pont ma akartam kérni, de már nem engedett generálni a rendszer :/ a nő azt mondta a telefonban, hogy elvileg a csekkes befizetések feldolgozása is meg fog szűnni, vagyis így nem is lehet majd törleszteni
ez nagyon jó: nem találtuk megalapozottnak, minden jó, de amit levontunk, az visszajár :)
nekem is volt egy hasonló, igaz, több hétig tartó levelezésem a kh-val, aminek a vége valami hasonló lett: szerintük ők mindent jól csináltak, minden az ászf szerint történt, de a vitatott összeget végül jóváírták. mondjuk, ha nem tették volna, biztosan a pénzügyi békéltető testület elé vittem volna az ügyet
Tényleg gyorsak voltak, ma megérkezett az írásbeli válasz is a panaszra, ami ezzel indul: "Bejelentését nem találtuk megalapozottnak, bankunk részéről nem történt hiba."
Aztán egy oldalon keresztül részletezik, hogy ez így rendben volt, direkt működik így a rendszer, és hogy a hitelkamatot már jóváírták, a kerettúllépési díjat pedig 10 napon belül térítik vissza. Szóval szerintük nincs igazam, de visszakapok minden panaszolt levonást. Hát jó, részemről rendben. Már tudom, hogy ha legközelebb ilyen történik, akkor nem kell azonnal rájuk rúgni az ajtót.
A hitelkamatot (ami a nagy falat volt) az éjjel visszatérítették. Lehet, hogy automatikusan ment, de akkor sem volt hülyeség a panasz, mert a kerettúllépési büntetést nem kaptam vissza. Így újra használható a kártya, csak ez a pár ezer forintos tétel maradt függőben, ezen már nem idegesítem magam, majd intéződik.
Persze, ezzel kezdtem még reggel, a fiók nyitása előtt volt időm megírni (még azt is kivártam a küldés előtt, hogy tényleg teljen le a 24 óra az utalás indítása és a le nem könyvelés közt). Normál esetben itt el is engedem a dolgot, majd kivizsgálják, aztán lesz valami, de ahogy írtam, ezzel mára használhatatlanná vált a kártyám, én meg azért használnám, ezért próbáltam fiókban és aztán telefonon is megsürgetni, hátha eljutok valakihez, akinek van erre ráhatása, és nem kell kivárni az akár 30 napot az írásbeli panasz kivizsgálására.
Ennek iktatásáról amúgy délután 2-kor kaptam visszaigazolást iktatószámmal, és most este 8 előtt nemrég egy státuszüzenetet azzal, hogy a kivizsgálást megkezdték. Remélem, ez azt jelenti, hogy tényleg olvasta már olyan ember, aki tud vele érdemben foglalkozni. Így személyesen nem zargatom már őket (ma végül nem mentem vissza, holnap reggelre terveztem, de így nem fogok).
A telefonos ügyintéző látja a törlesztést tegnapi értéknappal, szerinte várjak pár napot, hátha megoldódik. Vagy esetleg egy bankfiókban a fiókvezető tudja meggyorsítani a panasz kivizsgálását, más nem. Én is gondoltam reggel rá, amikor nagyon terelt az ügyintéző, csak elkések munkából, ha még őt is bevonjuk. Lehet, hogy visszanézek hozzájuk még ma, mert így használhatatlan a kártya még úgy két hétig. Ha törlesztem is a jelenlegi túlhívást, akkor is csak túlfizetésbe tudok menni, amit meg majd csak a következő számlazárás után ír hozzá a jelenleg nullázott felhasználható hitelkerethez a rendszerük. Legalábbis így tudom.
Pár perce megjelent a törlesztés jóváírása. Mai nappal könyvelve tegnapi értéknapra. Az online felület most azt mutatja, hogy a türelmi időszakban a teljes tartozás törlesztésre került, de a hitelkamat és a kerettúllépési díj terhelése megmaradt. A telefonálással így várok kicsit, lehet elég volt a két panasz, és helyrerakják, de ha ebéd utánra is így marad, akkor azért rákérdezek.
Az a probléma ezzel a túlhívott állapottal, hogy ez elvileg azonnal esedékessé válik, és ha nem törlesztem, rögtön számolják rá az éves ~35%-ot (törleszteni meg nem akarom, mert szerintem nem jogos az igényük).
ilyenformán ez elég komoly rendszerhibának tűnik. félig kapcsolódik, de az otp-nél egyszer nekem is elkallódott egy bejövő utalásom pár évvel ezelőtt, úgy kellett több embernek rohangálnia, hogy előkerüljön. akkor is ment a terelés, hogy náluk nincs semmi probléma, aztán szó nélkül hirtelen mégis előkerült a semmiből
Idő közben a 24 órából is kicsúsztak már, úgyhogy megírtam a panaszt reggel, aztán bementem bankfiókba, hátha lehet ezt gyorsabban intézni, mint 30 nap. Az ügyintéző próbált segítőkész lenni, de annyira nem volt képben. Telefonált az illetékes osztálynak, ahol rövid értetlenkedés után annyiban maradtak, hogy nem látják az utalást. Innentől kezdve az ügyintézőm átment kicsit flegmáskodóba, nem volt hajlandó elárulni, hogy legalább a folyószámlám számlatörténetében látja-e az indított utalást (először letagadta, hogy ott van a törlesztés, amikor konkrétan rákérdeztem, hogy akkor ténylegesen nem látja-e 08:20-as utalást, akkor meg kitérő választ adott folyamatosan), de még azt sem mondta meg konkrét kérdésre, hogy a tegnapi napra összesen hány tranzakciót lát az indító folyószámlámon.
Vele abban maradtunk, hogy akkor rögzítsen egy panaszt ennek az indított utalásnak a felkutatására, de hiába mutattam meg az utalás részleteit, ebből csak a dátumot és a számlaszámokat rögzítette az utalás azonosítóját, időpontját, összegét nem (amit leírt, az alapján is egyértelműen azonosítható, de ha már belső rendszerben rögzít panaszt, lehetett volna azért alaposabb).
Mostanra ott tartunk, hogy ha ma reggel indítottam volna a törlesztést, akkor is jóvá kellett volna íródnia a szokásos menetrend szerint, de az egy nappal ezelőtti továbbra is el van tűnve. Nemsokára telefonon is megpróbálom előadni az ügyemet, hátha sikerül valakinek kiderítenie, hogy a bankon belüli utalások ilyenkor hol pihennek...
Igen, ez szerepel benne, de külön érdekesség, hogy csak a bankon belüli utalásokra érvényes a 24 óra. Ha bankon kívülről 15:00 előtt indítok beutalást, annak a könyvelését aznap vállalják.
De olvasgattam még az üzletszabályzatot, és arra jutottam, hogy a törlesztés szempontjából nem számít a könyvelés időpontja. Az számít, hogy időben megtörténjen az utalás indítása (ezt teljesítettem), könyvelni meg a bankhoz történő beérkezés dátumával fogják (ennek a mai napnak kell lennie), nem a könyvelés dátumával (ami valószínűleg már csak holnap lesz). Csak furcsa, hogy mit művelnek most, amikor eddig elég stabilan tudták tartani a 2-3 órás ciklusokat, még a délután 4-es beutalást is lekönyvelték aznap este, most meg a kora reggelire egész nap nem került sor.
Ha mégis rám akarnak verni valami büntetést kicsúszás miatt, majd reklamálok.
OTP-től van kártyája valakinek? Ma van a fizetési határidőm, és bankon belüli átutalást reggel 8 óta nem sikerült még jóváírniuk a hitelkártya-számlán. Általában ez az átfutás 2-3 óra szokott lenni, de nem jellemző, hogy így kicentizném, mint most. Szoktak ilyet csinálni, hogy amikor nekik úgy jó, akkor élnek a 24 órás jóváírási lehetőséggel, és majd a fizetési határidő lejárta után könyvelik csak le?
az mkb azért rengeteg csapdát helyezett el saját maga számára ezzel a postás hitelkártyával. én ezen a ponton, a legutóbbi válasz után feladtam: a hiányzó visszatérítéseket sikerült ugyan többé-kevésbé visszalevelezni, de a pár száz forintokért való levélírogatásba és a saját hirdetményük elmagyarázásába belefáradtam. még mindig nem sikerült megérteniük, hogy NEM a díjneten fizetek számlákat, hanem az icsekken keresztül fizetem a díjnetRŐL érkezett számlákat, amire a hatályos hirdetmény alapján jár a visszatérítés, mert a magyar posta által üzemeltetett felületen történik a fizetés. erről a screenshotokat és icsekk visszaigazoló levelet is elküldtem. nekem erre a magyarázgatásra nincs több energiám, mostantól csak csekket fizetek a postás hitelkártyával. ha nincs elég csekk, majd kérek a családból, ők odaadják készpénzben, és mindenki boldog, főleg én, hogy nem kell többet leveleznem. ez volt az a bizonyos legutóbbi válasz. (októberben is volt egy ugyanekkora összegű csekkem, persze nem számolták bele a november 10-én érkezett jóváírásba, de ezt már elengedem)
Kezdeményeztük a szeptember 1-ei xxxx Ft összegű tranzakció után járó kedvezmény (xxx Ft) jóváírását a xxx számú hitelszámláján, amelyet a soron következő hitelkártya- kivonaton tud majd ellenőrizni. Ugyanakkor fontos tudnia, hogy a ténylegesen a Díjneten történő csekkbefizetések után továbbra sem biztosít Bankunk jóváírást kedvezmény formájában, tekintettel arra, hogy a Díjnet mint szolgáltatás a Díjnet Zrt-hez kapcsolódik. A postai költések után járó 5% kedvezményt kizárólag a Magyar Posta Zrt. fizikai elfogadóhelyein, illetve az általuk üzemeltetett online felületeken végzett tranzakciók után biztosítjuk.