Sziasztok! Van egy problémám az autómmal (Audi A2 1.2 robotizált váltóval). Elfordítom a slusszkulcsot, és nem indul az autó, az önindító meg se moccan. De ha ezután leveszem a sarut az aksiról (Áramtalanítom az autót), várok egy kicsit és visszateszem, rögtön beindul. A szervizben nem találtak hibaüzenetet.
Sziasztok! Arról tudtok hogy 30.000km-enként újra kell tanítani?
"Audi 1.2 3L automataváltó: Gyári Audi előírás szerinti 30.000km-es felülvizsgálat, számítógépes beállítás, szükség esetén javítás. Ennek elmulasztása esetén komolyabb meghibásodásokra számíthatunk, melynek a javítási költsége akár 500.000Ft-ra is rúghat. Előzze meg ezt a kiadást. A kötelező szervizelések elvégeztetése sok bosszúságtól, és nem utolsó sorban nagyobb kiadásokat spórolhat!"
Üdv! Kevesebb mint 1 éve volt problémám a váltóval nekem is. Audi 1.2 robotizált váltó... Nem ment se előre, se hátra. Csak össze vissza kattogott, amikor kapcsolgattam előre vagy hátra menetbe. Voltak előjelei a meghibásodásnak. A hátramenetet csak többszöri próbálkozásra volt hajlandó bevenni. Aztán jött a teljes meghibásodás. Menet közben egyszer csak megadta magát a váltó, és se előre, se hátra nem tudtam menni. Csak beindítani tudtam. Autó mentő vitt haza... Elvittem szervizbe, ahol megállapították, a vezérlő elektronika meghibásodását. Raktak bele egy felújítottat, adtak rá 1 év garanciát. Költséges művelet volt, 520 000Ft. De megoldottuk papírok nélkül, és így csak 460 000Ft lett.
Sziasztok új vagyok a csoportban audi A2 1.2 robotváltos autom van sajnos a váltó meghibásodot tudnátok segíteni ki foglalkozik ilyen váltó javitássával?
Üdv mindenkinek! Szuper, hogy van egy Audi A2 csoport is. Tavaly vettem egy Audi A2 1.2-es, dízel, robotizált váltó-s autót. Imádom. De vannak gondok is, amiket szeretnék kideríteni, miért van. Tavaly, váltó vezérlő elektronikát cseréltek, ami 520 000Ft-omba került. Egy év garanciát adtak rá. Előjött egy probléma a váltónál. Menet közben a legváratlanabb pillanatban működés képtelenné válik. A gázpedál lenyomásakor sem történik semmi, csak folyamatosan lassul az autó, majd rángatva megáll. Múltkor 4-esben fagyott le a váltó. Leállítást követően egy kis idő után újra beindul az autó, és ismét működik a váltó. Van olyan is, hogy nem engedi beindítani az autót. Ekkor leveszem a sarut az akkumulátorról, várok egy percet, majd visszateszem. Utána beindul. Miért van ez?
Kb 4 éve nekem is eltört a bal első ablakemelő szerkezet, vettem egy gyári újat kb. 30 ezerért amit beszereltem. Nem akartam tákolni, javíttatni, csak gyári alkatrész megy bele. Még egy 20 évet biztosan kibír, most hogy 99%-ban garázsban áll :)
Ha eladom akkor biztosan nem az olcsó autók között lessz majd :)
Sajnos nagyon nehezen lehet találni megkimélt, jó példányt. 8 évvel ezelőtt vettem az A2-t, fél évig vadásztam rá mire találtam egy elfogadhatót úgy, hogy a felső értékhatár nem dominált. Azóta még nehezebb találni. A jónak megkérik az árát. Aki ilyet akar, áldoz rá vagy igy, vagy úgy (vételár-javitási költség). Miért akarhat valaki ilyet? A gazdaságosság (költségek, fogyasztás TDI, beleértve a vételárat is), kényelem (SPORTÜLÉSEK), jó vezethetőség miatt.
Ha elöregedne, akkor mindenkinél jelentkezne, nálam is, de semmi. Az nem elöregedett, hanem megszorult, nyilván 20 évig jó, ha egyszer- kétszer kapott kenést az ablak (megvezető sín) fiatalabb korában - már ha egyáltalán. A többi belső mozgó mechanizmus pedig 100%, hogy egyszer sem. Ez inkább a legminimálisabb karbantartás hiánya, nem belekódolt hiba.
Gondolom elöregedett a 20éves műanyag. Meg az a kb 2mm-es falvastagság, nekem úgy fest hogy gyárilag belekódolták a hibát. Semmi értelme pont ott spórolni az anyagvastagságon, ha beletettek volna még 1gramm műanyagot, soha nem lennének ilyen hibák. (igaz, 20évet így is kibírt)
Esélyes hogy a motorfelújítás miatti fél év állás sem tett jót neki, megtapadhattak az ablakok. Az első próbaúton, első leengedéskor tört az egyik. A 2. meg két héttel később, mikor hátsó utasok voltak. Utólag körbeszilikonoztam az ablakkereteket.
Két héten belül, 2db ablakemelőm tört el. Szokásos hiba, bowden szem, kiszakad-kitörik a műanyagból.
Meggányoltam 0Ft-ból, úgy hogy az ablakemelőt sem szereltem ki. A bowdennél, 2k epoxi gyurmával, telibe, tömörre, végig, kitöltöttem a műanyag ablaktartót. Ezzel a módszerrel meg is lehet előzni a hibát, előre fel lehet tölteni tömörre az üregeket, mielőtt még széttörne a műanyag. (Fúrás közben a bowdent félrehúzni!)
Nekünk van a családunkban egy A2 14 tdi és sajnos összettörtük az elejét. Homlokfalra és első lökhárítóra lenne szükségünk. Ha valaki tudna segíteni nagyon-nagyon meköszönném! Egyébként a kocsi pontosan 20 éve van nálunk és a világ legjobb kocsija!!! A dioferi1@gmail.com email címre várok vmi tippet. Köszönöm szépen!
Ha kevesebb a város arány, a 400k simán lehetséges élettartam. Nálunk volt több tízezer km nagyon rövid út (értsd: 3-5kilométerek dugós araszolással és sok váltogatással) a 240e km-ből, s nem is tudom, ez hány km-nek számítana kupplung oldalról drittelmix esetén.
Én ezt máshogy látom és teljesen mások a tapasztalataim.
Az A2 nem szürkül bele sehova (és nem is fog), főleg: nem lehet az alapból is sokkal egyszerűbb kialakítású, komfortban, biztonságban, térben, stb-ben sokkal kevesebbet nyújtó kortárs Poloval vagy Fabiaval összehasonlítani - ha utóbbiak rozsda bajaira fátylat is borítunk.
Keserű tapasztalatok vagy megbízhatósági ígéretek miatt el lehet engedni lehet a kezét bárminek, de egész típusra általánosítani ebből nem szabad.
Álláspontom az eddigiek alapján: rendszeres minőségi karbantartással az A2 teljes birtoklási költsége normális előélettel megvásárolva sokkal alacsonyabb, mint bármilyen mai új autó hasonló költsége az éves amortizációval együtt.
Pl. miénk 10 éve van meg, törésmentesen szervízkönyvvel karbantartva került be. Ezidáig sok hidegindítással, várossal eléggé komoly igénybevételnek volt kitéve (-mostanáig. Mostanra lett mondjuk úgy: "hobbiautó"). Az elmúlt évtizedben sosem hagyott ott senkit, s elég volt évente 1x szervízbe vinni a szokásos dolgokra. A motortérben és kipuffnál gyári alkatrészeket kapott, de máshol is szinte(sok nem kellett) Szerintem ez nem egyedi eset - ahogy látom - sok más felhasználónál is hasonlóan alakult.
Most 240e körül vagyunk, és több év után most kapott egy komolyabb karbantartást: a gyári elsőszerelt két alsó lengőkart ki lett cserélve, ki kellett takarítani a hátsó féket, elöl a szívótraktust, kellett egy új gyári diag szonda, a váltókar kotyogás megszüntetéséhez egy fura alu alkatrész, és mivel a 20 éves hátsó rugóval nem voltam elégedett, kerültek immár hátulra is (a hozzá való, ötszemélyes specifikációjú) új rugók és telók. A kerékcsapágyak még eredetiek (cseréltetni gondoltam, de még halkak, pedig Bp-en is ment valami 50-60e km-t) a kupplung is még elsőszerelt, de még várhatóan több évig jó lesz, azt is hagytuk.
Most, hogy így kicsit "megfiatalodva" belevág a harmadik x-be, úgy működik ismét, mint egy pár éves autó, amilyenből átülve a vezetésében, a vezetési környezetben nincs érdemi különbség - ez pedig egy szuper érzés. Ja, és a hatóság végre átírta, hogy nem 4, hanem 5 személyes, ehhez PoHu-s igazolást a józan észre hallgatva nem kértek (elég volt benézni a három fejtámlára és 3 övre).
de a mostani, másfél éve használt 3 éves Fabiát az igencsak vérszegény, 75 lovas egyliteres motorjával mára már semmi pénzért nem adná oda az A2-esért cserébe!
Semmi kétségem. Másfél éves Fabia minimum 3 milla. Mindennek megvan az ára...
Ez is, mint minden erősen relatív. Elsősorban használat függő a dolog, de vitathatatlan az is, hogy 20 éve a technológia már képes volt olyan tartós termékeket gyártani amit még egyszer 20 évvel azelőtt még nem igen. Kedvenc példám a mai olajcsere intervallumok összehasonlítása a '70-es '80-as években általános javítási igényekkel. Egy mai motorban jobb esetben a harmadik, vagy max a negyedik olajcserét végzik olyan futás mellett, mint amilyennél 40-50 éve motorgenerált csináltak! ...és a mai motorok többsége ilyen olajcsere periódusok mellett is 250 ezer km után is még remek kondiban van!
Egy haverom vett nemrég egy ~110 ezret futott autót és szentül meg volt győződve arról, hogy keresni kell hozzá valami olcsó kuplung szettet, mondván "a Ladákban ilyenkor már a harmadik ment tropára ebben meg még a gyári van!"
Jelzem, a kuplung úgy működött mint ahogy egy új autóban is működne. Alig bírtam meggyőzni, hogy legalább addig várjon már a beszerzéssel amíg néha-néha tapasztal valami olyasmit amit legalább messziről rá lehet fogni a kuplung fáradására. Sok ember nem tudja elengedni a múlt tapasztalatait, vagy amiket legfeljebb hallott a múltról, mert ezek többsége még nem is élt 40-50 evvel ezelőtt, de érdekes módon mindnek első kézből való tapasztalatai vannak a "nagy"időkről... ;-)
"miközben 350-400e km-t belehajtottak (és még mindig nem dőlt össze a technika az elhanyagolás ellenére sem) majd eladáskor jól visszatekerték a km-órát"
Ma zavarba ejtő felfedezést tettem a benzinesen, azt hittem 2015-ös a kuplung, de ez 2001?
Mert ha ez 2001, akkor a gyári tárcsa élt 20évet és minimum 280.000Km-t.
Amúgy egy év állás után az én autóm is működik. Igaz, szerelő oldotta meg, és másfél hónap alatt. Fő probléma a csavarhúzóval feszegetett tömítés volt a folytószelep, alatti műanyag testben. Én is leszedtem a szívósort, de "oké"-nak ítéltem a helyzetet, és visszaszereltem. Természetesen most hogy megy, lehet folytatni a javítgatást: féltengely, önindító, stb. Az én esetemben jobban jártam volna, ha mindjárt elviszem a megfelelő helyre, és nem a saját időm töltöm ezzel. Utólag könnyű...