Nekem van Webasto kályha gyárilag az autóban, át van alakítva hogy állófütésnek is lehessen használni. Napi 2x12Km-t használom az autót, de még a 7 litert sem éri el a téli fogyasztás. Nýarom simán elszalad 5 liteterrel, télen olyan 6-6,5 liter.
...ha csak nem a dízel kiegészítő fűtéssel van szerelve, mert akkor 5°C alatt a kályha is fogyaszt és így extrém városi üzemben akár a 8-9 litert is megeheti. ...persze ugyanez a használat egy benzinesben már 10+-os fogyasztást jelent. (még mielőtt megszólnátok: ki van próbálva ez is és az is!)
Akkor most jó az A2 FSI motorral, vagy nem? Nem tudom melyik motorkódot érinti de sokan panaszkodtak a nagyon magas olajfogyasztásra, és a vezérműlánc problémákra. Állítólag alulméretezték a vezérművet, ezért a csere is csak ideiglenes megoldás. Ez az igazi betegágy.
...hát maradjunk annyiban, hogy az első generációs FSI motorok és főleg ez az 1.6-os verziója, ami nagyon nem összetévesztendő a későbbi TFSI modellekkel, nem voltak egy sikeres motorok, ezt az is bizonyítja, hogy messze nem voltak annyira közkedveltek mint a többi, vele párhuzamosan kapható 1.4 és 1.6 benzines motorok.
Messze nem voltak még annyira kiforrottak, drágák is voltak és a karakterisztikájuk sem volt olyan barátságos. Az A2-ben lévő motornak később volt egy 115 lóerős változata is, de mindkettőre igaz volt, hogy alul nagyon nyomatékszegények voltak (ez egy A2-ben nem is volt annyira vészes, de egy nagyobb autóban már jobban előjött) és ezért inkább a japán motorokra hajaztak, de messze nem esett nekik annyira jól a forgatás mint a japán motoroknak...
Nagyon megbízható. 18 éves lesz lassan, és annyiból áll az A2 szervízelése, hogy évente elvisszük olajcserére és ha van valami apróság, azt megcsináltatni. Sosem állt meg, nem hagyott cserben, sem motorikus, sem egyéb (elektromos, stb.) okból. 8 év alatt.
Octi benzines megállapításait nagyrészt cáfolom, mivel 8 éve megvan.
- EURO 4 mindegyik, 2000-től
- A városi fogyasztása (budapesti! Dugókkal) nem 8-10 hanem 6,2-8,5, leginkább 7,2-7,4. Ha sikerül párszor kijutni Budaörsig, 7 alá esik. Ultrabrutál rövid utakkal (értsd: hidegen egy lejtőn le, majd álldogál terhelés nélkül a dugóban, majd araszolva lassan bemelegszik és ekkor leállít = össz 4,1 km - > ebből 100km-es adagok, de kizárólag csak ilyenből: 9,2-9,3 ez a lehetséges max. Télen. A VW Lupo TDI 3L-el ugyanezt csináltam, doni csereautóval, azzal is 7,7 volt ez a ciklus). 10 litert akkor sem fogyasztott, amikor lyukas volt a kipufogó és rossz volt a lambda szonda.
Az 1,6 FSI egy zseniális motor, ami körbeautózza a paletta többi részét, és nagyon takarékos autópályán, 150+ felett is (tapasztalat). Ha lehetne azzal venném az A2-t.
Egyébként nem elengedték a motort, hanem nagy volumenben mindenbe belerakták (Touran, Golf, Polo, Seatok) sok éven keresztül. Egyébként manapság az összes igazán takarékos és erős benzinmotor FSI elven megy. Az, hogy van benne nagynyomású rendszer, attól jobb a hatásfoka, dinamikája, mint a többinek. Ingyenebéd nincs, nem volt és nem is lesz.
Nagyobb városokban azért annyiban árnyaltabb a helyzet, hogy ott már a közeli jövőben is számítani lehet valamiféle szmog korlátozásra, de ebből a szempontból a benzinesek sincsenek sokkal jobb helyzetben. Sokkal valószínűbb, hogy valamiféle emissziós besorolási szinthez kötött korlátozás lesz (már a dízelpara mellé, ami mostanában lassan azért kezd lecsengeni a dízel sokkal kedvezőbb CO és CO2 kibocsájtásai miatt)
Ebből a szempontból a benzines A2-esek sem sokkal jobbak mint a dízelek... ha jól tudom, akkor EURO3-as mind.
Köszönöm, azt hiszem maradunk a dieselnél. Egy kicsit para, mert Bp belvárosban lakik a jövendö tulaj, és ugye nem tudni mit hoz a diesel hisztéria a jövöben.
Ezek már elavult konstrukciós motorok, ami az egyiknél hátrány, a másiknál.... nos, ott sem előny de talán nem hátrány. A dízelek esetében, ezekben még nincs bonyolult és meghibásodásra hajlamos kipufogógáz utánkezelő egység, ami érzékeny lenne a kíméletlen városi üzemeltetésre.
A benzinesek is egyszerűek, de szintén elavultak. ...mondjuk a benzineseknél a városi üzemben egyébként sincsenek csodák, szóval ott a 7-8 liter a minimum, de átlagban inkább a 8-10 literrel lehet számolni.
Szerintem a legjobb választás ha valaki talál a 75 lovas BHC kódos 1.4 TDI-ből (modellfrissítés utáni, már 120 ezres vezérlés csereperiódussal rendelkező, elektromos kiegészítő fűtéses) egy jól dokumentált előéletű karbantartott példányt. (esetleg ugyanennek a motornak a modellfrissítés előtti AMF kódos változata is jó. Abban még "csak" 90 ezres a vezérlés és dízel Webasto kályha van)
Ha valakinek nem tetszik a dízel, akkor a szintén 75 lovas benzinesek az ajánlottak AUA és BYB kódokkal. Ezek megbízható és viszonylag egyszerű konstrukciók, és ami még fontos: szinte korlátlanul fellelhetők bontókban is.
Ami kerülendő:
Az 1.2-es TDI mert szinte javíthatatlan és a robotváltó is érzékeny pontja a rendszernek.
Az 1.4 TDI 90 lovas ALT kódos változata, mert abban már változó geometriás turbó és kettős tömegű lendítőkerék is van és ezek az ilyen idős autókban (a legfiatalabbak is már 14 évesek) szinte biztosan súlyos költségeket okoznak.
Az 1.6 FSI benzines BAD motorkódos verziók. ...mondanám, hogy "Nomen est omen!" de elég olcsó vicc lenne. Egyébként maga a motor csak azért nem lett jobb, vagy igazán jó, mert hamar elengedték és nem gyártottak belőle sokat.
Figyelem: a fentiek erős általánosítások és egyáltalában nem jelentik azt, hogy az ajánlott motorok között ne lennének betegágyak, vagy ezeknek ne lenne típushibája, és azt sem, hogy a nem ajánlott motorok mind szopórollerek, sőt! ...igazából a nem ajánlottak inkább csak azért kerültek ebbe a kategóriába, mert már maga az A2-es nem egy fiatal autó és minél idősebb lesz a legfiatalabb példány, annál jobban a legmegbízhatóbbak ajánlottak megvételre.
Köszönöm. A benzinesek adataira és tapasztalataira lennék kíváncsi, diesel A2-esem nekem is van. ;-) Itt az lenne az elsödeleges kérdés, hogy nagyrészt városi használat mellett, a diesel, vagy a benzines a gazdaságosabb. A diesel olaj és a benzin ára közt van olyan 25-30Ft/liter különbség.
Mennyire megbízhatóak a benzines modellek? Tesóm venne egy A2-est, de ö inkább benzinest venne (mert a benzin olcsóbb, és különben is a világon most üldözik a dieselt, bla,bla,bla...) én meg dieselt vennék.
Nem kell túl misztifikálni, egyszerűen nyúlj alá egy kellően széles csavarhúzóval és ugraszd le. Visszatenni meg úgy kell, hogy ráteszed a fejet a gömbre és egy megfelelően nagyra nyíló fogóval (ajánlott a vízpumpafogó, azaz leánykori nevén papagájfogó) rányomod. Érdemes előtte némi nem olvadós kenőanyagot tenni a gömb foglalatába.
Hiába javítod meg , nagy eséllyel újra beszarik majd. És lehet hogy valamikor megáll nyitott állapotban.
Vidd vissza a kocsit és vegyél egy napfénytető nélküli a2-t. .Visszaviheted hiszen két napja vetted és rejtett hibája van.
Ha mindenképpen üvegtetőt szeretnél de megfelel nyitás nélkül is akkor becsukott állapotban hagyod és lehúzod a kapcsolójáról vagy a motorjáról a csatlakozót hogy ne működtesse senki a mozgató motort.