Attól, hogy ott lakik (ha egyáltalán ott lakik, nekem fogalmam sincs), még akkora ott a forgalom, amekkora.Évekkel ezelőtt (még más néven írtam) éppen Te kérted ki tőlem, joggal, hogy miért keverem a topc támájához a repülőtér-használati szokásaidat...
Annak hogy az M4 ilyen nehezen épül annak más magyarázata (is) lehet.
Én a következőre gondolok, ami elsősorban nagybani szállítás forgalmi ok: Van két olyan autópálya, amely megegyezik abban a két dologban, hogy:
1. mindkettő a schengeni határ felé halad; és
2. mindkettő kelet felé halad;.
Ez a két autópálya az M3 és az M4.
Az M3 azóta, amióta elérte és túlhaladta Nyíregyházát, be tudja kötni a 4-es főút Nyíregyháza-Záhony-[határállomás]-Csap Ungvár nyomvonalát a nagybani szállítási útvonalak közé, és ezzel a Bp.-Záhony kamionforgalom lerövidítheti azt a vargabetűt (Bp.-Polgár-Nyíregyháza-Záhony nyomvonallal <---(= ez a rövidítő útvonal!!! -- a 4-es főúthoz képest!), amelyet a 4-es út menti hosszabb út jelentene Bp.-Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony nyomvonallal <---(= ez a nagy kerülőt jelentő vargabetű!!! -- az M3-hoz képest!), így az M3 el tudja halászni a 4-es főút elől a Bp.-Záhony forgalmat, egyszerűen azért, mert arra gazdaságosabb menni a kamionoknak (mert km-ben jócskán rövidebb, mint a 4-es főút)!!
Vagyis az útépítéssel megbízott miniszterek gondolhatják úgy, hogy minek a hosszabb 4-es útra rávinni a Bp.-Záhony forgalmat, ha arra már egyszer úgy is rég kész van az M3. A többi forgalmi igény pedig (a Bp.-Szolnok-Püspökladány-Debrecen, ill. a Bp.-Szolnok-Püspökladány-Berettyóújfalu-Ártánd-[hat.-átkelő]-Nagyvárad útirányok) meg emiatt már elkerüli a figyelmüket... ! Ez is lehet egy magyarázat a több mint tízéves késésre, nemde??!
Egyébként ha én lennék a miniszter, úgy tétetném olcsóbbá az M4 és az M44 együttes megépítését, hogy aképpen gondolkodnék:
1. -- van egy megépítésre váró M4 Bp.-Szolnok-Debrecen nyomvonallal;
2. -- van egy megépítésre váró M44 Bp.-Békéscsaba nyomvonallal;
3. -- ha az M44 nyomvonalát áttervezem, akkor az kiindulhatna Szolnoktól Békéscsaba felé, mert így az M4-essel egy közös szakasza lesz (Bp.-Szolnok nyomvonallal), csak ez esetben...
4. -- ...a közös Bp-Szolnok szakaszt 2×3 sávosra, vagy 2×4 sávosra kell méretezni, hogy az mind az M4, mind pedig az M44 felé irányuló teljes összesített forgalmat elbírja minden további nehézség nélkül, és...
5. -- a csak M4-et viselő Szolnok-Püspökladány-Debrecen szakaszt elég 2×2 sávosra, és...
6. -- a csak M44-et viselő Szolnok-Békéscsaba szakaszt is elég 2×2 sávosra méretezni. Ez esetben a rövidebb M44 nyomvonal a Kecskemét-Tiszaug-Cserkeszőlő-Kunszentmárton-Szarvas-Békéscsaba útirány helyett a Szolnok-Tiszatenyő-Mezőtúr-Gyomaendrőd-Mezőberény-Békéscsaba útirányban (azaz: a jelenlegi 46-os főútvonal nyomvonalához igen közel, és attól pár km-re DNy-ra) realizálódhatna.
Ezzel pedig a közös M4-M44 forgalmat elvivő Bp.-Szolnok nyomvonallal pedig jelentős kiépítendő úthosszt -- amit egyébként az eltérő nyomvonalak miatt duplán kellene Szolnok-Debrecen, ill. Kecskemét-Békéscsaba felé útirányokban megépíteni! -- megépítését lehetne megspórolni, és ezzel jelentős útépítési pénzforrást(!) lehetne megtakarítani!
"Úgy a magyar, mint horvát részről döntés született arról is, hogy az M6-os folytatása Ivándárdáig, majd onnan Eszékig autópálya lesz.
Tehát a 2x2 sávos hazai szakasz terveit az UNITEF 83 és FŐMTERV már ennek a célnak megfelelően készíti..."
Erről nem beszélt a főminiszter, valakik megpuccsolták a háttérben? Hogyan vetemedhet egy polgármester arra, hogy Kormányhatározattal szemben nyilatkozzon?
Íme a szakmaiság csúcsa, a beismerés és a vágy kivetítése egy mondaton belül:
"Az autópálya összeköttetésének fontosságáról szólva kiemelte azt is, hogy egy felmérés szerint Horvátország felé Baranya megye közúti forgalma mindössze hat százalék,
de a híd és út hiányában keleti irányba is elég kevés."
Tehát Szekó polgármesternek nem elég az autóút, autópályát akar, sőt Duna hidat is!
Mohács ezeréves, és megmaradt, fejlődött "mohács után" is...
Miután 8 éve van M6/M60 autópálya kapcsolata is Bp. és Pécs felé is, így érvényes: "több szerénységet elvtársak"
Legyen hozzá konkrét adat is, mit is jelent a 6 %.
56. út Udvar(horvát határ) forgalma:
összes tehergépkocsi szgk.
2010: 660 164 487
2013: 819 217 588
2016: 1165 330 765
A 2014-es Eu csatlakozás után is csak ennyi...
M15 20 éve (11618/5570), az M70 10 éve (7295/2793) 2x1 sávos...
Racionálisan két (három) oka lehet: (1) a kétféle kisajátítási lehetőség közül ez volt az olcsóbb; (2) a keleti irányban lélektanilag mintegy "felkészíti" a vezetőt a pincefalu kanyarjára; (3) az (1 és (2) együtt.
Irracionális ok lehet: a kétféle kisajátítási lehetőség közül ez volt a drágább ;) (De a térképre nézve ezt nem igazán hiszem.)
Nem 2016 év végén adták át az M86-os 2/3-át, meg az M85-ös egy részét, tavaly meg egy másik szakaszát? Mert ez kissé alacsonnyá teszi ezeket a számokat.
Körmend közelében van, Pinkamindszentnél, de alant írtam, hogy arra miért értelmetlen gyorsforgalmi utat vinni. Jópár Kőröshegyi-völgyhíd és tolnai alagút kellene hozzá. Meg lehet nézni a Mattersburger Snellstraßét, hogy mekkora hidak vannak rajta. Nem sokkal kisebbek kellenének ide se, ha valaki eszelős arrafelé tervezne gyorsforgalmit.
Jártál te már életedben Körmenden? Most ne azt nézd, hogy 3 falut pár km-re Körmendtől közigazgatásilag hozzácsaptak, azok valójában nem képezik Körmend részét. Az általad megnevezett falu közelében nincs sehol gyorsforgalmi út, ami miatt értelme lenne arrafelé gyorsforgalmi utat vinni.
Ha ismernéd a domborzati viszonyokat, mint pl. én, akkor tudnád, hogy egyedül a Rába völgyében lehetséges olyan gyorsforgalmi út építése, amelyik az osztrák hatarig és azon túl tud haladni. Más nyomvonalon - szo szerint - hegyeket kellene megmozgatni.