Keresés

Részletes keresés

Jeffsy Creative Commons License 2021.06.01 0 0 42320

Is is, de jól megfejtettétek nekem, kicsit húzós a 120€ 2 lapos kocsiért (NME), azon gondolkodom, hogy ezt meg lehetne csinálni átalakítással, csak kellene donorkocsi.

Előzmény: RhB (42317)
gas136 Creative Commons License 2021.06.01 0 3 42319

Az Lgss-en nehezen vinnék, csupa lyuk, nincs normál rakfelülete. A fotódon a buszok az Lgss mögötti Transwaggon kocsin vannak - szerintem ugyanaz a két busz, két oldalról fotózva :)

Előzmény: RhB (42317)
róbertke Creative Commons License 2021.06.01 0 0 42318

TRANSWAGGON - TWA  Laadks sorozata 

Előzmény: Jeffsy (42312)
RhB Creative Commons License 2021.06.01 0 1 42317

A kocsitípus a lényeg vagy a busz szállítás? Mert vitték Lgss-en is, igaz ezek szóló buszok. Rákos, 2010.09.22, a kocsik:

 

21 55 H-RCH 4437 296-0 Lgss

21 55 H-RCH 4437 155-6 Lgss

23? 80 D-TW? 4334 285-2 (Transwaggon)

 

 

Előzmény: Jeffsy (42312)
Jeffsy Creative Commons License 2021.06.01 0 1 42316

Köszönöm, ez lesz az, még nem is hallottam ezekről a gyártókról.

 

Az NME elég szép árban van, viszont az a padló elég meggyőző.

 

Köszönöm mindkettőtöknek a segítséget!

 

 

 

gas136 Creative Commons License 2021.06.01 0 4 42315

NME 53060x

Ez csak hasonló, de a funkciója azonos:

https://www.nme-online.de/530601-1.html

Most tavasszal jelent meg (az eredetileg ígérthez képest másfél év késéssel), többfelé kapható.

 

NME 53160x

Ez az NME is várhatóan nagyon szép lesz, kérdés, hogy mikor jelenik meg, eredetileg tavaly őszre ígérték.

 

HobbyTrade

Régi modell, elég szépen kidolgozott, sok kiegészítővel, viszont a futása katasztrófa (nincs rendes csapágya a tengelyeknek). Ebay-en néha beszerezhető, most pl.:

https://www.ebay.de/itm/203475329359?epid=28013717915&hash=item2f6013214f:g:SHoAAOSwCgVgsKhp

Pár éve vettem ebből egyet, én Kibri kombájnt tettem rá:

Előzmény: Jeffsy (42312)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.06.01 0 3 42314

bocs, hazudtam, nem is beszerezhetetlen: ebayen épp van is fent belőle, mindjárt két különböző...
https://www.ebay.de/itm/384191227024?hash=item597394e490:g:DG0AAOSwR0BgsKSI

https://www.ebay.de/itm/384191234604?hash=item597395022c:g:1egAAOSwgapgsKas

 

Előzmény: Sz. G. Á. (42313)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.06.01 0 3 42313
Előzmény: Jeffsy (42312)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.31 0 0 42312

Tud valaki segteni, hogy milyen kocsi ez, amin a csuklós Nabi buszt szállítják?

http://www.benbe.hu/gallery/may06/low/99.jpg

 

Modellben létezik ilyesmi?

Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.05.31 0 0 42311

az meglehet, de kötve hiszem, hogy az ajtó aljára is kötelező lenne feltenni ezt a piktogrammot. Mert jelenleg ha megnzéed úgy áll, hogy a kocsi oldalán egyszerre 3 különböző módon jelenik meg a késvilla, amellett, hogy még külön rá is van írva magyarul...

Előzmény: Sir Gombóc (42307)
G368 Creative Commons License 2021.05.31 0 4 42310
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.31 -1 3 42309

A fecske design a posta BHV-val a mélypont.

 

Pedig nemsokkal előtte készült a papagáj szili, ami egész jó lett.

 

Előzmény: somytomy (42308)
somytomy Creative Commons License 2021.05.31 0 1 42308

Én is azt akartam hozzátenni, hogy azért az ízlés szubjektív mivolta mellett vannak objektívnek tekinthető szakmai szempontok, amik alapján létezik jobb és rosszabb színterv. A zöld alapra festett kék logó például egyszerűen rossz megoldás, mert nincs megfelelő kontraszt a színek között, távolabbról nem lehet jól kivenni. De hasonlóan viszonylag objektív dolog az, hogy a színterv igazodik-e a jármű formatervéhez, illeszkednek-e a festés vonalai a lemez hajtásaihoz, éleihez, illetve az ablakokhoz, rácsokhoz. Hogy még  egy járművet iderángassunk, engem például az zavar a "fecskés" V43 színtervben, hogy az orrán lévő kék mező alsó sarkai le vannak csapva 45 fokban. Nincs ott a világon semmi, ami 45 fokban állna bármihez, csak valamiért ezt a részletet is átvették a vezérlőkocsikról, amiken a fényszórók vonalát követve alakult ki ez a részlet. A kék mező simán lehetne téglalap alakú, akkor is érvényesülne a vetérlőkocsi és a mozdony színterve közti kapcsolat.

Nekem a vitát kiváltó Ludmilla tervben hasonlóan furcsa, ahogy az ablaksornál lévő fehér mező átlósan "lelóg" a vezetőállás ablaka alá, mintegy áttörve a besüllyesztett oldalablak által kijelölt határt. Majd vízszintesbe fordulva véget ér egy "nemlétező" függőleges vonalnál és egy semmihez sem kapcsolódó zöld folt jön létre közte és a homlokfalon lévő (amúgy mutatós) fehér trapéz között. Nem mondanám rossznak ezt a színtervet, de az ilyesmi suta részletek azok, amiket egy grafikus valószínűleg megigazítana.

Előzmény: Jeffsy (42302)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.05.31 0 3 42307

pl a CAF Wrmz osztályjelölésében ott van a kés villa,

 

Ez szvsz kötelező elem (UIC előírás?)

 

miközben mellesleg a kocsi egyik végét leuralja egy gigantikus döntött kés és villa...

 

Ez pedig dizájn elem.

Előzmény: Sz. G. Á. (42303)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.31 -1 3 42306

Az biztos hogy most mar mind a GySEV mind a MAV uj szinvilaga polarizalo es megoszto, a vezetoseg elerte celjat hogy beszelunk roluk.

rem-ember Creative Commons License 2021.05.31 -1 5 42305

Hát...Kedves Topictársak - az ízlés / tetszés az már igazán különböző (lehet...)

 

Nekem a Ludmilla továbbra sem tetszik - semmilyen színezésben-festésben sem - elsősorban a formája miatt... De természetesen elfogadom/megértem, ha valaki(k)nek tetszik...- ám legyen...!

 

MODELLKÉNT nekem van egy cseh Roco Szergejem : (a festése ragadott meg)

 

https://indafoto.hu/remember/image/26898841-2f10f557/user

 

(Van egy magyar MÁV-os Roco is, de az az unokámnál "állomásozik" - elkunyerálta... :((((

 

és van egy GySEV Cargo PIKO Vectronom is :

 

https://indafoto.hu/remember/image/26898855-e8bea133/user#nagyitas

 

 

Nekem mindkettő nagyon tetszik (a festésük is)

 

 

VÉGÜL IS : hogy - melyik mozdony milyen festése kinek tetszik, kinek nem - egyéni ízlés kérdése, (úgyis az üzemeltető vasúttársaság dönt a kérdésben...:))))))

 

Részemről a felvetés lezárva...

 

Jeffsy Creative Commons License 2021.05.31 -3 3 42304

A Gysev-es dologgal nem ertek egyet, de az IC+ tekinteteben sajnos igen.

Szerintem se lett az igazi ez a koncepcio.

Ez pl egy nagyon regi hagyomany a magyar vasuton, hogy az ajto legyen kiemelve, hogy gyorsan megtalald, de valamiert eddig mindig ez ugy lett megoldva, hogy az egesz ajto telibe lett fujva valami mas szinnel, itt egy masik megoldas:

https://hellertal.startbilder.de/bilder/der-oebb-railjet-wagen-first--1-602875.jpg

 

Ha az egesz ajto sarga lenne es nem csak a csik, mar sokat romlana ez is.

Szep megoldas, hogy csak az ablakmezö lett fekete, az ajto es ablaksor közti resz nem.

 

Előzmény: Sz. G. Á. (42303)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2021.05.31 -7 7 42303

- A ludmilla a gyseves vectronok által meghatorozott arculatot kapta meg, és e tekintetben szerintem briliáns lett az áthangszerelés.
De míg a vectronon a dizájn (tehát maga a mnt) egy túltolt kakofón katyvasz, addig a ludmilára sikerült kifejezetten elegáns módon feltenni.
Amennyire lehetett szerintem ezt az elég szar alap dizájnt kifejezetten rászabta a mozdony formájára, mondhatni kihozta belőle a maximumot...

És ha már itt előkerült: A Start BV-najbrt dizájnját lehet, hogy egy momés doktorandusz csinálta, de úgy néz ki, mintha valami trendi szatócsboltnak csinálna céglogót, és mintha fingja nem lenne arról, hogy ezt konkértan vasúti kocsik oldalára fogják felfesteni, és nem csak egy A4-es menü fejlécébe...
Addig az öt percig volt érdekes a dizájn, amíg az ember először meglátta és alaposan végig nem nézete a legelső kocsit, hogy aztán nagyon hamar felfedezze hogy mennyire egy értelmezhetetlem, átgondolatlan katyvasz.

...hogy a kocsi/vonat alapvető hosszanti lendületével mennyire szétkaszabolja ez rettentő mennyiségű grafikai tobzódás
...hogy aztán kiderüljön, hogy mennyire nem lett végiggondolva, hogy hogyan illeszkedjen a dizájbana a funkció: legszembetűnőbb példa a sárga csík: kitaláltak egy dizájnt anélkül, hogy azt végiggóndolták volna, hogy hová és milyen formában kerüljön (vagy ne kerüjön) fel ez a grafika elem? Eddig kábé ahány 1.o. kocsi kijött, annyiféle módon lett különbözően felfestve, totál agyrém.
...hogy a kocsik oldalára mégis mi rossebet kellene felírni? hogy ha az egyikre magyarul azt "Fekvőhelyes kocsi" a másikra meg akkor azt "Restaurant" ami németül/angolul van?!
eleve nyilván borzasztóan szükséges a gagyi felirat, hiszen ha majd a kedves külföldi utas Salzburg hbf.-on véletlenül mégiscsak egy holdat vonyító kutyának nézné azt a gigantikus döntött ágy szimbólumot a CAF Bc oldalán, akkor szerencsére majd ez a Kölcsey Ferenc nylevén íródott rövid kis felirat kisegíti őt hirtelen támadt zavarából...
...meg hogy ehhez a ferde paralelogrammás dizájnhoz mennyire szerencsétlenül hozta magával ezt az ugyanilyen szögben döntött, már már szinte komikus hatást keltő betűtípust...
...és hogy mennyire esetlegsenk tűnnek egyéb funcionális elemek is: pl a CAF Wrmz osztályjelölésében ott van a kés villa, de valamiért ennél a kocsinál az ajtóra is fel kellett festeni tök ugyanezt a jelet, persze egy  egész más arányú piktogrammal, miközben mellesleg a kocsi egyik végét leuralja egy gigantikus döntött kés és villa...

Előzmény: Jeffsy (42296)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.31 -3 3 42302

Elterjedt az emberek között ez a marhaság, hogy "ez szubjektív", meg "ízlés kérdése", meg mindig lesz akinek tetszik, meg akinek nem, ergo tökmindegy minden.

Ami azt jelentené, hogy nincs értékkülönbség semmi között a világon, aminek semmi értelme.
Az állítás úgy helyes, hogy nem egy jó megoldás van, több azonos minőségi szintű megoldás közül már valóban szubjektív melyik a jobb.

Erre nincs műszer, vagy gép, ami megmondja melyik terv jobb.

Ahogy a zenei-film-irodalmi meg egy rakás más dologra sincs ilyen.

De attól még léteznek ezek a minőségek, akkor is, ha sok embernek az értelmezési tartományán kívül esik.

 

És lehet ragaszkodni olyan dolgokhoz is, amik szakmailag nem túl magas szintűek, nincs azzal gond.

Nekem is van egy rakat hely-tárgy, ami tudom, hogy rám van inkább hatással bizonyos emlékek miatt, de más számára nem sokat jelenthet.

 

Ha egy design igazán jó, akkor az emberek többségére hatással lesz, olyan ez mint a dallamtapadás, nem kell értened, hogy működik, hat rád.

 

A vasútban ráadásul az a különleges, hogy épület léptékű tárgyak, még mozognak is (sokkal láthatóbbak) a Malév csőd óta a legnagyobb arculathordozói az országnak, és akár 50 évig is forgalomban vannak.

 

IC+színterv:

Nekem nem elég minimalista, nem érzem elég frissnek, szerintem mögötte van a Railjetnek, ami ha kimondatlanul is, de az egész IC+ program előképe volt. De a Gyseves színterveknél jobb.

A két kék szín nem igazán működik jól együtt, a maszkolásról nekem meg ilyesmi előképeim vannak:

 

https://lakihegyradio.hu/sites/default/files/styles/large/public/hirek/rabszallito.jpg

 

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/xDfg6Fu9pSZrAUPcgvqtmvzxmF5PScm9RAZeryWUNQ9-l_yJC2zqDNCHPr_l_WPRzaQL4QsU1b6VVMFt

 

https://iho.hu/img/kozut/1403/140327_malev250/01.jpg

 

https://www.menzels-lokschuppen.de/out/pictures/master/product/1/32-74065.jpg

 

Erősebbnek érzem a régi színtervet az EC kocsiknál, bár rájuk fért már a frissítés.

Előzmény: zut2020 (42298)
smnks Creative Commons License 2021.05.30 0 2 42301

Még a Szergej témához pár szót: Az a függőleges kapaszkodó rúd, amire valószínűleg gondolsz, csak a kettőszázvalahányas psz. felettiekre jellemző, amelyeknek már a gyári táblája is rombusz alakú az ovális helyett. Mivel a 228-as már beleesik ebbe a csoportba, elvárható, hogy a modellen is legyen, mint pl. a PIKO CSD T679 modelljén is rajta van! (Persze a zsalu azért legyen háromosztatú a MÁV gépen!)

Másik formai elvárásom az ablaktörlő autentikus elhelyezése lenne! Erre is képes a PIKO, mert pl. a V200-as modelljén így alakította ki! Nálunk az összes origi, bajszos, vmint átmeneti színűre is ilyen ablaktörlő dukálna, de még az utána következő színtervűek jórészére is! (Mivel tudtommal idehaza csak a késői nyolcvanas években kezdték el áthelyezni az ablaktörtlőket, de így sem került sorra az összes gép.)

 

A csík és a bajusz színével kapcsolatban -mivel ez felmerült már anno a Szergej topicban is- ezt a fényképet ajánlották a figyelmembe. Ha megnézitek, a baloldali gép csíkjának és bajszának színe a Roco M62.100 -asához hasonlít inkább, a jobboldalié pedig a Gützold M62.194-esére.

Itt anno az merült fel bennem, lehet, hogy már a gyártás során változtattak ennek a színén? Mondjuk citromsárgáról vajszínűre?

Előzmény: kicsamo (42275)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.05.30 0 0 42300

Az M62-129-ről betett fotón nem látom azokat homlokkapaszkodókat..

Előzmény: kicsamo (42275)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.30 0 3 42299

Pontosan erre gondoltam hogy a kek logot nem lehet kivenni az alapbol, tiz meterrol:

 

https://rail.pictures/pictures/xlarge/490.jpg

 

A GySEV Cargo Vectron legujabb grafikaja (nem a verbelok) nekem speciel elfogadhato, a szinek hatarvonala az orrol lenduletesen vezet oldalt, es igy korbe, eleg jol koveti a mozdony formajat.

 

A Ludmilla fomaja elvesz az uj szinterv miatt ahol a kek valasztovonala egyenesen csapott. 

A Ludmilla szamomra egy elegansabb megjelenesu mozdony az eredeti NDK-s szineben mint a Szergej az NDK-s szineben.

A MAV bajszos sotetpiros szergej az elso evekbol is nagyon szep, a narancs-szurkenel mintha kifogyott volna a fantazia (ditto a Nohabon), de legalabb nem komplikalt. 

 

Ma az a divat hogy minel harsanyabb legyen valami es a vonatvallalatok (is) versenyeznek ebben. Az uj MAV IC+ kocsi szinterv belefer a trendbe, ellenben a megszokott azur-achat egyenes csikos elegansabb meg mindig.

 

 

zut2020 Creative Commons License 2021.05.30 0 1 42298

A matricás cargo-s vectron elég ocsmány, ebben egyetértünk (10-es traxx sokkal szebb), de az alap gyseves és a cargos livery is szerintem szép, dinamikus, illik a céghez nagyon branding szinten. 

 

Az IC+ színtervről mit gondolsz? Az is a minimalista, de nagyon eltalált és bevált achátszürke vastagcsíkos MÁV színtervet cseréli le egy elég harsányra. És azt momés doktorandusz tervezte akire nem lehet azt mondani hogy amatőr :)

 

Bármennyire tudomány az ipariművészet, az hogy kinek mi tetszik szubjektív. Van akinek az új soproni hűség taurus tetszik, szerintem legcsúnyább magyar werbelok (eddig).

Előzmény: Jeffsy (42296)
róbertke Creative Commons License 2021.05.30 0 1 42297

GySEV 1047 501 már zöld-sárga volt beszerzésekor 2002 -ben.

Előzmény: Törölt nick (42294)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.30 -8 3 42296

Én nem azt vitattam el, hogy lelkes, könnyen lehet, hogy a number one fanja a cégnek,szép dolog, hogy a cég erre valamilyen módon reflektál.

De ettől még nem lesz tervezőgrafikus, nem a diploma számít, bár én hiszek a szakképzésben, és örülök neki, hogy pl. a fogászaton nem egy önjelölt doki fogad, aki otthon nagyon ügyesen tud barkácsolni, biztos megoldja az én fogproblémámat is.

 

Visszatérve a mozdonyhoz.

Túl sok szín van benne, a maszkolások, a különböző színek teljesen random vannak összedobálva.

Az elején vannak mindenféle foltok, kicsit olyan, mint egy balesetes kocsi, amit még minden elem más színű.

Nem tesz jót a formának az ilyen sok széttagolt felület, főleg mindenféle cél nélkül.

 

Mutatok egy sarkos példát, nem kedvelem a Vectront, szerintem erős visszalépés a Taurushoz képest formailag, de nézd meg mennyire más hatása van egy jó, meg egy rossz színtervnek,

a Gysev úgy néz ki, mint valami fagyasztott zöldségnek a csomagolása.

 

https://karow900.startbilder.de/1200/db-cargo-mit-vectron-doppeltraktion-587852.jpg

 

https://i2.wp.com/cyberpress.hu/wp-content/uploads/2021/01/GYSEV_CARGO_No_PLANet_B_mozdony_k%C3%A9p1-Medium.jpg?resize=1366%2C742&ssl=1

 

https://i2.wp.com/bahnblogstelle.net/wp-content/uploads/2017/12/vectron-sbb-cargo-intl-5.jpg?fit=1024%2C660&ssl=1

 

https://railcolornews.com/wp-content/uploads/Siemens-Vectron_Gysev-Cargo-193-837_Railcolor-News_Bereczki-Csaba_header.jpg

 

https://api.cldprd.bonduelle.com/bfs/sites/default/files/product/image/03083680167062_BROCOLIS_EN_FLEURETTES.png

 

Nézd meg ezt az emblémát és színtervet:

https://live.staticflickr.com/2415/2146343261_769c94ec74_b.jpg

 

Logikusan vannak használva a telített színek (az a kettő) sárga lett a mozdony eleje a láthatóság miatt+ karakteres elem is lett.

Egyszerű, felismerhető, jól látható az embléma, okos döntés volt nem sárgára festeni.

Jól működnek együtt a színek, egyik sem az RGB Blue vagy a legtelítettebb sárga, elegáns.

Nincsenek benne csíkok, mindenféle sokszög flekkek, vag Times new roman fonttal írt feliratok.

https://live.staticflickr.com/2415/2146343261_769c94ec74_b.jpg

 

Nézd meg utána bármelyik Gysev gépet:

https://rail.pictures/pictures/xlarge/490.jpg

Szinte fáj a szemnek az a kék embléma, annyira nem működik azon a zöld felületen.

Előzmény: Törölt nick (42293)
RhB Creative Commons License 2021.05.30 0 1 42295

Ha jól tudom, akkor a repce mezők ihlették. :-)

Előzmény: Törölt nick (42294)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.30 0 1 42294

Egy biztos: a hangos szinek elvileg novelik a biztonsagot a palya mellett.

A kek logot a szemem nem veszi ki rendesen a sarga mezoben bizonyos esetben.

Azt tudja valaki miert valasztottak a sarga-zold alapot anno, es miota viseli a GySEV? Nem tudom kiguglizni.

Törölt nick Creative Commons License 2021.05.30 -2 5 42293

A srác itt is szokott tevékenykedni, nagyon lelkes modellező, igényesen megcsinálta Sopron állomás fűtőházát, és az állomás egy részletét. Rengeteg GySEV modellje van. Szvsz. nekem pl. tetszik a Ludmilla színterve.

Előzmény: Jeffsy (42291)
Törölt nick Creative Commons License 2021.05.30 -6 2 42292

Jeffsy, ahogy mondod, mindig az jut eszembe ha latom hogy talan Braziliabol importalhatta a Gysev :-)

Előzmény: Jeffsy (42291)
Jeffsy Creative Commons License 2021.05.30 -6 2 42291

Rábízhatták volna szakemberekre, ahogy az egész Gysev arculatot, színterveket is.

 

Előzmény: Törölt nick (42290)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!