Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Csak csendben kérdezem, hogy miért lennének mind kufárok, akik szintén nem voltak most abban a helyzetben, hogy az elvárt ajánlatot megtegyék, de adtak egy ajánlatot a legjobb lehetöségeikhez képest?
Örülök, hogy marad nálad eme csudás készlet, azért nem is írtam, mert amint említetted, hobbyra most ennyit nem tudok költeni, de örülök, hogy nem kerül kufárok kezére, azért ritka nagyon az ilyen komplett szett!
Nekem sajnos még nem teljes a készlet, de közel vagyok és abszolút igazad van az árakkal....A Helikonodtól még most sem tértem magamhoz, annyira szép!!! :)
Holnap lesz két hete, hogy bejelentettem itt a fórumon a pénzverdei gyűjteményem értékesítésének lehetőségét. Megköszönve az eddigi érdeklődéseket és konkrét ajánlatokat, azt a döntést hoztam, hogy a kollekció megmarad a tulajdonomban és annak esetleges értékesítéséről majd örököseim döntsenek. A pro és kontra megjegyzéseket olvastam, azokra nem kívánok reagálni. Sokan félreértették a szándékomat és azt vélték, hogy eladási kényszerben vagyok. Szerencsére nem erről volt szó, mindössze a stafétát kívántam átadni valaki(k)nek, aki(k) képesek és hajlandók egyben tartani ezt a - véleményem szerint - páratlan pénzverdei kollekciót. Ugyanakkor belátom, hogy a hazai viszonyok között nem könnyű előteremteni akkora pénzösszeget hobbira, amely összeget én is kiadtam a közelmúltban a három készletért és a kiegészítőiért. Nem titok, ez az összeg alulról súrolta az 1mFt-ot.
Köszönöm az elismerő szavakat, bár nem gondolnám, hogy az én szavam mértékadó lenne. Hogy mennyire ismerik el a tudásomat, és mennyire fogadják el a többiek, valójában ezt sem tudom pontosan. Minden esetre mindig igyekszem tényszerű lenni és a véleményemet valós érvekkel, tényekkel, tapasztalatokkal megalapozni.
A magyar játékvasutak története, sajnos igen kevéssé dokumentált, sok legenda kering, ezeket szeretném eloszlatni, és valós információkat megosztani, hogy az utókornak minél több adat fennmaradjon.
Ami az árakat illeti, én is sokmindent másként gondoltam 10-15 évvel ezelőtt, de az élet azt mutatja, hogy minden józan logikát felülír a "műtárgypiac". Nem szeretnék senkit befolyásolni ezért is nem mondtam konkrétan most semmit, már csak azért sem, mert én is érdekelt vagyok bizonyos darabok tekintetében, amiket Zsolt felkínált eladásra. Tehát nem lenne tisztességes ha konkrétan bármit is mondanék, csak arra a tényre kívántam felhívni a figyelmet, hogy a "műtárgykereskedelemben" nincs olyan, hogy egy tárgynak -legyen az bármilyen ritka is- csak növekedhet az ára. Erre sok példát lehetne mondani, akár magyar -igaz nem játékvonatos, hanem igen ritka magyar fényképezőgép kapcsán példát, lásd. Duflex.
Hogy egy tárgy mennyit ér, az tulajdonképpen nagyon szubjektív...ha örömet okoz a megszerzése, birtoklása akkor nem sok az amit adtunk érte még akkor sem, ha mi adtuk érte a legtöbbet az adott pillanatban és másnak nem tudnánk eladni annyiért, ha pedig nem akkor bármilyen olcsó is volt nem érte meg...
Persze vannak ennél racionálisabb szempontok is, de valójában azok is szubjektívek, éppen ezért nem tekinthetőek állandónak, és pont ez az ami az árak ingadozását eredményezi a műtárgypiacon, legyen szó bármilyen tárgytípusról, vagy bármilyen ritka darabról...
Annyit valóban leszögezhetünk, hogy a ritkább tárgyak jobban tartják az értéküket, de azt, hogy nem ingadozhat az áruk, tehát nem csökkenhet -akár tartósan is- azt sajnos illúzió gondolni...
Annyi megnyugtató azért van a dologban, hogy a ritka tárgyak értéke ugyan ingadozhat, de soha nem szűnik meg, vagy is nem értéktelenednek el, és ahogy csökkenhet az áruk, úgy bármikor ismét emelkedésnek indulhat megint. A kérdés csak az, hogy erre mennyit kell várni, sokat vagy keveset. Na ez az amit tényleg senki nem tud előre...
Igazat megvallva én is kacérkodtam vele, mert a hordókon kívül minden eredeti alkatrészem megvan a restaurálásához. De durván két héttel a licitálás vége előtt már annyira felnyomták az árát, hogy nem éri meg. Legalább is nekem. Ebben az állapotban pedig egy rozsdafészek, ezért nem tudom mit látnak benne. Az alváz lehet, hogy már át van rohadva. Kíváncsian várom Miki és Tibi véleményét erről.
Egyszer már volt szó az árak ingadozásáról, akkor kifejtettem a véleményemet, a jövőt meg nem ismerjük, így most nem ismételném magam, de a sok elérhető Märklinből vevő lennék az alábbiakra:
1db 0-ás "Gotthárd"
1db fogaskerekű
1db 0-ás vagy I-es "Gólyaláb"
1 szerelvény 0-ás 26cm-es személyvagon
1db lánctalapas traktor szállító
De nyugodtan írhat bárki akinek foglalja a sok helyet a padláson vagy a pincében a sok régi Märklin... :)
Sziasztok!Amíg ilyeneket (pénzért!) kínálnak a Vaterán,addig van kereslet.:) Nem figyeltem az aukciót,így nem tudom elkelt e.de előbb utóbb biztos lesz gazdája. Üdv.:Gábor
Elég hézagos tudásomat legfőképp innen, illetve más fórumokról/oldalakról szedtem/szedem össze.
A nosztalgikus gyűjtési vágyas véleményeddel, egyet értek, a jövőképpel már nem annyira.
Marklinból nagyon sok, az elérhető. A mi PV-nkre ez nem igaz.
Már most is alig találni kiváló állapotú készleteket, vagy akár csak egyes darabokat is.
A kiegészítőkből, kapcsolódó gyártmányokból (lásd pl Tóth) meg szinte lehetetlen.
A frászt kaptam amikor, amennyiben jól emlékszem, pont Jenő írta, hogy a Pannónia motorok nem bírnak ki néhány órát sem. Nem is igen merem használni azóta a sajátom.
A Helikon műanyag alkatrészei meg "legendás" élettartamúak.
Szinte mindenki csak az Előre készleteket játszatja, azokat is jellemzően modernizáció után.
Úgy gondolom, hogy a jelenlegi fiatal generációból is lesz olyan réteg akik a jövőben a PV felé fordulnak.
Sajnos :D tapasztalatból mondhatom, hogy egy bizonyos életkor után, más értékek, értékrendek foglalkoztatják az embert. Kényelmes a modern technológia, csak nincs/nem lesz hozzá semmilyen kötödésük.
Már pedig lesznek olyanok akik ezzel szembesülni fognak, és keresni fogják a régi/manuális dolgokat.
Itt jön "képbe" pl a PV.
Mint írtad, idő ellenünk dolgozik, de ez nem csak ránk, a PV-kre is igaz.
Egyre kevesebb lesz, a szép és használható játék.
Így szerintem, nem várható árcsökkenés, sőőtt.
Mint írtad itt azért van élet, és remélem sokáig még lesz is :)
Hozzászólásod ,felvetésed nagyon igaz és rajtam kívül gondolom sok pv barát egyet ért a leirtakkal.
Különösen tetszik a befejező sor ami nagyon talál , mert mit ér ha csak kirakati tárgy / bizonyos szempontból nagyon sokat ér,ez más szempontból nagy érték/.
De még nagyobb élmény amikor pl az unokáddal vonatozol egy -két órát az 50 éves pv.-vel.
Szép jónapot! Nagy itt a csend tisztelt Zsolt izgalmas bejelentése óta, de gondolom azért a háttérben zümmögnek az emilek, mint darazsak a nyári gyümik körül. Egyrészt őszintén sajnálom Zsoltot, hogy ilyen lépésre kellett elszánnia magát, de másrészt lehet, hogy végül is a legjobbkor tud még kiszállni egy túlhájpolt gyűjtési területről. Nem vagyok egy nagy spiler ezen a területen, lehet majd oltani nyugodtan a véleményem, de ez az egész PV nagyrészt annak köszönhető, hogy most még aktív az az utolsó generáció, amelyiknek még vannak gyerekkori emlékei a PV-kről és a hozzájuk tartozó vasúti hangulatról. Akiknek még ez volt a nagy szám anno, vagy azért mert volt neki, vagy azért mert nem. No meg néhány fiatalabb kolléga, akiket még sikerült megfertőzni a Piko korszakban is. Ilyen vagyok én is, így keveredtem ide én is. Akinek pedig megvan a lehetősége rá, az pénzt, paripát nem kímélve most még igyekszik megvalósítani, vagy pótolni az álmait, mert bizony a biológia meg ellenünk dolgozik! A türelmes fiatalabb kollégák egy idő múlva bizony sokkal kedvezőbb helyzetbe fognak kerülni, mert természetes és egyéb okoknál fogva kevesebb lesz az eszkimó, s jóval több a fóka. A PV-k értékelése pedig a helyére kerül. Nem is kell hasonló történetekért messzire menni, elég csak a vágypiramisok csúcsán álló Merklinekre tekinteni. Elöregedett fankör, egyre több nagy gyújtemény a piacon, csendben ereszkedő árak. Vagy nézzük akár ezt a két fórumot, itt még csak zajlik valami élet, de odaát egyértelműen látszik, hogy van két szakértő, profi, aztán annyi meg egy Bambi. Na mindegy, locsogásból elég ennyi is, kellemes hétvégét!
P.s. szvsz a legjobban az teszi, aki épít, játszik, s aktív örömét leli abban amije van!
Feltettem a kérdést ennek a számomra ismeretlen E.FILM & Co. Lemezárugyár nevű FB felhasználónak, hogy hogy jön ide a pénzverdei Helikon képe :) Mivel ez egy a netről leszedett régebbi fotó, illusztrációnak akár fel is használhatja.
Köszönöm soraidat. Jelenleg másra kell koncentrálnom, ezért arra gondoltam, hogy itt kínálom fel megvételre a gyűjteményemet. Az esetleges félreértések elkerülése végett közlöm, hogy nem vagyok eladási kényszerben, szerencsére nincsenek anyagi gondjaim. Talán akad pár szenvedélyes gyűjtő, akik össze tudnak fogni és meg tudnak egymással egyezni. Persze nem mindenáron eladó, nem neppereknek szánom elsősorban, hanem elkötelezett gyűjtőtársaknak. Együtt így ez a három pénzverdei készlet szerintem nem túl gyakori, főleg egy soha nem használt Helikonnal fűszerezve. Ez itt és most egy lehetőség a fórumtagoknak, más fórumokon, aukciós oldalakon nem hirdetem. Még várok egy-két hetet, hogy akik esetleg mostanra időzítették a nyári szabadságukat azok is értesülhessenek róla.
Sajnálom, hogy egy megszállott gyűjtővel kevesebb lesz, de biztosan jó kezekbe kerülnek majd a dolgaid. Remélem, hogy ezt az oldalt azért nem hagyod el.
Sok sikert kívánok a továbbiakban és bármikor számíthatsz a csekély tudásomra.
Sajnos a privát e-mail címet nem tudom megtekinteni az Outlook Express nem megfelelő működése miatt. Az én e-mail címem: ogilvi(kukac)freemail.hu Amennyiben valóban szeretné egyben eladni,kérem,hogy írjon,természetesen árat is. Maradok tisztelettel
Szia! Engem érdekelne az egybeni ár. A 7.2E Euro azért ki lett itt vesézve, hogy irreális,bizonyítja,hogy valóban sokáig fenn volt. Gyönyörű gyűjtemény mindenesetre. kérem, legyen szíves az árat megírni nekem.
Családi okokból meg kell válnom az eddig összegyűjtött PV dolgaimtól. Előrebocsátom, hogy csak egyben kívánom értékesíteni a gyűjteményt, nem azért mert derogál a szétválasztásuk, hanem mert egy költözködés miatt erre nem tudok időt szakítani az elkövetkezőkben. Várhatóan több érdeklődő lenne a tárgyakra, ezért nyugodtam egyeztessetek egymással, ezt rátok bízom. Mivel tényleg nincs időm arra, hogy pl. a vaterára tételenként listázgassak, ezért kínálom elsőként itt ennek a közösségnek. Aki valamennyire ismer az tudhatja rólam, hogy nem piacfelmérés és beáraztatás a célom, hanem az értékesítés. Nem vagyok kereskedő, se viszonteladó még akkor sem, ha a tárgyakat az utóbbi 10 hónapban vásároltam, abból a célból hogy a pénzverdei gyártmányok minél szélesebb keresztmetszetét be tudjam egy alkalmas helyen mutatni. Ez az elképzelésem nem jött össze, illetve az életem más fordulatot vett egy az eddigi lakóhelyemtől való átköltözés miatt. A teljesség igénye nélkül a tételsor a következő ( ezeket korábban itt a fórumban már javarészt bemutattam ):
1. 1 készlet első szériás komplett Előre eredeti dobozában bakelit talpfás ( nem a későbbi műanyag ! ) sínekkel, a mozdony piros színű kerékkel, a személykocsik türkizes színárnyalatúak
2. 1-1 db eredeti mechanikus váltó az Előre készlethez
3. papírmasé barlang az Előre készlethez, a gyártó ismeretlen, de a korabeli képekről ismert
4. 1 készlet Pannónia eredeti dobozában ( a doboztetőn a papírkép, az eredeti összekötőkábelek hiányzanak ) 3 db piros személykocsival. Mellé még egy kék színű és egy zöld színű személykocsi is van.
5. 1 komplett készlet kék-szürke Helikon, amellyel eddig még soha nem játszottak ( én sem üzemeltem be ). 110 V-os a gyári trafója. Ez az a közismert készlet, amely sokáig 7.200,- Eur áron volt fenn az ebayen.
6. 2 db szépen kidolgozott "0"-ás vasúti őrház
7. 1 db Tóth v. Deák-féle karos váltó
8. 2 db szemafor
9. 1 db Deák-féle sárga tartálykocsi ( teljesen új, soha nem volt használva )
10. 2 db szép állapotú Előre mozdony egy rövid-, és egy hosszú korlátos ( a rövid korlátos utólag Zoli barátunk segítségével egyenirányítottá vált, a másik még eredeti tolórudas )
11. 1 db zöld színű Előre postakocsi ( a teteje átfestett )
12. 2 db Előre nyitott teherkocsi
Ezen felül számos PV műanyag talpfás és fémsín grátiszba.
Érdeklődni a privát email címemen lehet, képeket hamarosan ide is teszek fel.