"Kicsit gyenge a képernyőfotós kép,de akkor is jól látszik a várandósság :)"
Sajnos képet a mestermintáról nem közölhetünk, de az alábbi linken található (egyébként szintén nem túl jó felbontású képen) látható leszerelt karosszérián is látszódik a kismértékű deformitás:
"Nem teszek ide Remot Szergej öntést,mert vannak bizonyos méretek amiket nem érdemes önteni(kb 15cm-ig jó lehet) és már 1-2 hibás(20-25cm) után rájöttem hogy nincs értelme-de vannak akik még sokadjára se nem :)"
Vannak, akik addig próbálkoztak, amíg sikerült. Erre szakosodtak és azt mondják, érdemes.
Ugyanitt 15 cm-nél hosszabb műgyantaöntvények készítését IS vállaljuk. :)
Igen, a dekódert az üléstámlák fölötti szűk helyre kellene betenni. Ha nagyok az ujjaid, akkor egy csipesz segíthet, ha a a lábak már betaláltak a lyukakba, akkor lesz elég helyed ujjal benyomni a dekódert teljesen. De a panelt is leszedheted. Ehhez a csavarok kitekerése után még ki kell venni legalább az egyik fülkében a vezérlőpult imitációt, az alatta lévő világításpanel kábelét pedig kiakasztani a válaszfal alatti nútból. Ha a panelt elmozdítod, akkor nagy eséllyel kijönnek a motorbekötés csatlakozói, ezeket egy csipesszel tudod majd visszadugni, ha visszaszerelted a panelt a helyére.
A hangszórót meg így érdemes elhelyezni (ha van plusz 1 válaszfal, akkor 90°-al elforgatva), az is látszik, hogy hova kell forrasztani:
Nagy örömmel vásároltam egy H0-s mtb-s ABbmot-ot. Gyönyörű modell - alig vártam a "hozzávaló" Plux 22-es digitools hangdekódert. (először még csak a modellt vettem meg, dekóder nélkül állt egy ideig...)
Az első meglepetés akkor ért, amikor valahogy szét kellett szedni. (Van több modellem is - szedtem már szét, de ezt így sem volt könnyű...)
Hanem a dekóder csatlakoztatásához hiába vettem ki az alaplap csavarjait, az még mindig "nem enged..." :((( (A - csak angol - leírás elég elnagyolt, az ábrái szinte használhatatlanok...)
Nagy nehezen kioperáltam a vakdugót - de a hangdekódert nem tudom betenni. Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy a hangdekódert valahogy alulról kell bepasszítani a szűk helyre az alaplap kivétele nélkül- pont ott, ahol azon a tájon egy belső üléstámla van - és az alaplapot nem merem feszegetni (elég hajlékony...) de mi lesz, ha eltörik...? A leírás szerint pedig csak ez a lehetőség van..
Van valakinek ilyenirányú tapasztalata ? (csak én vagyok a kétbalkezes...?) Sajnos a neten nem találtam a szerelésről szóló videót vagy fotót... :((((
(És akkor a hangszóró felforrasztásáról még nem is beszéltem...Gondolom a panelen lévő hangszóró sziluettnél a két vörösréz ponthoz kellene forrasztani - bár a leírásban "REPRO"-ként van jelölve - én azonban a lapon ilyen jelzést nem látok...)
Nagyon jól összefoglaltad, minden szavaddal egyetértek!
A leírtak egy része a többi fórumra is igaz, sajnos. Én még nem jutottam el a bölcsesség azon fokára, hogy bizonyos hozzászólásokra ne reagáljak (trollok, fikázók stb.), de dolgozom az ügyön:)
Az a legszebb, hogy onnan indult az egész, hogy valami aminek egyenesnek kellene lennie görbére sikeredett.... Ez azért nem egy túl nehezen belátható, elismerhető jelenség úgy gondolom.
Szerintem nem rosszindulatból van több kritikával illetve néhány modell, vagy gyártó, hanem azért, mert valóban problémásabbak.
Nekem az a véleményem, hogy sokan nem is hallottak arról, hogy a vitának is van kultúrája. Olvasva az utóbbi évtized komolyabb vitáit azt kell mondani, hogy minden vita személyeskedő sértegetésbe fordult szinte azonnal. Vagy azzal indul már eleve, hogy a vitát kezdeményező rögtön fikával indít, amit a hozzá közelállók vehemensen támogatnak, aki pedig megszólítva érzi magát visszavág, ha lehet még hatásosabban. Építő kritikát személyes megjegyzés nélkül szinte alig találni. Aztán vannak önjelölt félistenek, akik kinyilatkoztatnak bizonyos dolgokat, amitől szerintük nem lehet eltérni. Vannak szintén árszakértők, akik "a mi került ezen ennyibe" típusú vitákat indítják, amelynek tudhatóan az lesz a vége, hogy "nem tetszik az ára csináld magad", vagy "bármi eladható, csak MÁV legyen rajta" - másnéven: PATAJ (parasztnak tanyára jó lesz). Persze azért akad néhány kivétel, aki érvel és bizonyítékkal támaszt alá, mint pl. legutóbb Förster a Piko / Limit ügyben.
Aztán vannak kiemelt cégek, akiket muszáj évente több alkalommal a sárba taposni. A Limit, a Digitools és Quabla szinte mindig dobogós helyezést ér el a szarzáporban. De kezd az MTB is feljönni.
Vannak a hirtelen feltűnő szakmailag igen felkészültnek tűnő friss nick-ek, akik gyakorlatilag régi motoros nick-ek álnevei. Ezek azért lettek regisztrálva, hogy a régi motoros elmondhassa ami az epéjét bántja, annélkül, hogy a "V"-vel jelölt eredeti nickjének a tenkintélye csorbulna, a sokszor primitív hangvételtől. Ha valaki egy kicsit figyelmesebben olvas még talán össze is tudja ezeket kapcsolni. Végül vannak az igazi trollok fikanickjei, akik a szarzuhanyt kezelik és csak fikáznak ocsmány stílusban, majd hivatkoznak a szabad véleményilvánításra. Bolond lyukból bolond szél fúj, mégis sokan felülnek a provokációnak és próbálják értelmesen meggyőzni azt, akit ez nem érdekel. Ez olyasmi mint lóval kártyázni.
Én szűrőn át olvasok mindent és pl. egy Dr.Genya hozzászólást figyelemre sem méltatok, mert csak hányinger nem kellemes érzés.
Kerestem a megadott fórumon, de a fotótáron kívül nem találtam semmit. Ott pedig nincs elérhetőség. Keresni nickre pedig nem lehet. Az egyetlen elérhetősége az itteni publikus mailje. Oda írtam, de nem válaszolt. Szóval tudsz segíteni, hogy elérjem valahogy ? Esetleg valaki más tudna segíteni ?
Csak ismételni tudnám amit régebben már leírtam. Más kisszériás gyártók termékeinél az ettől sokkal ordasabb hibák felett érdekes módon sokan szemethunynak , ill elintézik a varázslatos "kompromisszum" szóval. A DT termékeinél pedig minden apróságba bele kötelezően bele kell kötni, holott az eddigi legprecízebben elkészített remot a piacon.
Ha már például valaki nem a 25-30ezer forintos Piko Taurust veszi meg akkor már "pénzes gyereknek" számít.Ez csak a magyar mentalitás. Mindegy hogy Hobby kategória csak jó sok legyen belőle. Sokan lehet nem is látták még ezt a szergejt élőben, csak most egy kép alapján egy enyhe görbületen akadtak fennt. De még példának lehet hozni egy Fuggerth V43-ast is a maga idejében minőségi modell lehetett, de ma már nem az csak az ára zárkózott fel a "minőségi" modellek szintjére vagy még túl is szárnyalt rajtuk.
Ettol az ervelestol mindig felall a szőr a hatamon.
Most teljesen fuggetlenul attol, hogy esetunkben milyen a kritizalt modell es milyen a kritizalo stilusa, amit mondasz az azt jelenti, hogy aki meg nem epitett modellt, az nem mondhat velemenyt egy masik modellrol.
Attol hogy nem epit modellt, meg eszrevehet eltereseket, pontatlansagokat az eredetihez kepest, vagy a modellen ferdeseget, festeshibat stb. Es ezt joga van szova tenni, de persze megfelelo stilusban es hangnemben, epito jelleggel es nem fikazva. Es lehet, hogy pont azert nem epit, mert tudja, hogy nem tud megfelelo minosegben.
Nem a konkret esetrol, hanem az elvrol van szo.
OFF A het vege fele elvileg lesznek ekezeteim. :))) ON
Tényleg szeretném már látni egy munkádat! Miért nem jössz vele ide? Eddig csak fikázást láttam a hozzászólásaidban. Nézzük meg, hogy mit tudsz a fikázáson kívül!
Nekem nem kell,gondolom ez csak arról szól hogy ha már vmi nem nevezhető olcsónak ahhoz párosuljon már minőség,mert ha veszek 15e-ért egy műgyanta bódét akkor tudom hogy kb mennyit várhatok el de ez azért kicsit több annál.
Ez az egy hiba lett rajta felfedezve? Mert ezen 18 órát lovagolni kicsit fárasztó lehet. Néhány ember akinek drága egy modell az inkább keresi a hibákat hogy miért ne kelljen kiadnai érte x összeget és a saját lelkét nyugtatja azzal hogy nincs rá valója. Dr Genya gratulálni szeretnék a Nick nevedhez kiváló választás volt.
U.i: A tető ventilátor lapátjai kB 0,1 fokos szögben jobbra állnak, a bal helyett valószínűleg nem figyeltek rá. Majd legközelebb sikerül nekik.
Hát azért jól látszik a 41934hsz-ban a második képen hogy egy 57ezer forintos mozdony milyen szép egyenes és párhuzamos a mellette 4szer annyiba kerülő meg a jól kiemelt sárga csíkkal ráadásul kifli.
De megnéztem az egy dolog hogy kiflit öntött a posch,de ha a helyén lenne a 4 kis karmocska helye amibe a fémöntvény kapaszkodik,akkor az egyenesbe is húzhatná talán,de ha a rögzítés a helyén van akkor az öntéskor az öntőforma magja nem volt a helyén, mert amekkora a hézag a pályakotró eleme és a kaszni között annyival el van csúszva a belső öntés.
Hát azért aki meg ezt átvette,kifizette és felhasználta az vagy vak vagy "falura elmegy,városba meg nem nézik" hát az utóbbi úgy néz ki stimmel egyes embereknél ... fő hogy valami drágát vehessen
Általában nem az öntés, hanem a ragasztó szokott a ludas lenni (lásd pl. a Tillig kifli-lovardáit, na azok tényleg messziről kiabálnak). Esetleg a festés is meghúzhatja a szekrényt, vagy egy befeszülő tetőelem. Hogy egyik-másik modellnél éppen melyik, az feltehetőleg a kiadástól, sorozattól is függ.
Meg ugye vannak a kókler műgyanta-marcipán-kiflik; illetve lassan egynémely SLA/DLP 3D-nyomtatvány is felsorakozik (akár bőven a 100.000 forint fölötti kategóriában is). Ezek teljesen más kategóriát jelentenek.
Egyébként ha a gyári (vagy akár a DT) Szergejt "kiflinek" tituláljuk, akkor elég sok nagyvasúti gép kapcsán is lehetne "mérkifli?"-reklamálóleveleket írni a MÁV-nak (hirtelen rágúglizva és csak az első oldalon kapott találatokra kattintva pl. a 224-es, 001-es, de a 334-es Szergejben is van, az alapítványi NoHAB-nak meg akár védjegye is lehetne; tovább nem néztem, mert így a DT-Szergej kapcsán annyira pitiáner az egész kérdés, hogy nem éri meg vele foglalkozni).