Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Két különböző dolog. Egyrészt az egyetlen Előre váltóm képei. Ehhez nincs kommentárom.
Másrészt sikerült szert tennem egy igencsak szebb napokat látott Tóth féle szerelvényre. Ilyen állapotban van, a mozdony teljesen be volt állva. Ezért lesz vele dolgom. Nem bírtam magammal és a mozdonyt darabokra szedtem. A kasznija és a teteje sajnos elég rozsdás. A motorja viszont a teljes tisztítás után szépen fut. Egyenlőre mindent félretettem, mert be szeretném fejezni végre a váltókat.
A héten elkezdem összerakni és használatba venni a nemrég cserélt "vas" sínkészletet.
Azt korábban is láttam, hogy a nemrég itt említett Pannónia füzetben kétfajta pályarajz van.
Most néztem meg alaposabban és jöttem rá, hogy ezek annyiban térnek el egymástól, hogy - gondolom a "korábbi" - vaspályás - készlethez tartozó rajzon csak színes vezetékekkel jelöli a bekötéseket, mi pedig a "hagyományos" bekötés és vezetékezés szerint használjuk a bakelites rendszert, ennek a bekötési rajza van a másik ábrán.
Az előbbi ábra szegényesebb a lehetőségekben, hiszen a vas váltókban nincsen világítás.
Úgy látom, hogy egyébként a trafó és az irányító doboz is ugyanaz mindkét rendszerben.
Nekem pár ilyen - hívjuk színes vezetékeknek - van ( lásd a fotón is ) , kérdésem az, hogy valakinek van olyan ( V-váltó, SZ-szakaszoló, és VIL-világítás ), vezetékkötege ami ilyen kék/piros gyárilag - és tudna nekem adni ? Cserébe tudok adni az eddig is gyárinak mondott , hagyományos átlátszó vezetékkötegeket.
Persze tudom, semmiből sem árt legyártani-átalakítani a hagyományos vezetékeket sem, de tudjátok én is szeretem az eredeti magoldásokat.
Egy 4 tengelyes ÁFOR kocsinak valóban magas ára van. Liciteken ezt lehet tapasztalni. Ezt az árat ki is fizetik, van rá kereslet. Erre lehetne az a válasz, hogy azért borsos az ára, mert ritka stb... Ez a vén okoskodó tényként ír le olyat, hogy elszállt az illető úr a mittudomén 700 forintos árral...Te pedig képes voltál hónapokra visszakeresni, kiragadni és kifordítani valamit amit írtam. Neked is gratulálok.
Köszönöm szépen a kiegészítést. Ezek szerint a meglévő egyetlen Előre váltómat már valaki bütykölte, ami egyáltalán nem kizárt. A váltószív Előre, viszont van két elektromágnes tekercse, mint a Pannóniának, de hiányoznak a talpfán lévő csatlakozó hüvelyek és a kijelző izzók foglalata. Mindkét tekercs egy- egy vége közösítve van és rá volt forrasztva egy vezeték darab, ugyanúgy a szabad végekre is. Ezeket már leforrasztottam, mert igen rossz minőségűek voltak. Sajnos az egyik tekercs kezdete szakadt, így újra kell tekercselnem. Csatlakozó dugó egyik vezetéken sem volt. A kötés alapján lehet, hogy egyenárammal működtették? Ezen kívül még nem volt a kezemben eredeti műanyag alapú Előre váltó, csak Pannónia. A hétvégén fényképezem és felteszem.
Szia Zoli! Kis kiegészítés.Aki nem akar az öntvények festésével bíbelődni,többféle színben lehet kapni hozzá színező adalékot.Jó technológia ez a poliészter gyanta, (én is próbálgatom a lehetőségeit) csak ne lenne olyan büdös.:) Üdv.Gábor
Sziasztok! A Pévé négy tengelyes tartálykocsi melyik szetthez készült eredetileg? Esetleg külön volt megvásárolható? Vajon miért ennyire borsos az ára?
Nem értem a vehemenciát, főleg annak stílusát, saját véleményed tükrében.
Nem kell Zolit "megvédenem", nincs miért.
Ami tény, rengeteg építő dolgot publikál, aktív tagja ennek a közösségnek.
Soha, senkire nem volt egy bántó szava sem.
Nem kell mindennel és mindenkivel egyet érteni (itt sem) de,
azt lehet és szerintem kell, bántó és sértő megjegyzések nélkül megtenni.
Az Előre váltót onnan ismered meg, hogy a mozgató elektromágnesek burkolatán nincs a váltó állását jelző izzókat tartalmazó kis tornyocska és nagyobb a váltószív. Amit fényképeztem az a Pannóniához való. Az Előre váltóm elektromágneseinek burkolata hiányzik, tehát nem tudtam egy komplett eredetit fényképezni. A Vaterán viszont régóta van fenn nyolcvanötért egy komplett Előre készlet, ott láthatod a váltókat is.
A leírtak szerint átalakított Pannónia váltón tökéletesen fut az Előre mozdony.
A Pannóniában oldalanként két-két izzó sorba van kötve. Ez egyrészt azt jelenti, hogy 12 V-os izzó kell bele. Másrészt galléros izzót nem tudsz használni, mert zárlatot csinál, ha hozzá ér a kasztnihoz. Meg lehet próbálni szigetelni, de macerás. Eredetileg sem galléros izzó volt benne, hanem sima zseblámpaizzó. Láttam olyan mozdonyt, amibe hosszúkás izzó volt, ezt könnyebb kicsavarni. Hogy eredetileg melyik volt benne, nem tudom biztosan, erről inkább nyilatkozzanak azok, akik annak idején boltban vették vagy látták. 12 V-os izzó régebben még Tungsram boltban találtam. Talán autós boltban is van, a Conrad-nál biztos lehet rendelni.
A váltók felújításával foglalkozva szembesültem egy olyan problémával, amit már valaki taglalt. Vagyis az Előre mozdony a Pannónia váltón kisiklik. A fogaskerekek közötti átmérő különbség.
Az eredeti műanyag alapú Előre váltóknál egy más méretű váltószívet használtak, ami természetesen nem okozott problémát. Sajnos a meglévő és hadrafogható váltóimból csak egy volt ilyen. Ezért a többinél cserélni kellett. Sok kísérletezés után végül is sikerült megfelelő minőségű váltószíveket készítenem. A meglévő Előre váltószív segítségével önthető szilikongumiból készítettem egy öntőmintát. Ebbe tudom a térhálósító adalékkal összekevert poliészter gyantát beleönteni. Az eredmény egy kemény, de reszelhető, csiszolható, fúrható váltószív. Csiszolni csak az öntési sorjákat kell, furatot pedig a rögzítő csavaroknak kell készíteni. Sokféle múanyag alkatrész pótlásáre jó ez a megoldás.
A lényeg, akinek kell, a nyilvános emilemre írjon. Nem ebből akarok meggazdagodni, de számomra hasznos cserealkatrészt ( pl. leégett Pannónia motort ) elfogadok. Az önthető szilikongumi és a poliésztergyanta beszerzési forrását, illetve az elkészítési tapasztalatokat is megosztom.
Lehet, hogy csak az én véleményem de a személyeskedés és egymás durva leszólása helyett foglalkozhatnánk hasznosabb dolgokkal is, még akkor is ha nem értünk egyet valakivel, akár némileg jogosan is...
Kritikát lehet megfogalmazni kicsit finomabban is, a topic célja a közös hobbi volt véleményem szerint.
Az ár kérdése nagyon relatív, 990Ft-os izzó árat olcsónak azért én sem mondanám...a Játékudvar vasútmodellboltban 500Ft/db áron volt amikor legutóbb kérdeztem, a Kari által vett, 300Ft/db-ra jön ki (25db van egy gyári dobozban), de mindenki annyit kér a holmijáért amennyi neki jól esik, ez is tény...
Egyébként a Pannóniákban nem borított izzó volt gyárilag sem tapasztalataim szerint, ugyanis az elmúlt 20 évben volt a kezemben néhány...
Remélem, önkontrollod is lesz a jövőben és nem minősítesz árakat olyanformán, hogy horror ár (hétszáz valahány forint), meg, hogy az úriember elszállt az árakkal... Továbbá az irritáló okoskodó stílusodon is csiszolhatnál....
Zoli1949! Mi szükség van az állandó cinikus megjegyzésekre? Elszállt az árakkal...kedves úr...nem lesz kereslet...mi vagy te? Én például nem tartom magasnak azokat az árakat egyáltalán.. Lehet, hogy neked még 200 forint is sok lenne. Milyen alapon állítod tényként, hogy nem lesz rá kereslet?! Épp elég az állandó okoskodásodat elviselni itt. Azt üdvözlöm, hogy a szánalmas "drótposta" kifejezésről leszoktál az én javaslatomra.
Olvastam a Vaterán feltett kérdésedet és ezért megkerestelek itt. Nem akarom reklámozni, de a Conrad Electronic, vagy a TME webáruházakban találsz. Minimum 18 V- os ,de a legjobb a 24 V- os, mert azt biztosan nem fogod kilőni. Nézd meg a választékot. Szemaforokba amúgy is botorság szoknyás izzót rakni. A szoknyás izzókat áruló úr egy kicsit elszállt az árral. Jenő barátom, "Jenő 54 " kitalált egy okos javítást a kiégett szoknyás izzók felújítására. Itt a fórumon megtalálod. Ezt alkalmazva nem nagy lesz a kereslet a kedves úr horror árú izzóira.
Amennyiben valami nem tiszta, írj a nyilvános emilemre.
Lehet én vagyok régimódi, de engem úgy tanítottak a szüleim, ha írnak vagy kérdeznek akkor illik válaszolni....Ervinnek írtam 11 napja, annyit nem reagált rá, hogy fogd meg a faxom, vagy bármi, de ez biztos az én hibám.....vicc.....:D
Most Lacival összejött ez a csere-bere, épp az Ő Pannónia készletét szedjük rendbe, de biztosan lesz még trafóm. Írok majd, régebben eltettem a mailcímedet.
Sajnos fiúk az alkalmi nyelvészkedés nem töri meg az egyedi építési leírások, izgalmas pályaképek, egyebek sűrű folyamát.
A "kösponti" pedig éppen hogy így fog a németben rendesen "központinak" hangzani, mivel az "s" betűnek háromféle hang is megfelel a szóbeli helyétől és a nyelvi hagyománytól függően. Lehet "sz" is, de lehet "z" is, sőt "s" is, lásd pl. éppen a "spielen" szóban. Szóval német szemszögből, hangzás alapján nagyon is helyesen ferdítettek anno. Ők valóban "központinak" olvasták.
Bocs' az off topic nyelvészkedésért, de itt a magyar kiejtés német transzkribálásáról ( átírás ) van szó, ugyanis a magyar 'z' fonéma hangértéke a németben a zet ( lásd "ától cettig " = A-Z-ig ). A német a központi szót csak köcpontinak tudja olvasni/ejteni, ezért írta át köspontinak 's' ( essz ) betűvel, ejtsd 'köszponti". A magyar nyelvben a z/sz zöngés-zöngétlen párok. Befejeztem, elnézést mindenkitől.