Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
A latin idézet rám is vonatkozik???? Ha vetted volna a fáradságot és visszanézed a régebbi hozzászólásokat ugy kb. fél ill. egy évvel (ja akkor még nem voltál itt??) akkor láthattad volna, hogy mire is céloztam. Régebben ebben a topikban nem egymás szidalmazása és piszkálása volt a cél. Inkább a segítőkész együttműködés másokkal!!! Nagy szerencsém, hogy az itt jelenlevők nagy többségével már cseréltem vagy vásároltam is pár dolgot ill. segítettem nekik a vásárlásban. Zolit pedig személyesen ismerem, hiszen járt már nálam és vásárolt is pár dolgot. Tehát ha visszaolvasnád a régebbi bejegyzéseket akkor nem találnál ilyeneket amiket mostanában!!! Nekem ezzel volt és van problémám (hiszen régebben ilyen nem volt).
Kedves Miki, a latin idézet egy picit azt hiszem rád is vonatkozik...
Ha vetted volna a fáradtságot és visszanézted volna a topikot, akkor láthattad volna, hogy itt még mindig normális beszélgetések folynak. Kedves Dogma "barátunk" viszont már korábban is, más néven is többször fellépett agresszívan Zoli barátunk ellen, aki ezt eddig igen nagy és tiszteletre méltó türelemmel viselte. Ez már a legkevesebb, hogy amikor Dogma "barátunk" árnyékra vetődött velem kapcsolatban és ezúttal belém is próbált rúgni egyet, akkor egy picit Zoli is leengedte a feszültséget.
Ennyi, nincs itt semmi más látnivaló, lehet tovább menni és vidáman PV-zni...
Barátom, barátom... Si tacuisses, philosophus mansisses.
Mit is írtam pontosan: na de az orosz váltókon se jobbra, se balra nem fog ez a vonat elmenni.
Nem volt ez ám véletlen! Az orosz sínek valóban háromfelé lettek szigetelve, és egy mezei oválison valóban elszalad a PV, de nem a váltók kitérő részén! Mert ott bizony csak a középső lett szigetelve. Ez még a Vaterás fotón is jól kivehető!
Hogy miért lett ilyen? Talán azért mert a belső kitérő íven nem volt szükség a jelzők. ill. tartozékok kapcsolására, s a váltó V alakú belső sinszálai amúgy is könnyen rövidzárba csüszhattak volna. Ergo orosz barátaink ezzel feleslegesen nem is akartak küzdeni.
Látod, megint okoskodtál,aztán kiderült, hogy nincs is igazad. Ezt nem gondolod gáznak? 1949-es társaddal egyetemben ez a terjengős fogalmazásotok és okoskodásotok.... Fájdalmas.
Ezen a sínrendszeren,véletlenül pont el fog menni a Pv,még a váltón is,mert mind a három sínszál el van szigetelve az aljzattól. :) Két és három sínes rendszerű vonat is járatható rajta.Ha tévedek,a szakértők majd kijavítanak. :) Szénkefe nélkül viszont valóban üzemképtelen.
Örömmel látom, hogy nem hiába olvasgatod az okoskodásainkat. Az árról pedig már igen többször írtam meg a véleményemet. Igaz, hogy voltak akik nem értettek velem egyet, de ez teljesen normális. Ahogyan az is, hogy mindenkinek szabad döntése a vásárlás. Viszont ugyanott, ahol ezt látható, találhatsz reális áron, reális összeállítást is.
Nem, az ár, vagy a kinézet, ez maradjon az eladó dolga, na de az orosz váltókon se jobbra, se balra nem fog ez a vonat elmenni. Mondjuk az is igaz, hogy szénkefék nélkül egyébként se menne sehol sem, tologatni meg úgy is lehet. :)
Az elmúlt időszak áraihoz viszonyítva kultúrált áron kínálnak a topiktársak két készletet is. A drágább a legelső széria, az olcsóbb - kicsit viseletesebb, de jó állapotú - pedig az utolsók közül való. Az árak talán még alkuképesek is, bár ezt nem tudom... Esetleg keresd meg őket.
A bordó- piros Előre szerelvényt már egyszer kiveséztük. Hosszas vita után arra jutottunk, hogy nagy valószínűséggel csak egy különleges mozdony készült, ami egy karácsonyi képeslap sorozaton szerepel. Egy képeslaplapot ezek közül Király Ervin topik és gyűjtőtársunk vásárolt meg egy árverésen. Az nem kizárt, hogy piros - bordó színben festhettek mozdonyt, mert személykocsikat jópárat készítettek ebben a színben.
De a képeslapokon szereplót csak egyet.
A festékkel kapcsolatban : egy jobb festék áruházban az általad bevitt minta alapján kikeverik és hajtógázos palackba ( magyarul szpré ) töltik az áhított színárnyalatot. Ahhoz csak az eredeti színárnyalatot kell bevinni hozzájuk. A korhű felírat készítéséről már korábbiakban beszámoltam, tehát hamisítani nem is olyan nehéz. Viszont az hatvan éve készült festék érését nem lehet reprodukálni, ezért tökéletes hamisítványt készíteni nem lehet. Egy szakszerű festékvizsgálatnál minden kiderül. Ezért maradok a szívemnek kedves replikák és restaurálások kivitelezésénél. . Ezeknél soha nem törekszem a 100 %-os valóság elérésére, mert ez csak az eredeti gyártáskor volt elérhető.
Az első képen lévő ezüst tetejű piros mozdonnyal indult a vita. Ezt kb. két éve vettem. A második képen a restaurált, feliratozott piros Előre (fantázia ) mozdony van az előtérben.
Keresek jó állapotú, de festésre szoruló Előre mozdonyokat,
valamint megfelelő árnyalatú és fényű bordó festéket.
:)
A viccet félretéve, ki mennyire bízna itt meg egy véletlenül felbukkanó "bordó Előrében" ? Különösen azok után, hogy hamisítási mendemondákat lehet sajnos hallani időnként erről a közegről (Merklinek átfestése, Krokodil, stb.). Üdv!
Most ahogy jobban megnéztem a képeket, igazad van. Valóban a nyitott kocsinak csak az egyik oldala van még a megmenthetőség határán, így valóban már csak a festés marad...
Köszönöm szépen a tanácsot. A tartálykocsi esetében én is erre gondoltam. Sajnos a fékházas kasznija olyan szinten át van rozsdásodva, hogy nem lehet a festést megmenteni. A bugyirózsaszín minden alkatrésze, kivéve a kuplungokat, nagyon jó állapotban van, de ezt tényleg át kell festeni. Megpróbálok a sógornőmmel a két teherkocsi feliratához sablonokat készíttetni. Az Előrénél jól sikerült neki.
Ha elfogadsz tőlem egy tanácsot, a fékházas barna vagon és az ezüstszínű, Esso tartály festését hagyd meg eredetiben, és csak a rozsdát távolítsd el a fékházas kocsiról - ezt üveg ecsettel viszonylag jól a festés komolyabb sérülése nélkül megoldható - ill. a tartály hiányzó korlátait pótold esetleg hasonló vastagságú drótból készített elemekkel. Az átfestett kocsinak már mindegy...
Köszönöm az érdeklődést itt a fórumon és a nyilvános emilemen az ölembe pottyant Tóth szerelvénnyel kapcsolatban. Végtelenül örülök, hogy számomra elérhető áron végre hozzájutottam néhány vagonhoz és nem szeretnék tőlük a jövőben megválni. Célom az alapos restaurálásuk , illetve az eddigi Tóth féle replikáimhoz végre kézzel fogható méreteket adnak. Ennek alapján az utóbbiakat módosítani fogom.
Két különböző dolog. Egyrészt az egyetlen Előre váltóm képei. Ehhez nincs kommentárom.
Másrészt sikerült szert tennem egy igencsak szebb napokat látott Tóth féle szerelvényre. Ilyen állapotban van, a mozdony teljesen be volt állva. Ezért lesz vele dolgom. Nem bírtam magammal és a mozdonyt darabokra szedtem. A kasznija és a teteje sajnos elég rozsdás. A motorja viszont a teljes tisztítás után szépen fut. Egyenlőre mindent félretettem, mert be szeretném fejezni végre a váltókat.