Köszi az összefoglaló értékelésedet az A2 motorokról.
Az enyém 2003 áprilisi, még AMF kódos, de már elektromos kiegészítő fűtéssel szerelt.
Sajnos még vezérmű meghajtás 90.000 km-es csereperiódussal van.
Összehasonlítottam a 120.000 es csereidejűvel.
A vezérműszíj azonos. A szíjfeszítés különbözik. Az AMF kódos motor un. "rezgéscsillapítós" feszítővel van, ami egy nyomórugó, még a BHC kódos (120.000-es csereidejű) csavarrugós megoldással feszít, ami csavarrugó a feszítő görgőbe van beépítve. A csavarrugósat sokkal jobb megoldásnak tartom, ami érzékenyebben, gyorsabban reagál bordásszíj terhelés ingadozására. Továbbá a terelőgörgő közel kétszeres átmérőjű, mint az AMF-es motornál. A vízszivattyú rögzítése is különbözik. Sajnos az AMF-es motorra nem szerelhető rá a BHC szíjfeszítő rendszere, pedig jó lenne. :-)
Elnézést a késedelmes válaszért a tompított világítással kapcsolatban.
Most tudtam összefutni az illetővel, aki 5 évvel ezelőtt javította az A2 világítását. Svájcban voltak, meg autóversenyzéssel foglalkoznak, így nem voltak itthon. Annyit tudott mondani az illető, hogy a világításkapcsolóhoz tartozik egy relé, és a reléhez csatlakozik egy panel is. Azt a panelt cserélte, a kapcsolóval együtt. A kapcsoló új volt, a panel meg bontott, így került akkor nekem 75.000 Ft-ba.
Nekem is korábban volt ilyen problémám AMF 1.4-es motorral és a gyári termosztát oldotta meg a dolgot. Télen természetesen fűt, mert az elektromos kiegészítő fűtés teszi a dolgát. Az enyémbe már 130.000km után jelentkezett a termosztát hiba. Én a termosztát tartó műanyag csonkot is kicseréltem egy új gyárira, a késöbbiekben nem akartam szívni vele.
Ha elég a másik autón a horog, akkor én sem kezdenék bele. Elég drága móka, és kell vele dolgozni rendesen ha magadnak építed be. Nekem más megoldás nem volt, mert a kisebbik autó kell amikor a bringákat is vinni akarjuk. A nagy autón van vonóhorog, de azzal általában nehéz parkolóhelyet találni kedvelt bringázós helyeken.
Nekem volt hasonló egy AMF kódos 75 lovassal és ott a termosztát csere oldotta meg a problémát. (a kieg. fűtés miatt az semmit nem nem sokat jelent hogy van fűtés...)
Üdv, 2004-es Audi A2, 1.4 TDI, 90 lovas, ATL-motorkód... Már kb. másfél éve van nálunk... a víz hőmérséklete alig 60 fok körül áll/mutat.... nyáron, nagy melegben és nagy terhelésnél viszont majdnem felmegy az ideális 90 fokra, igaz, utána - az óra szerint, ismét visszaesik.... Volt cserélve vízgomba is, termosztát az nem, mert télen, nagy hidegben is - gyorsan és jól fűtött... MI lehet a gond, igaz, most új termosztátot rakatok bele... hátha helyreáll... Egyesek szerint ez tipikusan AUDI A2 hiba, esetleg más is találkozott ezzel a problémával?
Egy kérdésem lenne - 2004-es A2-es, 90 LE, Diesel esetében hány darab vízgomba/vízhőmérséklet érzékelő van a motoron (ATL motorkód).. egyes szerelők szerint 2 db., míg a Bárdisok szerint - ezen a típuson csak egyetlen található?! Ki mit tud erről. esetleg.. Köszönöm....
A 2db felfogató elemet (8Z0 813 941 B) érdemes legyártani/legyártatni mert a két kis sz@rdarabért kb 60.000+Ft-ot akart volna az Audi rabolni. A neten van róla skicc, én is ezt a megoldást választottam.
Egyáltalán nem látszik. A lökhárítóból egy kb 220x130 mm-es darabot kellett kivágnom. Először egy GDW leírásban szerplő kivágást csináltam, de az a gyárihoz kicsi volt.
Ebben a leírásban a 6-ik oldalon meg lehet nézni a sablon méreteit.
Egy nagy és egy kicsi sérült, de megragasztottam annyira sikaflex-szel hogy tart annyit amennyit kell.
Végre van vonóhorgom. :-))
Ha valaki ilyesmin gondolkodik, az Erich Jäger kábelszett nagyon jó. Gyakorlatilag ez a gyári kábel (A csatlakozókon ott van a VW-Audi logó is) semmit nem kell mérni, meg vagdosni.
Ha eltört egy-két patent akkor létezik hozzá javító készlet, az összes patent, távtartó benne van (5-6db-os készlet), ha jól emlékszem olyan 1800Ft volt a márkaszervízben. Az enyémbe a nagy fehér távtartó törött el a leszedéskor, aztán kicseréltem az egészet :)
Az A2-be NEM szereltek TSI motorokat! Azok még az FSI nevű rétegzett befecskendezésű motorok voltak. Azokkal is volt baj, nem is kevés. ...biztosan volt belőle jó is, de a legtöbb egy problémás szopóroller volt.
(nem csak az A2-ben...)
Ha megbízhatót szeretnél akkor 1.4 benzin vagy dízel 75 lóval. Ezeknek is van típushibája, de ezek már ismertek és megvan rájuk a megoldás.
Az a korai TSI-k problémája volt (néha!) és csak 2013-ig.
Az A2-t 2005-ig gyártották. Az akkor a korai TSI korszaknak nevezhetö, nem? Lehet hogy a mostani TSI motorok már jók, de mi van az A2-be szerelt TSI motorokkal?
a csatolt kép az FSI motor diagramját mutatja. Nyomatékgyengének nem tudom mi alapján lehet nevezni. Japánokhoz nem is hasonlítanám - ott jellemzően 1600ccm-nél van kb 127-130 Nm magasabb, 3500-4000-es fordulaton. Ennél 2000-től már több van végig.
Kettőnk közül én mentem egy ilyennel 350 km-t és nem szívesen adtam vissza. Nagyon élvezetesen mozgatja. Olyasmi, mint egy A3-as egy 1.8T-vel, csak a kis tömeg miatt még könnyedebben indul el.
A teljesítményvonal pedig szép lineáris a jellemző tartományokban.
Az a korai TSI-k problémája volt (néha!) és csak 2013-ig. Mostanra nagyon jók lettek a TSI motorok.
Erősek és takarékosak voltak mindig is, mostanra megbízhatók is. Pl. Octavia 1.5 TSI 140 lóval - a vegyes átlag 220- 300e km alatt 6.5 liter, több ismerős felhasználónál. Az azért elég jó egy nagy családi autóban.
Valószinüleg a nyitó gomb haldoklik, persze azt szakembernek kell kiderítenie hogy mi okozza. A javítás költségét is csak a hiba megállapítása után lehet megmondani.
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy az azdi a2-nél a kulcs gombnyomásra néha nyit, néha nem. Elem csere volt, de maradt ugyan ez a probléma. Szerintetek mi lehet a baj illetve mennyibe fájhat a javítatása? Köszi előre is! 😁
A TSI és az FSI de még a TFSI motorok sem keverhetők össze egymással! A korai TSI motoroknak volt bajuk rendesen de a mai TSI-k már egészen jók... az A2-ben viszont FSI motor volt 1.6-os kivitelben.
Egy telet használtam napi 2x2km-t is. Akkor sem ette meg a 9 litert. A párom automata VW Poloja (1.4 benzines BBY) az bekapja a 9 kilenc litert. Nyáron is.
Napi 2*12km az sok minden csak nem extrém városi üzemeltetés... nálunk napi 3*3-4km-t megy egy reggeli 8-10 perces melegítéssel és gyakorlatilag 3 hidegindítással és ott benyeli a 8-8,5 litert. Nyáron viszont országúton még klímázva sem eszi meg csak alig a 4-et, de inkább alatta.
Az elsö és leg drágább darabb "vezetett szervizkönyvvel" van hirdetve. Az utsó Audis pecsét 5 éves, az utolsó pecsét 2 éves a szervizkönyvben. AZ utsó 2 éves pecsét egy tuningmühelytöl van...
Én is csak rosszat hallottam eddig a TSI motorokról, azért lepett meg hogy van aki szerint jók. A kiszemelt autónak megbízhatónak kell lennie, ezért gondolom hogy marad az 1.4 PDTDI. Csakhát abból is kellene egy olyan példányt találni, ami nincs a földig leharcolva.