Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vazola83 Creative Commons License 2025.10.25 0 1 151654

KIA EV3 LR 130kmh Challenge

 

www.youtube.com/watch?v=S9GiBQu2kQM

R. Scherbotsky Creative Commons License 2025.10.25 0 2 151653

Ha még csak a jól sikerültek tartanák az árukat, de pl. az egy éve még szinte eladhatatlan első generációs Stellantis és MEB autók ('20-'22-es példányok) árai is felfelé mentek tavasz óta, de még a kettes Leafek sem lettek olcsóbbak. Mikor a tavasszal a németek ki voltak kelve magukból Elon miatt, már készültem rá, hogy az év vége felé elhozok majd egyet a náluk állítólag senkinek nem kellő Teslákból, de mostanra többe kerülnek, mint akkor voltak. 28k környékén indulnak most náluk a nem széthajtott Ryzen-ek, miközben az új Highland-re jelenleg ötezer eurós beszámítási felárat promotálnak (tehát kvázi 35k-ért elhozhatók, miközben a legkorábbi, kétéves HL-ek alját kínálják ennyiért használtan).

Előzmény: Panzerbear (151648)
VéPeti Creative Commons License 2025.10.25 0 0 151652

nincs már úgy mint régen, hogy 3 éves lízingből visszavett Audikat, Volkswageneket lehet venni fél áron garanciával...

 

Azért vannak még ilyenek, ha nem is fél áron, viszont a lizingből visszavett, és jól tartott autókat megveszik a cégek akiknél a lizing futott. Hülyék lennének kiengedni a kezükből.

Előzmény: Panzerbear (151648)
VéPeti Creative Commons License 2025.10.25 0 0 151651

Ha jól emléxem 2018 körüli GLE 500e volt. Merciben kábé nulla a tudásom, úgyhogy sok hozzáfűzni valót ne várj tőlem. Már akkor is basztattam a haverom, hogy ha ennyire villanyos irányultságú vagy, akkor a f@sznak veszel ekkora böhöm szart szükségtelenül nagy benzinmotorral? Vegyél villanyt bejárásra, oszt úgyis van családi benzinesetek. Mondjuk mentségére szóljon, hogy 2018 környékén azért még nem tartott ott a villanyautózás ahol most, nekem is még a leaf-em volt akkor.

Előzmény: Hooshee (151649)
Hooshee Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151650

És amúgy pont ez a bajom, a w214 plugin a szép nagy akksival is sor4. Egy dekát sem változott a w213hoz képest. Kivéve az E53at, ami már sor6, csak hát azért az ára elég goromba. 

Előzmény: Hooshee (151649)
Hooshee Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151649

Milyen v6os benzines? 

 

Ez talán az S-ben lehetett, abban volt valami elég fura plugin megoldás az elején, de a tömegesebben gyártott pluginek már vagy 10 éve sor4 (200 körüli lóerő) + 100 ló körüli villanymotor. 

 

Ezekkel nagyon ritkán van bármi baj. 

Előzmény: VéPeti (151627)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151648

Be hogy rohadjanak meg, minden ami jól sikerült, marad rohadt drága, nincs már úgy mint régen, hogy 3 éves lízingből visszavett Audikat, Volkswageneket lehet venni fél áron garanciával...

Előzmény: QuantumSingularitas (151635)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151647

Csak ezen a bemondásodon ...tűnödtem el.

hogy

"(Amúgy, mindennel együtt autóm elég jól tartja árát...)"

Előzmény: naiv_ (151643)
naiv_ Creative Commons License 2025.10.24 -1 0 151646

Nekem most sem hiányzik a belsőégésű motor, de a villany sem (csak azt akartam mondani, nem kötődöm érzelmileg egyikhez sem, de mint szakmérnök maximálisan képben vagyok mindkettővel). Egyszerűen használom az autóm, úgy ahogyan az a legkényelmesebb, s ahogyan nekem a leggazdaságosabb.

Vannak premisszáim és ennek alapján döntök. All-rad a minimum és a SUV, mert a meredek autóbeállómon minden időjárási körülmények között így tudok könnyedén megcsúszás és felütődés nélkül közlekedni, emellett hegyen lakom. A kertemben garázs, abban villany. Emellett nem szeretek azon aggódni, hogy kifogy az üzemanyagom, vagy nyáron többször 2x-3x fél órát küzdök tankolással egy olyan úton, ami amúgy is elég zűrös. Mindezekből, s más kényelmi szempontokból egy PHEV SUV jött ki a diesel után, amely tökéletesen megfelelt annak, amire terveztem. Amivel leváltanám az egy Tesla X 2025, SUV full extra kivitelben. De azért az egy kicsit drága. Ha eljön az ideje, nagyobb az esélye, hogy egy PHEV Volvo XC70-es, 2026 lesz belőle, 180km-es e hatótávval. S 100%-ig megmarad a függetlenségem, rugalmasságom - ezekben a nehéz időkben...

(Csak zárójelben írom, itt sokan macerálnak álproblémákkal, hogy cipelek egy nehéz ICE-t, feleslegesen - így is van, de akik a várost járják egy long-range EV-vel (amivel nem csak Siófokig lehet lemenni gond nélkül), azok minimum 2 ICE-t cipelnek feleslegesen a napi 30-40km-en, a városban, akku gyanánt, mivel az én autóm kb. 1,8 tonna míg egy long-range, all-rad EV 2.4 tonna..., a TESLA X 2025 is.)

Előzmény: JGab (151645)
JGab Creative Commons License 2025.10.24 0 1 151645

Ez azt is jelenti, hogy ha BEV-ed lenne, akkor évi 6-8 útközbeni töltésed lenne az évi 3-4 tankolás helyett. Szerintem, ha kipróbálnád, meglepődnél, hogy mennyire nem hiányzik neked a belsőégésű motor.

Előzmény: naiv_ (151622)
R. Scherbotsky Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151644

Arra gondolsz, hogy az elmúlt fél év során -néhány reménytelenül szar és/vagy gyakorlatilag szervizháttér nélkül árult típust leszámítva- a használt EV-ára jól érezhetően emelkedésnek indult, miközben a kínálat zsugorodik?

Előzmény: QuantumSingularitas (151635)
naiv_ Creative Commons License 2025.10.24 0 2 151643

Szerinted van ember aki befektetés céljából vesz magának autót? Akkor miért erőlködsz.

Előzmény: vazola83 (151640)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2025.10.24 -1 1 151642
Előzmény: vazola83 (151640)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151641

Mivel az ÉVES átlagos ár játszik.!
Akkor sem 70 Ft/kWh ... bár közelíti :-)

-----

Mondjuk 4000 kWh-t tölt az autóba az autóba a 20 ekm-hez (0,2 kWh/km)
és
A háztartás is elvisz 3000 kWh/év fogyasztást, mert villany alapú eléggé...

https://www.mvmnext.hu/aram/pages/online/arkalkulator.jsf

Akkor az 583 kWh/hó és ~34 000 Ft/hó villanyszámla 
Ami 60 Ft/kWh éves átlagár >> 12 Ft/km nagyjából.

Cirka 3 éve ennyi a rezsicsöki csökkentése 2022. Augusztus óta !!!
De előtte 3 évig csak 36-37 Ft/kW volt a villany >> ~7 Ft/km

A 6 év átlagában ~48 Ft/kWh az átlagára eddig >> ~10 Ft/km.
Mondjuk ez az átlag idő műlásával nő és tart a 12-13 Ft/km felé  :-(

---
Ha az éves összes kWh netán jóval több, mondjuk 10000 kWh
Akkor az átlagár már 66 Ft/kWh lesz most... ami már közelít a 70-hez.
Cirka ~13 Ft/km adódik 
---

Előzmény: Capt.IQ229 (151638)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.24 0 1 151640

Az árát csak Ft-ban mérve tartja látszólag ...
Ámde áruban mérve (kaja, autó, lakás pl.) jókora bukta.

----
Egy 6 éves PHEV elvesztette az árának a felét legalább, tipikusan.
Vagyis most az egykori 10 millióFt >> 5 mFt körül járna...
Az infláció nélkül is.
----

A 6 év alatt azonban volt !
~55% inflácó a KSH szerint


Vagyis 10 miilióFt-ra vetítve...

Az akkori 10 millaFt ma csak ~6,5 millaFt-ot ér az egykori pénzben mérve.
Az akkori 10 millaFt ma 15,5 millaFt-ot ér mai pénzben mérve.

A mostani 5 milla Ft-os használtautó ár >> 3,25 millát ér az egykori pénzben mérve.
A mostani 5 milla Ft-os használtautó ár >> 7,75 millát kellene legyen mai pénzben mérve.

Nos,
Ezekhez képest érdemes mérni a mostani eladási árat!
és
Minősíteni, hogy jól tartja-e az árát valóban...

Mert csak a mostani Ft-ban kiírt árat nézve >> becsapós lehet a kép :-(
A 6 év alatti jókora infláció miatt.

*****
A 6 éves pénz naggggggyon nem ugyanaz, mint mostani pénz !
*****
 


Még roszabb a helyzet, ha nem új autóra költöd használt árát.
A kajaboltban szívás >> a ~80% infláció miatt.
A lakás/ház vételnél pláne szívás >> a ~260% infláció miatt.

Előzmény: naiv_ (151636)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151639

Figyelj, nem vagyok klímaszerelő.

Hogy mit gondolsz senkit nem érdekel amíg magadat csapod be és nem erőlteted másra.

 

Előzmény: naiv_ (151636)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151638

naiv példáját írtam. ő nem napárammal tölt, hanem hálózatival. az meg 70 Ft.

Előzmény: vazola83 (151637)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151637

Nálam pl. ~14 Ft/kWh az áram önköltsége cakkumpakk.

----
12700 Ft/hó  törlesztőért termelek a napelemmel ~10 000 kWh-t évente.
(kamat- és költség mentes MFB hitel 18 évre, 10% önerővel)

Bonusz: gyorsan inflálódik el a havi fix törlesztő :-)

----
Ha a 14 Ft elég cirka csak 5 km autózásra ami >> 0,2 kWh/km éves átlag!
Akkor 14/5=2,8 Ft/km az "üzemanyag" költség.
----

Ami a 20000 km esetén CSAK 56 000 Ft évente.
Milyen 300 ezer amit emlegetsz...?

 



*****
Általában is ... az "Éves kWh szaldó" elszámolás esetén. 
Az otthoni napáram nemigen kerül 20 Ft/kWh-nál többe, még saját zsebból drágán beruházva sem.
Ami cirka max 4 Ft/km alatt tartja az otthoni töltés költségét, jellemzően.
20 000 km/év esetén CSAK 80 000 Ft évente.
*****


Ha,
Netán "Havi Bruttó Ft" elszámolás van már.
Akkor 30-35 Ft/kWh körüli éves átlagár saccolható.
Amivel 6-7 Ft/km az üzemanyag.
20 000 km/év esetén ez is még CSAK 120-140 000 Ft évente.


Ha,
Egyszer a "Tiszaféle piaci áramár" lesz.
Akkor 70 Ft/kWh körüli éves átlagár saccolható (jelen áron jósolva).
Amivel 12-14/km az üzemanyag.
20 000 km/év esetén 240-280 000 Ft évente.


KONTRA

A bendízel CSAK 5,5-6,0 liter/100km átlaggal és 600 Ft/liter átlagáron.
Amivel 33-36 Ft/km az üzemanyag.
20 000 km/év esetén 660-720 000 Ft évente :-(

Nos ?

Előzmény: Capt.IQ229 (151633)
naiv_ Creative Commons License 2025.10.24 -1 0 151636

Figyelj klíma szerelő.

Olyan vagy, mint az SZDSZ, aki abba bukott bele, hogy jobban tudta, mit gondolok én, mint én magam...(hol van már).
Olyasmiről írsz, amiről fogalmad sincsen. 6. éve üzemeltetek egy PHEV-t, s pontosan tudom ez mit jelent, leírtam. Az, hogy ezt neked nem tetszik, magán ügyed, az s hogy légből kapott kalkulációkkal akarod alátámasztani, a benzin kb. 1 miller lenne, a villany meg 200e alatt. Tehát a megtakarítás tiszta 800e, ebből jön le a szerviz, ami minden autónál van.

És igen a Volvo sem hülye, de a többiek sem, vígan hozzák ki a jobbnál jobb PHEV-ket (180km villany távval...). Mert van rá igény. majd, ha nem lesz, nem hozzák.
Avulás? minden avul, az autózás nem befektetés, hanem kényelem illetve idő megtakarítás: Gondolod, hogy aki vesz egy 80 millás mercédesz SUV-ot azt érdekli az avulás? Nem , használni akarja a szép autóját. 
(Amúgy, mindennel együtt autóm elég jól tartja árát...) Megvezetek? Nem csak legfeljebb elgondolkodtatok, te magadat vezeted - arra, amerre akarod, te dolgod.

Előzmény: Capt.IQ229 (151633)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2025.10.24 -1 0 151635

EVk avulását is rendesen beárazta a piac.

Előzmény: Capt.IQ229 (151633)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151634

Sapka, sál...

Mint az elektromos autózás hajnalán.....

De az elektromos autózás ezt már átlépte. 

Előzmény: kiggyo (151632)
Capt.IQ229 Creative Commons License 2025.10.24 0 1 151633

Ne írkálj már be hülyeségeket.

lehet, hogy magadat meggyőzöd, de tartsd is meg a kamu adatokat.

20ezer alatt még OK a 800ezer benzinköltség, 

DE ezt 300ezer árammal tudod kiváltani.

Máris csak 500.

Cipeled a vasat feleslegesen, égeted a szervízre a pénzt, avul a benzines NEM IS HASZNÁLT alkatrészek tömege.

Sokkal nagyobb pénzösszeg avul eladásig.

A piac nem hülye, nem hazudik. Beáraz mindent.

Kamu amiket írsz. Érted!!! nem ferdítés, hanem KAMU: Megvezetsz vele másokat.

Előzmény: naiv_ (151628)
kiggyo Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151632

A téli fűtést és a nyári hűtést hogy oldja meg a verda, elektromos hőszivattyúval?

 

Előzmény: naiv_ (151622)
vazola83 Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151631

Nos, akkor te vagy a 100-ból a néhány kivétel egyike ....

Előzmény: naiv_ (151622)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151630

Ha egyszer a szervíz intervalluma egy vagy két év, akkor annyi, akkor is ha csak 2000km-t ment benn  a belsőégésű motor...

Előzmény: naiv_ (151628)
mica-r Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151629

Nem sor 6 -os volt a hibridben?
(azok sem a legjobbak)

Előzmény: VéPeti (151627)
naiv_ Creative Commons License 2025.10.24 -1 0 151628

Ez milyen szó, hogy "leszervizeltetni" és miért nem fel?..:)

A szervizt te irányítód, pl. ha nem kérsz, nincsen gyertya csere, amellett nem hülyék a  szervízben sem, a digitális diagnosztika kiírja, mennyit futott a benzinmotor, s a váltó.
Amellett az évi 800.000 HUF körüli megtakarítást a szerviz alig rontja. Viszont nekem, s másoknak is "mindent" megér a kényelem, a biztonság, a függetlenség, a teljesítmény és az idő megtakarítás.

Előzmény: Panzerbear (151625)
VéPeti Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151627

Az elég egyedi eset lehetett hogy motorhibás lett a kollégádé,

 

Nem egyedi eset volt, a szervizben megsúgták neki hogy egy kalap szar volt az a v6-os benzines, nem is gyártották utána. Azt is hozzátették hogy ott b@szta el, hogy nem suttyó üzemmódban használta, mint a mercisek többsége, mert akkor már gari időben kiesett volna alóla a motor, és ingyen cserélték volna mint a többieknek. Ez így összesítve viszont ultragáz.

Mindegy is, a tanulópénzt megfizette, a mercit feketelistára tette, és mint említettem boldog Highland tulaj, azóta semmi baja sincs.

Előzmény: Hooshee (151624)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151626

Alapvetőn más kínai és európai megközelítés. Kínai PHEV alapból elektromos motorral hajt, csak a legvégső esetben kapcsolja direktbe a belsőégésűt a hajtásláncba. Európaiak esetén vagy külön motor van a hátsó tengelyen az elektromos hajtásra vagy benzines hajtásláncon (váltó, kardán difi) segít be, illetve hajt önállóan de mindkét esetben jelentős súrlódási energiát pazarol el a váltón és difiken keresztül.

Előzmény: Hooshee (151624)
Panzerbear Creative Commons License 2025.10.24 0 0 151625

Fasza gazdaságos arra a max 2000km-re rendszeresen leszervizeltetni a belsőégésű motort meg talán a váltót is....Mennyibe kerül így egy megtett km?

Előzmény: naiv_ (151622)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!