Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Hiuuz Creative Commons License 2017.06.21 0 0 27278

Sziasztok!

 

Facelift előtti 2002-es corsára felmegy a facelift utáni első lökhárító?

Feco Mondok Creative Commons License 2017.06.21 0 0 27277

Van egy 2005-ös 1.3 cdti corsam. A gond az vele hogy hidegen indul melegen meg nagyon nehezen. Kb egy hete esett át porlasztó cserén de megint jelentkezik a probléma. Volt valakinek hasonló problémája és ha igen mi volt a megoldás?

no_holy_shit Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27276

Nalam most Van benne 200ekm es a motorban csak olaj, gyertya es szurok voltak cserelve.

Előzmény: Kovee123 (27270)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27275

Nekem castrol magnatec 5w40 volt benne korabban (100ekm ezelott) es abbol akkor tobb fogyott mint most 200ekm-nel a mobil 1 bol

Előzmény: Kovee123 (27272)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27274
Előzmény: Nick_X14XE (27269)
Nick_X14XE Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27273

"A totalcar-on találsz videót róla, meg dumál is a fazon benne."

Tudom, olvastam, láttam videókat, pont azért lennék kiváncsi mennyit kér el érte.

 

"nem kímélve zömmel pályán 4-5000-res fordulaton, és semmi baja."

Ebből a szempontból pont ideális ez az üzemmód, így nem fog kokszolódni a szelep.

A gond azoknál az autóknál szokott jelentkezni amik városban töltik az életüket és gyakorlatilag soha nincsenek meghajtva.

Előzmény: Kovee123 (27271)
Kovee123 Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27272

Szerintem teljesen jó a Castrol bele, nekem felesleges a Mobil, bár tényleg jó olaj, csak baromi drága. Abból inkább veszek egy másik motort :-)

Előzmény: rr08 (27267)
Kovee123 Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27271

Nem űrtechnika, homokfúvó technika házibarkács módra :-)

A totalcar-on találsz videót róla, meg dumál is a fazon benne.

http://totalcar.hu/magazin/technika/2015/05/18/szivocsatorna_es_szeleptisztitas_diohejszorassal/

 

Üdv!

Előzmény: Nick_X14XE (27269)
Kovee123 Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27270

 

 

"==> ha tenyleg ez van es ha nem segit vmi adalek, akkor vidd el diozni a novoth-hoz :-)"

 

Bakker ott voltam, mikor szétkapták, nem hiszem el, ha nem látom.

Nem tudom milyen olajat használt az előző tulaj, de azóta beleraktam 102ezer km-t(127-nél csedettem szét, és most 230 van benne), nem kímélve zömmel pályán 4-5000-res fordulaton, és semmi baja. A saját véleményem alapján mondom, hogy ez a motor szereti, ha pörgetik(na nem a pirosba), és lehet, hogy itt van a kapcsolat, ami alapján olyan olaj kell bele, ami állítólag úgy van "adalékolva", hogy minimális szinten tartsa a lerakódás képződést. Bár ezt lehet arra próbálták kifejleszteni, hogy elég legyen a 30ezres olajcsere ciklus, csak visszanyalt a fagyi.

 

Ami a "vészüzemmód"-ot illeti 2 alkalommal is megcsinálta, először légtömeg mérő hibánál(ez volt a rossz), most pedig sortrafó 1-es henger hibánál szintén lekapcsolta az 1-es hengert. Szóval ez is tudja, csak gondolom nem minden hibánál.

 

A tagnál 2,3-as henger gyújtás kimaradást jelzett ha jól emlékszem, és ezért mondtam, hogy nála is bejátszik ha a katalizátor/szonda védelmében lezár a befecskendezés.

 

Bár max az elégetlen benya a kipufogóban robbanva rakétaüzemmódot idéz elő :-))))

Előzmény: no_holy_shit (27266)
Nick_X14XE Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27269

A szelepszár ragadás tényleg esélyes, a Twinportnál is meg a simánál is riogatnak vele.

Érdemes tisztítólöttyel kezelni néha megelőzésképp.

 

"vidd el diozni a novoth-hoz :-)"

Tudod esetleg, mennyiért csinálja vajon? Leírás alapján nem tűnik egy non-plus ultra technikának, de biztos jól megkéri az árát..

Előzmény: no_holy_shit (27266)
rr08 Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27268

pillangoszelep, gondolom igy mar meglesz.

Köszönöm igy már èrtem

A motor hőfokot az obd-vel olvastam ki.

ha eppen jo akkor van erö a motorban?

Elèg èrdekes mert van mikor 3.sebessègben kell előznom de van mikor 5.-ben sima gázzal megy mint a bolond. 

Előzmény: no_holy_shit (27265)
rr08 Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27267

Köszönöm a hozzászólást. Èn egy èvben 10-12ezer km-t megyek de èvente cserèlem is az olajat Castrol5w30-ast használok. Az árát nem szoktam nèzni mert ami kell az kell.bármennyit hajlandó vagyok költeni rá mert megvagyok elègedve az autóval csak most egy kicsit makrancos.

Előzmény: Kovee123 (27264)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27266

"Amit még biztosan tudok, hogy az a kis sárga ikon megjelenésekor a motor egy alap vezérlésre áll át, és ez okoz teljesítmény vesztést"

ez ebben a formaban egy urban legend. Vannak olyan hibak, aminek az a hibareakcioja, hogy korlatozza a motor max nyomatekat. (most pont egy szivobenzines motornal ilyen nem ugrik be). Turbo motorok szoktak levenni a max nyomatekot ha tultölt a turbo.

ha elkezd villogni a motorikon es egeskimaradas van, akkor lekapcsolja annak a hengernek a befecskendezeset

, amelyiknel az egeskimaradas van. Ezt a katalizator vedelemere van, hogy le olvadjon ossze az elegetlen uzemanyagtol. Tehat 4 hengeresnel 1 hengernel egeskimaradas =75% teljesitmeny, 2 hengernel 50%.

(ki lehet irni a flashbol masodik szondat ==> ki lehet venni a katalizatort (en kiirtam, de a kat benne van), összerakni a x12xe leomlovel. es ki lehet azt is irni hogy lekapcsolja a befecsit egeskimaradasnal

 

"Viszont az olajfogyasztás a kipufogó rendszerben lerakódott korom, illetve szelepek zárási probléma miatt(megszorul a lerakódás miatt a szelep a szelepszár vezetőben) simán okozhat ilyent."

igen, ez nem jutott eszembe. ez is lehet sanszos a z12xe-nel

 

==> ha tenyleg ez van es ha nem segit vmi adalek, akkor vidd el diozni a novoth-hoz :-)

Előzmény: Kovee123 (27264)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27265

"A vezèrlès szakszervizben cserèltèk(147.000ft-èrt)gondolom cserèltek mindent amit kell."

bizzunk benne. a remeny egy eleg kitarto halfajta

 

"z12xe soval nem twinport 75lovas. [...]Az egr szelep gyárilag nincs benne,csak a helye."

akkor detto ugyanaz mint az enyem

 

"A szonda alatt a lamda szondát èrti"

igen

 

"Az injektor sor vègèn van egy szelep(hasonló a kerekek szelepjèhez)ott tudok nyomást mèrni?"

ha talalsz hozza adaptert igen... en nem talaltam, ezert jutottam a benzinszuros megoldashoz (950Ft egy uj szuro (Alco max bardis kedvezmeny es utanna be tudod rakni a regi helyere es van auj benzinszurod)). Ha nincs opcom-od es T idomod sem, akkor adhatsz direktben aramot az AC-re (hatso ules alatt a muanyag fedel alatt) (de tolem ne kerdezd a labkiosztast, mert nem tudom. szintjelzot meg nem kene megsütni) vagy vkit kerj meg hogy adjon ra egymas utan többször gyujtast, amig te nezed a nyomasmerot

 

"A fojtó szelepet hol találom?"

=pillangoszelep, gondolom igy mar meglesz

 

"A motor hőmèrsèklet 85-93-ig ingadozik."

ezt OBD-n nezted? ha igen akkor OK

 

ha eppen jo akkor van erö a motorban?

 

 

Előzmény: rr08 (27263)
Kovee123 Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27264

Helló,

 

Csak az olajfogyira reagálok.

 

Saját eset, z12XE motor, 2004/04-es.

Gyorsulás rendben, üzemanyag fogyi 5,5-6l, tehát rendben, de ugyanúgy tényleg nagyon kormos a kipufogó vég, olajfogyasztás 0,8-1l/1000km. Ez gyárilag nem éppen nagyon rossz, de kellemetlen.Gyakorlatilag egy 15ezres olajcsere periódus alatt 4+14l olaj elmegy. ez egy Castrol 5w-30 C3-ból számolva 8+28eft.

Itt azt kell eldöntened(ha más hiba nincs), hogy amennyit mész egy évben, az mennyi költséggel jár. Egy ilyen motor TELJES felújítása 250ezer pénz(vezérléssel, vízpumpával, gyűrűzés és esetleg fúrással, főtengely csapágyazás,és teljes hengerfely felújítással).

Könnyen lehet, hogy a nem belevaló olaj használata miatti koksz-gallér képződés a szelepszáron hazavágta az szelepszár szimmeringet, ezért hengerfej fejújítás kell csak, ami kb 30-60eft körül van.

 

Az én esetemben szétbombáztattam a motort, és teljesen rendbe rakattam. Azóta 0,8-1,5l/olajcsere peródus az extra fogyi. A gyakorlatban úgy csinálom, hogy első teljes feltöltésnél a 4l-es kannában maradó 0,8L-t töltögetem utánna, majd amikor lemegy minimumra, akkor csere, de max 15ezer km. Viszont minimum 10ezer km-t elmegyek a 4L olajjal úgy, hogy nem megy az olajszint a minimum alá. Ja! ÉS én évente 40ezret megyek, ezért nekem már behozta a felújítás árát a kisebb olajfogyi.

 

Amit még biztosan tudok, hogy az a kis sárga ikon megjelenésekor a motor egy alap vezérlésre áll át, és ez okoz teljesítmény vesztést, de az olajfogyasztáshoz tényleg semmi köze. Viszont az olajfogyasztás a kipufogó rendszerben lerakódott korom, illetve szelepek zárási probléma miatt(megszorul a lerakódás miatt a szelep a szelepszár vezetőben) simán okozhat ilyent.

 

ÜdV!

Előzmény: rr08 (27260)
rr08 Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27263

Köszönöm uram. Biztos hogy z12xe soval nem twinport 75lovas. Bocsánat elirtam 5w30 -as olajat használok.

Az egr szelep gyárilag nincs benne,csak a helye.

A motor hőmèrsèklet 85-93-ig ingadozik.

Ma reggel pár km-er után ismèt P300 ès P302 hibajelzèst irt tehát vèletlen szerü illetve 2-es henger gyujzáskimaradás.leállitottam utánna rögtön inditottam ès elaludt a hibajelzès de a motor egyenetlenül járt. A gázpedálnál állitottam magasabb alapjáratot ,igy nem dadog de erőtlen.a leirtakat este kiprobálom.

A vezèrlès szakszervizben cserèltèk(147.000ft-èrt)gondolom cserèltek mindent amit kell.

A szonda alatt a lamda szondát èrti uram vagy az egèsz más?

Az injektor sor vègèn van egy szelep(hasonló a kerekek szelepjèhez)ott tudok nyomást mèrni?

A fojtó szelepet hol találom?

Kedves uram nagyon köszönom válaszát a leirtakat szèpen sorban ellenörzöm,változásrol èrtesitem. Üdvözlettel:Gabi

Előzmény: no_holy_shit (27262)
no_holy_shit Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27262

"2004,  1.2es c corsa(z12xe)"

biztos hogy nem 80le-s twinport, tehat z12xeP?

 

"Elkezdte csipegetni az olajat (4w30) kb eggy éve amibe beletörődtem mert szerelő azt mondta természetes olajfogyás, most ott tartok hogy 1000-1200km után kell bele egy liter olaj"

- 1L/1000km-tol meg mennie kene problema nelkul! (mazdam megeszik 1L/2000km-t es semmi baja, erös, indul stb)

- rakj bele rendes olajat! w40-t tehat 5w40 vagy 0w40-t. a mobi 1 new life 0w40 jo olaj, de nem olcso(ca. 11eFt/5L) - en ezt hasznaltam amig ment a kocsi.... ennyire bizonytalan allapotu motorba, penztarcat nezve lehet hogy a mannol 5w40-t raknam, mert jo az ar/ertek aranya (5000Ft/5L)

 

"Amit furcsának találok a kipufogó nagyon kormos és ha kiveszem a gyertyákat belenézek a hengerbe csillog benne az olaj."

szerintem a 2 nem függ össze

az egyik az olajfogyasztastol lehet, a masik meg talan dus keverektol

 

 

amiket csinalnek:

0, ha van benne AGR szelep akkor azt probakeppen levakolnam, masodik lambdaszondat lehuznam (es hibakereses vegeig igy is hagynam!)

1, OBD uzemmeleget hany fokot mutat? (ergo motor homersekletszenzor OK-se?)

2, leellenoriznem, hogy nem sziv-e vhol falsot. mindent a legtömegmero utantol (kartergazcsoveket sem elfelejteni) a masodik lambdaszondaig! (flxcsövet is beleertve - mivel 2. szonda utanna van! es az elso szondat korrigalva a masodik!)

3, mernek benzinnyomast (leegyszerubb venni egy uzemanyagszurot, motorterben a benzinrailrol lehuzni a csovet, itt belenyomni a szurot, masik vegere gumicsövel nyomasmero ora + OpCom-mal kivezerelni az AC-t. Ha nincs opcom, akkor a szuro utan T-idommal kosd be a nyomasmerot)

4, fojtoszelepet megneznem mennyire retkes, esetleg megpucolnam es utanna opCommal alapbeallitas ==> nem hiszem hogy ez a gond

5, ha meg mindig nem, akkor kompresszio meres, majd vezerles ellenorzes..

 

de szerintem AGR-szepel lesz (vagy falst levego, vagy legtomegmero)

 

probakeppen az elso szondat is lehuzhatod

 

"teljes vezérlés csere 2 éve."

akar vezerles is lehet hogy helyen

 

"Okozhatja a galibát a szelepszár szimering hibája?"

olajfogyit igen, de ekkora olajfogyinal meg mennie kene jol

 

"vettem egy obd2 autódiagnosztika interfészt hogy majd én rájövök a hibára"

- op-com-t vegyel az sem sokkal drgabb de joval tobbet tud mint a mezei obd2

Előzmény: rr08 (27260)
wwhy Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27261

Persze. Tech 2 -vel.

Előzmény: moci60 (27259)
rr08 Creative Commons License 2017.06.20 0 0 27260

Üdvözletem az uraknak. Az én paripám egy 2004,  1.2es c corsa(z12xe) mindeddig tökéletesen megvoltam vele elégedve,de mostanában egyre rosszabb. Elkezdte csipegetni az olajat (4w30) kb eggy éve amibe beletörődtem mert szerelő azt mondta természetes olajfogyás, most ott tartok hogy 1000-1200km után kell bele egy liter olaj,pár napja a sárga motordiagnosztika lámpa elkezdett villogni majd kis idő mulva fojamatosan világitani,elvittem szerelőhöz mindenféle jeladókat cserélgetett benne (persze nem kis pénzért) de a hiba pár nap után ismét mutatkozik most már annyira rossz hogy a motorbol elszált az erő,egyenetlen a járás kicsi az alapjárat. Szerelő nem tud rájönni a hiba okára.vettem egy obd2 autódiagnosztika interfészt hogy majd én rájövök a hibára,a sárga lámpa villogáskor a következő hibákat irja P300,P301,P304, és van hogy megáll.ez gyujtás kimaradás. kicseréltem a 4 gyertyát a hiba ugyan az megvettem egy sortrafót (gyujtótrafót) a hiba nem szünt meg,most már ojan kicsi az alapjárat hogy az olajlámpa felvillan,lámpánál turásztatnom kell.Amit furcsának találok a kipufogó nagyon kormos és ha kiveszem a gyertyákat belenézek a hengerbe csillog benne az olaj.A kérésem a következő van e az urak között valaki aki meg tudja mondani mi lehet a probléma.Az olajcsere intervallumot betartom,10-12ezer kilómétert teszek meg évente és cserélem is.teljes vezérlés csere 2 éve. Okozhatja a galibát a szelepszár szimering hibája?    Az autóban 153000km van. Kérem segitsen valaki. 

moci60 Creative Commons License 2017.06.19 0 0 27259

Azt tudja valaki hogyan kell osszetanitani a cc20 radiot a kijelzovel??

moci60 Creative Commons License 2017.06.17 0 0 27258

Sziasztok.

Gyarilag nem volt radio a corsamba. Vettem egy evjaratban is azonos cc20  as radiot. Beraktam, nem kert kodot allitolag ki van kodolva, de mukodik kiirja az adok nevet is szepen is szol. De viszont  5 mp enkent pittyeg es CODE SAFETY feleirat villog. Megvan a kodja is de nem tudom beirni mert nem adja be a vonalakat sem... Mit kell ezzel csinalni??

Nagyon megkoszonnem a segitseget!!

pempelli72 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 27257

az nem okoz ilyen jelenséget

Előzmény: wwhy (27250)
pempelli72 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 27256

srácok mostanában cserélt valaki ac-t twinportban?milyet vett bele ,vélemények is érdekelnének.

pempelli72 Creative Commons License 2017.06.13 0 0 27255

láncos

Előzmény: Scofield07 (27254)
Scofield07 Creative Commons License 2017.06.12 0 0 27254

Sziasztok!

2004-es évjáratú 1.2-es Twinport C Corsa láncos vagy szíjas vezérlésű?
Köszi előre is a válaszokat! :)

vivacorsac Creative Commons License 2017.06.12 0 0 27253

Akkor marad a szerelő váltás. Ettől függetlenül, ha hasonló problémával találkozó olvassa szivesen veszem, a sztoriját.

Amúgy nem támadás képpen de azért ezt a 10w40-et lehet gondolom nagy mennyiségben olcsón beszerezni. Mert a 4. autószerelő ez aki erre esküszik. Ja neki olcsó csak nekem nem.

Előzmény: mantec (27252)
mantec Creative Commons License 2017.06.12 0 0 27252

T vivacorsac!

 

"... állandó vita ..."

 

Nincs miről vitatkozni.

A gyártó (GM) kb 18 éve elszakadt a 10W-40-s viszkozitási osztály használatától.

 

Y motorkódtól nem való ilyen olaj a motorba.

Előzmény: vivacorsac (27251)
vivacorsac Creative Commons License 2017.06.12 0 0 27251

Lehet, de ahogy olvastam ez itt állandó vita. Ezért gondoltam, hogy hátha valakinek volt pont azonos baja valaha. Olajlámpa ugyanis nem ég indításkor tovább mint kellene. Nem villan fel. Csak mérés alapjan nincs meg, meg kerreg melegen. :(

 

Előzmény: wwhy (27250)
wwhy Creative Commons License 2017.06.12 0 0 27250

"Talán" nem 10w olaj kellene bele ...

Előzmény: vivacorsac (27249)
vivacorsac Creative Commons License 2017.06.12 0 0 27249

Az kimaradt a nagy írásban hogy 2004-es :)

Előzmény: vivacorsac (27248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!