Keresés

Részletes keresés

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.12.14 0 0 335

Viszonylag egyszerű szempontok vannak, és kevésbé meghatározók, mint az ernyő.

Kezdőként mindenképp ülő pozíció a jó, és jó vastag protektor, nem pedíg airbag.

Érdemes olcsó beülőt venni, az esek, kelek időszakra, minek szétcseszni egy csillivilli drága beülőt.

Vannak még másodlagos szempontok, de azokban kiki mást szokott tanácsolni, majd a többiek megszakértik :)

 

Előzmény: Qwerti123 (334)
Qwerti123 Creative Commons License 2012.12.14 0 0 334

Sziasztok!

 

Használt beülő vásárlásakor mire érdemes figyelni? Abszolút kezdő vagyok, és kis súlyú, ez itt is kategorizálva van mint az ernyőknél? (hírdetésben láttam, hogy volt amit kimondottan haladóknak ajánlottak)

 

A válaszokat előre is köszönöm.

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.12.13 0 0 333

Érdemes volt felvetni a témát! Lehet hogy ezután én is más szemmel nézek majd a zsinórzat egyenetlenségeire.

 

.ZsL. Creative Commons License 2012.12.13 0 0 332

Rühellem, ha dícsérnek!!! És nem is én vagyok idehaza a legtapasztaltabb! Volt közös ügyletünk Simonics Petivel (pl. kaptam tőle ernyőket régebben eladásra, vagy épp megvételre), és szóba jöttek az ernyők műszaki vonatkozásai is; hasonlóképp Indiánnal és Gödöllői Szabó Péterrel. Innen tudom, hogy nekik sokkal több infóik és adataik gyűltek össze a több mint két évtized során. Simonics Petinek jó néhány külföldi ernyőgyártó céggel is kapcsolata volt és van még mindig, többek között tesztpilótáskodott is, én meg csak a hazai három bérvarrodával kerültem futólagos viszonyba (a Marcaliban '96-ig működőnek lettem volna a fővárosi forgalmazója, ha az osztrák főkapcsolatuk keresztbe nem tesz az üzleti érdekei miatt...), és az általam megismert ernyőtípusok száma se nagy. Régebben túl komolyan vettem az adminisztrációt, beírtam mindegyiket a "Típusvizsgák" oldalára, amelyikkel legalább három repülésem, vagy kisdombos lecsúszásom volt, szerepel a régi startkönyvemben vagy hetven. Alaposabban csak néhány típussal ismerkedtem meg, a régiek közül pl. a NOVA CXC-vel, a Comet híres/hirhedt Papillonjával, és a szintén Comet Discus típuscsaláddal. Ezekből tucatnyi megfordult nálam, lemértem a zsinórzatukat (a Papilloné majdnem annyiféle volt, ahány példány, mert a '97-es keszthelyi kiárusításkor placcra dobták a tesztpéldányokat is; nem véletlen, hogy eltérően viselkedtek), különféle típusokból össz. 25 ernyőt meg is babráltam, ami főleg átzsinórzást jelentett korszerűbb zsinórszisztémával, cellákkal bővítést, vagy épp kisebbítést, másféle függőhevedert, és csak kettőnél nem jött be a feljavító szándékú "átkonstruálás". És nagyjából ennyi a más szakterületre tévedt mérnökségem a siklóernyőzésben.

 

Amit írtál, azzal egyetértek, én is találkoztam zsinórtöredezettség eltűnéssel néhány hónapnyi repülés után. Szerintem is érdekes lenne a "lepukkanási görbe", csakhogy ahhoz éppen a sűrűbb bevizsgálás adhatna alapot, ami pedig keveseknek nem lenne ellenszenves. Nagyon érdekelne engem is, hogy igaz-e a hipotézis az S-görbével kapcsolatban, vagyis hogy az első néhány órányi használat során nagyobbat romlik a légátszívatási idő, mint a következő 50-100 óra alatt, majd újra meredeken kezd romlani, jelezve az elöregedés kezdetét. Vagyis ilyenkor el lehet adni úgy az ernyőt, hogy látszólag egész jó időt (pl. 80 sec-et) produkál, mert a vevő nem tudhatja, hogy új korában 300 volt, és az évad végére 20 alá megy... Ami a szemrevételezéses vizsgálat megbízhatóságát illeti, az szerintem is kérdéses, ezért találódott ki, talán jobb híján, a mostani rendszer. De az is tény, hogy volt nálam (eladásra rám bízva) egy tucat 0 másodperces légátszívatási idejű ernyő, amelyiknek semmi hajlama nem volt a zsákesésre. Amelyikeknek pedig volt (pl. kisdombos start után azonnal letettek a starthely alá), azok már tényleg a szemrevételezés alapján is kukába utalandók voltak. És még egy példa (de lehet, hogy néhány hete ezt már említettem): egy erősen elhasznált, 10 év alatt agyonoktatózott/kupoláztatott, de még épp repülőképes Comet Discovery zsinórszakító tesztjén 30 kilónál szakadtak az 1 mm-es galériazsinórok, ami azért meglepően jó. Efféle példákat és ellenpéldákat tudnék csak én is sorolni, vagy a régi híres esetet az angol céggel, amelyiknek egy évig használt ernyőinek jobb volt a légátszívatási ideje, mint a betoldott vadiúj anyagé, ami ugyanabban a gyárban készült. Nekem is van olyan ernyőm, amelyiknek a fesztávnövelést célzó betoldása gyorsabban öregszik, mint az eredeti, nemcsak azért, mert középen van, hanem mert az eredeti puhább anyaghoz képest a toldáshoz a csörgősebb, modernebből sikerült szerezni.

 

Lehet, hogy túlzott nagyvonalúság, de szerintem a zsinórzatnál a legfontosabb, hogy ne csupasz kevlár legyen, mert ha köpenyszövés is van rajta, akkor már rugalmassá teszi az esetleges szakadást, vagyis nem hat ütésszerű túlterhelés a szakadt zsinórúval szomszédos cellák zsinórjaira, vagyis kevésbé lép fel a dominószakadás jelensége. És komolyabban kellene venni a gyártók által megadott garanciaidőt. Ha pedig olyan nincs, akkor attól tartok, nemigen van miről morfondíroznunk. Én sem tudnék jobb műszakiztatási rendszert ajánlani, mint ami elterjedt, de lehet, hogy igazad van, elég lenne 2-3 évente az alapos bevizsgálás. Kérdés persze az ár aránya a használt ernyők árához képest, mert ha túl sokba kerül az alapos vizsgálat, akkor sokan inkább kockáztatják a lejárt garancia idejű zsinórokkal repülést, azzal az ideológiával, hogy a saját életükhöz és bevállalásaikhoz senkinek sem lehet köze, ami messze nem igaz, hiszen a legtöbb siklóernyős nem lakatlan szigeti magányos személy, akinél majdnem mindegy, hogy meddig él.

Előzmény: elpazarolt tehetség (329)
zimi78 Creative Commons License 2012.12.13 0 0 331

Érdekes amit írtál a zsinórokról.

Ez eszembe juttatja egy korábbi problémámat;

Tavaly impregnáltattam Simonics Petivel egy régi, gelvenoros Ozone Vibe-ot. Mikor visszakaptam Petitől, jelezte, hogy a cserélt hátsó hevederhez tartozó zsinórok (így vettem az ernyőt) eléggé töredezettek és meg is mutatta hogy olyan 10-20 centinként volt a magban egy-egy törés..

Én persze beparáztam, de aztán idén tavasszal az oktatói továbbképzésen (tudod, találkoztunk) Csülök tartott a zsinórokról egy jó kis ismertetőt. Körbeadogatott szemléltetőnek pár zsinórt. Az egyire ráismertem; pont ilyen zsinórral volt a Vibe-om hátsó zsinórzata felszerelve! Megnéztem azt a 20 centis darabot, és abban is felfedeztem a töréseket, a 20 centis szakaszban legalább 3-at!

Óra után félrehívtam Csülököt, hogy mesélje el, pontosan miket látunk, mert az én ernyőmön a zsinórzat egy része ilyen.

Aztán Csülök elmesélte, hogy amit látok, az nem törés a belső magban, hanem maga a zsinór kissé gyengébb minőségű, ezért a köpeny alatt belső csomók, "bogok" vannak. Ez kisimul repülés közben, de a külső hőmérséklettől, és a terhelés dinamikájától is függ, hogy épp hol jelentkezik éppen a zsinórköpenyen belül.

Be is mutatta, amiről beszélt;

Az egyik "bog" felett a zsinórköpenyt addig morzsolgatta az ujjaival, hogy a zsinór ott teljesen kisimult! Ez már elég bizonyíték volt a számomra, hogy biztos legyek benne, egy töredezett mag sima "simogatástól" nem áll így helyre. Hacsaknem Csülöknek egészen elképesztő Uri Geller-képességei vannak, amiről mi nem is tudtunk!

Talán ezzel még jobban elbizonytalanítottalak a zsinórzatot illetően..

Én legalábbis ezért nem hiszem el, hogy egy szemre töredezettnek vélt zsinór valóban az is lenne!

Mérés-mérés-mérés!

 

Ezek után azzal a Vibe-al vígan repültem az Eged felett még órákat.

A kupola is egy érdekes téma, de arra most nem térek ki.

Legyen elég annyi, hogy egyszer egymás mellé tettünk egyazon típusú ernyőből egy 100mp-es kupolát, és egy 10mp-es kupolát. A különbség látható és érezhető volt, de annyira csekély mértékben, hogy ha előttem csak az egyik lett volna, nem mondom meg, hogy az a 100 mp-es, vagy a 10! A szájjal szívogatásban meg egyszerűen nem hiszek.

Itt is a mérés ad pontos poróadatot.

 

 

De egy biztos, az öreg ernyő, nem biztos, hogy rossz ernyő!

Ebben valóban Laci bácsinak van a legtöbb tapasztalata, de van némi tapasztalatuk a nála tanult pilótáknak is.

Én is nála tanultam, és rájöttem, hogy a porómérés nem minden; csak egy adat amivel -többek között- jellemezhetjük a kupola anyagának egy állapotát.

Ismerek pár olyan típust, aminek már tizedmásodperces sem volt a porozitása, de még kiválóan repült (tudom, én is repültem pár ilyen ernyővel, még a versenykategóriában is).

Egy jól beállítot zsinórzattal, és egy kiváló konstrukciójú kupolával még 0mp körül is jól repülhet egy ernyő, míg ismerek olyan típust is, aminek már 80mp-nél zsákesési hajlama volt.

Ez óriási szórást jelent, szóval nem mindegy, milyen típust repülünk, milyen terheléssel, milyen állásszögre van beállítva a kupola és mennyire vigyázunk ernyőnkre.

Reklámozhatnék, meg leszólhatnék egyes típusokat, de csak a saját személyes tapasztalataimmal dobálózhatok, az meg nem éppen objektív ítélet lenne, ezért inkább hagyom a dolgot.

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.12.13 0 0 330

Persze ha valaki a zsír új ernyők lepukkanási görbéjét vázolná, azt Lacibával együtt hallgatnánk tátott szájjal, azt hiszem :)))

 

elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.12.13 0 0 329

Nagyon kusza kép van a fejemben a matuzsálemi kort megért ernyők anyagának állapotáról. Először leírom hogy miket tapasztaltam, aztán szívesen hallgatnám pl. Lacibácsi összegyült - szerintem e téren a világon egyedülálló - tapasztalatait.

Először is azt tapasztaltam hogy még igen fiatal ernyőket is meg lehet úgy gyötörni hogy az anyja sem ismer rá, aztán meg volt olyan ernyőm ami tisztességes szakadásvizsgálaton is átment, mégis egy B vizsga után szinte minden zsinór belsejét olyan töredezettnek érezted hogy azonnali cserét javasolnál magadnak, holott előtte nem így volt.

De meglepő módön fordítva is megtörtént velem egy régi prodesign effecttel, amit olcsón vettem, mert hátimotoroztak vele, és már megviselődött a zsinórzata. Az egyik főzsinórra az A soron azt mondták vizsgánál hogy azt cserélni kell, jól érzékelhető törés volt benne, közel a hevederekhez. Nem cseréltem ki, de azért egy év mulva a vizsgánál meg akartam mutatni, hátha tovább romlott, és akkor már csak rászánom magam. De eltűnt! És nem csak én nem találtam meg újra, és az is kizárva hogy máshol keresgéltük, mert egyértelmű helyen volt!

A két történet összefügg, két irányból is mutatja hogy ezek a sérülések mintha a terheléstől változnának. Hogy oda, az rendben van, na de vissza? :)

Minden esetre a zsinórzat terén el vagyok bizonytalanodva. Ha akróznék,kínosan ügyelnék az állapotára, de normál repülésnél erős túlzásnak érzem a sűrűn tapasztalt aggodalmakat, amikor egy megtört zsinórt lát valaki.

És mégegy összekuszáló információ: az öreg, szekrényben megvénült UP-mat elvittem egy alapos vizsgára, szemmel, körömmel hibát nem láttam rajta, úgy nézett ki, mint az új, mégis az egyik zsinórt 20 kg-al elszakították....

Ezek után erősen lecsökkent a szememben a szemrevételezős vizsgák értéke.

Bevallom, értelmesebbnek tartanám - és életszerűbbnek - ha 2-3 évente lenne egy valódi, alapos vizsgálat, nem pedíg évente a sokszor szart sem érő alibi vizsga.

No a kupola;

ezzel kapcsolatban egységesebb a képem,de azért itt is akadt meglepetés!

Az öreg Prodesign tíz évesen is még 60 volt középen, a 3 éves Mentornak meg már kevesebbet mértek!!! Persze nem a belépőélnél, mert ott 180-at, és persze ezzel az adattal adják el.... Ugyanakkor ismerek egy másik Prodesign ernyőt, ami kétévesen már 50 alatt volt középen.

Szóval elképesztő különbségek vannak, és nem támaszkodhatsz arra az infóra hogy melyik gyártó, de még a melyik anyag sem akkora garancia, mint várnád!

Gelvenorról még nincs hosszútávú tapasztalatom, viszont a zsír új tandemernyőm abból van, és ha széthúzod a varrásnál, akkor olyan kinyúltnak néznek ki a varrás lukai, mintha egy meggyötört ernyő lenne! Pedíg olyan okosnak éreztem már magam, mikor először végíghallgattam ezeket a szempontokat, és most nesze... :)

Szóval, szeretnék tapasztalatokat hallgatni, különösen Lacibáét, aki fiatal korából is adódóan, csak kevesebb tapasztalattal rendelkezik, mint mi. :)

istvan1023 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 328

Nagyon szépen köszönöm az információkat.Közben a szétküldött vételi szándékomra is megérkeztek a válaszmailek, így van miből csemegézni! :D

zimi78 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 327

Érdekes, hogy van egy ismerősöm, aki eladná az Apco Allegra-ernyőjét. Az ernyőnek -az én közreműködésemmel- Simonics Peti írta meg a légialkalmasságiját jövő év szeptemberéig, és mérte a poróját, mely a legrosszabb helyen 265mp! A vizsgálati jegyzőkönyv alapján Laci bácsi kiállítja az ernyő törzskönyvét, így minden lepapírozásra kerül.

Az ernyő 2002 év végi, DHV 1-2, 85-105kg.

Ára 120ezer Ft.

Mintha mindenben épp jó lenne..

A hirdetés (felülről a második):

 

http://5mp.eu/web.php?a=pg&o=LZIX0Iqqpe

 

Ha még megvan, mert pár hete beszéltem utoljára a sráccal, és így nem tudom eladta-e már ezalatt az ernyőjét.

De egy utánajárást szerintem megérdemel az infó..

Előzmény: istvan1023 (325)
.ZsL. Creative Commons License 2012.12.12 0 0 326

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213688

 

A fenti topik 32. üzenetével összefüggésben eladó lett egy EDEL "Control" DHV1, keveset használt állapotban, kb. az általad említett súlytartományban. Gyártási év: 2000.(Én még adnék rá légialkalmasságit.)

Elhunyt repülőtársunk élettársa igencsak nekikeseredve értesített a dologról, ezért a beszélgetésünk rövidre sikerült, nem tudtam meg a temetés időpontját. Próbáld meg felhívni a 70-es körzetszám,36negyvenkettő7öt1-es számon, kb. a jövő héten.

Előzmény: istvan1023 (325)
istvan1023 Creative Commons License 2012.12.12 0 0 325

Nos, ez már nem aktuális szerencsére, de az ernyővásárlási szándék igen.Ezért tisztelettel kérnélek benneteket, hogy ha hallotok olyanról aki el szándékozik adni az ernyőjét ami nem csak dekorációs célt szolgálhat a későbbiek folyamán és van az ernyőnek törzskönyve ill. bevizsgálási jegyzőkönyve ami a porozitást ill. zsinórhosszakat illeti, kérlek jellezétek felém!

Nincs konkrét tipus vagy gyártó elképzelésem, a lényeg, hogy DHV 1-2-s lehetőleg annak is a közepe vagy teteje érdekel 85-110kg környéke méretben.Minél fiatalabb és reális áron.

Előzmény: istvan1023 (323)
.ZsL. Creative Commons License 2012.11.29 0 0 324

Továbbított üzenet:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

72 kg pilótának egy Pro Design gyártmányú "Jazz" tip. siklóernyő, M-es méret (75-95 kg startsúlyra) akciós áron eladó dec. 20-ig: 590 Euroért! Jár hozzá egy szép használt beülőt is ajándékba, ha a leendó új tulajdonosa vesz egy mentőernyőt is. (Használt mentőernyők: 28-36e Ft, évjárattól függően)

A fenti akciót esetleg az alábbi listán szereplő DHV 2-es ernyőkre is tudjuk alkalmazni:

 

DHV 1/2 - EN B


      Edel Atlas L 90-110kg újszerű  450 Eu helyett 390 Eu

 

Fireex Frame 2005/09 100-130kg jó  590 Eu helyett 450 Eu

 

Nova Mentor xxs 2010 60-80 kg Szinte új 1390 Eu

 

Paratech P 27 Vadonat új ! 60-80 kg Trimspeed is DHV 1 !!! 1390 Eu

 

Prodesign Jazz 2003 75-95 kg Nagyon szép tiszta. egy tulajdonosa volt aki alig használta 590 Eu

DHV 2 - EN C


    

  Firebird Booster XL 2003 100-130kg nagyon szép 390 Eu

 

Gradient Aspen 3 2010 90-115 Kg újszerű 1390 Eu

 

Ozone Addict M 2007 80-100 kg Porozitás 155-210 sec  Akciós ár!

 

Ozone Delta L Bontatlan új 95-115 kg 2300 Eu

 

Ozone Vulcan S 2004 S 65-85kg 490 Eu

 

SOL Synergy 2 2006/11 60-80 kg 790 helyett 590 Eu

 

Swing Astral 98/05 95-125 Kg gyönyörű tiszta 350 Eu helyett 290 EU

 

Érdekl.: Sz. Miki, Air Max Team.
T : 06 209 264 251

istvan1023 Creative Commons License 2012.11.26 0 0 323

Tisztelt sporttársak, figyelmetekbe ajánlanám a LINKEN szereplő hirdetés alsó sorait.Mert ugye hát ha valaki....... :D

RUSSIAN84 Creative Commons License 2012.11.24 0 0 322

Üdv mindenkinek!

 

 Keresek 1 vagy 1-2-es ernyőt motorozni.90-110 kg között.Nova előny Sigma nem. DE csak földhözragadt áron. Pár év azért még legyen benne és nem baj ha nem raktak vele fészket.

Ha tudtok valakit vagy van eladó akkor ide írjatok.  Köszönöm előre is!!!

 

73laci73 Creative Commons License 2012.11.22 0 0 321

sziasztok.  én sajnos nem ernyözök,de vann egy iq alto  amivel sajna semit nemtudok kezdeni.hogyha esetleg valakit érdekel,akkor  nagyon reális áron megszámitom.rákerestem a böngészöbe és 150 euroért talátam eladot.én kb 27000 ft kérek érte. ha esetleg valakit érdekel az  irjon a k-laci04@freemail.hu-ra,vagy hivjon a 06204503257-es számon.

zimi78 Creative Commons License 2012.11.06 0 0 320

Kedves eleah81!

 

Látom mindenhova eljuttattad kérdőívedet, biztosra mész, hát én is.

Reagálásomat láthatod itt:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9206398&la=122204859&token=9cb351f127d17fbf3c1a44490a649a48

 

(1074-es HSZ, de a többi is érdemes elolvasnod)

Előzmény: Törölt nick (319)
Qwerti123 Creative Commons License 2012.10.17 0 0 318

Szia!

 

Hát nem semmi ajánlat! Az a gond, hogy a tavaszt nem csak a jó idő miatt várom, hanem akkor már kevesebb munkám lesz. Jelenleg még a hosszú hétvégék sem biztosak, hogy husszúak lesznek nekem :-(.

Előzmény: .ZsL. (316)
zimi78 Creative Commons License 2012.10.16 0 0 317

És, hogy teljes legyen a kép Fedémesről, örömmel jelentem be, hogy párnapos (remélem) betegségem miatt, rengeteg szabadidőm felszabadult, azonkívül az idő is rosszra fordult! De hogy ez miért is jó? Mert ugye, nem tudok menni ernyőzni, de lett egy csomó időm! Éppen ezért a régi, feltört paramánia honlap helyére, ma megcsináltam az új, aktuális fedémesi információkkal rendelkező paramánia honlapot:

 

http://paramania.5mp.eu

 

Laci! Ha vannak további ötleteid, eladó ernyőid, esetleg képeid, csak küldd el az e-mailcímemre, hogy tovább színesítsük a lapot!

 

Előzmény: .ZsL. (316)
.ZsL. Creative Commons License 2012.10.16 0 0 316

Na, ha már ennyit emlegettek és ajánlottak a Nagyrabecsült Kollégák, Sporttársak, Repülőcimborák (a legmegfelelőbb szó aláhúzható), akkor jöjjön az én ajánlatom is:

 

Ha eléggé eltökélted magad, hogy repülni szeretnél, és először is megtanulni az alapokat, akkor nem muszáj várnod tavaszig, szívesen látlak Fedémesen akár ősszel és télen is! (A hivatalos trematika szerint ez a legajánlhatóbb időszak a kezdésre, mert ilyenkor nem áll fenn a termikes időszakok veszélye, illetve miattuk a gyakorlás napközbeni felfüggesztésének esélye). Figyelembe kell venned azonban, hogy az ideutazgatás költségéhez képest a faluban az éjszakai szálláshelyek költsége kisebb, ezért érdemes egyszerre több napra jönnöd Bp-ről. (Lásd: Index Fórum Fedémes.) Ha elég kemény legény vagy, a starthelyünkön levő ügyeleti kabinban is lakhatsz, ami ingyen van a siklóernyősök számára (előre le kell foglalni, mert mások is használják), és van benne gázrezsó, amin kaját melegíthetsz, olajkályha, csak olajat hozz bele, és heverő néhány hálózsákkal, sőt kispárnával (de hozhatod a sajátodat is!), az oktatásra alkalmas felszerelésemet pedig úgy használhatod a felügyeletem alatt, a repülés gyakorlásának szüneteiben a szükséges elméleti alapokat is elsajátítva, hogy (eddig felvázolt körülményeidre tekintettel) nem kell előre tandíjat fizetned, hanem a vizsga után annyit dobhatsz a "Becsületkassza" feliratú bádogdobozba starthely karbantartási támogatásként, amennyit méltányosnak vélsz az itt töltött napok eredményessége, vagyis a szerzett tudásod alapján. Közben megszokhatod annak gondolatát is, hogy nem kell ragaszkodni a fővároshoz közeli, egyre túlzsúfoltabb terepekhez. A siklóernyőzés olyan sport, ami azoknak jön be igazán, akik nem szeretik a tömegnyomort annak veszélyeivel együtt, de szeretnek utazgatni és egyre komolyabb terepeket meghódítani idehaza és a nagyvilágban.

 

És hogy Ziminek is igaza legyen: a végén talán adódik igen olcsón egy olyan, nem épp vadiúj, a modernebbekkel nem vetekedő, de azért addig használható ernyő a számodra, amíg összespórolod egy tovább is használható árát. Az ilyen alkalmi lehetőségeket leginkább csak az itt tanulók csíphetik meg...

Előzmény: Qwerti123 (312)
mctomika Creative Commons License 2012.10.15 0 0 315

Eladó egy sky fides 26m2 DHV1 ernyő, 2005-ben lett gyártva azóta keveset használt nem kutyáztam vele nem volt vízben, fán.Az ernyőn 2013 nyár  elejéig van műszaki a porója középen 200 felett van.Az ernyőt kezdő pilótáknak ajánlom akik most ismerkednek a sport-tal és szeretnének egy tanfolyam utáni kitűnő kezdő ernyőt vagy biztonságra vágyó pilótáknak . (az eladás oka az hogy nagyobb teljesítményű ernyőre szeretnék váltani)

zimi78 Creative Commons License 2012.10.14 0 0 314

"Én öt hónapot gyakoroltam mire nagyjából magamtól megtanultam kupolázni, de egy 

jó oktatóval ez sokkal gyorsabban és biztonságosabban megy." - írta Pgpadavan, és milyen igaza van!

 

Én elejétől Laci bácsinál tanultam, befizettem a kisdombos képzés díját (ami nagyjából annyi, mint amit a kivérzett, kupolázós ernyőre, meg a régi beülőre költenél) és repültem, kupoláztam, repültem, repültem és repültem. Az öt hónap alatt levizsgáztam, megvolt kb.100 kisdombos startom, csuktam fület, húztam hátsó hevedert, traverzáltam, lejtőztem, célra szálltam, még wingoverezni is tanultam (no jó, ezt főleg magánszorgalomból)...

Az öt hónap alatt füligvigyorral mentem haza Fedémesről és végül ott vettem az első magasstartra is használható ernyőmet (ami fényévekkel jobb, mint egy már csak kupolázni való "rongy").

 

Szóval javaslom ne vegyél kacatot, inkább azt a 20-30ezret fektesd be a képzés díjába, amiért (pl. Fedémesen Laci bácsitól) kb. legalább 60-80 igazi startot kapsz, ezalatt ingyen használhatod a valóban repülőképes tanfolyamos ernyőket (amiből Laci bácsinak szép gyűjteménye van, igazi ritkaságokkal megspékelve) és nem utolsó sorban hivatalos keretek között igazi pilótanövendékként repülhetsz. Természetesen kupolázni is tanulsz ezalatt, ráadásul nem kukába való rongyokkal.

Emellett a tanfolyam végén igazi repülőképes, neked való ernyőt vehetsz egészen jó áron, mert Laci bácsinál Fedémesen általában szokott lenni eladó ernyő, egészen jó áron.

Nem beszélek mellé, mert én pl. tavaly vettem ott 60ezerért egy olyan távrepülésre is alkalmas ernyőt (a sokat emlegetett FreeX Blade-em), amivel idén tavasszal az Egedről egyenesen lerepültem Fedémesre, miközben 1700m-re kiemelkedtem.

Azért ez nem rossz egy olyan ernyőtől, amit az új ernyő árának a tizedrészéért vettem!

És még mindig repülök vele.

 

Szóval javaslom, gondold át..

Előzmény: Qwerti123 (312)
pgpadavan Creative Commons License 2012.10.14 0 0 313

Pont mint én. :-)

 

tavaj télen vettem egy ernyőt és egy beülőt pont ugyanezzel a céllal.

1. Ha nem találkozok össze egy gyakorlott pilótával rögtön az első napon

(szerencsémre) akkor rosszúl gyakorlom be az ernyőkezelést ami ha rögzül 

akkor azt nagyon nehéz újra jól megtanulni.

 

2. Lacibácsinak köszönhetően (ezer hálám azóta is) le tudtam cserélni a szintén

rosszul vásárolt ernyőm egy nekem való tanulóernyőre.

Még csak 17 éves és nagyon jókat lehet vele repülni.

Szombaton 12 startot nyomtam sóskúton.

 

Szóval hallgass rám, az a pár kilóméter bőven megéri, menj le Fedémesre és

 Laci bácsi ad egy neked való ernyőt amivel lehet gyakorolni.

 

Én öt hónapot gyakoroltam mire nagyjából magamtól megtanultam kupolázni, de egy 

jó oktatóval ez sokkal gyorsabban és biztonságosabban megy.

 

Az előzmények itt vannak a listán csak vissza kell olvasnod.

Előzmény: Qwerti123 (312)
Qwerti123 Creative Commons License 2012.10.14 0 0 312

Köszönöm a sok választ. Tavaszra tervezem egy játszós ernyő és egy beülö vásárlását, amivel gyakorolni lehet az ernyőfelhúzást, és a kupolázást. Abszolút minimálárban gondolkozom, mivel szerintem (főleg az elején) több időt tölt majd földön ráncigálva mint a fejem felett. Több ilyen célra kínált ernyővel találkoztam, ezek 15-20 ezer forintos kategóriába tartoznak. Jelenleg csak információt gyűjtök. Egyébként van valaki aki pest környékén foglalkozik ernyők adás-vételével, illetve sokat jár erre? Csak azért kérdem mivel ennél az árkategóriánál nem mindegy, hogy mennyit kellene autóznom egy ernyő vagy egy beülőért.

 

Üdv.

.ZsL. Creative Commons License 2012.10.14 0 0 311

Valóban, a gumicsontot hagyjuk az ebeknek, ha már nem jut nekik velőscsont...

 

A 288-as hsz-ben elfelejtettem említeni, hogy a két vadiúj mentőernyő nemcsak még bontatlan gyári csomagolásban van, hanem 2010-es gyártmányú is. Na, megyek, folytatom a körteszüretet az albérleti szálláshelyem tulajainak kérésére. Tulajdonképp lenne kedvem kimenni a dombra, de ebben a gyengécske szellőben (a szobaablakból látom a távcsövön át az alig lengedező szélzsákot a falu túlvégénél levő dombon), és a hajnali esőtől vizenyős terepen nem szívesen terítenék ernyőt.

jgydk Creative Commons License 2012.10.14 0 0 310

Most kapcsoltam be a gépemet, látom, egyfolytában engem emlegetnek itten...

Ha jól értelmeztem a kérdésedet, alultehelt ernyő felé akartál elmozdulni, amire mindenki neked ugrott , és előjött sokakból a szakértő. Én sem vagyok mentes ilyen gyarlóságoktól. Már nem is emlékszem, kinek a megjegyzése volt, talán Zimi, vagy ZSL, teljesen egyetétek vele, hogy attól függ ,ki mire akarja használni a megvásárolni szándékot cuccot.

Van aki szerti a visszaszállásokban az ügyeskedést, és tuti, hogy így van, időnként számomra hajmeresztő szitukat oldanak meg, ilyen E.T, meg Sanyi, például.Nekik a felülterhelt ernyő a jó választás. Van, aki távrepül, és van, aki csak úgy szeret repkedni. Ez utóbiak közé magamat sorolom. Mikor kezdőként az oktatóm alám tette az alul terhelt ernyőt, azt modta, hogy mindíg legyek tisztában azzal,hogy mivel repülök, és így válasszam meg a repülési helyzeteket. Ja, és mindíg vezetni kell az ernyőt, az én esetemre meg ez különösen igaz. Erre én tényleg ügyelek, és inkább az előnyét élvezem a választásaimnak, kajánul vigyorgok a cimborákon, mikor pl. nem képesek átjönni a sziklásra Újlakin, én meg vidáman repkedek ott, és még vissza is megyek a starthelyre bekiabálni egy kis cukkolást nekik. Ugyan visszaszállni meg nem tudok, ill. csak nagyon kínkeservesen.

Nem tudom, mivel riogatnak a csukási hajlammal kapcsolatban, nekem tényleg kevés esetben volt benne részem. Azt is mondták viszont, hogy az alulterhelt ernyő gyakrabban csukhat, de ez nem olyan heves reakció, mint a felül terhelt esetben.Ezt viszon igazolni tudom, hogy így van. Engem meg azzal ijesztgettek, hogy ne tudjam meg , milyen az, mikor valaki egy felülterhelt ernyővel kap egy ordas csukást...

Én tényleg kockázatkerülő vagyok, ugyan sokat repülök, de kerülöm a figurázásokat a levegőben, és az öröm repülők széles családlába tartozom.Szakértő meg nem vagyok. Bocsi, ha okoskodásnak tűnt a korábbi bejegyzésem, nem volt mögötte semmilyen leértékelő szándék.

 

viricsi Creative Commons License 2012.10.14 0 0 309

Így van. A válaszom alapvetően jgydk cizellált soraira volt reakció.

Szó nincs sértődésről, lelki ficamokat sem szoktam itt összeszedni és aki ismer engem, jól tudja, nagyon távol áll tőlem tekintélyelv, ill. annak elvárása, de azért engedtessék meg, hogy mindenféle észérvek és épkézláb ellenvetés nélkül ne óhajtson beszólni valaki, aki még arra sem veszi a fáradtságot, hogy megnézze, hogy kibe rúg bele. Nem vagyok én senki, nem jegyzik a nevemet a repüléstörténet nagyjai között, de eltöltöttem egy-két percet már a levegőben.

...És ezt nem sértődésből, hanem a mások véleménye iránt elvárható tiszteletből írom.

 

Részemről ennyi, nem érdemes több időt gumicsont rágással tölteni

 

 

Előzmény: elpazarolt tehetség (308)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.10.14 0 0 308

Bocs! A kioktatós rész a Gyulának volt címezve, meg a 7 év, figyelmetlen voltam , elnézést :)))

Előzmény: elpazarolt tehetség (307)
elpazarolt tehetség Creative Commons License 2012.10.14 0 0 307

Imádlak!

Ha nem lennél ilyen sértődős, most nem láthattam volna ezt a szenzációs videót!

Én is Fahegyen kezdtem vitorlázni :)

De hogy a lelki ficamot is meggyógyítsam, amit okoztam, hangsúlyoznám hogy SEMMINEMŰ SZAKMAI KRITIKÁT NEM TARTALMAZOTT IRÁNYODBAN A HSZ-OM, ezért kár a lelkedre venni.

Sokkal inkább arról van szó hogy amikor már valaki évtizedek óta repül, kurvára elfelejti, mennyire nem voltak evidensek azok a repüléssel kapcsolatos alapvetések, amik mostanra már egyértelműek. Így el tudom képzelni rólad hogy fel sem merült benned az a lehetőség hogy valaki szó szerint értelmezi a válaszodat, ami durva félrevezetést erdményezhetne.

Már ha nem lenne ilyen rengeteg szószátyár idétlen alak itt, mint akár én is :)

Ebből a szempontból felesleges volt tiszta vizet öntenem a pohárba, hiszen biztos lehettem hogy jópáran megtesszük még, tőlem függetlenül is :)

De ha már ilyen óvatlanul kíváncsi vagy a véleményemre, hát magadra vess, íme:

"Miről is kéne megkérdeznem a hét éve repülő embert?"

17 éve, de nem ez a lényeg. A tudás összefügg ugyan az idővel, de nem arányos vele. Ezért sem szerencsés az érveidet efféle tekintélyelvű próbálkozással higítani,meg azért sem, mert tipikusan azok szokták ezt művelni, akik kifogytak az érvekből. Te nyilván nem,ezért érdemes kerülnöd a látszatát.

"Hogy helyes e alulterhelt ernyővel repülni? Vagy arról, hogy nem számít, mi van az ernyő törzskönyvében, mert úgyis én vagyok az okosabb?"

Esti gyogyiban teljesen rendben van, és mivel feljebb leszel vagy 50 m-el az akváriumnál, még biztonságosabb is :)))

Azt hogy mi a jelentőssége a súlyhatárnak, azt hiszem értelmesen leírtam, és általánosságban azt tanácsotam ne terhelje alul az ernyőt, ezért gyenge próbálkozás azt sugallni hogy én okosabb akarnék lenni a DHV-nál :)

"de egy kezdőt ne azzal indíts útnak, hogy miként lehet a meghágni dolgokat, mert ezzel te fogod elindítani őt a balesethez vezető úton."

Nyitott kapukat döngetsz,sajnos sokszor kell beleugatnom a kezdők érdekében a hanyag oktatásukba a starthelyeken.

Úgyérzem ez a témakör az oktatók felelőssége, mégsem tűröm jól a felelőtlenségeiket.

"Egyébként pedig nem olvastam tőled választ a feltett kérdésre, csak az én kioktatásomat."

Ha erre a hsz-ra reagáltad volna a fenti mondatot, még érteném is, de idézd már ide légyszi, mire gondoltál konkrétan, mert isten látja lelkem (ateista vagyok) nem tudom.

Előzmény: viricsi (304)
zimi78 Creative Commons License 2012.10.14 0 0 306

Szerintem Gyula mindössze csak arra próbált rávilágítani, hogy a kivétel csak erősíti a szabályt és Ő a kivétel... No jó, meg még néhányan..

Aztán meg az is érdekes, hogy Ő mégiscsak jóval sűrűbben megrepüli a maga 1 óráját mint mondjuk ET, vagy én, bár nekünk nem is ez a cél, de személy szerint én néha irigykedve olvasom, hogy Ő már megint megrepülte az órácskáját, míg én 10perc után lerohadtam az épp középen terhelt ernyőmmel...

Értem én, hogy alulterheli az ernyőjét azér', de én ezt nem tehetem meg, mert néha azért csak eljutok távra, és egy esetlegesen alulterhelt ernyővel alig haladnék előre, illetve lef.snám a bokám, amilyen durva tud lenni nagy magasságban az idő.. Ez meg nem buli!

Szóval erre csak azt tudom mondani, hogy ki mire használja az ernyőjét..

 

Viszont kezdő növendék lehetőleg terhelje középen a tanulóernyőt, vagy esetleg kicsit felül. Azaz őrá nagyon érvényes a szabály, amit egy 7éves pilóta még kezelhet mondjuk úgy; "rugalmasabban" (szigorúan csak saját felelősségre! - kockázatok és mellékhatások érdekében keresse fel kezelőorvosát, gyógyszerészét, Gurigát!!).

 

Ja, és még egy utolsó hozzászólás a hozzászólásomhoz, hogyaszongya; -akinek nem inge, ne vegye gatyára!- De ezt csak azért írtam le, hogy sértődés ne essék, szerintem senkinek nem volt szándékában sértegetődőzni..

 

Ja, tudom kissé hülye dolgokat írok, de csak azért, hogy oldjam azt szigorúan szakértőszagú légkört, amit néha én is terjesztek a hsz-emben, pedig nem kéne.. Végülis nem fizika órán vagyunk; remélem..

 

Oké, kivesézve a téma, lapozzunk..

Előzmény: viricsi (304)
viricsi Creative Commons License 2012.10.14 0 0 305

Szerintem egyáltalán nem vicceltem el a kérdést csak könnyen megérthető választ adtam. :-)

Előzmény: elpazarolt tehetség (293)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!