkor még is mennyit gyártott, mondjuk évi 500 db-ot ?

Az közel 25 éves pályafutása alatt 12.500 db !

Szerintem ezek reális számok.

Elgondolkodtató, hogy ekkorra mennyiség hova "tűnt el" ? 

 

Tudom, itt nem "váltjuk meg a világot" de számomra ez egy érdekes ellentmondás.

Már mit a darabszám/ felelhetőség közötti meghökkentő anomália. 

 

Én a szociban is csövekkel foglalkoztam, ha zongorázni tudnám a különbséget, 

az akkori és a mostani között, a szoci javára, akkor én lennék Liszt :D 

Tényleg az gondoltam, már mint a modell alapanyag kérdésben, hogy 

akkor jobb volt az is, hát tévedtem :D 

 

Üdv

Sanyi

Előzmény: karikaV43 (3335)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3345

Mindig tanul ,lát újat az ember.:)

Előzmény: mozgópostás (3343)
mozgópostás Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3344

Gondolom amíg rá nem jöttek, hogy részben meztelen a király.

Előzmény: karikaV43 (3338)
mozgópostás Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3343

Hát ez nem egy gyorstüzelő válasz volt, de jobb későn mint soha!

Egyébként meg az infokat követve hamar lehet találni egy elemmel töltött képet is.

Üdv!

 

Előzmény: r250 (3340)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3342

Nem. Valóban igaz. zsebtelep való bele. elírás volt csupán. :)

Előzmény: r250 (3340)
József Gábor Papp Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3341

Gondolom nem a mozdonyban van(nak) a telep(ek) hanem a vezérlőben,mint a Piko és TT egyszerű készleteinél.Ami nekem van vezérlő,abba pl. 6 db 1,5 voltos elemet lehet belerakni,az 9 volt.Igaz,0-ás mozdonyt még nem láttam elemes kivitelben,de attól még lehetett.                                                                                       Gábor                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Előzmény: r250 (3340)
r250 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 3340

Kérdezném, hogy miként 9 V-os a kis Zeuke mozdonyod, hiszen zsebtelep jár bele? p.

Előzmény: JohnB89 (3051)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.20 0 0 3339

Szia Kari!

Olvastam a helyreigazításod a Vaterán. Sajnos, látszik az igazság, hogy akik nagyban árulnak, azoknak halvány segéd fogalmuk sincs, arról, hogy mit is árulnak. Arra utaznak, hogy az " újoncok " bedőljenek a hirdetésüknek. Így aztán már csak kínomban kuncogok, hogy miket próbálnak a keresettebb Pannóniaként eladni. A csekélyke tudásom csak az Előrére vonatkozik, de minden újoncnak felajánlom, hogy kérdéses dologban szívesen segítek, ha a privát és nyilvános emilemre írnak.

Üdv. Zoli

Előzmény: karikaV43 (3338)
karikaV43 Creative Commons License 2017.05.20 0 0 3338

Mert Marklin replikákat csinált,ugyanis azt nemzetközibe jobb pénzért eltudta egy ideig adni.

Előzmény: mozgópostás (3337)
mozgópostás Creative Commons License 2017.05.20 0 0 3337

Köszönet mindenkinek az okosítást Deák témában! Nagyon tetszenek a reakciók is, nemcsak erre a kérdésre. Zoli kolléga általában igen gyorsan válaszol, s csípőből gyorstüzel mint a cowboyok. Aztán egy idő múlva Ákos úr elővontat valami ilyesmit:

http://www.ebay.at/itm/Eisenbahnwagen-Spur-0-30er-Jahre-mit-marmorierter-Tarnlakierung-und-Kanone-/252932441501?hash=item3ae3f2c59d:g:pyAAAOSwiDFYPD6B 

s mint Old Shatterhand, egyetlen igen pontos és igen jólirányzott lövéssel leteríti a témát.  :)

 

Szép az a kis kék Deák tartálykocsi, de sose értettem, hogy miért nem vállalta fel a Deák a MÁV feliratokat.

Üdv!

Előzmény: a_hollo (3330)
nohabrok Creative Commons License 2017.05.20 0 0 3336

Nekem az utolsó pillanatban még lett egy Deák.

 

 

karikaV43 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 3335

Azért nem látsz Deák holmit,mert ritka az ebay-en sem gyakori vendég,nekem van 0-ás cséplőgépem pl. tőle.

Az szocialista acél kanyarba sincs a maiakhoz képest egyébként.

Előzmény: BE200 (3334)
BE200 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 3334

Szia Ákos !

Teljes mértékben egyet értek veled, szóba került 3137-ben is már ez a téma, akkor szinte ugyan azt írtam, mint te most.

Részemről Tóth úr munkásságából felehető adatokból tudom,hogy Tóth úr, khmmmmm kreatív volt, az anyagbeszerzésnél.

talán ebben is, rejlik az anyag minőség béli különbség.

Mert hiába a rendszerváltás, a szinte végtelen lehetőségek tárháza, a szocialista acél, az bíza acél volt :D

 

Nekem az is furcsa, hogy Deák úr is cca. 20 évet készített 0-ás kiegészítőket, de én pl, mér egyet sem láttam, felbukkanni, semelyik árverési oldalon ?!

Pedig bizonyára nem kevés készülhetett, még német exportra is.

 

Üdv

Sanyi

Előzmény: a_hollo (3330)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.18 0 0 3333

Valakinek tipp hogy került elő ennyi Pannónia készlet épp most ? :)  Kell a pénz nyaralásra ? Én mindenesetre továbbra is szeretnék venni egy szép Előre mozdonyt és egy Előréhez jó trafót is. Légyszi írjatok aki megválna valamelyiktől ?! Megegyezünk !
Üdv

karikaV43 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 3332

Ezt le sem kell festeni így is nagyon jó.

Előzmény: a_hollo (3330)
Dogma3 Creative Commons License 2017.05.17 -1 0 3331

Köszönöm szépen a választ.

Előzmény: a_hollo (3327)
a_hollo Creative Commons License 2017.05.17 0 0 3330

Szia,

 

A "nagy gyűjtők" nevében nem vagyok hivatott nyilatkozni, de a saját véleményemet szívesen megosztom a Tóth/Deák témával kapcsolatban. Szerintem s Deák kocsik minősége sajnos lényegesen elmarad a Tóth kocsikétól. Vékonyabb lemezből készült, kevésbé pontosan, gyengébb a festés, feliratozás minősége stb. Lehet, hogy fénykép alapján nem szembetűnőek ezek a különbségek, de ha kézbe veszed, rögtön érezni a különbséget. Engem nagyon bosszant, amikor látom, hogy pl. egy tartálykocsin a tartály kicsit ferdén van felforrsztva, a festékben kosznyomok vannak, a felirat nem festve van, hanem ragasztva, az is ferdén stb. Főleg annak tudatában, hogy többnyire ugyanavval a szerszámmal készült, tehát nem lett volna technikai akadálya hasonló minőségnek. Közben az idő is telt, kicsit a hiánygazdaság is javult, jobb anyagok is elérhetőek lettek volna. Kár érte, színesíthette volna az igényes magyar modellek palettáját.

 

Ez egyebként sajnos nem egyedi jelenség. Az ugyanúgy érthetetlen számomra, hogy tud a Merkur a régi nagyon szép nagy gőzösébből hosszas fejlesztőmunka eredményeképpen egyre gagyibb mozdonyt csinálni. Miért gondolják, hogy minél több csavar van a mozdony kasztniján, annál szebb lesz?

 

Szerencsére van ellenpélda is, szerintem így kell kinéznie egy igényes kisszériás modellnek (még festetlen állpotban):

 

 

Üdv,


Ákos

Előzmény: mozgópostás (3324)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 3329

Szia!

Sajnos a bölcsesség kövét nem én őrzöm, ezért, csak szokásosan okosodni tudok.

Tehát:

- A Tóth féle vonatokból sem készül már több, ahogy a PV- ből sem.

- Ez vonatkozik ezek szerint a Deák féle 0- ás méretre is. Amúgy örökösként Deák úr eleve a Tóth félék gyártását folytatta az örökölt szerszámokkal. Nem tudom a kettőt összehasonlítani, mert eddig csak Deák féle volt a kezemben és Tóth félét csak fényképen láttam.

- A felsoroltak alapján az értékük a ritkaságukkal egyenes ( lehet, hogy exponenciális ? ) arányban nő.

Várom ezzel kapcsolatban a pontosítást és a kiegészítést.

Üdv: Zoli

Előzmény: mozgópostás (3324)
pg54 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 3328

Már közvetlen a bezárás után próbálkoztam a M-utángyártott alkatrészekből még beszerezni (maradékból), de már az sem sikerült...

Előzmény: BE200 (3322)
a_hollo Creative Commons License 2017.05.17 0 0 3327

Szia,

 

A Pannónia áramszedője nincs festve eredetileg.

 

Üdv,

 

Ákos

Előzmény: Dogma3 (3325)
Zoli1949 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 3326

Szia Sanyi!

Ahogy a hozzászólásomban írtam, sajnos az elejét nem láttam a riportnak, mert később figyeltem fel rá. Ugyanis a vonatozás mellett még főzni is nagyon szeretek ( remélem, hogy tudok is )  és  e közben háttér zajként megy a TV.

Örülök, hogy pontosítottál.  

A  Jfg- n hirdető urat felhívtam és konkrét ajánlatot tettem az Előre mozdony kasznira. Ígérte, hogy visszahív, de azóta a telefonján is elérhetetlen. Ennyit róla.

A " Játékudvar " -ral kapcsolatos információm egy hetes. akkor voltam utoljára ott. Az biztos, hogy a Tóth féle alkatrész készletet rajtam kívül is többen vásárolgatták, mert hétről - hétre nagyon kopott a készlet. Viszont még mindig vannak kurrens dolgok, mint a tartály fedél és a gőzmozdony lámpák öntvényei. A legutóbb még voltak ütközők is. Tehát, ha valakinek még kell ezekből valami, most menjen, mert teljesen el fog kopni.

A Tóth féle replikáim készítésében változtattam és az alap dolgok eredetiek lesznek rajtuk. Ezért a meglévőket szétszedtem és minden darabban van.   Amikor az emlegetett beszerzési forrást megtaláltam, több alkatrészt megvettem hozzájuk, csak időm nincs most az elkészítéshez.  A Hargita és az Árpád most jobban birizgálja a csőrömet, de utánuk a Tóth félék következnek majd.

Üdv: Zoli

Előzmény: BE200 (3322)
Dogma3 Creative Commons License 2017.05.17 -1 0 3325

Sziasztok!
A Pannónia áramszedőjének a teteje eredeti állapotában piros színű, vagy alumínium színű?

mozgópostás Creative Commons License 2017.05.17 0 0 3324

Ha már szóba kerültek a Deák féle kocsik, akkor kinek mi a véleménye róluk?  Most nem az kérdés, hogy akinek tetszik vegyen-e, akinek meg nem az ne vegyen. Nekem is van Deák kocsim, tetszett, ergo vettem. Arra lennék kíváncsi, hogy a "nagy gyűjtőknek", szakértőknek mi a véleménye róluk? Pláne Tóth félékkel összevetve. Lesznek-e ezek is pl.egyszer olyan fétis darabok mint a Tóth félék?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!