Minden szavaddal egyetértek az M9-kel kapcsolatban. Ezt az M76-M7-M9-es fonódást akarom már elérni évek óta Zalaegerszeg-Hollád-Zalakomár-Böhönye-Kaposvár szakaszon. :)
Ezzel az a baj, hogy pont az egész 76-os -talán- legkritikusabb része maradna meg. Országos szinten hiába nem kiemelkedően nagy a forgalom, de ritka az a hét, hogy nincs könnyebb-súlyosabb baleset. (Naponta járok erre.) Mondjuk ideiglenesen megfelelne, amíg el nem készül valami jobb Alsónemesapátiig (hisz most is erre megy a forgalom), de végleges megoldásnak "rendes" gyorsforgalmi útnak alkalmatlan.
Teny, hogy egyertelmüen jobb lenne, ha nem belterületen csatlakozna vissza. Azert szerintem nem engednek közvetlenül a kertek aljaba az utat, es eleg sok füldmunka lenne. A kep kicsit csal, a valosagban meredekebb a terepviszony.
Persze, meg lehet oldalni alagut nelkül is, csak eleg nagy bevagas kell. Megneztem az M6-os alagutakat opentopomap-en, kemeny 20-30 meter szintkülönbseget "hidalnak" at. Misefanal azert több letjogosultsaga lenne 1 alagutnak. Ha megnezed a 76-os utat Nagykapornak utan, nem veletlen, hogy arra es ugy epült annak idejen. Misefanal alatt se olyan egyszerü, vegülis kivancsi leszek, hogy a tervezök mit hoznak ki.
Hat ezt a zudult a mostani forgalomhoz kepest ertettem. Mondjuk Misefatol keletre lenne hely az elkerülö utnak, ami a temetö-tüzep-benzinkut környeken tudna becsatlakozni vissza a 76-osra. Bar igy Nagykapornak területen csatlakozik vissza, de egy nyugatrol kerülö ut nem igazan lehetseges a beepitettseg es a domborzati viszony miatt.
Az meg teny, hogy egy kb. 2km 2x1 savos ut olcsobb, mint alagutat epiteni.
Keszthelyi agrol nem tudok semmit. Legalabbis a zalai mediakban nincs rola szo. 76x71 finoman szolva se optimails keresztezödes. NIF honlap szerint elökeszites alatt, Uvaterv csinalja a terveket.
Az eleg erdekes, hogy a NIF honlapjan az M76 projekt oldalan erintett települeskent ott van Kisbucsa es Alsonemesapati is, holott a terkep szerint Misefa utan veget er az M76. Vajon megis lesz alagut es tenyleg Alsonemesapatiig M76 lesz? Imadom az ilyen ködösitett, pontatlan leirasokat.
Én azt remélem (sajnos, valószínűleg naivan), hogy ezen az inkriminált térképen csak a "mindenféle" 76-os jelzésű utak kerültek feltüntetésre (plusz a Keszthelyre vezető piros), de azzal egyidejűleg azért kivitelezésre kerül az M9 köztes szakasza is (amit majd egy másik térkép jelez, még egyszer eladandó ugyanazt a portékát).
Kérdés persze, hogy mindez mikor kerül kivitelezésre...
Egyébiránt (nem először írjuk le): az M76 Holládtól északra vezető szakasza legyen az M9, aztán onnan ott az M7 Zalakomárig, ahonnan megint mehet egy M9 a Böhönye - Kaposvár - stb. ismert útvonalon kelet felé.
Egy Egerszeg-Kanizsa-Böhönye gyorsforgalmi út fölösleges pénzkidobás. Helyette inkább az M86-ot kell végig kiépíteni rendesen, de úgy, hogy az Rédicstől menjen tovább egészen Tornyiszentmiklósig (M70).
Fenékpusztától nyugatra három párhuzamos 2*2 gyorsforgalmi út teljesen indokolatlan - még akkor is, ha netán unokáink sem fetétlenül fogják látni:(
A beruházás az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Programja (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával – közölte a NIF.
Akkor még úgy tudtuk, hogy az EU is ad bele pénzt...
Erre a szakszra kicsit ferdítve szokták írni, hogy közel 4 milliárdos km autópálya...
De ez így sose volt igaz, mert van benne egy 2,3 középső rész, ami szinte "csak" a Tisza hídból áll.
A 3 szakasz együtt 29 km és 111 milliárd forint....
Az első szakasz 46,7 milliárd és 13,4 km ami 3,5 milliárd km díj, amiben bőven van műszaki tartalom
13 műtárgy, egy kétoldali komplex és egy kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint két csomópont és kilenc különszintű keresztezés lesz. + (u.i.:Zagyva híd)
A középső szakasz a Tisza hídas 32,6 milliárdért.... Valahol ott vana zagyva is, oda is kell híd,
gondolom az is benne van valamelyik szakasz árában...
Meg is van: Abony−Fegyvernek első szakaszát, ahol a Zagyva folyón egy híd is épül.
A harmadik szakasz a "legolcsóbb" 32,6 milliárd forintért 13,2km csak 2,5 milliárd...
Nekem mleginkább ez tűnik "túl" árazottnak, de lehet csak azért mert nincs kirészletezve a műszaki tartalom.
itt egy cikk, hogy miért is dárga avagy nem drága ez a 3 szakasz...
Itt írják, hogy majdnem németországi árak, pedig itt nálunk nincsenek is német bérek...
Ezt az érvelést sose értettem, mert azt gondolom, hogy egy autópálya építés költésegiben 5 max 10% a munkabér, a többi az anyag költség és a profit lesarkítva a költségeket.
Tudom, hogy lerágott csont, csak így vasárnap reggel reggeli után nagyon ráértem :)
A misefaiak jo nagyot fognak szivni. Az M76 forgalma a jelenlegi tervek szerint razudul egy alsorendü utra, es megy keresztül a falun. Mivel az alagut, mar az M9 resze lenne. Az M76 alapkövet is a tervezett M9 melle raktak le. Vagy ez utalas akar lenni valamire? Azert azt erösen erezni, hogy kampany van, es kellett valami lathatot csinalni a kampanyban az M76 kapcsan.
M9 nyomvonaltervet 2019 nyarar kell letenni az asztalra, de mi fog törtenni utana? Lesz forras az epitesre?
Az M76 kapcsan 170 milliardos költseget emlegetnek 34 km gyorsforgalmira. Ez 5 milliard/km. Ilyen draga egy "okosautout"? Jo lenne vegre latni, milyen müszaki tartalmat takar egy "okosautout".
Ami pozitivum, hogy nem eröltettek a jelenlegi 76-os böviteset, a sarmelleki repter bekötesre kerül. Ideje lenne felebreszteni a repteret, regen imadtam onnan Nemetorszagba repülni, amikor meg a Ryanair repült onnan. Azota csak charter jaratok közlekednek.
Még nincsenek végleges tervek, sem a csomópontok elhelyezkedéséről, sem a kialakításukról, sem a pihenőhelyekről.
Még csak most jön a valódi tervezés ezen a szakaszon, mert sem környezetvédelmi, sem építési engedéllyel, sőt még hivatalosan aláírt tervezői szerződéssel sem rendelkezik.
MI VAN helyette: alapkőletétel...
Na ez is HUNGARICUM...
Mit csináltak 2011-től (NKS) eddig? Elmehetnének a nagy büdös francba!
Zöld: ez lenne az M9-es, de most nincs róla szó. Pont ez a rész (illetve ebben a "Kapornaki emelkedő" a leggyengébb láncszem...)
Piros: itt tették le az alapkövet. :)
Amúgy vajon az M7-eshez közeli szakaszt már tényleg elkezdhették? (Itt még csak a projekt-tábla van kint pár napja.) Csak mert többször láttam kőszállító teherautókat a 71-es keszthelyi elkerülő szakaszán dél felé menni. Korábban ezek Egerszegre, a járműipari tesztpályára hordták az anyagot - volt, hogy Zeg-Keszthely között autózva kb. fél óra alatt 40-nél több jött szembe jópár napig, reggel is, délután is.
nyugaton a Colas munkájának köszönhetően a régi 76-os főút Zalaegerszeg és Alsónemesapáti közötti mintegy másfél kilométeres szakaszát négysávossá alakítják szintén 2020-ig, ez a kivitelezés már elindult;
a kettő közötti középső szakasz tervezése is elindul, itt az építkezés befejezését 2022 végére tervezik;
a beruházás során Keszthelyre is kiépül egy négysávos út (az alábbi térképen pirossal jeölve).