Keresés

Részletes keresés

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.07 0 0 54971

Ezzel önmagában nem is lenne semmi gond :)

De attól még be lehetne kötni az M5-be, kicsit előkészítve a későbbi teljes csomópontot...

Előzmény: RadiX (54970)
RadiX Creative Commons License 2021.12.07 0 3 54970

Nem lesz párhuzamosan M44 és M8 is Kecskemét és Nagykőrös között, abban biztos lehetsz. Az talán lehetséges, hogy először M44-nek hívják ezt a szakaszt, később pedig M8-á válik.

Előzmény: csalántea (54969)
csalántea Creative Commons License 2021.12.07 0 0 54969

"Nyilván ide egy "lóhere" csomópontra lesz szükség a két akárminek is nevezett autópálya keresztezésébe."

 

OK, de akkor az M44 érkeztetése ill. a vége örökre az 5-ös főúti körforgalom lenne? Aligha ...

 

Akárhogyan nézzük, ezzel az új M44 nyomvonallal itt három gyorsforgalmi út találkozik, ha az M44 nem Nagykőrösnél az M8-ban ér véget, hanem az M5 mellett (a régi 5-ösös) egy körforgalomban.

 

Távlatilag ekkor mégiscsak az M5-M8-M44 csomópont igényét teremtik meg egy helyen ezzel az M44 végződtetéssel, az meg elég bonyolult lesz az Alföld közepén ...

 

Meg az is furcsa lenne, ha épülne az M5-ösön egy M5-M44 csomópont, 100 méterrel északra meg egy M5-M8 csomópont ...

Előzmény: hegyaljai4 (54928)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.07 0 0 54968

Egyrészt a magam részéről egy M10-M1133-M100 TEN-T és egy elővárosi 0NY elkerülő főút szintbeni kereszteződések nélkül, 2+1 kivitelt nagyon hiányolok az összehasonlításból.

 

Arról nem is beszélve, ami nem szerepel a szlájdokon: a különböző utak elkészítésének sorrendje önmagában is kb. egy katasztrófa a környéki településeknek...

Előzmény: dimelo (54960)
dimelo Creative Commons License 2021.12.07 0 3 54967

NIF Zrt.

Tájékoztató a Hajdú-Bihar megyét érintő közúti, kerékpárúti és vasúti fejlesztésekről

 A részletezésből összeállítottam az EXCEL táblázatot (Kiegészítve a közölt konkrét határidőkből számítható optimista változatokkal)

M35 autópálya meglévő, 354. sz. főút csomópont átépítése

Az M35 autópálya meglévő 354. sz. főút meglévő különszintű trombita formájú csomópontjának átépítése teljes értékű lóhere formájú csomóponttá, a csomóponthoz jelenleg kapcsolódó direkt ágak átépítésével és új direkt ágak kiépítésével. 2021. január 20. napján Vállalkozási Szerződéses Megállapodás megkötésre került. A beruházás teljesítési határideje a Vállalkozási Szerződéses Megállapodás hatálybalépésétől 14 hónap. Az építési szakasz műszaki előrehaladása szeptember végén megközelítőleg 42 %.

M35 autópálya új Debrecen-Józsa autópálya csomópont építése

A projekt keretében a tervezett Ipari park északról való megközelítése érdekében az M35 autópálya 32+650 – 33+800 km szelvényei között új, különszintű csomópont kiépítése fog megvalósulni, egy új, teljes értékű 2x2 sávos csomópont formájában.  2021. január 20. napján a Vállalkozási Szerződéses Megállapodás megkötése megtörtént. A beruházás teljesítési határideje a Vállalkozási Szerződéses Megállapodás hatálybalépésétől számított 17 hónap. Az építési szakasz műszaki előrehaladása szeptember végén megközelítőleg: 57 %.

  • Kivitelezés előtt álló fejlesztések

M3–M35 autópálya, görbeházi csomópont fejlesztése:

Nyíregyháza - Debrecen („C” ág) és a Debrecen - Nyíregyháza („D” ág) irányú forgalom csomóponti összekötő ágainak kivitelezése, amelynek keretében vasbeton tartós gerenda híd, illetve 1060 m út kerül kiépítése kerül megvalósításra.

Várhatóan 2021. december hónapban kerülhet sor a Vállalkozási szerződéses Megállapodás megkötésére. A Vállalkozási Szerződéses Megállapodás hatálybalépése esetén, a projekt tervezett átfutási ideje 24 hónap.

 

 

  • Folyamatban lévő előkészítések

Berettyóújfalu nyugati elkerülő előkészítése:

Berettyóújfalut elkerülő szakaszhoz szükséges teljeskörű engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése, illetve a szükséges engedélyek megszerzése, valamint a 47. sz. főút Berettyóújfalu és Furta közötti szakaszának burkolaterősítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek elkészítése van folyamatban a fejlesztéshez kapcsolódóan.A tervezési feladatra irányuló Ajánlati Felhívás 2021. szeptember 3.-án megjelent, a beérkezett ajánlatok bontása 2021. október 7.-én megtörtént. Eredményes közbeszerzési eljárás esetén a szerződés tervezetten 2022. I. negyedév végén megkötésre kerülhet.

 

M3 autópálya új csomóponti kapcsolatok kialakítása Görbeháza és Hajdúnánás elérhetőségének biztosítása érdekében, engedélyezési és kiviteli tervének elkészítése

Az M3 autópálya esetén új csomópontok létesítésére fog sor kerülni. A két új csomópont között Görbeháza elkerülő szakasz megvalósítását, illetve a 3508. jelű összekötő út fejlesztését is végre kell hajtani az M3 autópálya és Görbeháza között továbbá biztosítani kell a versenypálya elérését a Rétaljai pihenőhely fejlesztésével, kombinált csomópont kialakításával.

A Tervezési Szerződéses Megállapodás 2021. augusztus 18.-án aláírásra került és hatályba is lépett. A tárgyi tervezési feladat átfutási ideje 18 hónap.

4. számú főút, Hajdúszoboszló és Debrecen közötti szakasz négynyomúsítása

A meglévő építési engedély alapján a 4. sz. elsőrendű főút Hajdúszoboszló - Debrecen közötti szakasz 2x2 sávra történő bővítésének kiviteli terveit kell elkészíteni 12,1 km hosszon, 3 db különszintű csomóponttal.A tárgyi projekt kiviteli terveinek elkészítésére vonatkozóan a közbeszerzési dokumentáció 2021. augusztus 4.-én megjelent, amelyre 4 ajánlat érkezett. A tervezésre vonatkozó szerződés várhatóan 2021. december hónapban megkötésre kerül. Az előkészítési projekt várható átfutási ideje a szerződés hatálybalépésétől számított 22 hónap lesz.

4. sz. főút (R4) Debrecen és Nyíregyháza közötti szakasz négynyomúsítása

Debrecen - Nyíregyháza közötti részben új nyomvonalon vezetett, mintegy 30,5 km hosszú közúti 2x2 sávos kapcsolat létrehozása. A tervező kiválasztására vonatkozó eljárás előkészítése folyamatban van. Az eljárás megindítására várhatóan 2021. októberében kerül sor. A szerződéskötésre ez alapján 2022. I. negyedévében kerülhet sor. A szerződéskötést követően az előkészítő tervfázisok elkészítése és a környezetvédelmi engedély 2024. év elején kerülhet kiadásra.

 

M4 Püspökladány – Berettyóújfalu közötti szakasz előkészítése

A szakasz hossza hozzávetőlegesen 30 km. 2x2 forgalmi sávos autópályává fejleszthető autóút, az NFM előírásának megfelelő paraméterekkel kerül tervezésre, amelyre vonatkozóan a Tervezési szerződés aláírásra került, illetve rendelkezésre állnak az útépítési engedélyek is. A bírálati kiviteli tervek szintén leszállításra kerültek, amelyek véleményezése jelenleg folyamatban van. A végleges kiviteli tervek várhatóan 2021. év novemberében fognak rendelkezésre állni.

Előzmény: Aladár46 (54966)
Aladár46 Creative Commons License 2021.12.06 0 0 54966

Jöhet az infó. :)

Előzmény: dimelo (54965)
dimelo Creative Commons License 2021.12.06 0 1 54965

Ha kíváncsiak vagytok megírom honnan tudom:)))

 

adiaboli Creative Commons License 2021.12.06 0 2 54964

Az nyilván nemigen zavar, hogy más országban a nyilatkozókat a nemzeti vasúttársaságtól 24 órán belül páros lábbal rúgnák ki. Megvan Romániáról a markáns véleményem, de azért már nehogy a saját önkritikájukat (szeretnék hasonlót látni máshol is) is ellenük fordítsuk.

Előzmény: rm40 (54959)
adiaboli Creative Commons License 2021.12.06 0 0 54963

Van hely, ahol nem svédasztalról válogatják az éppen aktuális "gyorsforgalmi" paramétereket (és  nem is kell messzire menni):

https://www.rynekinfrastruktury.pl/wiadomosci/drogi/s1-w-sosnowcu-ma-byc-przebudowana-79430.html

rm40 Creative Commons License 2021.12.04 0 3 54962
Előzmény: rm40 (54941)
dimelo Creative Commons License 2021.12.04 0 2 54961

Természetesen tudom, hogy Romániával példálózni felhördülést vált ki. (Pentium10 tudna erről mesélni)

 

Mégis, lehettél volna konkrétabb és tárgyilagosabb (új autópálya építést hasonlítasz lepukkant vasúttal)

 

Azok a török cégek, amelyek például a Boszporusz hídjait építették, nem kezdők.

 

De hozhattam volna példának Bosznia, vagy Montenegro sztrádaszakaszait, akkor is hasonló lett volna a fogadtatás...

 

Azért van még elgondolkodtató példa Szerbiából:

1. FRUSKAGORA KORRIDOR: 47, 7 km-en 46 híd, két alagút, 10 felüljáró

Benne 1765 m-es Duna-híd

           3500+350 m-es alagutak

606 million Euro  = 218 milliárd Ft,

tehát az M100 II. szakasz árából 3x utat építenek!!!

 

Ha 42 km "sima" 2x2 sáv 2 milliárd/km: 84 milliárd Ft

Duna-híd építése  kb.  40 milliárd Ft (22,6 mrd/km)

Alagutakra marad kb.  94 milliárd Ft, azaz 24,4 milliárd/km,

tehát az M100 alagutak költségének 20%-ból, 4x hosszabb alagút épül a Fruska Gorában,

és a határidő nem 7, hanem 3,5 év.

 

2. Preljina - Požega autópálya: 30,9 km-en 30 híd, 3 alagút, 4 csomópont

Benne 2740 + 2850 + 278 m-es alagutak (5868 méter)

450 million Euro =  162 milliárd Ft,

tehát az M100 I-II. szakasz árának feléből megépítik!!!

Ha 25 km "sima" 2x2 sáv 2 milliárd/km: 50 milliárd Ft

az alagutakra marad kb. 112 milliárd Ft, azaz 19,1 milliárd/ km,

tehát az M100 alagutak költségének 16,6 %-ból, 6x hosszabb alagutak épülnek.

 

Ezt kínai céggel képesek megvalósítani.

 

A Budapest-Belgrád vasút szerbiai szakaszain is... (de ez már másik topic)

 

 

 

 

Előzmény: rm40 (54959)
dimelo Creative Commons License 2021.12.04 0 1 54960

Ha a tervezők kezét az ELVÁRÓK irányítják, akkor a kreativitásuk lesz az áldozat...

meg az adófizetők...

Előzmény: ÁsítóSárkány (54958)
rm40 Creative Commons License 2021.12.03 0 0 54959

Hát, Romániára hivatkozni ezek fényében bármilyen közlekedési infrasktruktúra vonatkozásában hivatkozni, talán nem a legszerencsésebb...

Előzmény: dimelo (54957)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.12.03 0 0 54958

Persze, ez is mind igaz, de már a konkrét bemásolt "Masterplan" prezentáció oldal önmagában is igen fájdalmas, árak nélkül is.

Előzmény: dimelo (54957)
dimelo Creative Commons License 2021.12.03 0 5 54957

Nekem ez a vállalási árszint annyira fájdalmasan pofátlan, hogy egy hét alatt sem tudtam megemészteni...

 

32,3 km 345 milliárd Ft.

 

De a 2 rész is árulkodó:

1.  16,9 km = 125 milliárd Ft  (+10,5 km korrekció és új 2x1  út = kb. 11 milliárd Ft), tehát 114 milliárd/16,9 km =  6,75 M/km

2.  15,4 km = 220 milliárd Ft  (+  7,5 km korrekció és új 2x1  út = kb.   8 milliárd Ft), tehát 212 milliárd/15,4 km =13,78 M/km

 

Tudom, hogy a 3 alagúttal magyarázzák - félre:

   Ha az 1. szakasz fajlagos költségével: 14,4 km x 6,75 km= 97,2 milliárd Ft jutna a 2x2 sáv építésére (csomópontokkal, 26 db híddal)

   és az  összesen 1 km-es alagutakra 115 milliárd Ft marad fenn!!!

 

Határidő: 84 hónap 7 év !?!

 

Ez a soproni "csodaalagút" 250 %-os túlárazása!!!

 

 

Ilyenkor kell egy összehasonlító kitekintés:

 

A1 Nagyszeben - Pitești autópálya 2. Boița - Cornetu szakasz (31,33 km) tervezésére és kivitelezésére kiírt 1 milliárd eurós pályázat eredményes.

Elkészítési határidő: 18 hónap tervezés és

50 hónap (4 év 2 hónap) kivitelezés.

Ez a rész tartalmazza:

- 49 híd és viadukt

- 7 alagút (250 m és 1590 m között) összesen: 4,93 km

Ökodukt Lazaret területén - megépítését.

 

Fajlagos költségek: 11,49 milliárd Ft /km  (360 Ft-os Euro árfolyamon)

           Az 5. szakasz 4,00 milliárd Ft/km-ből épül (alagút nincs)

ezzel összevetve: 26,4 km x 4,0 = 105,6 milliárd Ft,

tehát az 4.93 km-es alagutakra jut: 254,4 milliárd Ft,

                                                  azaz 51,6 milliárd Ft/km

De az 2. szakasz nagyon durva hegyi terep, ezért lehetséges, hogy nem tudják a 2x2 sávot 4 milliárdból megépíteni.

Ez esetben még kevesebb marad az alagutakra.

 

Ja és még egy jelentős paraméterkülönbség:

Az A1 autópálya keresztmetszeti profilja 26,00 m széles

az M100 autóút leállósáv nélkül, fizikai elválasztó sávval, 20,00 m-es koronaszélességgel...

 

 

Felháborító és pofátlan az M100 kivitelezés, főleg hogy a budai agglomeráción semmit sem javít.

Előzmény: ÁsítóSárkány (54956)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2021.11.30 0 1 54956

Elég fájdalmas látni, milyen válltozatok szerepelnek és milyenek nem szerepelnek.

Ez van.

Előzmény: Aladár46 (54938)
. kata31 Creative Commons License 2021.11.30 0 0 54955

Az a 102, a mai M100 és abban még az M10 tartott Kesztölctől is Egomig..

Előzmény: NAR (54939)
csalántea Creative Commons License 2021.11.30 0 0 54954

OK, de akkor levehetné az, aki feltette ...

 

Előzmény: Aladár46 (54935)
hegyaljai4 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 54953

Szerintem ez nem lesz akadály.

Előzmény: radio100jozsi (54952)
radio100jozsi Creative Commons License 2021.11.29 0 1 54952

De ez csak akkor lehet igaz, ha a főutat autópályává, vagy legalább autóúttá átminősítik, mert csak onnantól lehet törvényileg díjat szedni, főútnál nem. Így elég pongyola az egész cikk, mert pont erre a lényeges kritériumra nem tér rá.

Előzmény: hegyaljai4 (54949)
nyebojsza Creative Commons License 2021.11.29 0 2 54951

Ahogy annak idején Kecskemétnél is elvették az M5 elkerülő részét.

Meg azt hiszem Fehérvárnál is az M7-et :(

Aztán majd jön a veszprémi elkerülő... stb.

Előzmény: hegyaljai4 (54949)
nyebojsza Creative Commons License 2021.11.29 0 0 54950

Csak ahelyett, hogy lerajzolták volna, próbálják így-úgy körülírni... félreérthetően!!!

Előzmény: RadiX (54948)
hegyaljai4 Creative Commons License 2021.11.29 0 0 54949

Tudjuk: "Nincs ingyen ebéd!", Fizetős lesz az M30 korábban ingyenes Miskolcot elkerülő szakasza is. 

https://boon.hu/kozelet/helyi-kozelet/utanajartunk-fizetos-lesz-e-a-teljes-m30-as-autopalya-6039626/

RadiX Creative Commons License 2021.11.29 0 0 54948

Mostanra gyakorlatilag ugyanannak az összetett csomópontnak a darabkái. Régebben valóban külön voltak :)

Előzmény: nyebojsza (54947)
nyebojsza Creative Commons License 2021.11.29 0 1 54947

A 46-os kereszteződés és a Tiszapüspöki kereszteződes nem ugyanaz. A 46-os a felüljárón keresztül ment, a Tiszapüspöki kereszteződés pedig ahol Shell körforgalomtól ment az út Tiszapüspökire. (az előbbi most a középső körforgalomnál van, az utóbbi pedig a Debrecen felőli körforgalomnál)

 

De egyébként tényleg írkálnak mindenféle hülyeségeket, ahelyett, hogy azt írnák: elterelik a forgalmat (ami az utóbbi pár évben folyamatosan igaz, állandóan változik a forgalmi rend)

Előzmény: RadiX (54946)
RadiX Creative Commons License 2021.11.29 0 0 54946

Ez egy pongyola, értelmezhetetlen mondat, a jelenlegi felállásban a 46-os főúti csomópont és a Tiszapüspöki csomópont az ugyanaz a hely. 

 

Vannak ideiglenes lezárások a 4-es főút útpályáján, ahol a régi nyomvonal összesímul az M4-el (ebből a darabkából lényegeében egy felhajtó lesz az M4-re Szolnok irányából, ami után az M4 persze visszaváltozik a 2x1 sávos elkerülő 4-es főúttá), és ezt az összeköttetést jelenleg a csomópont körforgalmain keresztül biztosítják:

 

 

Ezen a térképen látszik is, hogy melyik ágakon át megy a 4-es forgalma jelenleg, a lezárt szakasz a fehér vonal a kép közepénél.

Előzmény: Landsmann_ (54945)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.11.29 0 0 54945

Ebből gondoltam:

Törökszentmiklósnál, a 4-es főutat a 46-os főúti csomópont valamint a Tiszapüspöki csomópont között építési munka miatt lezárták. A forgalmat a már megépített, új M4-es autóútra terelik át. 

Előzmény: RadiX (54944)
RadiX Creative Commons License 2021.11.29 0 0 54944

Dehogy adták át, honnan veszed ezt? Majd talán februárban.

Előzmény: Landsmann_ (54943)
Landsmann_ Creative Commons License 2021.11.28 0 0 54943

Most mi a helyzet a 4/M4 utakkal Törökszentmiklós és Abony között? A Google elég érdekesen tervez. Útinform szerint az elkészült M4-re van a forgalom terelve. Átadták a Szolnoki elkerülőt? Az Utinfoprm térképén már rajta van az út, de forgalmi információt nem mutat rajta. 

Aladár46 Creative Commons License 2021.11.27 0 0 54942

Igen, Esztergom és az 1-es út között. :)

Előzmény: NAR (54940)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!