karbantartas allitolag nalunk a szerdaheyli SAD ban a legjobb, kozepes eletkoruak a buszok de mejdnem mind fellett ujitva, karbantartva... a legrosszabban az Ujvariak.. a nagysak? hat azt nemtudom, nagyszombati is eleg nagy, de annak is vannak meg kissebb telephelyei mint pl galgoc, senica.. Kassai is eleg nagy..
tényleg, még maradva a SAD-oknál. azt lehet nagyjából tudni, hogy ezek közül melyik a "jobb", melyik a "kevésbé jó"? csak van valamiféle teljesen nemhivatalos sorrend... :)
pl. melyik a legnagyobb? (legtöbb kocsi) legkisebb? legjobb karbantartás? legrosszabb? legjobb/legújabb kocsik? legöregebbek? stb.
a volánok között nagyjából lehet tudni az erőviszonyokat.
nem, valamikor a pozsonyi ceg votl a fo CSAD, aztutan ez a ceg ala tarroztak a tobbi CSAD-k.... most mar a slovak lines olyan mint a tobbi, semmivel sem tobb..
Egy teljes, úgynevezett vázcserés felújítás során az autóbusz egy új vázat kap. A főegységeket, motor, váltómű, futóműveket egy külön műhelyben restaurálják, vagy esetleg egy jobb állapotú autóbuszból átszerelik a felújítás alatt lévőbe.
Az autóbusz oldallemezei, ládaajtói, padlózata raktáron van, ezeket méretre vágják és elhelyezik a buszban/buszon.
Következik a fényezés. Letakaritják, szinte steril lesz a busz külseje, alapozó réteggel, és még 2-3 réteg festékkel látják el.
Általában az autóbusz ablaküvegei, utasülései a régiek, ezeket nagyon ritkán cserélik. A lámpákat, az elektromos kábeleket, biztosítékokat kicserélik új egységekre.
Gyakorlatilag, ahogy te is írtad, rárakják az új vázat egy futóműre, és körbeépítik :)
aminek a típusa C-vel kezdődik (c80, c56, stb), az eleve classicnak készült. egyébként meg lehet különböztetni őket az utólag classicosítottaktól, mert az utóbbiaknak kicsit más a homlokfala. ha egymás mellett látod, észreveszed.
hogy is mondjam.... amit felújításnak nevezek, az nincs a műhelyben. évente van a kocsiknak úgynevezett vizsgaszemléje (lényegében egy nagyobb vizsgálat-javítás). ennek alkalmával esetleg végeznek nagyobb karosszéria-munkát is, illetve ha balesetes volt egy kocsi, és helyreállítják, akkor legtöbbször ezt a garázs műhelyében végzik el. tehát végeznek ilyen tevékenységet, de a felújításokat külső (vagy "félig-meddig külső") cégek végzik.