Keresés

Részletes keresés

csalántea Creative Commons License 2023.12.12 -2 0 56670

Fontos, hogy a szerbek mit akarnak, de ... fontosabb, hogy hol vannak nagyobb magyar elszakított nemzettestek , tömbben vagy szórványban, ... oda is kell utakat vinni és a szoros kapcsolatot biztosítani az anyanemzettel ... vö. Szabadka a délvidéki magyarok központja ...

Előzmény: dimelo (56669)
dimelo Creative Commons License 2023.12.10 0 0 56669

Ne feledjük, ezek megvalósításához minimum 10 év kell. Addig a MKIF is megépíti az M8+M81-et

Az is kiderült a hírből. hogy a szerbek Béreget akarják fő határnak.

Akkor miért akarják Tompa átkelőhöz is levinni az M9-et?

.

Előzmény: radio100jozsi (56657)
smith Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56668

Mert az M6-M0-M1 helyett a 40 km-rel rövidebb M6-62-81-M1-re fog rászakadni a forgalom az elbaltázott útdíjrendszerünk miatt.

Előzmény: radio100jozsi (56661)
PET SHOP BOY Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56667

A M60 as Pécs-Barcs között teljesen le fan fújva vagy csak pénzhiány miatt elnapolva?

radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56666

Közben megtaláltam a táblázat már csak egy irányszám, 

(4) A 2. mellékletben megállapított áralap a tárgyévet megelőző év augusztus hónapjára irányadó, a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett, a tárgyévet megelőző második év augusztusához viszonyított fogyasztói árindex emelkedése esetén, az emelkedéssel megegyező mértékben, a tárgyév első napjával tízforintos kerekítési pontossággal módosul. Az úthasználati díj korrigált mértékének első alkalommal történő megállapítását követő tárgyévekben az áralap a tárgyévet megelőző évben megállapított ár. Az így megállapított árat a NÚSZ Zrt. a honlapján közzéteszi. A közzététel és a hatálybalépés között legalább 30 napnak el kell telnie.

 

Értem én, hogy autómatizálták így az emelést, csak "naponta" adnak ki rendeleteket, nem lett volna egyszerűb ennek megfelelően rendezni, mint így, hogy a pontos árat egy kormányrendeletből nem lehet megtudni már, vicc, hogy ez már nem pontos jogvforrás egy díjmegállapításra.

Előzmény: radio100jozsi (56665)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56665

A Nemzeti Útdíj oldalán meg 6.660,- Ft a megyei matrica SZGK-ra, akkor most ezt nem értem.

Előzmény: radio100jozsi (56664)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56664

Megnéztem a Nemzeti jogszabálytárban is a 2024.01.01 és a 2024.02.01-es időálapotot a 45/2020. (XI.28.) ITM rendeletnek, és igen, e szerint sem emelekdik a matrica tarifa jövőre.

Előzmény: radio100jozsi (56663)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56663

Nem emelkedik jövőre a pályamatrica ára!?

 

Kedden jelent meg a 2023. évi 173. közlönyben a pályahasználatot módosító rendelet, mely szerint fizetős lesz végig az M0-ás a Duna-hidakkal egyben, az M31-es, az M44-es, M30-as miskolci elkerülő...stb.

Viszont a díjrendeleti módosító melléklet mely csak 2024.02.01-én lép hatályba, mert ekkor törtlik a D2 buszok matricáját, változatlan árak szerepelnek, mint amik ma is vannak.

 

Itt a közlöny: https://magyarkozlony.hu/hivatalos-lapok/NwwmyyHMuRujwTN4klO66564f3af92b4c/dokumentumok/062cbdaed4a108a5ee286caed5a45c85badd0182/letoltes

187. oldalon alul van a díjtábla. Előtte a díjfizetős matricás útszakaszok új táblája.

 

 

 

 

 

radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56662

Ez mindenkép jó megoldás lenne. De sajnos az M0-ás legterheltebb szakasza az M5-M4 közötti 2*2 sávos rész (lehet csak nehézgépjárművek számában), amire ez nem jelent megoldást. Amúgy ennek okán a 405-ösön érzékelhetően vissza jött a forgalom, tele van kamionnal, személyautóval főleg amikor délután rendszeresen beáll az említett M0-ás szakasz, akkor az M5 felé a 405-nek jön le ismét a forgalom, mint régen.

Előzmény: seadxdx (56660)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.08 0 0 56661

Miért kellene, ott az M6-os. Hegyeshalom-M1-M0-M6-Mohácsi-híd-Hercegszántó-Vajdaság Mosolya-A1_belgrád...stb. Erre mondtam, hogy ránézve a térképre szerintem ez rövidebb, mint az M5 felé menni. 

Előzmény: NAR (56658)
seadxdx Creative Commons License 2023.12.07 0 0 56660

Pár hete olvastam valahol, hogy a minisztérium úgy építene utakat, hogy a szerb tranzitot átviszik valahol délen az M6-ra, hogy annak a kapacitását használják az M5 helyett. Mellette az M0 legterheltebb szakaszáról is levesznek így forgalmat

Előzmény: radio100jozsi (56657)
smith Creative Commons License 2023.12.07 0 0 56659

Ellenkező esetben a 62-81-nek végképp lefőtt a kávé.

Előzmény: NAR (56658)
NAR Creative Commons License 2023.12.07 0 1 56658

Ahhoz még kellene egy Dunaújváros - Székesfehérvár - Győr autópálya is, nem?

Előzmény: radio100jozsi (56657)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.12.07 0 1 56657

Így rögtön ki is lehet rakni az elmúlt időszak elemeinek az értelmét, azaz a 2*2 sávos Mohácsi-híd, meg a Baja-Hercegszántó 2*2 sávra bővítését. Ha ez megvalósúl Szerbiába, akkor a tranzit simáűn át tud menni az M6-osra, és szerintem még így látszatra egy Győr-Belgrád út rövidebb is lesz.

Előzmény: dimelo (56655)
NAR Creative Commons License 2023.12.05 0 0 56656
Előzmény: dimelo (56655)
dimelo Creative Commons License 2023.12.05 0 0 56655

https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2023/12/napokon-belul-kezdik-epiteni-a-szmajli-alaku-gyorsforgalmi-utat-a-magyar-hatartol

 

"a Béregtől Szerbcsernyéig vezető gyorsforgalmi autóút, melynek építése december 13-án megkezdődik. A munkálatok kezdetét a szerb Goran Vesic építési, közlekedési és infrastrukturális miniszter jelentette be - a fontos közúti szakasz 186 kilométer hosszú lesz.

A miniszter bejelentése szerint a határátkelőkig a magyar és a román partnerek is kiépítik a maguk összekötő szakaszát. A projekt befejezése után Béreg fontos és nagy határátkelővé válik, még Horgosnál is nagyobb lesz."

 

1. Le vagyunk maradva...

2. A Vajdaság Mosolya átrendezi a tranzitforgalmat...

Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2023.12.01 0 3 56654

Ehhez azért nem árt egy általánosan elfogadott 50 évre szóló masterplan...

Ha már mindenáron, akkor a mohácsinak sem kellett volna 2x1-nél többnek lennie. Ezért még a paksit is megemésztem. Amit nem, az a Szt. László híd - M9 koncepció (M43xM5-től, M9xM6-ig, akár csak egy autóút formájában) félredobása. Teljesen látható, hogy kiépítése válszeg jókora terhet venne le az M5-ösről. Sajnos, sem a hegy, sem Mohamed nem mozdul...

Előzmény: trizs77 (56652)
dimelo Creative Commons License 2023.12.01 0 0 56653

Mint a Kalocsa-Paks híd???

Előzmény: trizs77 (56652)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.01 -3 0 56652

Ahogy vasútvonal feletti közúti felüljárót is csak úgy szabad már építeni jó 20-30 éve, hogy alatta elférjen a 2 sínpár akkor is ha a belátható kb. 50 évben nem lesz ott két sínpár, ugyanúgy igen észszerű, hogy Duna híd ne épüljön már 2x1 sávval.

Ha lehet.

 

 

dimelo Creative Commons License 2023.11.30 0 0 56651

A 2x2 sávos hídtól kelet felé csak 2x1 sávos lesz,

Szeged 100 km. 30 évig sem lesz rajta sztrádaforgalom

Előzmény: radio100jozsi (56648)
NAR Creative Commons License 2023.11.29 0 0 56650

Majd fonódik a két autópálya azon a szakaszon.

Előzmény: RadiX (56649)
RadiX Creative Commons License 2023.11.29 0 0 56649

De hát nem az M60 folytatásaként épül (ott trombita végcsomópont épül), hanem a következő csomópontból, az 57-es nyomvonalán.

Előzmény: radio100jozsi (56648)
radio100jozsi Creative Commons License 2023.11.29 0 0 56648

Szerintem azért lesz ez 2*2 sávos, mert az M60-as folytatásaként az M43-as közötti autópálya (autóút) lesz ez. Volt is erről valahol térkép.

Előzmény: dimelo (56647)
dimelo Creative Commons License 2023.11.29 0 1 56647

https://www.bama.hu/helyi-gazdasag/2023/11/tobb-ceg-is-megepitene-a-mohacsi-duna-hidat

 

A munkák mindenütt lényegében egyszerre kezdődnek meg, a teljes befejezésre pedig a szerződés aláírásától számított ötven hónapja lesz a megbízást elnyerő cégnek.

Az 57-es főút M6-os autópályától Mohácsig, az újvárosi körforgalomig vezető szakaszát kétszer kétsávos úttá alakítják át, erre azonban mindössze 21 hónapja lesz a kivitelezőnek, azért, hogy így a mohácsi csata ötszázadik évfordulójára, 2026-ra már befejeződjön az építkezés a csatatér északi peremén, s munkagépek, forgalmi korlátozások ne zavarják a közlekedést, a méltó emlékezését.

Itt tehát a jelenlegi 2x1 sávos 57-es utat 2x2 sávos, osztott pályás főúttá építik át az említett újvárosi körforgalomtól az M6 autópályáig, arra le- illetve felhajtani kétsávos turbó körforgalomban lehet majd.

Mohács határától a hídig az építkezés befejezéséig szintén kétszer kétsávos út épül 2,7 kilométer hosszan a meglevő önkormányzati út nyomvonalán, annak elbontása után.

 

A szigeti oldalon, Csátalja közelében az 51-es főúttól induló új, csaknem 20 km-es, 2x1 sávos utat építenek (amely a későbbiekben 2x2 sávos autóúttá fejleszthető) Újmohácsig. Ehhez az 51-es út kiinduló pontjában és Sárhát közelében körforgalmat is kialakítanak, míg Újmohácsnál csomópont készül 2x2 sávos, osztott pályás kialakítással.

 

Felemás "megoldás"

Az M9 híd és a Kalocsánál épülő is 2x1 sávos, itt mi indokolja a 2x2 sávot?

---és a 320 milliárdos költséget?

Előzmény: dimelo (56633)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.24 -1 2 56646

Móricz Zsigmond egyik regénye.

 

 

Előzmény: Landsmann_ (56643)
RadiX Creative Commons License 2023.11.24 0 2 56645

Bocsánat, nem így volt, Biharkeresztes felé ment a 4-es az eredeti számozás szerint  is: https://maps.hungaricana.hu/hu/HTITerkeptar/33890/view/?bbox=6074%2C-4444%2C9694%2C-2752

Előzmény: RadiX (56644)
RadiX Creative Commons License 2023.11.24 0 0 56644

Hát Erdély. Az első útszámozásnál Debrecen felé kanyarodott a 4-es főút, de a második bécsi döntés után gyorsan átalakították a számozást, és a 4-es Nagyvárad-Kolozsvár-Marosvásárhely-Székelyföld útvonalra került át.

Előzmény: Landsmann_ (56643)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.11.24 0 0 56643

Mi az a "Tündérkert"?

Előzmény: dimelo (56642)
dimelo Creative Commons License 2023.11.24 0 0 56642

 A "Tündérkert" iránt érzett nosztalgia miatt...

Előzmény: Landsmann_ (56641)
Landsmann_ Creative Commons License 2023.11.24 0 0 56641

Erről hallottam. Éppen ideje már a két megyeszékhely között bővíteni az út kapacitását. Nem is értem miért nem arra vitték tovább az M4-et. Határtól Püspökladányig meg nevezhették volna M42-nek. Mondjuk az útszámozás éppen mindegy, csak épüljön jó minőségű út. 

Előzmény: dimelo (56640)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!