Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.01.17 0 0 38606
puntooo Creative Commons License 2018.01.16 0 1 38605

Néztem a táblázatodat, de elég sok időbe kerülne, mire az egészet át tudnám látni:-)

Az a számlálóhely, amit írtam nincs benne a statisztikában? A 42-es út kb. 39-es km-nél található.

Előzmény: dimelo (38604)
dimelo Creative Commons License 2018.01.16 -1 0 38604

53+280 km-nél Mezőpeterd - Biharkeresztes elkerülő között.

 

Biztosan így autentikus. Néhány évente a metodika is változik, és a mérőhely is.

 

Mindennek a lényege a stabil bázisadat. Na, az itt nem mondható.

 

Még szebb a 6019 mérőhely, amely 60+870 km-nél van Ártánd sóderbánya bejárat előtt, a 4218. útnál.

A kishatárforgalmat ezért nem teljesen tudja érzékelni, ezért óriási különbség volt és van a 16. határadatok és a 6019. között

                                                                                                                                                 6799  db                     8050 db gépjármű

De a 4218-at nem mérik a csatlakozásnál, így hihetetlen, miből lesz (lehet) +1251 jármű az elkerülő felé,

hiszen tapasztalható, hogy a 4218-ról a határ felé megy a személygk. forgalom.

Amikor működik a sóderbánya, akkor kb. 150-200 tgk. ezen a ponton jobbra fordul naponta (illetve rakottan az elkerülő felé)

 

Mindezzel érzékeltetni próbálom, hogy a mérőhelyek és a mérések sokszor állítanak elő életszerűtlen adatokat.

A mértékadó forgalom csak rendszeres mérésből származhat, mindig azonos helyről.

 

Előzmény: puntooo (38602)
puntooo Creative Commons License 2018.01.16 0 1 38603
puntooo Creative Commons License 2018.01.16 0 1 38602

a 42. úton  egyedül a 6017. mérőhely adatait részletezik, ami összehasonlíthatatlan az előző évekkel, mert korábban nem az volt a referencia szakasz,

hanem az 1134. a Berettyóújfalu elkerülőn.

 

a 6017  melyik?  Korábban rendszeresen számoltak a Királyhágó utcán (42-es főút), kb. a lőtérnél, ott még egy bódé is van. Mostanában viszont nem láttam számlálást. 

Előzmény: dimelo (38599)
dimelo Creative Commons License 2018.01.16 -1 2 38601

Hát még ha tudnád ki készítette az első (A) változatot 2002-2003-ban?

Nézz utána: ki volt a Tetthely iroda egyik mérnöke.

 

2005-től 2010-ig ment ez az időhúzó "spagettizés"...

 

2011-2012-ben minden más nyomvonalat kizártak (környezet-madár vagy műemlékvédelem ürüggyel)

 

De Lázárt nem zavarja, hogy az (M47) Szeghalom-Zsáka-B.újfalu nyomvonala ott vezetne, amit az M4-nél tiltottak...

 

Előzmény: troglodita (38600)
troglodita Creative Commons License 2018.01.16 0 0 38600

Ez jó nagyon, felpakolnak a térképre egy egész tasak spagettit, aztán végül mi épül meg? Hát az A változat!

Előzmény: dimelo (38591)
dimelo Creative Commons License 2018.01.16 -1 0 38599

Bár szubjektív, de jól jellemzi a forgalmat.

Objektíven azért nem is próbálom idézni az adatsorokat, mert olyan kevés mért adat van a 42. főútról,

hogy az csak mindenkit  "bevinne az erdőbe".

Az OKA2016  forgalom figyelemmel kísérése kötetben:

a 4. főúton Szolnoktól Püspökladányig nincs adat (a teljes 340 km-en 4 mérőhely táblázat látható)

a 42. úton  egyedül a 6017. mérőhely adatait részletezik, ami összehasonlíthatatlan az előző évekkel, mert korábban nem az volt a referencia szakasz,

hanem az 1134. a Berettyóújfalu elkerülőn.

 

A forgalomfejlődési grafikonok között van 6430 Kisújszállás elkerülő, életszerűtlen adatokkal.

A 42-esről 6 grafikon, amelyek igen nagy szórást mutatnak. (Felszorzott adatokból hiba grafikont készíteni!)

 

Eközben az épülő M35-tel párhuzamos 47-es úton Derecske előtt-után abszurd különbségeket jelez. (Minek is a mérőautomata, ha nem pontosan  érzékel)

Erről már nincs is grafikon...

 

 

10. évfordulója van, hogy a Biharkeresztest érintő M4 nyomvonal (K3) "elvetélődött"...

Pedig brutális lesz látni a szellempálya helyett a régi 42. utat használó kamionokat.

 

Előzmény: puntooo (38595)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.16 0 0 38598

Neked lehet..... 

Lehwt fel kellett volna vennem a szemüveget??? 

 

 

Előzmény: dimelo (38597)
dimelo Creative Commons License 2018.01.16 -1 1 38597

Tessék???

A térkép Berettyóújfalu környékét ábrázolja...

Mire gondoltál?

Előzmény: Mash_bakter (38592)
troglodita Creative Commons License 2018.01.16 0 0 38596

Egy jó térkép szerintem pont elég lenne ;-)

Előzmény: Mash_bakter (38593)
puntooo Creative Commons License 2018.01.15 0 1 38595

+1 szubjektív forgalomszámlálás: elképesztő, hogy akár 22h után is 10nél több kamionból álló konvojok haladnak a 42-esen, -naponta a szembeforgalmat leszorító túlméretes szállítmányok is-  (ami jelenleg cc 1/2-ill inkább 2/3 részben megy Berettyóújfalunál a 4-es felé). Időnként a 42-esre percekig nem lehet felhajtani, olyan nagy, szinte városi forgalom van rajta. Félek, hogy hiába építjük ki a határig az M4-est, ha nem lesz megfelelő kapcsolat román oldalon (+eleve eléggé északon sikerült vezetni a bihari településekre hivatkozva), akkor a forgalom jelentős része marad a 42-esen.

Előzmény: dimelo (38591)
puntooo Creative Commons License 2018.01.15 0 1 38594

A berettyóújfalu melletti észak-keleti csomópont csak egy szempontból lett volna hátrányos: a forgalom vszleg rázúdult volna az erre jelenleg nem igazán alkalmas Jegyzőkert utcára. A K0 ág, most is aktuális lenne. Benne is van a városrendezési tervekben. A 42-déli elkerülő hegyesszögű háromszöge több kilométeres kerülő, így csak az megy arra, akit kitiltanak a városból. (+eléggé veszélyes=nem vonzó szakasz a két hidas (Berettyó+vasút), menekülőút nélküli nagy forgalmú 42-es szakasz.)

Előzmény: dimelo (38591)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38593

szerintem a 21. században ez már elvárható

pont úgy, mint egy útépítésről szóló cikkben a térkép mellékletnek

Előzmény: troglodita (38584)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38592

A K0-s verzióval a Debrecen Dél-Kelet elkerülő is megoldódott volna....

Előzmény: dimelo (38591)
dimelo Creative Commons License 2018.01.15 -1 1 38591

Ez egy 2008-as nyomvonalhálózat - halmaz.

Rajta M35 Kelet

            M4 dél

és végtelen sok összeköttetési változat...

 

Ha a "cipőm" beszélni tudna...

Előzmény: puntooo (38590)
puntooo Creative Commons License 2018.01.15 0 2 38590

Még egy kis morgolódás: mindenki rosszul járt azzal, hogy a nyomvonal-vita miatt több évet csúszott az M35 Debrecen utáni szakasza. (És sokan haltak mag.) A kisajátítás szabályai is változtak, ismerek olyan gazdát, akit nagyon átvágtak. (Illetve beszéltem egy vadásszal, aki elmondta: Derecskétől keletre nem is találkozott azokkal a védett állatokkal, -csak Nyugatra!!!) amelyekre hivatkozva Dercskétől nyugatra, a termőföldeken át vezetik a nyomvonalat. 

puntooo Creative Commons License 2018.01.15 0 1 38589

A tisztességes alatt nem ugyanazt érthetjük.

Persze, igazad van, csupán arra gondoltam, hogy a nagy forgalmú 4-es úton értékelem a meglevő 4 sávos szakaszokat (még a jelzőlámpát is megbocsátom). Gondolom nem csak én vagyok úgy vele, hogy kb. 20 percig nem tudtam megelőzni egy teherautót.  

Előzmény: dimelo (38582)
troglodita Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38588

gondolom a stratégiai fontosságú sósiló miatt ;-)))

Előzmény: hegyaljai3 (38587)
hegyaljai3 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38587
dimelo Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38586

Bocs!  83. út Pápa

Előzmény: kabold (38583)
dimelo Creative Commons License 2018.01.15 -1 0 38585

Mint már 8-10 éve tudhatjuk:

az osztrákokat nem érdekli az M8 autópályakapcsolat.

Bizonyíték most a vizuálon is.

A Rábafüzesi határforgalom csökkent.

Aki Olaszba (vagy messzebb) megy annak M7-M70-A5(Szlovénia)

 

Nálunk is belátták, az M8-at 2x1-ben építik Körmendtől a határig...

Legalább van benne ésszerűség, nem úgy mint a 23-47-67-93 vagy az M30 - M34 eseteiben.

Előzmény: kabold (38583)
troglodita Creative Commons License 2018.01.15 0 0 38584

az M43-hoz is készült annak idején, én már attól is totál kiakadtam ,-)

Előzmény: kabold (38583)
kabold Creative Commons License 2018.01.15 0 1 38583

Mennyit kaszálhatott az ASFINAG ezzel a bemutató videóval?  https://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/s7_video_8_as_folytatas_ausztria

dimelo Creative Commons License 2018.01.15 -1 1 38582

Nem gond, inkább a minősítéseden kell még értekezni.

 

Írod: az eddigi kevés tisztességes 4 sávos szakasz egyike...

 

A tisztességes alatt nem ugyanazt érthetjük.

Szerintem az (volt) a Ceglédberceli emelkedő 4 km és a Cegléd -Abony közötti 7 km. Üllőtől mostmár épül a gyorsforgalmi...

Nem tisztességes a Szajoli átkelési szakasz lámpás csomóponttal

                        és a Surjányi átkelési szakasz lámpás csomóponttal.

 

Továbbá nagyon-nagyon nem tisztességes Fegyvernek-Szapárfalutól a román határig tapasztalható (nem csak közlekedési) nyomor...

Előzmény: puntooo (38581)
puntooo Creative Commons License 2018.01.14 0 0 38581

Bocsánat, természetesen a Szajol helyett írtam véletlenül Abonyt.

Előzmény: bp01 (38579)
dimelo Creative Commons License 2018.01.14 -1 0 38580

Korrekt kiegészítése az általam (is) jelzett helyzetnek.

 

Talán az utolsó megjegyzésed egy részét lehet vitatni:

amíg nincs meg az M4-M8 elválási csomópont addig értelme sincs megcsinálni azt a szakaszt.

A most kezdődő Cegléd - Abony 90. km-től simán meg lehet építeni a minimálisan szükséges osztó-gyűjtő sávokat

az M8 és 4. Szolnok elkerülő felé  ideiglenesen körforgalommal és mehet tovább a 32. út -Zagyva -Tisza hidak felé.

 

Csak már mozdulna valami...

 

Ja: a "köpés"-re gyúrok már 10 éve:)))

Előzmény: bp01 (38579)
bp01 Creative Commons License 2018.01.14 0 1 38579

Szolnok és Abony között jelenleg nincs 4 sávos út. Vagy csak én nem találom :)  (talán a Szolnok-Törökszentmiklós szakaszt akartad írni)

 

A Szolnok-Törökszentmiklós szakasz régóta az egyik legforgalmasabb része a 4-esnek (25.000 E/nap), szerintem simán a forgalom mértéke indokolta anno a bővítést, nem hinném hogy a gyorsforgalmi hálózat részének gondolták amikor kialakították. Ott jelentős a helyi forgalom, aminek nagy része ott is marad az M4 megépülte után is. Persze ahhoz már valószínűleg elég lenne a 2x1, de jelenleg a tranzit+helyi forgalomnak együttesen kell a 2x2. Ha időben elkezdték volna az M4 kiépítését szakaszosan, akkor lehet, hogy elkerülhető lett volna a bővítés.

 

Tartok tőle, hogy az M4 félbehagyott szakasza még évekig így marad. Most persze jönnek majd a szokásos ígéretek ahogy azt megszoktuk az elmúlt 25 évben, de amíg nincs meg az M4-M8 elválási csomópont addig értelme sincs megcsinálni azt a szakaszt. Pedig egy lendülettel akár 2021-re kész lehetne a Bp-Fegyvernek M4. Onnan meg már "csak egy köpés" Berettyóújfalu :)

 

 

Előzmény: puntooo (38576)
dimelo Creative Commons License 2018.01.14 -1 0 38578

Mire gondolsz? Tisztességes Szolnok-Abony 4 sávos szakasz...

Cegléd-Abony (nyugat), az van.

Esetleg az egyáltalán nem tisztességes Törökszentmiklós-Szajol-Szolnok(kelet), vagy a Surjány település lámpás kereszteződéssel "szabályozott" 5,5 km 2x2 sávos szakasza,

amely éppen ott ér véget Szapárfalu előtt, ahol a legdurvább a szűkület, a kosarasok és dinnyeárusok standjainál.

 

Régi mese: 2000-től 2008-ig minden 4. főút melletti falunak-városnak beígérték a 4-es elkerülőt.

Kisújszállás (késve) megkapta, a többi már 10 éve homályban...

 

2010-től már nem is ígért senki, bevillantották az M4 Abony-Törökszentmiklós autópályát,

a többit tudjuk...  3 éve a gaz a gáz....

Előzmény: puntooo (38576)
RadiX Creative Commons License 2018.01.13 0 0 38577

Az 56-60 kilométer közötti 2x2 sávot is újraépítik az előző szakaszban, most éppen a Szolnok felé menő pályán megy kétirányú forgalom, mert az már elkészült (a betonos szakaszt teljesen újraépítették aszfaltburkolattal). Annyiban jó, hogy  később nem kell más ütemben javítani mint az új részeket.

Előzmény: radio100jozsi (38575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!