Neked válaszolok, mert értelmesen szóltál hozzá. Először is: nem a (G-vel fordított) MTI közleményből kell kiindulni, hanem keresni eredeti (bosnyák) nyelvű cikket.
"A befejező mondat nem pontos: ... az 5C folyosó boszniai részéből ez idáig pedig egy kilométer sem készült még el."
Ehhez egy kis háttér: Bosznia-Hercegovina két föderációból áll: a Boszniai Szerb Köztársaságból és a Bosznia-Hercegovinai Föderációból. Ezt a belső határvonalat feltünteti a G térkép is. A Svilaj-Odzak autópályarész már kész van, használatban van, és pont a határvonalon van az odzaki vége. DE az a szakasz a Bosznia-Hercegovinai Föderációban van! Ahol még nincs 5C, az a Boszniai Szerb Köztársaság. (ezt fordította rosszul a G fordító Boszniai részébe).
A Banja Luka felé vezető autópálya még hiányzó része kerül átadásra idén (Drugovic  Prnjavor).
A 30 km-re a bosnyák cikkben semmilyen utalást nem találtam. Hacsak nem megint a G fordító adja a magyarázatot: ha beírod a keresőjébe, hogy 30 km, akkor kiírja, hogy =48.28032 km. Az eredetiben van még egy mondat, hogy két csomópontot fognak építeni - Johovac és Rudanka. Rudanka meg Doboj környéke.
1. Mire való ez a hídféleség a Lurdy Háznál? 2. Miért van előtte közlekedési lámpa? Húsz méterrel arébb ott a lámpás kereszteződés, kit zavarna, ha az autók elgurulnának odaáig?
Ugyan közvetlenül nem a témához tartozik, de ezek az MTI-közlések valójában nem cikkek, hanem - már csak a teljesen magyartalan szövegezésükből is kitűnően - gugli-fordítóval (talán távmunkában) összefércelt, szakmailag ellenőrizetlen betűhalmazok. ON
Persze, meg Budapest-Asztana, Budapest-Vlagyivosztok meg Budapest-Casablanca autópálya is épül, a minap adtak át egy igen fontos, öt kilométeres szakaszt belőlük Jakutföld szívében ;-)))
A megfogalmazás nem egyértelmű, mert a cikkben meg sem említik Odzak-ot.
De ha tudod, elfogadom, csak hogy a 30 km sem jön ki.
Odzak - Doboj kb. 50 km.
A Banja Luka felé vezető pálya Johovac-i csomópontja is több, mint 35. A csomópont készülne el ebben az évben?
Biztos van valami rövidítés a nyomvonalban a kiserdőn, vagy a dombokon keresztül. 8Alagút viszont drága és lassabb kivitelezés.
A finanszírozás többi forrása és volumene ismeretlen?
A befejező mondat második fele nem pontos:
A határon való átkeléshez szükséges, a Száva folyóra tervezett híd még nem épült meg teljesen, az 5C folyosó boszniai részéből ez idáig pedig egy kilométer sem készült még el.
Svilaj-Odzak közt kész van, bár még nem tűnik üzemi állapotnak.
Én ezt a cikkcímet nem igazán nevezném kamunak! Nyilván nem egy teljesen új autópálya építéséról szól a cikk, hanem (DE!) a Vc folyosó építéséról! Mégpedig az Odzak Doboj szakaszról. Ennek része lesz a Banja Luka felé épülő autópálya csomópontja is. A 10M EUR-t erre és annak az autópályának a befejezésére hagyták jóvá.
Hogy a kapott pénz elég-e ennek az autópályának a megépítésére? Az útépítésnél az eu-s pénz nálunk is csak egy része a teljes összegnek.
Közben kicsit vigadjunk a mások balfaszságán is: néhány napon belül talán átadásra kerül a román A10-es 3-as szakasza (naranccsal jelölve), amely Marosdécse és Nagyenyed között húzódik komoly 14 km-en. "Természetesen" a szakasz déli végénél nincs csomópont tervezve, ezért csak Nagyenyed északi részéig lesz használható még jó ideig, mert a négyes szakasz (zölddel) átadása is csak idén májusra várható, míg a déli csatlakozás (kékkel és pirossal) talán jövőre ha elkészül...
197x-ben, nyári szünetben igen jó pénzt fizetett a KTI jogelődje a közlekedési középiskolásoknak, közlekedési főiskolásoknak és mindenki másnak forgalom számlálásokért.
Akkor még manuálisan.
Kamion tranzit célforgalmi számlálásban többen részt vettünk.
Ez volt a ragasztós korongos számlálás, mely ugyan csak három hónapig tartott, de kb, 90%-os pontosságú eredményt hozott.