Keresés

Részletes keresés

-Smiley- Creative Commons License 2025.03.22 -4 0 105314

Szia,

 

Íme a mozdony. 

Elölről sajnos hiányzik a súly.

Ilyet vajon lehet pótolni valahonnan? (nem szeretném kidobni)

A te mozdonyod is hasonló lenne? Tudsz esetleg képet küldeni róla? 

 

Köszi 

Előzmény: Peti251 (105313)
Peti251 Creative Commons License 2025.03.16 -1 0 105313

két tengelyes kis piko villany(E69) 7000 forint. két tengelyes junior gőzös 5000 forint. Fleischmann br 212 15000 forint

Előzmény: -Smiley- (105309)
Peti251 Creative Commons License 2025.03.16 -1 0 105312

Piko u és kalap profil van nagyobb mennyiségben. pontos mennyiséggel keress ímélben

Előzmény: JZoli63 (105308)
-Smiley- Creative Commons License 2025.03.14 -1 0 105311

Köszönöm. Rendben.

 

Tudsz esetleg képeket küldeni a megvásárolható HO mozdonyokról?:

A szürke PIKO trafóval kompatibilisek? 

Előzmény: nazareth (105310)
nazareth Creative Commons License 2025.03.12 -1 0 105310

Ha az egyszerűbb (kéttengelyes, "négykerekű") változatról van szó, az általam irányadónak tekintett német eBay-en 5 és 10 euró között mozgolódnak az elkelt példányok. Ezek természetesen német árak. 

Előzmény: -Smiley- (105309)
-Smiley- Creative Commons License 2025.03.11 -1 0 105309

Mennyibe kerülne az akatrész vagy egy másik egyszerűbb mozdony?

Előzmény: Peti251 (105307)
JZoli63 Creative Commons License 2025.03.11 0 0 105308

A sínek, váltók, esetleg jelzők érdekelnének.

Előzmény: Peti251 (105307)
Peti251 Creative Commons License 2025.03.11 0 0 105307

Szia! Miskolcon(vagy postával) tudok neked ilyen alkatrészt is adni, vagy másik, kicsit jobb mozdonyt is(nem horror áron). ugyanitt sinek, váltók, jelzők trafók.... ha valami kellene írj.

Előzmény: -Smiley- (105305)
trebront Creative Commons License 2025.03.10 0 1 105306

lakatostól kérsz egy belevaló 3-5mm vastag acéllemezt

Előzmény: -Smiley- (105303)
-Smiley- Creative Commons License 2025.03.10 -1 0 105305

Köszi. Vidéken vagyok de a hét végén megcsinálom. 

Előzmény: Schmidt-féle túlhevítő (105304)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2025.03.09 0 0 105304

Készíts egy képet a szétszedett mozdonyról (is) és küldd el emailben. Megnézem mit tudok tenni ez ügyben. :-)

Előzmény: -Smiley- (105303)
-Smiley- Creative Commons License 2025.03.09 -2 0 105303

Sziasztok. 

 

Segítségetek szeretném kérni. 

Van egy Piko HO ovális pályám, egy hozzá tartozó fekete gőzmozdonnyal. 

Még gyermek koromban szétberheltem a mozdonyt és az elejéről kiszedtem a súlyt, mert azt mondták, hogy úgy gyorsabb lesz. 

Namost ez a súly eltűnt, unokaöcsémnek tegnap {30 év után) újra összeraktam a pályát de a vonat vagy el sem indul (csak kerreg) vagy random ugrik egyet és ledől a sinről. 

 

Ennek az első vas-súlynak volt valami elektromos funkciója?

Van olyan szerelő aki tudná pótolni /javítani, vagy egyáltalán lehet még kapni valahol HO mozdonyt (lehetőleg nem arany árban?) 

 

Köszönöm segítségetek. 

 

Ljubityel-2 Creative Commons License 2025.03.05 0 1 105302

Üdv. Mindenkinek !

 

Tisztelt topic-társak, van-e  valaki , aki ismeri  "ROZSDÁS MŰANYAG" mester "Face-book"-on kivűli elérhetőségét ?

Örülnék, ha valaki tudna segíteni.

Előre is köszönöm.

Geronimoo Creative Commons License 2025.02.28 -3 0 105301

Ujsag a Roco Nightjet szettek javitasarol:

 

 

https://www.roco.cc/ren/roco-news/product-recall-nightjet-and-nightjet-black-edition.html

 

Tulhevult kondenzator csereje, aramszedo tengelyek csapagyazasa, adapter elektronikus kartya beepitese. Aprilistol kezdik visszakuldeni a boltoknak.

Előzmény: Geronimoo (105208)
Peti251 Creative Commons License 2025.02.26 0 0 105300

Tesztelés alatt van most egy technológia. ha beválik meg tudjuk csinálni. 

Előzmény: Leopoldrail (105294)
M63,012 Creative Commons License 2025.02.16 -2 3 105299

A nyomkarima magassága sem lehet egyforma, de ha lemérted, tőlem OK.
Viszont mérd le a kerekek vastagságát is; a külső és belső keréktáv értékeket, ez a Märklin kerekek esetében szintén eltérő, mivel vastagabbak a kerékvázak. Emellett a nyomkarimának nem csak a magasságméretei az érdekesek, hanem szintén a vastagsága és a kiindulási íve, szöge a futófelületnél. Persze nem akarlak befolyásolni, ezeket jószándékból és saját tapasztalatból írom, végül mindenki azt tesz, amit szeretne.

Előzmény: Leopoldrail (105298)
Leopoldrail Creative Commons License 2025.02.16 -1 0 105298

Sziasztok!

 

Ezek a pizzaszeletelők :) Piko ICE 4 vagonok kerekei. Darabja a kocsiknak a boltban kb. 45.000Ft...

A DC kerekeken is ugyanekkora a nyomkarima. Lemértem, 1mm (a képen kicsit csalóka). A kerék átmérője pedig 10mm.

Tillig 2,07mm sínen gond nélkül elmennek nálam, Roco 2,1-nél sem ér le. Peco 1,9-en nem próbáltam még.

 

A cserét megnéztem, kb. 2500-3000Ft egy darab tengely. Ha egyáltalán megrendelhető valamelyik boltnál.

 

Az árkos gyűrűkben valami csapágyszerű van belül. Érdekes, hogy nem minden vagon tengelyén van.

rezgaras Creative Commons License 2025.02.16 -2 0 105297

Mik azok az árkos gyűrűk a tengelyen?

Előzmény: Leopoldrail (105294)
M63,012 Creative Commons License 2025.02.15 -1 0 105296

Szerintem rendelj belőle DC-kerekeket.
A nyomkarima méretei miatt nem lesz elegendő a szigetelés, ez használhatatlan normál pályán.

Előzmény: Leopoldrail (105294)
nazareth Creative Commons License 2025.02.15 -1 3 105295

Hű, ezek ám a pizzaszeletelők, mintha N-es kerekek lennének! Úgy nézem, itt nem csak szigetelni kell, hanem a nyomkarimából is le kell venni... De hát a Märklin erőssége inkább a saját magával kompatibilitás, nem a szépség :)

Előzmény: Leopoldrail (105294)
Leopoldrail Creative Commons License 2025.02.15 0 0 105294

Szia!

 

Az alábbi tengelyek szigetelését lenne jó megoldani:

 

Mindkettő Piko vagonnak a tengelye, a jobb oldali csapágyazott is.

A bal oldaliból 4db, a jobb oldaliból 8db van.

Előzmény: rezgaras (105270)
nazareth Creative Commons License 2025.02.13 -1 0 105293

Nem, hanem kengyelessel és "fecskefarkas" kurz-cal kompatibilis. Már hellyel-közzel kompatibilis, mert két ilyen mozdony egymással nem akad (nincs kengyele). Majd egy találkozón megnézheted (olyanon, amire viszek mozdonyt, mert kell román V-ös korszakos gép :)

Előzmény: rezgaras (105288)
nazareth Creative Commons License 2025.02.13 -1 0 105292

0,3mm-es gitár-, vagy citerahúr pont megfelel. Ha van zenész ismerősöd, elkérheted a levedlett húrjait :)

Előzmény: BTJ (105289)
diginewl Creative Commons License 2025.02.13 -2 2 105291

Kicsit hosszú lett az idő, de most néztem meg.

"Ha igen, kiváncsi lennék a hosszú távú működésére."

Jelentem, az ónszívós áramszedés nagyon szépen teszi a dolgát 2025-ben is. Szinte nincs kerékellenállás, az áram viszont feljön. :)

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=151969840&t=9005919

 

Előzmény: diginewl (102198)
tumikas Creative Commons License 2025.02.13 -1 0 105290

"de kapcsoló helyett NEM362-es foglalattal gyártott-e a Roco olyan kinematikát, ami be is fér ezek alá a nagyon rövidke kocsik alá, a 40332, 40338, 40339 körül kellene nézelődni. "

Ezek közül egyik sem kompatibilis ezzel a kocsival.

 

Az egyetlen általam ismert megoldás a kinematikás bügel kuplungra a magasság állítós verzió amit linkeltem, illetve BTJ által linkelt, eredetileg a kocsival szállított egy ponton forgó verzió.

Előzmény: nazareth (105285)
BTJ Creative Commons License 2025.02.13 0 0 105289

Azt elfelejtettem tegnap megkérdezni,

hogy a videóban látható kinematikában a

rugónak milyen anyagot és milyen átmérőben használsz?

Előzmény: nazareth (105285)
rezgaras Creative Commons License 2025.02.12 -2 1 105288

"a Roco Kurzkupplungja mellett tettem le a voksomat; illetve a mozdonyaimon a kurz-cal és a kengyelessel is kompatibilis kapcsolót használok."

 

Milyen az, ami a kurz-cal és a kengyelessel is kompatibilis? Nem az univerzálisra gondolsz?

Előzmény: nazareth (105287)
nazareth Creative Commons License 2025.02.12 -1 1 105287

Igen, ezek a kis önürítős kocsik nekem is nagy kedvenceim. Mivel a 6-tengelyes nagyonnagytestvérük is tetszik, és abból hamarabb kezdtem el gyűjtögetni, ilyenekből már nem vásároltam. Legalábbis H0-ban. Mert a maréknyi N-es gördülőálományomhoz azért vettem 3-at. Ott sorqkoznak a polcomon, mindig jól esik nézegetni őket :)

 

A kapcsolókestülekekhez még egy gondolat: egy fontos tulajdonságuk, hogy összekapcsolt állapotban lehetővé teszik-e az egymashoz képest elfordulást. A kengyelesek (a felülről beakadós Fleischmann, és még egy sor másik) igen. Emiatt nagyobb szórással lehet őket gyártani, könnyebben akadnak össze ívekben. Viszont csak hagyományos, egy forgáspontú kinematikákkal működnek jól, a közelkapcsoló kinematikákkal nem.

 

A közelkapcsoló-kinematikák (amik manapság szinte kötelező jelleggel bekerülnek az összes modell alá) helyes működésének feltétele, hogy a kapcsolókészülékek összekapcsolt állapotban megvezessék egymást. A kinematikák jelentette extra nyűgön kívül a rendszer hátránya, hogy ilyen kapcsolókészülékekből nincs gyártófüggetlen szabvány, mindenki a saját rendszerét nyomja; illetve ezek a kapcsolókészülékek többnyire valóban rondák.

 

Mindettől függetlenül, ha már a közelkapcsoló-kinematikákat kötelezően megkapjuk, és letesszük a voksunkat egy közelkapcsoló-típus mellett, a végeredmény szinte kárpótolhat... amíg bele nem futunk egy olyan (régebbi) kocsiba, amin nem cserélhető a kapcsolókészülék.

 

Én pl. idővel a Roco Kurzkupplungja mellett tettem le a voksomat; illetve a mozdonyaimon a kurz-cal és a kengyelessel is kompatibilis kapcsolót használok.

Előzmény: BTJ (105286)
BTJ Creative Commons License 2025.02.12 0 0 105286

Nem annyira becsapós :) Ez nem közelkapcsolós, így nyilván nem a közelkapcsoló-kinematikához kapcsolódik.

- Nem vagyok jártas a kapcsoló típusokban (sem), ezért csapott be egy kicsit.

 

Ránézésre ez a kocsi még valami nagyon régi konstrukció, ami alapvetően nem közelkapcsoló-kinematikával került forgalomba; azonban lehetett venni hozzá közelkapcsoló-kinematikát is.

- Igen, régi, szerintem már a kilencvenes évektől (ha nem korábban) gyártják.

Mára azonban modernizálták valamelyest.

 

De a legegyszerűbb, ha ezt a két kinematikát berakod két kocsi közé (ha találsz másik olyat; ami alá bemennek), és azokat mindig egymáshoz kapcsolva járatod :)

- Sajnos az a járatás még nagyon odébb van. Nagyon tetszenek ezek a Talbot vagonok, leginkább a ROCO gyártásában. 

El is kezdtem összeírni az eddig kiadott példányokat, már 50 felett van a lista. Beszerzettekből pedig pont egy tucat. 

A mindig egymáshoz kapcsolás annyira nem szimpatikus, a majdani pályámon is inkább tolatgatnék, mint fordavonatokkal közlekedjek. 

 

Nézegettem más kapcsoló típusokat, de az esetlensége ellenére is, leginkább ezt a Bügelkupplungot fogadja be a szemem.

nazareth Creative Commons License 2025.02.12 -1 0 105285

Nem annyira becsapós :) Ez nem közelkapcsolós, így nyilván nem a közelkapcsoló-kinematikához kapcsolódik.

 

Ránézésre ez a kocsi még valami nagyon régi konstrukció, ami alapvetően nem közelkapcsoló-kinematikával került forgalomba; azonban lehetett venni hozzá közelkapcsoló-kinematikát is. És mivel a KKK-hoz speciális kapcsoló dukál(na, mert ugyebár ma sokan kengyelessel használják), a Roco a kinematikával egybe öntötte az ő speciális kapcsolóját, ami ez a korai Kurz-konstrukció volt :) 

 

Nem tudom, hogy pont ezzel a kapcsoló+kinematikával kompatibilis, de kapcsoló helyett NEM362-es foglalattal gyártott-e a Roco olyan kinematikát, ami be is fér ezek alá a nagyon rövidke kocsik alá, a 40332, 40338, 40339 körül kellene nézelődni. 

 

De a legegyszerűbb, ha ezt a két kinematikát berakod két kocsi közé (ha találsz másik olyat; ami alá bemennek), és azokat mindig egymáshoz kapcsolva járatod :)

 

A Roco Faals150-es kocsik sztorija hasonló: azokhoz is készült egy forgáspontos és közelkapcsoló kinematika is. Bár azok már eleve úgy készültek, hogy mindkét kinematikát alájuk lehessen rakni, mert a Faals150-eseket lehetett AK69e közelkapcsolóval is szerelni, amihez a KKK fölösleges.

 

Sajnos manapság már azokhoz is csak a közelkapcsoló-kinematikát mellékelik... de nekem van 3D-nyomtatóm :) 

https://youtu.be/OopRuLT-3_E?t=33

Előzmény: BTJ (105284)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!