Keresés

Részletes keresés

szergely22 Creative Commons License 2025.09.19 -1 1 60285

Köszönöm a részletes választ, pont ilyenre voltam kíváncsi!

Előzmény: SÜNÖCSKe (60284)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2025.09.19 0 10 60284

Táblák:

 

Általában a falnak támasztva, vagy külön állványon szokott lenni hordozható megállj jelző és előjelzője, kb. 1,5-2 m-es árbóccal. Ha villamosított a vonal, akkor előfordulhat, hogy "áramszedőt le", "áramszedőt fel", "villamos mozdony állj" táblák is vannak ugyanígy csokorba szedve. Táblafajtaként 2-4 db szokott lenni.

 

Ha tartozik az őrházhoz biztosított vasúti átjáró is, akkor piros-fehérre festett állvány is szokott lenni, amire a piros jelzőlámpát lehet kitűzni az útátjáró fedezéséhez: https://vasutallomasok.hu/kepek/p0016/p0016820.jpg

 

Páros féksaru általában könnyen hozzáférhető helyen tárolva, néha állványra akasztva: http://www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=28282&f=5435 vagy http://www.vasutallomasok.hu/index.php?o=showlanc&l=9485&f=2875

 

Esetleg a váltókezelő autója :) https://img2.indafoto.hu/1/1/146539_73843ac23021bffb0d7bd1b718483c97/20120559_1d18a1de99287cc92ac4ce9a5f32d604_xl.jpg

Ugyanezen a képen a fehér zsákokban valószínűleg szén vagy tűzifa van, amivel az őrház kályháját fűtik.

 

Illetve nem szorosan a bakterházhoz kapcsolódóan, de ha az állomásod esetleg jelentősebb vasúti csomópont volt vagy fontosabb ipari létesítményt szolgált ki, akkor világháborús emlékmű is elférhet rajta, pl. görbe síndarab vagy törött kerék feketére festve, kis táblán a bombázás dátuma (vagy legalább egy évszám).

Előzmény: szergely22 (60283)
szergely22 Creative Commons License 2025.09.18 -1 2 60283

Szeretném feldobni a váltóőrházamat. Van ötlet vagy kép arról, hogy milyen eszközöket és milyen módon tudnék elhelyezni mellette. Pl.: vasúti táblák, fékező saruk, stb...

G368 Creative Commons License 2025.09.18 -1 4 60282

G368 Creative Commons License 2025.09.18 -1 4 60281

M40 224 Creative Commons License 2025.09.15 -1 7 60280

Sziasztok!

 

Egy kis programajánló a hétvégére sok magyar modellel...

 

Sz. G. Á. Creative Commons License 2025.09.13 -2 0 60279

 

köszönjük!

had szórjalak meg (illetve a topicot) még továbi, összeállítással kapcsolatos további kérdéseimmel:
Közlekedtek-e valaha MÁVo rolák vegyesen, pl ÖBB-s rolákkal együte? (én pl ilyet nem láttam, de ez ugye semmit nem jelent)

Előzmény: Siófok 376.649 (60278)
Siófok 376.649 Creative Commons License 2025.09.13 0 5 60278

Köszönöm!

 

Ez pedig már mindenkihez szól! :

 

Ha már RoLa, akkor szerintem a kísérőkocsikról is ejtsünk pár szót. Hátha evvel is elősegíthetjük a lengyel postakocsik kiadását!

 

A Ggs kísérőkocsikban vasútőrök utaztak és a szerelvény végén közlekedtek. Katonai vagonok voltak eredetileg. Felszereltségüket tekintve nagyon szegényes belsővel rendelkeztek: fa priccs, kályha szénkészlettel, pokróc és petróleum lámpa. A jelen modellek Rev. dátumát tekinteve, ezek a kocsik illenek hozzájuk. Egy 2001-es délbalatoni fotón még ilyen Ggs kísérte a szerelvényt.

 

Aztán jöttek a 00-40-es lengyel postákból lett 89-69 BD kocsik, vasútőrség felirattal az oldalukon. Sajnos évszámot nem tudok írni, hogy ez mikor történt. Az viszont biztos, hogy egy 2004-ben készült fotón már ilyen kocsi kísérte a RoLa szerelvényt. Az is biztos, hogy a kocsik nagy átalakításon nem estek át, de egy kémlelő ablakot biztosan kaptak, illetve kékre festették őket és felkerült a vasútőrség felirat az oldalukra. Ezekben már gázpalackkal fűtöttek ( bár volt bennük eredetileg fűtés, de azt nem használták ). Sokáig nem tarthatott a kocsik alkalmazása, mivel 2004 év végén lejárt a fővizsgájuk. 2005-ben már a magasfogadón voltak. Utána 2015-ig, a diósgyőri vasgyár mellett voltak leállítva. Innen átkerültek Miskolcra, majd szintén ebben az évben elindultak az utólsó útjukra.

Ha egyszer lesz lengyel posta modellben, remélem valaki fog készíteni ilyen kocsit!

 

Valamint a Bsc kocsikon kívül, még bautzeni 59-41 Bc kusetteket is berakott a MÁV a RoLa szerelvényekhez. A következőket biztosan: 004, 008, 018, 023.

 

Az infók az Index személykocsis topikjából származnak. A dicsőség a törzsgárdát iilleti, én csak összeszedtem a mozaik darabjait.

Előzmény: desiro ML (60275)
gas136 Creative Commons License 2025.09.13 0 0 60277

A mellékelt összekötő elemek közül a rövidebb típust kicsit megfaragva simán kapcsolhatóak.

Előzmény: Sz. G. Á. (60276)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2025.09.12 0 0 60276

ejj, pedig amikor megláttam az MH honlapjána közeli fotókat a kis alkatrészes zacskókról, amiben a szükségesél több összekötő elem látszott, illetve a befogás is hasonlónak tűnt a roco/flm féléhez, akkor kicsit elkezdtem picit reményedni, hátha kompatibilisre készítette őket az acme....

Dehát ezekszerint nem...

Előzmény: desiro ML (60275)
desiro ML Creative Commons License 2025.09.12 -1 2 60275

Szerintem ebben a videóban megtalálod a választ a kérdésedre.

https://www.youtube.com/watch?v=0ll2O37r-HM

Előzmény: Siófok 376.649 (60274)
Siófok 376.649 Creative Commons License 2025.09.12 0 0 60274

Az Acme RoLa-val kapcsolatban kérdezném, hogy levehető a kocsik végén a "zárhíd"? Lehet belőle normális szerelvényt csinálni?

 

A választ köszi előre is!

porszívómester Creative Commons License 2025.09.11 0 5 60273

Hát a futása olyan harckocsi feeling volt először mert a 8 tengely csörömpölt rendesen... de ezen sokat javít ha egy pici olajat teszel a tengelyekre. Én Flm olajat használtam. Így már nem zörögnek és sokkal szebben gurulnak. 

Egy-két tengelynél volt csak érezhető hogy nem forog rendesen, mert a tengely végeken lévő imitáció hozzá ér a forgóvázhoz, sorja vagy öntő csonk maradék miatt. Így persze nem gurult szinte egyáltalán, de ez könnyen orvosolható. Most a 4 kocsi szépen megy, szinte hangtalanul, szerintem nem lehet ok panaszra. Egyébként nagyon tetszik, hogy a rakfelület végig áttört! A kamionok kerék ékek is külön alkatrészek. Rev dátum 96-os. Mindegyik csomagban van 2 magasság állítós kuplung tartó, 4 rövid és 4 hosszabb direkt kuplung. 450 ív alatt a hosszabb kell különben össze érenek. Valamint 2 vég ütközőhoz minden alkatrész amik ugyancsak nincsenek felszerelve és persze sok apró gumi tömlő. Egyébként nagyon passzol minden kiegészítő a helyére, könnyű felszerelni vagy levenni. Felszerelve viszont nem fér vissza a dobozba... na mindegy. Bár nem ismerem részletesen az eredetit, szerintem egy gyönyörű modell született, megfelelő ár érték arányban. 

 

 

Előzmény: Hernyofan (60272)
Hernyofan Creative Commons License 2025.09.10 0 1 60272

Engem az érdekelne, hogy aki már megkapta a sajátját... Az mit szól a kocsik futásához?

 

Csak mert én ehhez hasonlót szerintem még nem láttam ( + hallottam ).

Előzmény: Sz. G. Á. (60270)
M.Bandi Creative Commons License 2025.09.10 -1 0 60271

nekem az az érzésem van, hogy az ACME, ikerkocsiként kezeli a ro-la kocsikat. De ne legyen igazam!

Előzmény: Sz. G. Á. (60270)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2025.09.10 -3 0 60270

Na, de szakértsétek meg a Roákat is.

egyet gugliztam, de alig van már könnyen egtalálható kép az igaziról, pedig régen volt jó sok.

Illetve aki ismerője a típusnak, lenne kedve mesélni kcsiit róla?, énnek úgy rémlik, hogy licensz alapján készültek a 8 tengelyesek. De rémlik, hogy volt valami Mávos próblkozás 10 tengelyesből is... (?)

mejzi71 Creative Commons License 2025.09.09 -3 4 60269
rm40 Creative Commons License 2025.09.09 -1 3 60268

...ha azt is kiadnák IV. korszakosként.

Előzmény: zetaman (60267)
zetaman Creative Commons License 2025.09.09 0 1 60267

Értetlenül pislogok: hiszen pont passzolna a frissen megjelentetett Bh kocsikhoz ... :-o

Előzmény: rm40 (60266)
rm40 Creative Commons License 2025.09.08 -1 4 60266

Csak azért, hogy itt is meglegyen, mert már csak legyintek: az MTB honlapja szerint harmadszor is gyártásba teszi a Bbmot 631-est. Az évek óta vár kék ABb-ről továbbra sincs semmi hír.

 

V63-017 Creative Commons License 2025.09.06 0 1 60265

Nincs elmosódva, az valóban "ee"! Ráadásul az "ee" az külön keretben van, míg az "e" körül nincsen.

Előzmény: smnks (60264)
smnks Creative Commons License 2025.09.06 -1 0 60264

Köszi!

 

Akkor a csak dinamós/generátoros kocsiknál egy 'e' betű sincs az adott mezőben?

 

A 002-es Bh -ról találtam egy képet, ahol mintha 'ee' lenne ott, bàr elmosódott, de az, hogy két karakter van az adott helyen, azért kivehető:

 

http://vonatka.hu/images/szemelykocsik/bh2026002_01.jpg

 

(Elnézést, de telefonról csak ilyen sz@rul tudok linkelni!)

Előzmény: M40 224 (60257)
Sir Gombóc Creative Commons License 2025.09.06 0 3 60263

Én nem csak 20-26-son de más kocsin sem láttam együtt generátort és statikus töltőt, pár ritka kivételtől eltekintve.

Előzmény: M40 224 (60262)
M40 224 Creative Commons License 2025.09.05 0 1 60262

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. A generátor/dinamó + a statikus akku töltő sok járművön megtalálható, de 20-26-oson még nem láttam együtt, persze attól még lehetett, mindent nem lát az ember.

Előzmény: John Howard (60260)
RhB Creative Commons License 2025.09.05 0 5 60261

A 20-26-os egy picit csalóka a mi Bhv-hez szokott szemeinknek. :D

 

A 20-27/20-07 kocsikon a dobozok azonos oldalon vannak, vagyis ránézésre az egyik oldal tele van (és ez lebeg a szemünk előtt :D), a másik oldal meg gyakorlatilag üres.

 

A "tele" oldal (ebből a szempontból jó a BDh is)

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/81-27031BDh.jpg

 

és az "üres" oldal

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/50552007353-5_Bhv~1.jpg

 

 

Ezzel szemben a 20-26-os kocsin az akkuláda és a másik doboz a kocsi egyik felén van az ellentétes oldalakon.

 

Itt az akkuláda a túlsó végén, az innenső rész üres, és így az egész üresebb benyomást kelt

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/505520-26002-5_Bh.jpg

 

A másik oldalon meg csak a bal felén van a kisebb doboz, ezt leszámítva üres az egész alja.

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/20-26004Bh~6.jpg

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/20-26000-9Bh.JPG

 

 

 

Amúgy itt lehet a többi képet is nézegetni

 

https://vasutikocsi.hu/szemely/Bhv.html

 

 

 

Előzmény: M40 224 (60252)
John Howard Creative Commons License 2025.09.05 0 1 60260

Köszönöm! :-)

 

"A modellünknél az akkuszekrény háta mögött van két kisebb doboz..."

 

Mögött... tehát a kocsi másik oldalán, majdnem az oldalfal síkjáig érően, egészen közel egymáshoz? Ezek is ott vannak. (Ezeket még nem próbáltam levenni; egészen vékony "kábelezés" is van hozzájuk az alváz közepén levő "csövek" felé, nem akartam feszegetni.)

 

"...az egyik kockább alakú, ez az 1500/72 voltos transzformátor... A téglatestesebb alakú... az akkumulátor töltő berendezés. Ez a kettő egység együtt tudja kiváltani a generátort/dinamót, de van, hogy a két rendszer együtt is megtalálható a kocsin."

 

Ezek szerint a modell mégiscsak autentikusnak mondható ebben a tekintetben. Dinamó is van, meg statikus is - létezett/létezik ilyen kivitel a valóságban...

 

"Az utolsó doboz - az akkumulátorszekrény oldalán a nagy a fűtési kontaktorok, áramváltók, egyéb villamos alkatrészek doboza. Mint írtam a 20-26-osokon nem gyakori..."

 

Ez a másik utasszakasz alatti ezek szerint. Na, ez nincs az újabb modellen, a kétkocsis készletben. A régebbi (fehér kapaszkodós) kocsikon ott van a képek szerint.

Előzmény: M40 224 (60255)
Bobóka13 Creative Commons License 2025.09.04 -4 3 60259

Ha jól értem, akkor most egyszerre kapható a több helyen javított és az eredeti, gyermekbetegségekkel terhelt Bh kocsi! Ez utóbbi ráadásul valamivel drágább is, nyilván azoknak a mazochistáknak szánják, akik szeretik tökön lőni magukat.

M40 224 Creative Commons License 2025.09.04 0 0 60258

Régen a fűtési fővezeték csak fűtésre szolgált, a töltést a generátor látta el. Aztán ahogy egyre több villamos fogyasztó jelent meg a kocsin évszaktól függetlenül, elkezdték használni a fűtési fővezetéket energia ellátásra is használni. Ekkor jelentek meg a statikus töltők. Amikor azonban villamosan fűteni nem tudó mozdony húzta a vonatot, vagy a pálya* nem alkalmas a villamos fővezeték használatára, továbbra is kell a generátor. Némely járművön a fűtési visszatérő áramnak külön vezetêke van, és nem a sínben megy vissza, ekkor természetesen a pálya milyensége nem játszik.

Előzmény: smnks (60256)
M40 224 Creative Commons License 2025.09.04 0 0 60257

Használták is mindkettőt. Meg is jelölték a kocsin: "e" statikus és generátoros akku töltés is van a járművön, "ee" csak statikus töltés van. Ez az ee később van ahol a sorozatjelben is megjelent. Az ellentmondás az MTB modell eredetijénél, hogy nincs dinamó/ de mégis csak "e" van a megfelelő mezőben, ha jól látom.

Előzmény: smnks (60256)
smnks Creative Commons License 2025.09.04 -1 0 60256

"...de van, hogy a két rendszer együtt is megtalálható a kocsin..."

 

Szia!

Ilyenkor használják is mind a kettőt, vagy az egyik már üzemen kívül van, csak még nem szerelték le?

Előzmény: M40 224 (60255)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!