Mióta a VG témája előkerült itt a fórumon, kerülni kezdtem ezt a platformot. Pontosan az a forgatókönyv zajlott/zajlik, amire számítottam. Az valóban kissé meglepett, hogy FN elkezdett sarat dobálni. Bár ez sem idegen tőle. Csak most kimondottan értelmetlennek találom. Annak ellenére, hogy ahogyan naiv is írta az írás átgondolnak tűnik.
Mindkét szereplőt és baráti körét ismerem a ‘80- as évek óta. Egyébként klubtársak is. Megvan róluk a véleményem. Van egy csomó jó tulajdonságuk is.
Engem a tömegsport része érdekel a vitorlázásnak. Meg a szépsége. Az Olimpia meg az óceáni vitorlázás nem motivál. De kellenek a hősök. Sokukkal ültem is egy hajóban vagy egy asztalnál. Az olimpiai vitorlázásról akkor tettem le, mikor az FD ‘92- ben kikerült belőle. 2004- re még egyszer rápróbáltunk egy másik osztályban. De ott is a körítéssel van a probléma. Szövetségi és sportpolitikai szinten. Nem a sportolóról és a sportágról szól.
Fa Nándor szövegében egyáltalán nem ezek a lényegi elemek:
"Kanári szerviz-kitérő választás" "mini-földkerülés helyett sima hazavitorlázás, barátnővel"
A kényszerkikötőről azért nyilván az tud legjobban dönteni, aki ott van, első kézből ismeri a hajó sérüléseit, meg az időjárást.
Egy "Déli-pólus kerülés" realitását szintén Weöres Szabolcsnak kellett eldöntenie, részleteiben ismerve a hajó állapotát. Nem pedig otthonról a mentorának.
Fa Nándor szövegének "megvizsgálást érdemlő lényegi elemei" a vádaskodások.
Mindenki ezeken kapta fel a fejét.
Azzal gyanúsítja, hogy Weöres Szabolcs magának is csurrantani próbál a szponzori támogatásokból.
Az a Fa Nándor vádol, akinek azért ennél nagyságrendekkel több jövedelem cseppengetett mondjuk a KÖZGÉP vagyonából, ami Simicska Lajos áldásos tevékenysége révén "vesztette el közpénz jellegét".
És Fa Nándor bizony sokkal jobb versenyeredményeket érhetett volna el, ha nem maga akarta volna megtervezni a "Spirit of Hungary"-t, hanem rábízza egy komoly hajómérnöki szaktudással illetve széles körű tapasztalatokkal rendelkező tervező irodára. Ezen kellett volna most elgondolkodnia, mielőtt azzal vádolta meg Weöres Szabolcsot, hogy az rendszeresen "olcsó, nem megfelelő megoldásokat" választott.
Tőled még nem nagyon láttunk pozitív kommentet. FN-t(s tervét) ekézed non-stop, már n-ed szer, évek óta...
Aki bárhogyan is, de eredményt ért el több mezőnyben, részben saját tervezésű és építésű hajóval, a legkeményebb szóló versenyen míg másnak ez még nem sikerült, illetve profi csapatokat maga mögé utasított.
Mindez független a legutóbbi publikációjától (mellyel kompletten én sem értek egyet), de amelyben továbbra is vannak megvizsgálást érdemlő, lényegi elemek:
Ha FN volt a mentor, s eléggé az volt: WSz
Miért nem vette figyelembe tanácsát (Kanári szerviz-kitérő választás, kényelmes...)? kiesett a fősodorból...
Megbeszélt mini-földkerülés helyett (marketing értéke van) sima hazavitorlázás, barátnővel? "eltűnt"
"Várom a projektek pü-i áttekintéséről szóló linket - ami ugye a hördülés alapja."
Te is jól tudod, az ilyesmiről nem szoktak külső fél részére hozzáférhető kimutatásokat írni.
De nem is ez az alapja, hanem a mértéktelen hitegetés, miszerint "abszolút nyerőesélyes szuper hightech" az a hajóterv, amiről szép lassan kiderült, csak egy igen dicséretes amatőr munka.
Amit annak idején sok szempontból és számos részletében bemutattam.
Csak hát téged ez nem érdekelt:
"Szerkezettant, anygagtechnológiát utáltam a suliban is, nem értek hozzá. Áramlástantból felszínesek az ismereteim. Hajót nem terveztem soha, sem más járművet."
Egyébként amikor ezt teszed:
"rendszeresen nullázom a digitális lábnyomomat.
És nem kell megmagyaráznom, megvédenem a véleményemet. hozzászólásomat",
te minősíted a saját véleményed rövid szavatosságú eldobható terméknek.
Várom a projektek pü-i áttekintéséről szóló linket - ami ugye a hördülés alapja.
Felkeltetted az érdeklődésemet, kíváncsi vagyok a többi közpénz elherdálásra is, mégiscsak a mi pénzünk!
Megtennéd, hogy mondjuk az MVM szponzorációt kiragadva mellét teszed a többit is?
- Érdi Márta,
- Magyar Úszó Szövetség,
- Atlétikai Diákolimpia,
- Magyar Speciális Olimpiai Szövetség,
- FTC,
- stb.
Jól értem, hogy ha kellően jó helyezést ér el a sportoló, beváltja ígéreteit, akkor nincs alapja a hördülésnek? Ha viszont egy úszó kiesik az elődöntőben, akkor a szövetség elherdálta a közpénzt?
"És nem kell megmagyaráznom, megvédenem a véleményemet. hozzászólásomat. Pont annyi létjogosultsága van mint másénak. Dekára.
Összefoglalom: nekem az lenne a jó, ha ilyen közösségi faszságoktól mentesen értelmes témákat olvashatnék továbbra is."
Bocs, de ez a két mondat szerintem kizárja egymást. Nem konkrétan rólad szólva, hanem általában. Pont ezért tart ott a virtuális nyilvánosság, ahol, mert mindenki azt gondolja magáról, hogy az ő véleményének, hozzászólásának pont annyi létjogosultsága van, mint bárki másénak. Mondjuk annak, aki ért is hozzá. Ez már ki is zárja annak a lehetőségét, hogy "közösségi faszságoktól mentesen értelmes témákat olvashatnék", mivel a generált zajban a faszság kerül túlsúlyba, szükségszerűen...
Ha Fa Nándor kizárólag a saját pénzét szórva, pusztán magát áltatja azzal, hogy ő egymaga tervez és épít valami világverő hajót, az Fa Nándor magánügye. Ha viszont az ország pénzén teszi, s az ország népét szédíti vele, akkor nem csoda, ha felhorkanunk.
Ha még csak fel se horkannánk az ilyesmin, akkor meg is érdemelnénk a sorsunkat.
Nem a szakmai hozzászólásaidat véleményeztem, csak a közpénzezés hsz-re mondtam el a véleményem. Amihez a.) tartom magam, b.) jogom van hozzá, mit bárki másnak. Azzal -lássuk be - hogy ki mihez szólt hozzá eddig, nem tromfolhatunk le egy véleményt.
A SOH-hoz írt szakmai hozzászólásaidat soha nem véleményeztem - csak olvastam, főleg mert nem értek hozzá. Szerkezettant, anygagtechnológiát utáltam a suliban is, nem értek hozzá. Áramlástantból felszínesek az ismereteim. Hajót nem terveztem soha, sem más járművet. Így megítélni sem tudom igazságukat.
Én is több éve, csak rendszeresen nullázom a digitális lábnyomomat.
És nem kell megmagyaráznom, megvédenem a véleményemet. hozzászólásomat. Pont annyi létjogosultsága van mint másénak. Dekára.
Összefoglalom: nekem az lenne a jó, ha ilyen közösségi faszságoktól mentesen értelmes témákat olvashatnék továbbra is. Ez megint csak az én álláspontom, én erről írtam.
Te meg arról írsz amiről akarsz. Biztos pont ennek lesz hatása a projektek pü-i elszámolására, Mol szponzorációs tevékenységére :)
"csak ezt a rajt, felkészülés előtt kellett volna szóvá tenni."
Kellett volna?
10 éve írok ide részletes szakmai kritikákat a SOH konstrukciójáról és Fa Nándor nagyotmondásairól. Meg arról is, hogy tehetséges kitartó vitorlázó, ügyes kezű hajóépítő szakember, remek intelligens előadó, s rendkívül meggyőző tárgyalópartner. Attól fogva ismerem, hogy építeni kezdte az ALBA REGIÁT.
Te pár napja vagy csak itt, nem csoda, ha nem ismered az előzményeket, olvass talán utána!
Aha, csak ezt a rajt, felkészülés előtt kellett volna szóvá tenni.
A közpénz elköltése ugyanis akkor is közpénz elköltése ha megnyeri a versenyt, meg akkor is ha kiesik.
Reklámértékét, egyéb vonzatait, pazarlását pedig nem tudom megítélni, mert az egy külön szakma.
Ha hozzáférhető a projekt pénzügyi beszámolója, linkeljétek be. Fa Nándorét is. Ha nem, akkor fingreszelés, ami engem továbbra sem érdekel. A többieknek meg jó csámcsogást. Remélem lesz még értelmes téma is.
"Ha valakinek tartozik, majd az szól neki, kéri a zsét.
Hol érint ez minket?"
Ott, hogy mind Fa Nándor, mind pedig az általa eddig protezsált Weöres Zsolt fő "szponzorai"
(pl. KÖZGÉP, MOL, Szerencsejáték ZRT, MVM, MBH)
olyan "magánvagyont" osztogattak a dologra, ami közvagyon volt, csak éppen "elveszítette közpénz jelegét".
Most ők elkezdtek egymás zsebében turkálni, kölcsönösen arra utalgatva, hogy a másik talán bizony nem csak sportcélokra használta azt, hanem ilyen-olyan személyes luxusokra.
Nem tudom, mi áll a háttérben, összevesztek talán valamin, vagy csak magukba nézve, mindketten érezhetik, hogy messze nem teljesítették a célt, amit előtte elérhetőnek sugalmaztak. Fa Nándor sokkal nagyobb ígérteket lengetett éveken keresztül, mint Weöres Szabolcs a maga szerényebb ambícióival, így sokkal több közpénzt is tudott rá szerezni, most valamiért mégis ő kezdte számonkérni a másikon.
Nekem a 1996-os szóló Földkerülő jut eszembe, amin Nándi hatalmas hazai várakozást keltve indult, miszerint a BUDAPEST egy abszolút nyerőesélyes szuper hightech hajó, sőt a keel döntését teljesen egyedülálló módon oldotta meg, a verseny megnyerésének esélyét pedig nemes egyszerűséggel 50%-ra becsülte. Ehhez képest már a Vizcayai-öbölből visszafordult, mert a keel annyira bólogatott előre-hátra, hogy azt hitte, valami szerkezeti károsodás érhette. A kikötőben aztán kiemelték, megvizsgálták, kiderült, semmi baja, és a hozzáértők megnyugtatták, hogy ekkora hullámzásban ennyi mozgás természetes, így aztán rögtön újra indult, de még a Finisterre-fok előtt elgázolta egy teherhajó. Nagyobb baja szerencsére nem történt, csak az orrsudár tört le, így megint visszatért Les Sables d'Olonne-ba, ahol a kikötői műhelyek segítségével rekord idő alatt kijavították, s harmadszorra is elrajtolhatott. Ám akkor se jutott messzire, mert most meg az egész elektromos rendszere mondott csődöt, így aztán végleg feladta, s egyre erősebben kezdte sugalmazni, hogy őt bizony mindvégig a francia vitorlás közösség próbálta hátráltatni. A keel mozgásától azért ijedt meg, mert a darukezelő ebédelni ment a beszerelés alatt, s eközben 50 cm magasról a betonra koccant. Az elektromos rendszer amiatt ment tönkre, mert a töltőgenerátor gyártója az indulás előtt egy változtatást eszközölt. Ráadásul még a korábbi edzéseken nekiment a francia Yves Parlier, amitől megsérült az orrsudara.
Ugyanaz az Yves Parlier, aki a 2000-es Vendée Globon összeragasztotta és egyes-egyedül újra felállította a törött árbocát egy Új-Zélandi öbölben, majd szabályszerűen célba is ért vele.
Se a SOH, se a BUDAPEST, se az ALBA-REGIA eladási áraiból nem adott vissza pénzt.
Se a Matávnak, se a KH-banknak, se a Malévnak, se Budapest önkormányzatának, se a KÖZGÉP-nek, se a ZOLTEK-nek, se többi tucatnyi szponzornak. Nem is várta el ezt tőle egyikük se.
Még a ZOLTEK se hánytorgatta fel, hogy háromszor annyi carbont számolt el, mint amennyit beépített a SOH-ba. Mert abból készítette az összes építési sablont is, teljesen feleslegesen. Mértéktelenül visszaélve Rumy Zsolt cégalapító nagyvonalú biankó ígéretével, amivel tulajdonképpen megalapozta Nándi öregkori visszatérését a szóló óceáni versenyzésbe.