Keresés

Részletes keresés

strangerr Creative Commons License 2018.03.24 0 0 39396

Üdv!

 

" Egészen pontosan arról van szó, hogy a szegedi oldalon mind a lehajtó, mind a felhajtó úgy van kialakítva, hogy a külső sávból és sávba lehet fel és lehajtani. "

 

Én ebben nem látok semmi kivetnivalót. A 47 sz. főút a főirány így (Szeged felől) sávváltás nélkül a haladó sáv felvisz a körhídra és ezáltal az elkerülőre, sávot annak kell váltani aki elhagyja a főirányt.

 

Visszafelé (a (körhídról Szeged felé) szintén. Itt még indokoltabbnak érzem, hogy az elkerülőről érkező (teherforgalom) sávváltás és elsőbbségadás nélkül haladhasson.

Vásárhely felőli le- és felhajtóknál ugye más a helyzet, ráadásul azok forgalma tizede de inkább huszada lesz a Szeged felőliekhez képest.

 

 

 

"A teljes hosszon számláltál 37 járművet szembe forgalomban?

Akkor kb. 300 méterenként 1 db, km-nként 3 db.

tehergk. km-nként 0,9...

 

Hogyan állíthattak 18-20 ezret?"

 

Azért a forgalom átrendeződésre illik legalább egy hónapot várni, és nem az átadás utáni napból következtetéseket levonni.  Persze a 18-20 ezernek még a fele is soknak tűnik, de ehhez csak meg kell nézni a 47-es városi szakaszának forgalmi adatait, összesen a városi forgalommal sincs ennyi. Szvsz a 45-ös után Szeged felé lesz egy 6-8 ezres ÁNF, ami 15 év múlva (amire ugye tervezik) felmegy 9-12 ezerre.

 

 

"Mindegy is, elkészült, mostmár nem számít, hogy hazugságot terjesztettek.  38 milliárd!!!! forintos hazugság."

 

A 38 milliárd sem helyes összeg, hiszen a fordított ÁFA miatt itt nettóban kell számolni. DE még a km hossz sem stimmelt a beszédben.

 

Tehát sem a hossz, sem az összeg és sem a forgalom nem jó adat :)

 

 

"Erőteljesen eltúlzott körforgalmas felüljáróval. (De ez már korábban megtárgyaltuk)"

 

Ugyanilyen magas híd így is úgyis kellett volna, indokait meg már én is megírtam korábban.

 

Előzmény: Pompiere (39391)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.24 -3 0 39395

Javított kép (alul egy tükörnek a fejrésze lemaradt):

(A lényegen nem változtat, csak oda is kellett még egy tükör.. .)

Előzmény: Hírfigyelő (39394)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.24 -3 0 39394

"A magas hídszegélyre épített kétsoros szalagkorlát nem teszi átláthatóvá a körforgalmat. A személyautókat simán kitakarja. Megkockáztatom, hogy talán STOP táblákat is elbírt volna a felhajtóágak teteje."

 

 

Hát igen, az ilyen tervezési-kivitelezési hibát utólag már nehéz lehet orvosolni. Talán megoldás lehetne az, ha a körforgalmú körhídon a köríven végig elhelyeznének 25-30 méterenként egy-egy domború forgalomellenőrző tükröt, amilyet a nehezen belátható kereszteződések sarkaira is utólagosan kihelyeznek. Ill. egy-egy ugyanilyen tükröt a kereszteződések sarkaira is, ahol az egyenes útszakaszok rácsatlakoznak a körívre. A tükröket pedig gondosan úgy állítanák be, hogy az autósok szemszögéből tükrök nélkül be nem látható szakaszokat fedje fel előttük. Plusz még az általad hiányolt "STOP" táblákat is kitehetnék utólag. Ennyi kiigazítás megoldaná a gondot?

 

Valami ilyen tükörelhelyezésre gondoltam:

((A rajzon a tükrök szögbe forgatása sikerülhetett volna jobban is, de hát ez csak Paint-os kép... . A "háttal" álló tükrök és táblák kitöltése szürke, az "arccal" látszóké pedig piros színű.))

Előzmény: Pompiere (39391)
kamant Creative Commons License 2018.03.23 0 0 39393

Elkezdődött a 76-os út szélesítése Zalaegerszegnél a jelenleg is 2×2 sávos rész és a leendő gyorsforgalmi csatlakozás közötti 1,5 km-es szakaszon.

Egyelőre a fákat vágják az Egerszeg felől nézve jobb oldalon.

dimelo Creative Commons License 2018.03.23 0 0 39392

Köszi a tudósítást:)

 

A teljes hosszon számláltál 37 járművet szembe forgalomban?

Akkor kb. 300 méterenként 1 db, km-nként 3 db.

tehergk. km-nként 0,9...

 

Hogyan állíthattak 18-20 ezret?

 

Mindegy is, elkészült, mostmár nem számít, hogy hazugságot terjesztettek.  38 milliárd!!!! forintos hazugság.

 

Erőteljesen eltúlzott körforgalmas felüljáróval. (De ez már korábban megtárgyaltuk)

 

Értékes jelzés lenne egy belterületi forgalomváltozás észlelés is.

Előzmény: Pompiere (39391)
Pompiere Creative Commons License 2018.03.23 0 2 39391

Ma reggel munka előtt tettem egy kört a vásárhelyi elkerülőn. Az Atevnél - a keleti csomópontnál - hajtottam fel az útra. Egyelőre nem volt nagy a forgalom.  Szeged felé egyáltalán nem volt senki az úton, végül a körhíd előtt került el egy másik autó. Szemben 37 járművet számoltam, amiben volt 12 kamion is. Az aszfalt minősége jó. Sehol sem éreztem, hogy nagyon rázna.  Néhány szakasztól eltekintve szalagkorlátok között kanyarog az út a viszonylag magas töltésre építés miatt. Az út mellett még természetesen dolgoznak. Sok helyen a tereprendezés folyik. A kerékpárút sincs még készen a körhídnál.

 

A körhíddal és az ott kialakított forgalmi renddel viszont már nem vagyok kibékülve. A körhíd lehajtóinak minősége hagy némi kívánni valót maga után. A dilatációs elemekkel nincs egy szintben az aszfalt. Ez leginkább a Vásárhely irányába vezető lehajtó "legalsó" dilatációjánál érezhető. Teljesen olyan az egész, mint egy "széttaposott" vasúti átjáróban, ahol a keréknyomokon kívül az aszfalt szinte rápördül a gumilapokra. Nagyot zökken az autó. Ne legyen igazam, de ez ugyan úgy fog járni, mint az algyői Tisza-híd hullámtéri szerkezeteinek dilatációi. A szintkülönbség miatt ott is állandóan kiverődött az aszfalt, hiába javították. Végül aztán megunták és más módon oldották meg a szerkezetek dilatálását.

 

A forgalmi rend sem az igazi és úgy tűnik, hogy nem csak nekem nem tetszik. Itt-ott az interneten, már mások is nemtetszésüket fejezték ki. Egészen pontosan arról van szó, hogy a szegedi oldalon mind a lehajtó, mind a felhajtó úgy van kialakítva, hogy a külső sávból és sávba lehet fel és lehajtani. Ez pedig azt jelenti, hogy Vásárhely felől és felé haladva, egyszer csak elfogy a külső sáv, ill. kanyarodó sávvá válik. Ezért itt - mindkét oldalon - az eddig 2x2-es út 2x1-re szűkül 70-es sebességkorlátozással. A vásárhelyi oldalon ezzel szemben olyan a kialakítás, hogy ott van gyorsítósáv és "felhajtó" sáv is. Ez azért is furcsa számomra mert ugyan a régi 47-es 472-es út lett, de ettől a nagyobb forgalom még ezen halad és nem az új úton. Kár, hogy így mesterségesen csökkentették az út áteresztő képességét. Pedig a Szeged felőli oldalon - szerintem - elegendő hely állt volna rendelkezésre ahhoz, hogy megfelelő hosszúságban épülhessenek meg a kifogásolt sávok. (Strangerr, ha olvasod és van egy kis háttérinfód, mondd el légy szíves, hogy mi miatt lett ilyen a forgalmi rend!)

 

A körhídról szép a kilátás, de a felhajtásnál a tetején nem árt vigyázni. Itt nem lehet azt megcsinálni, mint egy átlagos körforgalomnál, hogy "átszáguldunk" rajta mert minden irány jól belátható. A magas hídszegélyre épített kétsoros szalagkorlát nem teszi átláthatóvá a körforgalmat. A személyautókat simán kitakarja. Megkockáztatom, hogy talán STOP táblákat is elbírt volna a felhajtóágak teteje. A táblázásban is látok egy kis következetlenséget. Az elkerülő két vége Hódmezővásárhely-kelet és Hódmezővásárhely-nyugat névre hallgat. A 45-ös útnál viszont a logikus Hódmezővásárhely-észak helyett csak egy duplakörös pötty van. 

 

Summa summarum, biztos vagyok benne, hogy az elkerülő jótékony hatással lesz Hódmezővásárhely közlekedésére. Mint ahogyan itt már írtam, azt kétlem, hogy a propaganda hírekben hangsúlyozott 15-20 ezres forgalmat leveszi a városról, mivel eddig sem volt ilyen mérvű.

Mash_bakter Creative Commons License 2018.03.22 0 0 39390

itt:

 

de igazatok van, vak vagyok, ott a korlát, hiszen nem látok át rajta és ha kimerevitem, akkor már látszik

Előzmény: strangerr (39388)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.03.22 0 1 39389

Én ezt írtam..".Én úgy látom rajta, hogy  ahol az oszlopokat látni  ott is van rajta szalagkorlát csak a legtetején, nehezen látszik..."

 

Én a videó minőségére írom..    Ilyen a Bordási körforgalomnál  1:01-nél és a szentesi vasúti felüljárónál 1:09-nél tűnik úgy mintha csak az oszlopok lennének. De jól megnézve látszik az oszlop tetején a szalagkorlát.

Előzmény: strangerr (39388)
strangerr Creative Commons License 2018.03.22 0 0 39388

Hol látjátok ezt? 

Előzmény: Mash_bakter (39385)
van_Persil Creative Commons License 2018.03.22 -15 0 39387

Hát hogy nézett volna ki, ha a választás után nyitják meg? Az, hogy még nincs kész, az nem számít...

Előzmény: Mash_bakter (39385)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.03.22 0 3 39386

A videó mai.

Szvsz. biztos van még csinálgatni való, hisz ez (is) egy politikai átadás volt..

Elég rossz minőségű a videó. Én úgy látom rajta, hogy  ahol az oszlopokat látni  ott is van rajta szalag korlát csak a legtetején, nehezen látszik... Valszeg ott 2 soros (sic) lenne csak még az alsó valóban nincs fenn.

Holnap valószínű átugrom és   kipróbálom.

Előzmény: Mash_bakter (39385)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.03.22 0 0 39385

Csak elkészült a böszmeség... (nem az elkerülővel van bajom, mert az kellett, csak nem így...)

Jól látom a videóban, hogy még nincs kész teljesen?

Vagy a videót nem ma csinálták....

Mert az út melletti szalag korlátnak egyes helyeken még csak a lábai vannak a földben,

de maga a korlát nincs.

Előzmény: gyoparOHs (39384)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.03.22 0 1 39384
Mash_bakter Creative Commons License 2018.03.21 -2 1 39383

 

 

Egy vicc jut eszembe erről:

 

Egy ember a sztrádán halad és hallgatja a közlekedési híreket:

– Figyelem, az autópályán egy őrült sofőr szemben megy a forgalommal!
– EGY? Hát mindenki szembe jön velem!!!

 

Előzmény: Mézgár (39381)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 39382

Ok.

Hagyjuk.

Reménytelen eset.

 

Lépjük túl, menjünk tovább.

egyetértek veletek.

 

 

Mézgár Creative Commons License 2018.03.21 -1 3 39381

Tenyleg engedd el. Ö amolyan troll fele.

Mindenki jobban jarna, ha Hirfigyelö aka CarinaS visszterne a kedvenc topikjaba, a harisnyakhoz.

Előzmény: trizs77 (39379)
dimelo Creative Commons License 2018.03.21 0 5 39380

Engedd el, úgy könnyebben szabadulsz:)

Mert meggyőzni nem lehetséges...

Vagy udvariasan küld el a.... vasutas topicba.

Előzmény: trizs77 (39379)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.21 0 6 39379

Az egészből azt szerettem volna kihozni, hogy hiába drágább tízszer, ha a vasútinak a baleseti statisztikája sokkalta jobb a közútinál.

 

---------------

 

Elkeserítelek.

 

Az életnek van ára.

Van a politikusoknál, van a mérnököknél, van a közgazdászoknál, a pénzügyeseknél.

 

Az életnek nincs ára, pénzben nem kifejezhető,  az esztétáknál, a költőknél, az irodalmároknál, a zöldeknél, a kékeknél, a védőnöknél, a színészeknél, a művészeknél, és sok más elvarázsoltaknál.

 

Van arra mód, nem is titkos, hogy nyilvános beszélgetéseken ütköztessék nézeteiket azok akik :

        - a 4-es út mellé, a párhuzamos M4 autópálya megépítésének hívei,

        - azok akik a 100a vasútvonal mellé, másik, párhuzamos, kétvágányú vasútvonal építését támogatják.

 

 

Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.21 -4 0 39378

Én abból indultam ki, hogy pl. a 4-es főutat és a vele párhuzamos 100-as vasúti fővonalat alapul véve, a 100-as vasúton az egyik legsúlyosabb döbbenetes méretű vasúti tömegtragédia a szajoli vonatkatasztrófa volt, aminek már van vagy 24 éve, 1994-ben, míg a másik hasonlatosan roppant súlyos vasúti tragédia a monorierdői vonattragédia volt, ami 10 éve volt, 2008-ban.

 

Ezzel szemben a vele párhuzamos 4-es főúton a hasonló súlyosságú közúti balesetek sokkalta sűrűbbek<<[*1.], minden hónapra jut sajnos 3-4 ilyen sajnálatosan súlyosabb baleset. Nem mindegy ui., hogy a tízszer drágább vasútvonalon éppen a biztonsági berendezések sokkal magasabb színvonala miatt a súlyos balesetek egészen ritkák.

 

Az egészből azt szerettem volna kihozni, hogy hiába drágább tízszer, ha a vasútinak a baleseti statisztikája sokkalta jobb a közútinál, mert a jóval ritkább balesetek jóval kevesebbe kerül a javítási munka, és szintén jóval kevesebbe kerül a baleseti sérültek orvosi és kórházi rehabilitációja, gyógykezelése (kevesebb ember(!), és ritkábban(!) válik vasúti balesetek áldozatává, mint a közúti balesetek esetében).

 

Az összefüggés ott van, hogy mind a közúti és a vasúti javítások, mind pedig a baleseti sérültek kórházi gyógykezelése az államkaszának kerül pénzébe, mert mind az egészségügyet, mind a vasúti javításokat, mind a közúti javításokat legnagyobbrészt az állam(-kassza) finanszírozza.

 

_______________________________________________________________________________________________________________

[*1.]>> 4-es főúton a hasonló súlyosságú közúti balesetek:

 

4-es főút | 24.huhttps://24.hu/tag/4-es-fout/Két tragédia az éjjel Pest megye útjain - helyszíni fotók · Mogyoród, 2017. május 12. Összetört, felborult személygépkocsi az M3-as autópályáról. A 4-es főúton és az M3-ason is halálos baleset történt. Huszár Krisztina.

 

2017. 05. 12. 09:19. Belföld ...Teljes útzár a 4-esen | 24.huhttps://24.hu/belfold/2018/02/05/teljes-utzar-a-4-esen-2/

 

2018. febr. 5. - Személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt 10 óra körül Kisújszállás külterületén, a 4-es számú főút 149. kilométerszelvényében. Egy személyautó és egy kamion ütközött össze. A rendőrök teljes útlezárás mellett kezdték meg a baleset helyszínelését. A főút forgalmát mindkét irányból ...

 

Hírhányó - 4-es főúthirhanyo.hu/hirek/4-fout/Autóutat kap Szolnok. VS Tegnap, 19:52. Baleset a 4-es főúton, Albertirsánál. vész Tegnap, 19:07.Baleset a 4-es főúton, Albertirsánál. HirPress Tegnap, 18:07. Árokba csapódott egy gépkocsi a 4-es főúton Újfehértónál. vész Tegnap, 08:56. Árokba csapódott egy gépkocsi a 4-es főúton Újfehértónál. HirPress Tegnap, 07:56 ...

 

Baleseti hírek | A Magyar Rendőrség hivatalos honlapja - Police.huwww.police.hu/hu/hirek-es-informaciok/utinfo/baleseti-hirekNógrád Megyei Rendőr-főkapitányság. A 21-es számú főúton, a sportcsarnok közelében közútiközlekedési balesetet helyszínelnek a rendőrök. ... Rendőr-főkapitányság. Véget ért a helyszíni szemle Budapest IV. kerületében. ... Három személygépkocsi ütközött össze a Krisztina körúton, a balesetmiatt torlódás alakult ki.

 

Hírkereső: Balesetek - Friss hírek - Oldal.infohttps://hirek.oldal.info/hírkatalógus/egyéb/balesetek03. 21., sze - 07:31 Az elmúlt 24 órában a megye közútjain egy személyi sérüléssel járó és egy anyagi káros közúti közlekedési baleset helyszínén intézkedtek a rendőrök. ... Halálos baleset az 54-esszámú főúton Bács-Kiskun Megyei Rendőr-főkapitányság 2018. 03. 20., k - 21:12 Egy gépjármű ütött el egy kerékpárost ...

 

hvg.hu - 4-es főúthvg.hu/cimke/4-es_főútDurva baleset volt a 4-esen, meghalt egy 14 éves lány. Ketten súlyos, hatan könnyebb sérüléseket szenvedtek a hármas karambolban. Négy autó ütközött össze a 4-es főúton, sérültek is vannak. 2017. szeptember. 24. 20:13 hvg.hu Közlekedés ...

 

4-es főút | SZOLJONhttps://www.szoljon.hu/cimke/4-es-fout/4-es főút4-es főút / 1 perce. Halálos közúti baleset történt Ceglédbercel közelében. Frontálisan ütközött két személyautó a 4-es főúton Ceglédbercel térségében pénteken délután, a balesetben egy ember meghalt - tájékoztatott a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője.

 

Halálos baleset a 4-es főúton: szemtanúk jelentkezését várja a ...https://www.dehir.hu/debrecen/halalos-baleset-a-4-es-fouton...jelentkezeset...a.../25/2017. okt. 25. - Debrecen - A 4-es számú főút hajdú-bihari szakaszán történt halálos kimenetelő közútiközlekedési baleset szemtanúinak jelentkezését várják a debreceni rendőrök.

 

4-es Főút - Debrecen hírei, debreceni hírek | Debrecen és Hajdú-Bihar ...https://www.dehir.hu/tag/4-es-fout/Cimkék: debreceni főpályaudvar, főpályaudvar, 4-es Főút, 47-es főút, Homokkerti Felüljáró ... autó ütközött össze Debrecen és Ebes között. 2018.03.05 2018.03.05 1. Debrecen - Még nem tudni, mi okozta a négy személygépkocsi egymásra futását a 4-es számú főúton. ... Cimkék: baleset, karambol, rendőrség, 4-es Főút ...

 

4-es út - Blikkwww.blikk.hu/4esut4-es út. Teljes útzár a 4-esen egy árokba borult kamion miatt · Keresztbe fordult egy kamion az úton, teljes útzár Kenderesnél · Megrázó helyszíni fotók a szolnoki balesetről - Teljesen elpusztította a Fordot a busz, esélye sem volt túlélni az utasoknak · Tömegbaleset Cegléd és Abony között: Négy autó rohant egymásba ...

 

<--- ((Az időpontokat vastaggal kiszedtem, a sűrűség láttatása miatt!))

Előzmény: toto92 (39375)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.21 -5 0 39377

Tudom hogy mire válaszolok.

 

A válaszban direkt utalást tettem arra, hogy a válasz lényege a (39357)-re van adva, de az előzménybe szándékosan a (39359)-et tettem, mert abban is szó esett a kamionforgalomról, és éppen azokról az útirányokról, ahol a közúti szállításról már régesrég át kellett volna váltani a vasútira.

 

Csak mivel így egy hsz.-ba tudtam berakni mindkét előző hsz.-ra vonatkozó utalást, és a téma közös része részben a kamionforgalom volt, így megspóroltam egy plusz hsz.-t.

Előzmény: Ashi Valkoinen (39374)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.21 0 1 39376

A vasút ez okból tehát kifolyólag jóval(!) megtérülőbb!

 

-------------

 

Akkor miért nem veszel Rolls Royce-t Suzuki helyett.

Sokkal megtérülőbb a Rolls 40 év alatt, mint addig elfogyasztott 6 db Suzuki.

Előzmény: Hírfigyelő (39373)
toto92 Creative Commons License 2018.03.21 0 3 39375

Egyfelől trizs a hagyományos és nagysebességű vasúti pálya költségeit hasonlította össze.

 

Másfelől kicsit furák a számaid.

 

Közúti balesetnél már a 10 fő is magasnak szokott számítani (két teli autó+ négykézben menő kamionosok kellenek legalább), 40-nél már tömegszerencsétlenségről beszélünk és hetekig tele van a média. Elméletileg persze bármi lehetséges, de a gyakorlatban azért nem jellemzőek szerencsére az ilyen magas számok.

 

Aztán azt jótékonyan elfelejtetted, hogy ha a vasúton havária van (baleset, felsővezeték-szakadás, biztberhiba), akkor ott megáll minden, először a tehereket dobálják félre, nem az elővárosi kirohanóst meg az IC-t.

 

--------------

 

A sebességről csak egy valós példa: Budapest-Köln közvetlen tehervonatok 31 óra alatt teszik meg a távolságot - de csak termináltól terminálig, szóval erre még rájön a rakodás és a terminálra be-/terminálból elszállítás ideje. Mire az áru háztól házig elér, simán van 40-48 óra legalább, ha nem több.

Előzmény: Hírfigyelő (39373)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2018.03.21 0 4 39374

Bmeg te olvasod egyaltalan, mire valaszolsz?!

Előzmény: Hírfigyelő (39373)
Hírfigyelő Creative Commons License 2018.03.21 -6 0 39373

Előbb a (39357)-ben leírtad, hogy:

"Nagyon nem mindegy ám, hogy valami 3 milliárd forintért készül kilométerenként vagy 30 milliárd forintért."

 

 

Igen ám, csakhogy a vasúti szállításban 2 okból kifolyólag sokkal jobb a pályaépítési beruházásnak a megtérülési aránya!!!! :>>>

 

* 1./ a vasúti pálya élettartama sokkal hosszabb mint az aszfalté, tízszer ritkábban kell javítgatni, mivel nem nyomvályúsodik és nem kátyúsodik,

* 2./ a sokkal alacsonyabb baleseti ráta miatt sokkal kevesebb szállításban résztvevő balesetest (mozdonyvezetők vs. kamionsofőrök!) kell kárházba szállítani, mivel a vasút sokkal biztonságosabb, így annyi ember kezelési költségét kell levonni a vasút esetében a közútiból, ahány sérülttel kevesebb keletkezik a vasúti szállításkor. (Vasúton csak a mozdonyvezető és a vonatkísérők sérülhetnek meg [3-4 fő], míg kamionbalesetben a kamionsofőrön kívül a balesetes személyautók sofőrjei és utasai együttvéve [ez 10-40 fő is lehet!!!].

 

Így amennyivel kevesebb anyagi kár és személyi sérülés keletkezik, annyiszor sok-sok millióval/milliárddal kevesebb a helyrehozatali/gyógyítási különkiadás! A vasút ez okból tehát kifolyólag jóval(!) megtérülőbb!!!

Előzmény: trizs77 (39359)
dimelo Creative Commons License 2018.03.21 0 0 39372

Nem is ezt állítom.

A követési távolság 5 szgk-nál jóval nagyobb, mint 2 tgk között...

 

De ne bonyolítsuk

sz.r ez így is - úgy is:(((

Előzmény: Fradista Utazó (39371)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.21 0 0 39371

Nem értek egyet a számításoddal, tekintve, hogy a követési távolság nem nulla, így az elfoglalt útfelület nem azonos a jármű alapterületével. 

Előzmény: dimelo (39370)
dimelo Creative Commons License 2018.03.21 0 0 39370

Úgy látom egymásra írtunk, de legalább egyformát. Köszi.

 

 

ezzel vitáznom kell:

az elfoglalt útfelület alapján nagyjából stimmel, hiszen egy pótkocsis vagy nyerges tehergépkocsi kb. 2,5-szer annyi útfelületet igényel, mint egy személygépkocsi - ezért is számítják a statisztikában 2,5 egységjárműnek.

 

Egy átlagos személygépkocsi (4,5x1,7=) kb. 8 m2

a tehergk-k 70 %-a nyerges+ pótos: (20x2)= 40m2

tehát minimum 4x a területigény, nem 2,5.

Az elmúlt 10-10 évben olyan mértékben szaporodtak a 40 tonnások, hogy teljes abszurd ma már a 2,5 egységjárműszorzó.

Előzmény: Fradista Utazó (39364)
NAR Creative Commons License 2018.03.21 0 2 39369

Nem önmagában kell megnézni a költségeit, hanem az alternatívához képest: M1 (M5?) szélesítés és karbantartás, kamionok dízelmotorjának szennyezése, zajterhelés, balesetek. Illetve a vasútvonalnak lehetnek további előnyei, pl. sűrűbb elővárosi közlekedés (30 helyett 10-15 percenként). Persze ha 20 év múlva önvezető villanykamionok róják majd Európa útjait, akkor az is változtat a képen...

Előzmény: Fradista Utazó (39367)
trizs77 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 39368

 

 5*

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (39367)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.03.21 -1 5 39367

Erre írtam azt tegnap is: ha valaki érdemi mennyiségben szeretné vasútra terelni a tranzit kamionforgalmat, ahhoz kellene egy teljesen új, kétvágányos, villamosított, 100 km/h sebességre kiépített vasútvonal Kiskundorozsmától Mosonmagyaróvárig, és Mosonmagyaróváron egy új terminál. Egy ilyen volumenű beruházás Magyarországon is az ötlettől az átadásig optimális esetben is húsz év alatt jutna el, a költségei meg az egekben lennének. Nem csak a kiépítési, de az üzemeltetési költségei is. 

Előzmény: trizs77 (39365)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!