A mi autónkon (Ford Focus Kombi MK1) (és még héhány hasonlón) jellemzően 75 kg a vonóhorog függőleges terhelhetősége. Ha ebből lejön a bringa-szállító súlya (ami egy 4 bringás szállítónál 20 kg körül van), akkor marad 55 kg. Egy 4 bringás szállító átlagos teherbírása 60 kg, ami mezei (csomagtartóval, sárvédőkkel, kitámasztóval felszerelt trekking) 15 kg-os kerékpárokat feltéltelezve 4 bringát bír el (4*15=60), viszont ezzel enyhén túlterheli a vonóhorgot (60+20=80 kg). Viszont egy masszívabb/nagyobb autón (például SUV-on) a vonóhorog függőleges terhelhetősége már bőven 100 kg felett lehet, ott a 80 kg az semmi. Másrészt egy eletromos, vagy össz-teleszkópos monti bringa 20 kg-tól indul, ott 4 kerékpár már minimum 80 kg, ami egy átlagos bringa szállítónak már bőven sok, ilyenkor már jogos az ha a szállító lehajlik. Ezért is írtam, hogy nem tudom, hogy az Árukeresőre író emberke miféle bringákat pakolt fel.
Nekünk 4 kerékpárunk van, amiből kettő felnőtt, kettő meg gyerek, (egy 22"-os, meg egy még kisebb).
Egyrészt nem tudom, hogy a vonóhorgot, illetve annak a rögzítését mennyire viselné meg később (5-6 év múlva), ha egy-egy napon 6-7%-al túlterhelik (4 felszerelt kerékpár miatt 75 helyett 80 kg van rajta), másrészt azt sem, hogy mely bringaszállítókra lehet mondjuk egy 16-18"-os kerékpárt felrakni (ezeknél közelebb vannak egymáshoz a kerekek és alacsonyabban lehet a vázat a szállítóval megfogatni).
Egyelőre még nézelődök, hátha találok valamit, ami segít dönteni.
Érdemes a vonóhorog függőleges irányú terhelését is számításba venni.
Egy 60kg teherbírású bringaszállító tömege nem kevés. Ráadásul 4 bringa simán több lehet 60kg-nál.
Szállítóval együtt a 4 bringa 80kg is lehet. Ezek eredendően húzásra vannak méretezve. Ez a vonó (gömb)fejen történő terhelés meg csavaró igénybevételt jelent. Nem biztos, hogy a vonóhorog vagy annak a felfogató helye a karosszérián zokszó nélkül elbírja ezt a terhet.
Én is most nézegetem a vonóhorgos 3-as kerékpártartókat már 1 hete. Nekem ez a 4 volt a listámon eddig: Menabo Alcor 3 (150e) nem összecsukható, max 60kg Menabo Antares 3 (160e) összecsukható, max 60kg Peruzzo Zephyr 3 (152e) nem összecsukható, max 60kg Peruzzo Pure Instinct 3 (140e) összecsukható, max 60kg
Ezek jó kiindulópontok lehet a 4-es változatokhoz szerintem. Én a Peruzzo Pure Instinct 3 felé húzok most. A THULE 100e-el drágább kb. A COMPASS-nál szerintem jobb a PERUZZO.
Négy kerékpárt szeretnék szállítani, (jelenleg talán csak hármat, de egy-két év múlva már biztosan négyet) egy olyan szállítón, amit a feleségem is könnyen tud kezelni (tetős szállítók pont emiatt eleve kiesnek, mert ő egy bringát nem bírj a tetőre felrakni) és ami rázárható a vonóhorogra, illetve a kerékpárok a szállítóra.
Hosszú távra tervezek, és ha úgy látom megéri, akkor ki tudom fizretni a Thule-t is (ha arra jutok, hogy az van annyival jobb minőségben tartóságban, megbízhatóságban), de eddig nem találtam olyan tesztet, vagy véleményt, ami alapján dönteni tudnék.
Most jött szembe velem például a Compass DOLPHIN 4 TÜV (amit a testado.hu oldalán láttam az idei év legjobb vonóhorgos kerékpárszállítójaként). Ahol ezt árulják, ott többnyire más kerékpérszállítókat nem láttam, illetve annyit tudtam kideríteni róla, hogy valamilyen cseh cég gyártja ezt. Van valakinek tapasztalata erről?
Vagy ott van a PERUZZO PURE INSTINCT 4, ami szintén jónak tűnik, csak ott azt nem látom, hogy például egy gyerekek kerékpár kerekei elérik-e két oldalt a kerék-tartó "papucsokat".
Illetve hol találok valamilyen összehasonlító tesztet, véleményeket a különböző cégek hasonló tudású kerékpárszállítóiról?
Szeretnék venni egy kerékpár szállítót. 1db első kosaras női vázas 26-os Csepel Ranger és 1db hátsó kosaras férfi vázas 28-as Mongoose Crosway 250 bicajt kéne rá felraknom amikor szükség van rá. Egyszerűségéből és kedvező árból kifolyólag ezt ajánlották ismerősök :
Az elsőre elfér vajon a két bicikli? Vagy tudtok ajánlani olyat, ami jó lenne és viszonylag kicsi a hely igénye? Jó lenne ha csomagtartóba be tudnám rakni amikor nincs rá szükség. Suzuki Ignisen használnám.
Tudnátok nekem abban segíteni, hogy egy Thule 915 Europower biciklitartónál állítható-e és ha igen, akkor hogyan a vonóhorog nyílás. Egyelőre nem tudjuk feltenni a vonóhorogra, olyan mintha vastag lenne a horog nyaka.
Márciusban vásároltam és azóta használom: HAKR TRIP PREMIUM 3+1 DARABOS KERÉKPÁRTARTÓ VONÓHOROGRA
150-200ezer forintot szántam egy 3 kerékpár szállítására alkalmas vonóhorogra szerelhető szállítóra.
+ feltételek: legyen könnyen és gyorsan vonóhorogra rögzíthető, dönthető, City-crash szabványnak megfelelő, könnyű és összecsukva férjen be a csomagtartóba.
Cruz, Peruzzo, Pro-User, Thule kerékpár szállítókat nézegettem és próbáltam ki, majd véletlenül került a látókörbe a HAKR (cseh gyártó), ami ár/érték-minőség arányban a legjobb volt nekem (az Autofelszerelesek.hu-hoz mentem be egy Thule Velocompact 927-ért (210ezer), de már a Hakr Trip Premiummal + egy 13-7 pólusú átalakítóval (összesen 155ezer) jöttem ki, amire ráadásul 4 kerékpár tehető fel :))
Autófelszerelések.hu: kellemes meglepetés volt a sok rossz (más helyeken szerzett) tapasztalat után, hogy itt kedves és hozzáértő szakemberek foglalkoztak velem - azt hiszem ráadásul a "Főnök" volt az, aki a Hakr-ot ajánlotta!
Az összeszerelése egyszerű, de van hozzá a YouTube-n videós segítség is (Hakr készítette), ha kellene.
Nagyon jó minőségű, stabil kerékpárszállító, könnyen és gyorsan szerelhető, valamint rázárható a vonóhorogra és a kerékpárok is a fogókarmokra.
Autóm, egy Citroen C4 Grand Picasso levehető ORIS vonóhoroggal szerelve, melyre nagyon jól illeszkedik és stabil a tartó, sőt lebillentve a hátsó ajtó is kinyílik - ami más hasonló kerékpárszállítók közül nem sokra jellemző. Ha a kerékpárszállítót egy nagy hátsó ajtós autóra és vonóhorogra szerelik nem mindegyik nyitható, még ha billenthető is a kerékpártartó, sokba beleütközik az ajtó nyitáskor.
Így néz ki felszerelve:
Így pedig döntve, a hátsó ajtó nyitása közben (volt egy "kettes" Thulem, de attól nem volt nyitható a hátsó ajtó!):
a magam részéről két következtetést vonok le, az elcsípett szabálytalanságok jelentős része két csoportba sorolható.
a) futár (aki foglalkozásszerűen teker)
na velük tényleg jó lenne kezdeni valamit, nekik akár rendszámot is elő lehetne írni, a betartatásra, hatékony szankcionálásra kellene valamit kitalálni.
b) zebrát védő piros lámpa kereszteződés nélkül, gyalogos jól láthatóan nincs a közelben. persze, szabálytalan, de nem balesetveszélyes, amíg a zebra környezete jól belátható.
persze van még maradék is, de ha ezt a két csoportot leszámítjuk, jóval kevesebb.
Egy Thlule Ride On 9503-at használok alkalmanként. Elégedett vagyok vele, annyi megjegyzésem lenne hozzá, hogy hiába dönthető, attól még a kombi hátsó ajtaját nem tudom nyitni, ha 3 kerékpárral fel van szerelve.
Vonóhorogra szerelhető 3 biciklis tartó vásárlásán gondolkodom. Mivel úgy tűnik, beleférek a 45 kilóba, a THULE Euroride 943 és a THULE Rideon 9503 között vacilálok. Utóbbi rögzítési rendszere talán kicsit szimpatikusabb is, mert férfi, női és gyerekvázat is fel szeretnék rá rakni. Van valakinek tapasztalata ezzel a két típussal? Esetleg más, kipróbált típus ebben az árkategóriában?
tudom, itt a vonóhorgos szállítás a téma, de nem találok csomagtérajtós topikot.
Szóval emelt csomagtérajtóra szerelhető megbízható tartót keresek 3 biciklihez. VW Golf 7 kombihoz kellene, hogy ne takarjon ki se lápómpát, s rendszámot.
4 kerékpár (2 felnőtt és 2 gyerek) szállításához keresek vonóhorogra szerelhető tartót Renault Trafichoz. Szeretném, ha zárható (a tartó és a biciklik is) és dönthető lenne. Az ár alapján a következőket találtam (eddig):
Nőként két gyerekkel járok biciklizni, ami nem könnyű feladat, de aki egyedülálló, annak ehhez is hozzá kell szokni. Vonóhorgos biciklitartóból a BuzzRack Eazzy 3 kerékpártartót vettem, nagy segítségemre és a család örömére van. Féltem, ha megérkezik mit kezdek majd vele, a szomszédnak kell majd összeszerelni. De nagy meglepetésemre nem így volt. Használatra kész állapotban van a dobozban csak a lámpákat kellett egy-egy csavarral rögzíteni, utána minden ment magától, szuper kis családtag. A használati videó hasznos, de nem nagyon kell tanulgatni, gyorsan megy az egész. Szívesen megyünk vele messzebbre is bringázni és a tárolás miatt fontos volt, hogy összecsukható legyen ez hasznosnak bizonyult olyankor is, amikor a csomagtartóba raktam be, hogy ne legyen szem előtt. Csak ajánlani tudom neked ezt a márkát. :-)
Ha nem szerepel a gyártó ajánlásában az az autó amire neked eladták, mindenképp javaslom, hogy írásban legyen rá megerősítés a kereskedőtől. Ha nincs, csak szóban mondták és valami baj történik, akkor tiéd lesz a felelősség, hogy nem megfelelő autóra szerelted fel. Amire még mindenképp figyelj, hogy a hátsó lámpákat és a rendszámot ne takarja a kerékpártartó és a kerékpárok sem. Külföldön ezt elég szigorúan veszik. Volt olyan ismerősöm, akit az Osztrák autópályán leállítottak és leszereltették vele a bicikliket. Szerencséjére egyterű autóba szétszerelve be tudta tuszkolni a bringákat és nem kellett otthagyni. A zsanérokat és a lökhárítót nem erre találták ki, biztos, hogy nem tesz jót hosszú távon, persze nem hiszem, hogy egy út után már fogod tapasztalni. Az első bosszantó jelek általában a kerékpártartó beakasztott kampói által lekoptatott fényezés szokott lenni. Persze mindezek ellenére nem mondom, hogy ez egy rossz megoldás, mert minden szállításnak megvan az előnye-hátránya.
A Winny Plus kerékpártartó vonóhoroghoz való rögzítése gyorsabb, erőkar lenyomásával történik. Viszont, véleményem szerint a Buzz Rack kerékpártartók rögzítése sokkal stabilabb, megbízhatóbb. Igaz rá kell szánni azt a néhány másodperccel több időt, hogy a rögzítőcsavart meghúzzuk, de utána biztos lehetsz benne, hogy akár hová is mennél, az ott lesz mögötted. :-)