Dél-dunántúlon csináltattam, bruttó 30 perc volt az egész a Kormányablakkal együtt.
- érkezés, felszerelés
- iroda, admin költség kifizetése
- szemrevételeztetés, adategyezetetés (E van a lámpákon, plakett van a hordozón, műbizonylat nincs, számla nincs), világítás ellenőrzése
- fotózás
- irodában adatlap átvétele
- Kormányablaknál két aláírás, 5500 Ft befizetése
És most várakozás, hogy megérkezzen a rendszámtábla. Szóval a horrorsztoritól nagyon messze áll a dolog, a vizsgaállomáson nagyon normálisan álltak a dologhoz, nem kellett időpontot foglalni, soron kívül elsőként megcsinálták a kb. 5 perces procedúrát.
Azt szeretném kérdezni aki vitte már műszaki szemlére a kerékpár szállítóját szürke rendszám miatt, hogy Budapesten hová vitte pontosan és hogy milyen alaposan nézik át a szállító eszközt.
Mert nekem egy menabo márkájú vonóhorgos szállítóm van, de E szabvány jelzés nincs a lámpákon és a kereten lévő matricán sem látok. Igy át megy a műszakin?
Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen tartó mint pl. az enyém, 4 (később 5) biciklivel bőven 100kg felett lesz, és ez nem csak ennyivel nyomja lefelé a horgot, hanem bő félméteres karon csavarja is azt, és nem is kicsit.
Emiatt nem is fogom odaadni kölcsön kisebb autóra, pláne ha kész lesz az ötödik hely, az már nem játék.
elbír az dinamikusan egy tonnát is, csak a polgár nem tudja megmérni hogy fekvőrendőrön mennyit terhel a futó. ezért a max statikus terhelést adják meg. de ez nem azt jelenti hogy a 70kg horog 100kilónál leszakad, hanem hogy a 70kilós cuccot bukkanón is kibírja.
A horog függőleges terheléskorlátozásának nagyon nagy valószínséggel főképpen menetdinamikai okai vannak, és nem statikai. Magyarul, nem fog leszakadni ha nagyobb lesz a terhelése, csak aránytalanul megnő a veszélye annak, hogy az autó elveszítse a menetstabilitását.
Igen, nyilván nem teljesen figyelmen kívül hagyandó/hagyható infó, de ettől akkor is sokkal többet ki kell bírnia. Kíváncsi lennék, hogy - ha meg lehetne mérni valahogyan, - menet közben mekkora lenne a tényleges max. terhelése a horognak egy megengedett legnagyobb össztömegű (ami mondjuk korzo kartács esetében laza 3.5 tonna) utánfutó vagy lakókocsi vontatásánál.
(Más: Eddig mindig csak a saját bringámat cígöltem a horgomon, nézegettem azt is folyamatosan a tükörben, mozog-e vagy béke van vagy mi. Most hétvégén először vittem 3 bringát, hát, azok már mozogtak rendesen, valahogy nem mertem 100-110-nél többet menni pályán sem. Viszont utána, mikor már újra csak az enyém volt fenn, azt észre sem vettem... :-) )
Igen, de a vontatott súly azért más: ott a súly maga a futó tengelyein van, a rakomány súlyának csak egy kis része tevődik át a vonóhorogra.
Átlag vonóhorgok 50-75-100-150 kg-s függőleges terhelésre vannak engedélyezve - gondolom, nem teljesen alaptalanul.
És valahol a vontató autó típusa is korlátozza a dolgot: pl. én a Scenic III-asunkra nem találok 75 kg-os vonóhorognál "komolyabbat". Sejtésem szerint itt bejátszik az autó hátsó tengelyének terhelhetősége is, de laikus vagyok, erre nem esküdnék meg :)
Hakr kiesett. Viszont a Peruzzo Pure 4 alternatíva lehet.
Súlyra pariban van a Buzz-zal, kb. árban is. Az, hogy kicsire összehajtogatható, egyrészt praktikusnak tűnik, másrészt viszont így talán több a hibalehetőség.
Az, hogy az egyik középen a másik meg a gömbfejnél dönthető, befolyásol bármit is?
Azt gyanítom, hogy kell lennie vmi "biztonsági tartaléknak", azaz egy vonóhorog +2-3 kg terheléstől nem adhatja meg magát. Csak szélsőséges esetben (pl. frontális ütközés) a +2-3 kg itt is és ott is (vonón + tartón) az erőhatások miatt már sok lehet.
Neten néztem, hogy a Hakr Trip 3+1-ese 15,6 kg. Azaz ha abba vágnék bele, akkor a megengedett 75 kg-t felülről súrolnám. Élőben nem tapogattam még meg, de itt korábban nem dicsérték (bár nem is húzták le). Cseh oldalakon vannak értékeléseket, de nem tudom...
Minden más 4 bringás szállító 20+ kg.
Igyekszem valahol megnézni, esetleg az autóra fel is rakni a Buzz-t és a Hakr-t is, hátha megkönnyíti a döntést :)
Ha ez nem lenne megvalósítható, beruházok egy Buzz-ba (elég sok pozitív és ráadásul nemzetközi vélemény lelhető fel róla) - míg a gyerekeknek nagy bringa kell, az még úgyis 6-8 év - ennyi idő alatt meg kb. egy autócsere is esedékessé válik, akkor meg majd a vonóhorog terhelhetőségéhez veszek autót :D
Szia! Én már két alkalommal használtam a vonóhorgomon egy Thule hármas tartót, ami a bringákkal együtt kb. 55 kilót tett ki saját számításom szerint. Mindeközben a vonóhorgom max. terhelhetősége 50 kg, tehát a katalógusadathoz képest túl lett tervezve. Nem akarok tanácsot adni, csak a tapasztalatomat írtam le...
4 bringás kerékpártartót keresek normális áron. A itt is dicsért Buzz Rack Quattro-ba bele is vágnék, de most néztem az autón a vonóhorgot: csak 75 kg a megengedett függőleges terhelhetősége.
Azaz a szállító kb. 20 kilója + a 4 bringa megengedett 60 kilója elvben már nem akasztható rá. A vonóhorog hogy reagálna a +5 kg-ra?
Ami felmerült:
- az autón adott a vonó, nem cserélném, ha nem muszáj. De a neten keresgélve nem is találok a típusra olyat, ami jobban terhelhető lenne.
- egyelőre csak 2 felnőtt meg egy gyerekbringát cuccolnánk, azaz most még sima ügy, de a másik gyerkőc is 2 év múlva bringára ül. Ráadásul nem is hightech bringákkal számolva a 60 kg is karcsú lesz a kerékpártartótól (páromé 18, enyém 16). Azaz nem hogy a 75-be, de a 80 kg-be sem fogunk beleférni, ha a gyerekek is felnőtt méretre váltanak.
Vagy egy átlag, hobbiból tekerő, kirándulgató család is váltson karbonbringákra, mert különben normálisan nem lehet elszállítani 4 bringát?
Szóval az a kérdésem, hogy bír-e a vonóhorog némi túlterhelés? Van valakinek ide vágó tapasztalata?
Előre is köszönöm, üdv, Attila
Ui: ha nagyon nem megy ez így, akkor utánfutóra építek tartót, bár alapból azt nem szívesen húzkodnám magunkkal mindenhová :)
Változott a szabályozás. Egy másik cikk azt írja, hogy később kötelező lesz kiváltani a szürke rendszámot. Így közel 10 e. ft-ért már nem kell áttennem a rendszámot a bringatartóra.
2 db kerékpár szállítására alkalmas vonóhorogra rögzíthető kerékpárszállító eladó. Egyszer volt használva. Személyesen Átvehető Debrecen mellett Hosszúpályiban. Posta megoldható.
Szia! Ha ez Thule,akkor igen.Nagyon jó,évek óta megvan,hibátlan.Könnyű felrakni,levenni a kerékpárokat.A billenőfunkció is nagyon kényelmes,ki lehet nyitni tőle a csomagtartót anélkül,hogy a bicikliket le kellene venni.
Én is a Buzz Rack Quattro 4es kerékpárszállítót vettem nyaraláshoz. Nagyon meg vagyok elégedve vele, masszív, könnyen felhelyezhető a vonóhorogra és dönthető is. Bárkinek ajánlom a kerékpárszállítót, aki nem szeretne szerelgeti és olcsó 4est akar. Itt vásároltam: www.buzzrack.hu Reggel megrendeltem és másnap már ki is szállították ingyenes szállítással. :)
Bocs, ezt a választ nem konkrétan neked szánom :-) Nem is értem miért van volt ez a nagy mizéria a rendszám áthelyezéssel kapcsolatban? Az Opel Meriva és az Opel Astra gyári kerékpártartója eleve így van kitalálva. Így adják el Magyarországon is az autókat érvényes műszaki vizsgával, ha megrendeli valaki ezt az extrát. Lásd ezt a videót vagy ezt a videót.
Majdnem én is megrendeltem az autóhoz a gyárit, de végül úgy döntöttem a pótkerék fontosabb, ugyanis a gyári kerékpártartó ennek a helyére tolható vissza. Most én is gondolkodom az új Opel Merivámhoz egy hátsó ajtóra szerelhető Menabo kerékpártartón. Használ valaki ilyet és elégedett vele?
de minek vennék egy ehhez való alapot, ha úgyis van egy thule bicikliszállítóm, amire néhány csavarral simán biztonságosan rögzíthetek egy megfelelő méretű és a thule megoldástól jóval olcsóbb alu dobozt...
a lenti cikket kb. 1 héttel követte ez, ami jóval pozitívabb ,eszerint át kell szerelni a rendszámot, de említik, hogy tervezik a 3. rendszám bevezetését, erről nem találtam semmit, de 3 év alatt megszülethetett volna a megoldás...