Ezt most nem egészen értem, hiszen Gödöllő és Dunakeszi között most a leggyorsabb út Mogyoródón és Fóton keresztül vezet, nem Szadán és Veresegyházon keresztül. Autópályán ugyanez a Google szerint alig egy perccel lassabb (bár kilométerben jelentősen hosszabb). Szóval van településeket elkerülő út jelenleg is, ami időben nem sokkal hosszabb.
Legnagyobb haszna - első ránézésre - talán az lehet, hogy Veresegyháza (egy része) és Csomád majd nem (nem annyira) Fóton keresztül fog hazajárni, Fót központja és az M0 között egybefüggő kocsisort eredményezve.
Persze az is szégyen, hogy Fót közepén 20 éve nem sikerült rendezni a csomópontot, esetleg körforgalmat építeni helyette.
Ez egy Szadát és Veresegyházát kikerülő-elkerülő nyomvonal Gödöllő és Dunakeszi között.
Mentesítő út.
Most is van ilyen út csak pont keresztül megy Szadán és Vházán.
Ezért kell az új út.
Vagy Szadától nyugatra menne, Csomád dél 1 km körül, vagy ami kevésbé valószínű Szadától keletre Vházát és Erdőkertest között Csomádot északról megkerülve.
Nem lehet, ahhoz kellene plusz egy felüljáró. A régi csomópontból délre egyenesen fel lehet hajtani, de a másik iránynak el kell mennie az új csomópontig, és onnan vissza a másik oldalon.
Nem lett igazán jó ez a megoldás, pl. ha dél felől szeretne valaki a veszprémi vasútállomásra eljutni, vagy csak a bevásárlóközpontokhoz, akkor most a korábbi ideális útvonal helyett, egy kilométeres kerülővel érintenie kell az új és a régi csomópontot is.
Gyulafirátót község lakott területeitől keletre kb. 600-1000 méterre elvezett új 82-es út (kb. 5,8 km) semmilyen katonai vagy lőtéri létesítményt/eseményt nem zavarna.
Négysávosítják a Herend és Devecser közötti szakaszt.
Egyedüli ajánlattevőként három cég, az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt., az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt., valamint az UTIBER Közúti Beruházó Kft. tervezheti meg a 8-as számú út Herend és Devecser közötti szakaszának négysávúsítását, nettó 2 milliárd 450 millió forintért.
A nyílt tender eredményét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A szóban forgó útszakasz 27,5 kilométer hosszú.
- ebből 12 kilométer lesz az új út,
- a többi a meglévő út 2x2 sávosra történő kiszélesítését jelenti,
valamint a burkolatot 11,5 tonna teherbírásúra kell megerősíteni – írja a Napi.hu.
A litéri csomóponttól Gyulafirátót É-ig vezetne egy 4,5 km-es út (gyakorlatilag a régi római út nyomvonalán) vasúti felüljáróval, a kivezető ága a csomópontban megépült, viszont az útépítést kb. három éve levették a napirendről. Helyette épül meg 2023-ig a 8-as és a 82-es főutat a sportközpontnál összekötő út.
Átépítették/kiváltották a 'Budapesti csomópont'-ot, a főpálya elkanyarodik balra/délre, be a városba és északra a csomóponti ágakon át lehet letérni. A régi kialakítás sima lóhere volt, ahol az elkerülő felé 270 fokos ívet kellett venni:
A litéri csomóponthoz szerintem nem nyúltak, de a munkaterület a litéri és a 'régi budapesti csomópont' között van.
......."......A Veszprém déli elkerülő projekt részeként adták át a NIF Zrt. beruházásában december 21-én a 8-as főút Litéri és Füredi csomópontjai közötti, hét és fél kilométer hosszú elkerülő út első szakaszát, mely a Litéri csomóponttól a Budapesti csomópontig vezet......."
A 8-as útnak az a szakasza amit a cikk író ír, Litéri elágazás és Veszprém között, eddig is 2x2 sávos volt.
Sajnos a cikkhez nincs térkép.
(nem szokásuk)
Valamit a cikk író írt el, vagy én olvasom félre ?
Van valami infó a 33-as főút M35 autópályától a Látóképi csárdáig történő 2x sávosításáról? Én nem hallottam mostanába róla, de állítólag a Strabag nyerte a kivitelezés jogát.
Zalaegerszeg az M7 kapcsolat után (mellett) a Szombathely(Kőszeg; S31 Bécs) de különösen a Győr irányt tekinti perspektívának. Számukra a 8-as útból az M80 az érdekes, ugyanis az autóipari tesztpálya üzemeltetője is Grazi központú cég. De a Rheinmetall német hadiipari cég is inkább nyugat felöl támaszt igényeket.
"A NATO pénteken döntött arról, hogy a három jelölt, a németországi Ramstein, a romániai Konstanca, valamint Pápa közül a magyar bázist választja és illeszti be a C-17-es program alapjait meghatározó dokumentum, a Stratégiai Légiszállító Képesség Egyetértési Nyilatkozat című dokumentum tervezetébe, mondta Szekeres Imre."
A nyertes pályázat vállalási oldalán szerepelt a Pápa-Győr között 2 x 2 sávos út megépítése.
Így is késett több mint 10 évet, de most már végre épül.
Zeg is megkapja a gyorsforgalni kapcsolatot,de enyhén szólva az M76 kicsit macerásabb domborzaton fog épülni.Megjegyzem,ha a 2x2 sávos 8-as már Devecserig tervben van,érdemes lenne átgondolni,hogy Zeg.-et is a 8-as felé bekötni a gyorsforgalmi hálózatba.