Sziasztok, jó régóta nem jártam felétek. Rám számíthattok, ha bármilyen (vagy majdnem) és bármennyi szabványos matricára van szükségetek. (Andor és róberke)... matricas@freemail.hu
Még mindig kint pihen ez a kocsi a rendezőn, csináltam egy feliratos képet róla.
A körülmények nem nagyon engednek körbefényképezést, főleg nem vízszintes képet, mert elég sűrűn vannak a vágányok és a legtöbb tele is van, csak így oldalazva tudok a kocsikról képet csinálni.
Mostanság volt az is, ég hitelt is adnak nekünk, nagyon nagy arcok ezek a kínaiak, jó lenne látni a jövőt, kíváncsi lennék, hogy Kína és még pár másik ország mire fogja vinni pár évtized múlva...
Nemhiszem, hogy van oylan kép amin látszik, de megnézem, hogy kint van-e még ez a kocsi valahol. Így mostmár tudom, hogy a feliratokat is dokumentálnom kell majd :)
Sziasztok, nem olvastam eddig ezt a topikot, de most, hogy rátaláltam, látom, hogy lenne pár ide illő képem, sőt csinálhatnék is még, ha szükséges. A szolnoki Rendezőpályaudvaron szoktam fotózni :)
Ha jól láttam a buszból (a síneken túlról, a Jászberényi útról) mintha már ez a kocsi is a múlté lenne. Korábban nem fotóztál ilyesmit, amíg a többi kocsi is ott volt? Vagy esetleg valaki más?
Olvastam az "Elveszett vágányos" topikban a túráról. Sajnos más program miatt nem tudok menni, illetve veletek tartani. Ezért is nem írtam a fórumra amikor megláttam az időpontot. Ha esetleg megváltozna a tervezett programom ( más napra tevődne ami nem valószínű ) akkor mindenképpen ott lennék idő előtt Bátaszéken.
Sajnálom! Ne haragudj, ne haragudjatok!
Neked, illetve a többi túrázónak jó időt és jó utat kívánok! Fotózzatok sokat!
Elnézést kérek a többiektől hogy nem teherkocsi témába vágóan írtam!
Köszönöm a képeket. Nem sokat találtam magamtól a neten. A két nyitott kocsiról tudtam, hogy létezik az Eaos és az Fbs. A konténerest még csak nagyon kicsi képen láttam. Az lenne a Touareg Express? Ezeket vagy egy részét szeretném modellbe nagyon beszerezni. Az Eaos-t 1-2 éve kiadta a Tillig, de akkorban még nem igazán izgatott a dolog most viszont már annál inkább. A sors fintora, hogy már nemigen kaphatók ezek a járművek.
Még egy olyan kérdésem volna, hogy StLB-s kocsik átjárnak-e hozzánk?
Valaki teherkocsi szakértő tud-e olyan oldalt ahol RCA-s, StLB-s és GySEV teherkocsikat lehet megtekinteni? Az sem hátrány (sőt) ha vannak betűkódok is a kocsik mellé.
Jó a nick neved! Talán Eams kedvelő lennél? :) Ha igen, akkor van kicsivel több mint 100 kocsiról fotóm ebből a családból! Jelezd ha érdekel a téma! Más személy is jelezheti igényét ha lenne rá!
Ááááá! Nagyon király ez a kép sorozat! Ezt láttam annó annakidején itt a fórumon.
Megnézném élőben is ha lenne a lakóhelyem közelében ilyesmi, de nem tudok róla. :(
Ilyen vonszoló volt a szépemlékű nagyharsányi kőbánya iparvágányon is. Úgy emlékeztem, hogy valamelyik topikban láttam tőled is ott készült fényképeket, le is mentettem akkor a képeket, s most meg is találtam. 2006-osak a felirat szerint vonszolónak akkor már alighanem hűlt helyét se találhattad. Én utoljára 1990-ben láttam, akkor még használták, de sajnos már kopottak az emlékeim.
Ezért felhívtam egy régi kollégát, de ő se emlékszik pontosan. Még talán mástól sikerül többet megtudni. Annyi azért rémlik, hogy a vágányok feletti rakodóhídon volt a kezelőfülke, talán a vékonyabb drótkötéllel lehetett ki-be mozgatni a csápokat (a vastagabb meg húzta a vonszolót). Egy ember volt lenn a kocsik mellett, ő adott kézi jelzést a hídra, hogy mikor van jó helyen a vonszoló. Ha jól rémlik, egy vonatnyi kocsit két részletben tudtak mozgatni - egy dunaújvárosi vonat 20 Res kocsi volt.
Ui.: ha tudnál nagyobb képeket küldeni Nagyharsányról, megköszönném.
A beremendi hasonló, csigás-drótköteles, csak nem felülről húz, hanem a föld alatt van minden. Egy nagy kar emeli a hidakat. A mellette lévő toronyból kezelik, illetve a tetejéről hosszú rudakkal lehet piszkálni a betömörödött (fagyott) anyagot. Na, ez annyi, mint halottnak a csók:))
Itt nem sok látszik belőle, mert Fals-okat ürítenek:
Nocsak! Valami nekem való csemege...! Eas kocsi ORE forgóvázzal. Manapság ritka kincs.
A kocsi pályaszáma engem személy szerint mindenképpen érdekelne! És elfogadnék egy eredeti méretű képet is a kocsiról a publikus mail címemre ha megoldható lenne!? Megoldható lenne? Ha igen azt köszönöm! Gyarapíthatná a kép az Eas kocsi gyűjteményemet, még ha pályaszám nélküli is.
Sajnos üveg mögött volt a kép, mikor fényképeztem. Homlok ikerbuktató déli hídja, Beremendi Cement és Mészművek. Ezen a képen üzem közben, kb. 1972-ben. Holnap érdeklődni fogok, most is buktatnak-e vele(ük). Önürítős kocsikkal (Fals) használják, arról van képem. Akárhogy is, szeretnék képeket csinálni róla. Tegyem fel, ha sikerül?
Reggel dolgozóba jövök, délután meg vagy szintén dolgomra sietek (és ha pl. az Örs felé, akkor a busz meg sem áll), vagy 7 óra után jövök el a munkahelyről, akkor meg sötét van.
Na szóval még mindig Rákos meg Vasló meg ezüst színű tartálykocsik: a kocsikat előre hozták a kerítés mellé, de tovább fogynak, tegnap reggel még három volt, most mintha már csak kettő lenne... Fogy az idő a pályaszám leolvasásra...
A Gysev Roos rönkszállítójáról hol lehet rajzot fellelni? Modellezési céllal kellene - pár változatot már készítettem, de sehogy sem sikerül eltalálni a homlokfal méretét...
Most már nem könnyű leolvasni a pályaszámot, kb. 1-2 hete még 3 kocsi volt merőlegesen a kerítésre (a psz. a tartály végén), a múlt héten már csak egy, mára eltűnt az is. Beljebb párhuzamosan áll még 3 vagy 4, de azt leolvasni már nehezebb. Oda kell menni teleobival...
Itt nincs. Kiskőrösön láttam, ott mentem el mellette. Sajna fotó nem készült. Ugyanez a fekete tetős megjelenés, csak a pályaszám ki van foltozva jó láthatóan tulajt váltott. Volt ott legalább 15, az első párat láttam, mindegyik olyan volt.
Pár napja láttam ezeket a kocsikat viszont, Hollandiából hoztak valami szemes takarmányt. Kiskőrösön rakodták ki éppen. Friss fővizsga mindegyiken, GySEV helyett pedig egy holland magánvasút (NL-WL(A)B?) zászlója alatt.
Csak buszról láttam, hogy Rákos állomás mellett a Vasló kft-nél több ezüst színű tartálykocsi van. Ezekről mit tudtok? A kerítésre/útra merőleges állókon elvileg a pályszámot is le lehetne olvasni, de csak ritkán megyek arrafelé a Keresztúri úton (amúgy a Jászberényi útról látom csak), ha mégis, akkor a busz túl gyors ehhez. Na meg mintha fogynának is...
Az én apámat Gödöllőn észrevették és hazazavarták. Különben nem írnék itt most. (Más források szerint egy csoport vasutast szabadon engedtek.)
A keresztapámat ugyanonnan a vasutas kollegái elrabolták. Éppen az állomáson háttérmunkálkodtak a felszabadításhoz. A közelükben elhaladtak egy mozdonnyal és teherkocsival. Felrántották a kocsiba és aztán a mozdony hirtelen felgyorsulódott és távoztak az állomásról. Ő és a felszabadítók így elváltak egymástól.....
OFF Anyai nagybátyám a Don-kanyarban tünt el (Nemzetközi Vöröskereszt értesítése alapján). Nagyapámat először a Gulagra, szökése után Csita, majd újbóli szökése után Vlagyivosztok. Onnan már véglegesen haza tudott szökni. Valamiért nem akart kint maradni. ON
rosszul látod a dolgot nem kéne már itt is revitalizálni akadhatott néhány ember aki kihasználta a háboru végén zavaros hejzetet és fedet kocsikban elbulyva átszöködött a szovjetunóba csakhogy ott jobban élhessen
OFF Lesz ami lesz, én most ide leírom: Mikor rendeznek már be egy olyan vagont, ami a Keletre "kicsi robotra" elhurcolt honfitársaink tízezreinek állít emléket? Vagy a Don-kanyarban bedarált katonáinknak? Mert ők is emberek voltak.... ON
Magyar Tams kocsinak a két végéről tudnátok nekem küldeni egy-egy jó minőségü fotót? A kocsi virtuális modelljéhez kellenének a fotók. Természetesen a készítő neve vagy nickje fellenne tüntetve publikáláskor.
A kezdetekben, alkalmas rögzítőszer nélküli kocsi hiányában ékekkel, vezetőfával biztosítva is rengeteg konténer ment. Ks, Rs kocsi napi rendszerességgel volt használatban néha más is. A kocsiknak volt homlokfala, oldalra meg ment a 200-as szöggel a vezetőfa. persze ez rendkívül macerés meló volt, spóroltak is vele a fiúk rendesen.
Persze a határállomásokon kölcsönösen ment utána az anyázás, napirenden voltak az elégtelennek ítélt rakományrögzítés miatti visszautasítások.
Nagy kocsiínségben ment Es-be, Easba, Eaosba is konténer, de ezek csak belföldre. Persze itt sem ártott figyelni, mert pl. az Eams rövid volt a 40' konténernek, az Eacs sem volt jó, mert kurv@ magas volt és rakmintás lett volna benne a konténer.
Rmms: a hosszabb változatnal elvileg vannak rövid, felhajtható rakoncák. Némi cipőkanalazás árán a 8 láb széles konténer még épp belefért a rakoncák közé. Persze nem ártott hozzá egy ügyes darus is, mert ha kicsit mellélőtt a koma, akkor könnyen kilyukadhatott a konténer padozata. Persze volt kevésbé agilis raktárnok is, aki nem gatyázott a centizéssel a rakodásnál, hanem leékeltette a úgy-ahogy felhajigált konténereket. Persze az acélszegélyes padló maitt az ékelés sem volt túl egyszerű móka az Rmms-nél, de legalább nem lyukadt ki a konténer. :o)
De ha már Rmms: A 90-es évek végefelé volt is egy próbákozás a Ples részéről, hogy Rmms-ből konténerszállítót fabrikáljanak, de tudomásom szerint egy prototípus kocsinál nem jutott tovább a dolog.
Két tengelyes kocsinál a tengelyterhelés aránya 1: 2-nél nem lehet nagyobb. A számításhoz figyelembe kell venni a kocsi saját tömegét is. A rakománytömeg (jelen esetben a konténer és a bele rakott áru) pedig a súlypont helyzetétől függően oszlik meg a két tengely között.
Kis rakománytömegnél tehát elvileg még működhet(ne ) is a dolog.
A bukta ott lehet, ha például a konténerben nem egyenletesen van berakva az áru... ezt ugye kívülről nem nagyon lehet látni. Épp ezért a rakodási szabályzatokban úgy szerepel, hogy a konténereket lehetőleg szimetrikusan kell felrakni a hordozó kocsikra.
A lényeg: ha modellezni akarod, nyugodtan megteheted, nagyon is köze van a valósághoz --- a mi süketelésünket (kombi, Andor és én) meg csak ugord át nyugodtan -:-)))))
Szvsz. beállított kép, de nagy-nagy köszönet érte! :o))
Nem tudom hol készült a kép, nem ismerős a daru. Ugyanakkor a rakodás semmiképp sem tűnik üzemszerű helyzetnek.
Ez a daru ránézésre egyrészt nem bír el 20 tonnát, másrészt meg hát, hacsak nem üres konténereket raknak, necces a rakodás a 2 tengelyes kocsi teherelosztása miatt is.
Ugyanakkor 77-ben még nagy -nagy újdonság volt a konténer, érthető, hogy kártyanaptárra került.
Én még azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy a váci hajógyárban készült az eredeti kép.
Én úgy emlékszem, hogy a közepes konténereket átalakított Ks-kocsikba raktuk. Egy keretbe kelett berakni, ami a kocsi állandó jellegű tartozéka volt. Ezért más fajtájút nem is lehetett vele szállítani.
Igen, Józsefvárosban annak idején rakodtunk így is. Fel tudnád rakni a fotót ide?
Mintha Trutko egyik könyvében szerepelne egy fotó, ami Észak-Kóreában készült egy Háztól-Házig 5t -ás konténerről. Azt valahogyan továbbítani kellett oda...:-))))
Van olyan Eas kocsi fotóm, ami jelenleg Eas-x néven fut nyolcezres pályaszám csoportban, a kocsi egyik oldalán rendesen Eas-x feirat van, de a másik oldalán meg Eas-y felirat.
De ha jól emlékszem akkor kell lenni olyan fotómnak is ahol az egyik felirat szerint Eaos szerepel, holott köze sincs a kocsinak és a pályaszámnak ehhez a betűkódhoz.
Szóval akadnak elírások is, nem minden a kopás eredménye... :)
Gondoltam csak úgy érdekesség képpen leírom ezt. Meg aztán adok jelet magamról hogy itt vagyok a fórumon, még ha nem is írok mindig, mert vannak személyek akik hiányolnak olykor amikor eltűnök hosszabb időre. :))
És ezt hogyan rakják be, meg szedik ki a kocsi alól? Mintha lenne valami rugós vacak rajta, így kelő erővel át lehet húzni a keréken, hogy beakadjon? De kiszedni?
Az érdekes, mert az egy 2008-as mozdony. Mivel próbázik? A 186 187 jött ki most a gyárból januárban és az lesz a negyedik Metrans mozdony. (181, 182, 183 és 187 a flotta egyelőre.)
Bár elég rossz a fordító program, egyik írás sem emlit nyomtávot, csak szuper mini tápegységet (motor-hajtás), viszont a képeken nagyon karcsúnak tűnik a nyomtáv.
Mindig azt hittem, hogy valamilyen szélesebb nyomtávot használnak, mert a vonatok igen szélesek. Megjegyzem az USA-ról se tudtam, hogy normál nyomtávot használnak:)
A fellelt cikkben azt írják, hogy a Tokaidó Sinkansen vonalát használják Tókió és Oszaka között, na most akkor talán csak nem építettek egy új sínpárt?
sziasztok. egy nagy kérdésem volna: beindult-e már a kecskeméti Merci gyárban a termelés? ha igen van-e valakinek fotoja vagy videoja a szállitásrol esetleg? ha igen elküldhetné nekem a mail-cimemre!
Rákos állomáson reggel állt egy kupac Faccccc.....pppppp.... kocsi, többféle típus. (Középtájon, a Kozma utcával szemben.) Van köztük két darab zöld is, bordás oldalú, felül magasítással, valaki most keresett ilyesmiket. A buszból nem tudtam a pályaszámokat elolvasni, de ha valakinek van ideje és ingerenciája...
Ha jól látom ez az 5474-es, alias a sokat fikázott kiállítókocsi. A csokibarna színe is innen ered.
Pár éve még 42 55 148 5 474-3 volt, Tősgyökeres szentesitől származó képeim vannak róla, innen a fórumból letöltve 2007.05.18. dátummal. (Ha valakit érdekel dátum alapján utánakereshet.)
Fotóztam a füstiben régi kocsikat, de azt hittem a gyártás korának megfelelő színűre festették azokat (XX. század eleje).
Mindenesetre a színárnyalatokról történő levelezgetést részemről lezártam. Nem akarok olyan - fölösleges - vitákat gerjeszteni, mint amilyenekkel pl. a repülőgépmakettes fórumokon lehet találkozni:)
Én meg megkérdeztem egxy idős kollégát, aki a Központi Szertárban volt anyagos, 62' -ben kezdett a vasútnál és má akkor is a "vagonvörös" volt a szabványszín a kocsiknál. Az a színárnyalat, ahogyan a Füstiben a kocsik le vannak festve.
"A kiállítóknak halkan meg is jegyeztem, hogy ilyen kocsi belülről egy árva zsidót sem láthatott, de azt sem tudták miről beszélek."
Már párszor ki lett tárgyalva, pl. az összes mostanában forgatott II. VH-s film kapcsán, hogy baromira nem korhű kocsikat használnak. Miközben itt lentebb is látható, hogy pl. Kiskőrösön rohad szét egy szép G kocsi, ami korhű lehetne ilyen célokra.
Én még az '50-es, '60-as éveknek megfelelő állapotot szeretném modellezni. A fotó 2009-ben készült. Tudom hogy '75-től "vagonvörös" a szabvány szín, de ott sincs pontos színkód megadva (RAL, FS, stb.). Ezt tanúsítják a mindenféle árnyalatban pompázó MÁV teherkocsik, a mai napig. Egyébként is, a hiánygazdaságban azzal festettek, ami éppen volt. A barnát csak azért írtam, hogy normál teherkocsi festésre gondolok.
Köszönöm a fotókat, nagyon jó minőségűek. Sajnos feltölteni nem tudom, mivel nagy méretűek, átkonvertálni pedig nem tudom.
Az első, Róbertke hozzászólását igazolja. Valóban egy kerek nyílás felnyitott fedele látható. Azon dugták ki a dobkályha füstcsövét.
Mivel nyíregyházi vagyok, ritkán járok Bp.-n. Néhány éve viszont a holokauszt vándorkiállításra felújított kocsit körbefotóztam. A kiállítóknak halkan meg is jegyeztem, hogy ilyen kocsi belülről egy árva zsidót sem láthatott, de azt sem tudták miről beszélek. Valószínűleg nem a vasúttörténethez is kicsit konyítók számára készült.
Ha már kimerültek a hozzászólások, akkor majd írok egy összefoglalót fotóval, hogy ha legközelebb valaki ilyet keres, megtalálja.
Annak ellenére hogy Tamásiban lakik ritkán futunk össze, olykor írunk egymásnak mailt és ennyi.
Jelenleg ha jól értesültem Pesten tartózkodik, egyébként meg sokat utazik országon belül és kívül is. Mindig vonatoz valamerre... :) Tavaly többször találkoztunk mint idén. Ennyit tudok mondani.
Olvastam a hozzászólásaidat és tudok neked segíteni kétféle képpen is!
1. Van saját fotóm a szóban forgó Ggs kocsiról kéménnyel a tetején és szerintem jól is látható! Látom hogy publikus a mail címed, így el is küldöm a képeimet róla! De küldök még másik kocsikról is képeket!
Ha gondolod fel is teheted a fórumra őket adom hozzá a hozzájárulásomat! Örülök ha segíthetek másoknak is akiket érdekli vagy gyűjti ezt a sorozatot vagy épp modellezni szeretné.
2. A fotózott kocsit megtalálhatod a saját maga élet nagyságában Ferencváros rendezőben a fűtőház mellett vagy mögött, több társával együtt! Nagyon jó állapotban van! Fotóztam még fékállásos változatot is de azon nem látszik kémény arról az oldaldól amelyikről fotóztam.
Remélem hogy tudok, vagy tudtam segíteni! Ha valami nem ment volna át írj nyugodtan és újra küldöm a képet, képeket!
A MÁV összes Ggs /147-148-149/ Gbgs 157 és Gbs 154 kocsija rendelkezett füstcső kivezető nyílással - csak belülről le voltak zárva. Viszont az elsősorban élőállat szállításra használható Hs 210 és Hkks 217 nem.
Mint említettem, a belső berendezéssel - sajnos - tisztában vagyok és pontosan az amit egy modellen nem fogok kidolgozni. Elsősorban feliratozásbeli eltérések érdekelnének, de úgy látom pontosan az osztja meg a hozzászólókat. Azt sem tudom kizárni, hogy az akkori nagy titkolózás miatt nem is különbözött a többi Gs, Ggs kocsitól, hogy a kémek ne tudják meg, melyikben utazunk:) Persze kémény nem volt mindegyik teherkocsin. Külső fotók azért lennének jók, hogy a kémény helyét, méretét lássam. Ha nincs, akkkor megy az is emlékezetből.
Aki még tud új információval szolgálni, szóljon hozzá bátran!
Az előzményben említett Ggs kocsikról tudna valaki bővebb információval szolgálni? 1987-ben egy ilyenben utaztam át az országot. A belső berendezés egy vaskályha és deszka építmények, hogy 2 szinten tudjunk benne aludni:)
Ennek az útnak az emlékére szeretném megépíteni H0 méretarányban.
Én el tudtam olvasni, de Zsiványnak meg le kellett volna tudni írni... :-)))
A másikhoz meg: vazze, honnan a f***szból találsz meg minden ilyesmit? :-) Na majd megkapod feladatul az összes topikból az összes üzemi kocsi összeszedését... :-)))
Kérdéses, hogy azonos-e 31 55 596 1 268-6 psz.-ot viselő MMV Eas kocsival, amelyről a 2 fotót valamilyen http hiba miatt nem tudom feltölteni, de elküldöm mail-ben.
A téged személy szerint érdeklő 4 kocsi közül háromnak szintén küldöm a fényképét.
Egy pár Francia GRAFFITIzett gabonás kocsi Szolnokról febr 29.-én. A képek minősége nem túl jó mert már ingen csak alacsonyan járt a Nap és csak áthúzozz a szerelvény az állomáson kb 40-50-el.
Az ellenőrző szám számolás nekem úgy megy ha elő szedem azt a paíromat amire fel írtam valamikor a menetét, de el kevertem valahova. Fejből sajnos nem tudom a számolásának a menetét. :(
Szuper elírás! Attól függ, hogy melyik betű lett elírva, lehet ez is, meg az is. Ezért lehetett volna több eszük a 20. szd. végefelé alakult államoknak, hogy ne válasszanak maguknak ennyire hasonló neveket. Gondoljuk el, hogy ez mennyire lehet kezelhető egy argentínnek.
Az lenne a kérdésem, hogy ezek a tehervonatok milyen szerelvénnyel közlekednek vagy melyik vegyes szerelvény? Ferencáros-Lőkösháza-Curtici vonalon közlekedő tehervonatok ezek! Azt tudom, hogy vannak erre ilyen vonatok, hogy:
- ÖBB kocsin fa rönk szállitó
- tartályvonatok
- autósvonat - szén vagy koksz vonat - zárt szekrényes irányvonatok - konténer vonatok
40669-2 (úgy tudom,hogy ez a Tranfesa ponyvás konténer vonat) 41361-2 41141-2 41149-2 41147-2
"37 55 596 1281 - 3 VAGY 37 55 596 1231 - 3 ( MÁV ) A kérdés a 8-as vagy a 3-mas lenne."
Ejnye, ejnye kolléga, azért egy ilyen nagy fiú, pláne ha az életét a teherkocsikra (ill. azok egy részére) tette fel, már igazán megtanulhatna ellenőrzőszámot számolni... :-)))
A Rácalmási balesettel kapcsolatosan több képet tudtam le szedni a netről különböző linkek beírásából itt a fórumon, így néhány sérült kocsi pályaszámát be tudtam azonosítani!
Íme a pályaszámai azoknak a kocsiknak amelyek előfordulhat hogy többet nem fognak közlekedni, sőt van amelyek 100% hogy már soha...! :(
31 55 599 3323 - 1 ( MÁV )
37 55 596 1268 - 0 ( MMV )
37 55 596 1211 - 0 ( MÁV )
31 55 533 0764 - 8 ( MÁV )
31 55 533 1424 - ? ( MÁV )
31 55 595 6717 - 9 ( MÁV )
Lenne még egy kocsi pályaszám amiben nem vagyok biztos hogy annyi ahogy le írom! Aki tudja kérem ellenőrizze le! Köszönöm!
37 55 596 1281 - 3 VAGY 37 55 596 1231 - 3 ( MÁV ) A kérdés a 8-as vagy a 3-mas lenne.
Amúgy engem személy szerint a következő kocsik érdekelnének kép formájában:
31 55 533 1424 - ?
31 55 595 6717 - 9
37 55 596 1211 - 0
37 55 596 1281 - 3 vagy 37 55 596 1231 - 3
Akinek lenne fotója ezekről a kocsikról kérem küldje el a publikus mail címemre! Köszönöm a segítségeteket!
Hadd jegyezzem meg, hogy itt a teherkocsis fórumon mindenki segít mindenkinek ha tud!
Aki nem tud az adott témával kapcsolatosan segítséget nyújtani abból sincsen semmi probléma, végülis nem minden esetben megeggyező az érdeklődési körünk.
Én is ha valamivel kaocsolatosan nem tudok hozzá szólni akkor nem írok, ha meg tudok akkor azonnal írok és a végén örülök ha segíthettem! Ennyi.
Itt meg nyomtávbővülés miatt lépett ki a középső forgóváz a Gubacsi híd utáni ívben. Majd 200métert vontatta a Herkules 7km/h sebességgel, mire a váltókörzetben kiborult.
Köszi a válszt. Én is úgy emlékszem, hogy tavaly vagy tavalyelőtt mintha láttam volna egy szerelvényt amiben volt. De a neten keresgélve csak Faccpps kocsiból találtam zöldet, Faccpp-ből nem.
100% hogy VOLT! Mert amikor fel újították a 48-as vasútvonalat ( Keszőhidegkút-Gyönk - Tamási ), akkor én a saját szememmel láttam 1991 és 1992-ben zöld színű kocsikat Tamási állomáson, illetve a nyílt vonalon!
Sajnos fotóm nincsen ilyen kocsikról, mert akkor még fényképező gépem sem volt. :(
Aztán hogy az akkori zöld színű kocsik ha jelenleg is léteznek zöld színűek-e azt nem tudom, de én is barnákkal találkoztam mindenütt.
Létezik egy PFT-s topik a vasutas fórumon belül! Javaslom keresd meg és nézz körül ott képeket illetően!
Remélem hogy ennyivel tudtam valamit segíteni neked!?
Sajnálom a balesetben megsérült kocsikat és főleg azokat amelyekről még nincs fotóm! :( Remélem hogy feltámaszthatók lesznek a kevésbé sérült kocsik...!
Elképzelt jelenet - Éjszakai csillag erősen gondolkodva áll egy behorpadt tartálykocsi előtt:
- Hmmm, valamit akartam, de most nem jut eszembe, mi is volt az? Talán kenyeret kell venni? Vagy befizetni a csekkett? Ááááááááááá megvan! Lefotózni ezt a romhalmazt!
---------
Más - manapság már mindent lopnak: a múlt héten Rákos állomás tele volt hóval megrakott 4-tengelyes pőrekocsikkal. A kocsik ma reggel is ott álltak, de a rakomány sehol...
Szerintem jelentősen megváltoztak a vasutak mindkét világégés után, ezért nem helytelen korszakváltást említeni ezekben az időkben, perszen nem egy időpillanatban, hanem egy pár éves időszak alatt.
Az 1918 novembertől a DRG megalakulásáig eltelt időben új országok jöttek létre új vasúttársaságokkal PKP, CSD, JZ(nem tudom akkor mi volt a neve)), újraosztották a járműparkot.
Még a francia és olasz vasutak, amelyeket a politikai változások nem érintettek hátrányosan, is átcégjeleztek mindent (FRANCE, ITALIA feliratok megjelenése a vasutak cégjelei alatt). A BBÖ áttért a kkStB szürke teherkocsiszínéről a szürkére, a német vasutak megszüntették a III. o. barna színét (ezt már a háború előtt elhatározták) feketék lettek a mozdonyok, (persze sok év alatt, mire főműhelybe kerültek) és még gondolom lehetne folytatni a sort.
Magyarországon is történtek külsődleges változások:
M.Á.V. cégjel helyett Á.V. HUNGÁRIA,
Személykocsik színe egységes zöld lett (soha nem tudom meg, hogy sötétzöld, vagy feketészöld)
A vásznazott teherkocsitetők valamikor ebben az időben lettek feketék.
Pályaszámtömörítések voltak, majd új pályaszámok jöttek
DV-ből DSA lett, ACSEV-ből SZCSV
A II. vh. utáni változások sem voltak kisebbek szerintem.
Kivételesen az Epoche 3-4 váltáskor - és most erről beszéltem - megváltoztak a sorozatjelek is. Előtte minden vasút azt használt, amit akart, de a 12-jegyű pályaszámmal együtt a fő sorozatjelekre is nemzetközi akármi* lett. Az olaszoknál korábban az F volt a fedett (milyen logikus :-))), ami G-re változott és az F-et megkapták a különleges építésű nyitott kocsik, pl. önürítős.
*Ezt soha nem tudom, minek nevezik? Szabvány? Utasítás? Előírás? Szabályzat? Azt hiszem az utóbbi, róbertke ilyenkor belinkeli a "regolamento"-t vagy mi-a-f***t... :-)))
Amúgy én direkt használom az Epoche kifejezést, ezzel is utalva a német felosztásra. Tkp. ez az Epoche 4 - ami alaposan megvizslatva az egyes vasutakat akármi is lehet 2 és a végtelen között - az egyetlen igazán egyetemes és egységes változás.
Ja, és azt én is nagyon úúúúúúúúúútálom, hogy minden vasútra megpróbálják ráerőltetni a német felosztást...
Tudod, hogy utálom ezeket a "korszakokat" (vagy ha jobban szereted, "Epoche"). A németeken kívül senkinél sem változott meg a jármüvek megjelenése sem közvetlen az elsô, sem pedig közvetlenül a második Vh. után. Emiatt nem is tartanám logikusnak, ha az olaszok átnevezték volna a fô sorozatjeleket. Hacsak nem azért, mert a megszállás során a németek egy csomó kocsit átfestettek, az olaszoknak pedig nem volt kedvük visszafesteni. Ne röhögj, kinézem az olaszokból. Pragmatikus társaság...
Hmmm, eddig azt hittem, hogy az F az Epoche 4 előtti és a G az Epoche 4-től kezdve, de itt a G-t is emlegeti Epoche 3-asnk. A V... az gondolom tiszta neked is...
Nemcsak sokféle volt, de számomra (egyelôre) érthetetlen módon az egyébként elsô pillantásra nagyon hasonló kocsik különféle fô-sorozatba voltak besorolva. Akit a modell érdekel, az olasz "Tutto Treno" újság legyártatott müanyag kiteket a különféle kivitelekbôl, nagyon pofás kocsikat lehet belôlük összedobni.
Az eladótól kérdeztem pár információt! Aztk özölte nekem, hogy a kocsi a 90-es évek lején érkezett hozzájuk forgóvázak és minden egyébb nélkül. Az évek folyamán többszőr már átfestették, de egyszer sem vettek észre semmien táblát ami a gyártóra utalna.
Ezekból az olasz kocsikból sokféle volt, deszka oldalú vagy sima oldalú, alul egy vagy két "ajtó" (az a felfele eltolható izé), rövid (pl. ACME*) vagy hosszú (ROCO), fékházzal vagy anélkül, eltérő tengelytávval stb.
Amiről itt zsivany1 -el próbálunk zöldágra vergődni:
-idén a Brawa újdonságként kihozza a MÁV-Hungária Rtu 500 075 pályaszámú hűtökocsiját.
-a Brawa modell annyiban tér el a Piko modelltől (persze a katalógus szerint), hogy a kocsi oldalfala nincs bedeszkázva.
-az eddig talált három kocsi inkább a mai napig használatban levő, elsősorban zöldség és gyümölcs szállításra használt FS Ghkkms 161 -re hasonlítanak. Nagyon jellegzetes vonása ennek a kocsinak az oldal és homlokfalán található szellözőnyílások sokasága. :-)))))))