A topic elsősorban egy meglevő, működő fütésrendszerhez utólag csatlakoztatott vízteres kandallók beépítési gyakorlatáról, beépítésitapasztalatok megosztásáról szólna.
Hát igen, sejtettem. Így a Kit5 mellé még beugrik egy VST a biztonsági csőkígyóra, UPS, sőt a gyártó ajánlása szerint még egy 30-as hőcserélő is (bár gondolom zárt-zárt esetén ezt kihagyhatjuk ha nem akarunk teljesen szeparált rendszert, ami ugye még tovább növeli a működési biztonságot). Drágább lesz az jóval, de nem is ez a lényeg.
A garancia gondolom akkor érvényes ha a kandallót+KIT-eket is ti szerelitek be vagy elég csak átvenni/ellenőrizni/üzembehelyezni?
Csak egy megjegyzés. Amennyire tudom a 30 lemezes hőcser. kb 30kW-ot tud. Pl. amit Mr csiga is beszúrt. Nekem is olyan van. De elképzelhető, hogy neked van igazad, én így tudtam és meglepett a 2x-es szorzó.
Bocsi, de én már euro zónában vagyok!:))) Szokjatok hozzá ti is:))) A forint egyébként is folyton libikókázik:(
KIT 2= alkalmas nyitott fűtésrendszerre gyártott, arra köthető vízteres kandalló összekötésére, a meglévő zárt fűtésrendszerrel,
1 db 30 lemezes hőserélő kb 60-70 kW fűtés oldal
1 db kombinált, hőre/nyomásra nyitó biztomsági szelep
1 db 2,5 bar bizt szelep
1 db keringető szivattyú
1 db elektromos vezérlő doboz
KIT 5= alkalmas, zárt fűtésrendszerre köthető vízteres kandalló zárt fűtésrendszerre való kötéséhez. Tökéletesen helyettesíti a ladomat/ESBE szerkezeti elemeket.
1 db tágulási tartály
1 db kombinált, hőre/nyomásra nyitó biztomsági szelep
1 db 2,5 bar bizt szelep
1 db keringető szivattyú
1 db elektromos vezérlő doboz
1 db váltószelep
Megvásárlása esetén ezekre is azok a jótállási feltételek érvényesek, melyek az egyébb termékeinkre.
a KIT 3, KIT 6, az előzőeken kívűl, alkalmas HMV készítésre is, amrennyiben a kandalló távozó vízhőmérséklete min 55 fok. 14l/perc.
A KIT-ek 1,5 m-en belül kell elhelyezkedniük, vagy ha nem lehet akkor a benne lévő biztonsági szelepeket az előremenő vezetéken 50 cm-en belül, a többi szerelvény vihető a házon belül bárhová.
Ki osztott le? Csúnya fiú lehet:) Már nem azért főnök, de 03.06-án már írtam az enyémről. Nekem is a bal felső van és 30-as. Bőven elég, bár a nagyobb gondolom nem baj, de minek? A fűtőbetéted 30 alatt van.
Ha esetleg időd engedi, kielégíted a kiváncsiságomat?:) (Amiket kérdeztem akkor) Nagyon köszi:)
20 kW-ig 22-es cső elég, vigyél oda még 15-ös vízcsövet, (hűtésnek) és egy 32-es PVC-t a hűtés elvezetésnek.
Ha nincs az aljzatban, vagy a távban toldás, akkor kó minőségű 5 rétegűvel is elviheted. A lényeg, hogy 2,5 bar- tól kicsit többet bírjon. A vízhőfok, (ha zártrenszerű) úgy sem megy 92-95 fok fölé.
Csak később fogunk vízteres kandallót építtetni, de csak most van lehetőség a kandalló és kazánház (és a puffer) közötti vezetékek beépítésére. Kb 20-25kW-os kandallóhoz milyen átmérőjű csövet érdemes berakni? Milyen anyagok jöhetnek szóba?
Magantól oda jutottam, hogy nem ártana 25mm vagy nagyobb rézből az előremenő és visszatérőnek. Ezt megszakításmentesen szeretnénk, viszont lágy csövet tekercsben csak max 22mm-est talok. Esetleg ötrétegű? 95 fokig mennek üzemileg, van amelyikre alaklmanként többet is megengednek.
Ezen kívül még odavezetnénk hidegvizet ötrétegűben.
Nem vagyok szaki, de nekem olyasmi van (nyitott/zárt), talán olvastad már. Hogy átalakítsd-e, nem tudom. gmkiev, tűz:tér talán kisegítenek vmi jó tanáccsal.
Én is ezen gondolkodom éppen, de zárt felé. SZVSZ a biztonságodnak talán egy UPS-nyi híjja van csak. Igazából a nem gyári megoldás + zárt rendszer párosításban benne rejlő nagyobb kockázat mondatná azt nekünk, hogy legyen inkább a kandalló nyitott rendszerű.:) Amúgy megbízunk a gázcsőben, nem?;-)
A hőcsi nekem egy 30-a lemez. Szuper! 1-2 fok eltérés van a primer-szekunder hőátadásban (felmelegedett rendszernél). Jól működik, de picit forrásveszélyes, mert a primer csak 25l, figyelni kell a tüzelésnél. Szerintem nálad a puszta csőreg még ennél is kevesebb űrtartalmú. Ha leválasztod, ez nálad is gond lehet. Viszont egy puffer - ha be tudsz rakni - megoldaná a problémát, sőt a fűtést is egyenletesebbé tenné (bár nem tudom a sok samott, amiből a kályhát építetted, lehet ezt a pufferolást most is megoldja). Javaslom olvasd végig a Puffer topikot is, nagyon hasznos!
A vezérlésem rém egyszerű. A kandallóból kijövő csövön van egy csőtermó, ami 60 foknál indítja a 2 szivattyút. A csőregisztert védi egy ESBE VTC keverőszelep a hideg visszatérőtől.
Kérdeznék én is:)
1. Mennyi és milyen cső van a tiédben (kályhán belül)?
2. Honnan tudod mekkora a csőreg teljesítménye?
3. A bojlered most párhuzamosan van kötve a radiátorokkal vagy a csőreg előremenő vize átmegy rajta és utána megy a fűtési hőleadókhoz?
4. Úgy emléxem neked nincs keverőszeleped (nem írtad). Nem kátrányosodik a csőregiszter?
Tanácsot szertnék kérni tőletek,olvasom a fórumot már naon régen.Elég sok jó szaki van itt , szerintem.Nos van 1 már 2 éve működő párosításom,mégpedig 1 Beretta kombicirkó+hozzákötve 1 épített téglakályha, vízregiszterrel.Ez most is műkszik,csak át akarom alakítani biztonságosabbra.Most a kályharész is nyomás alá van téve, előrevetítem semmi gondom nem volt még vele,csak az asszony parázik tőle, de ugyi az ördög nem aluszik..........Be van most is építve 1 db sts-20-s termoszelep,1 db 2,5 bar nyomású biztonsági szelep a rendszerbe,meg még a cirkón is megvan a túlnyomás szelep.Érdemes -e átalakítani a kályha részt hőcserélősre, nem nyomott rendszerre?Ha igen milyen hőcserélőt kellene alkalmaznom?A kakályhába kb 20 kw teljesítményű a tűztérbe épített csőregiszter.Van még 1 kérdés(lesz még több is) a mostani rebdszeren van 1 átalakított boiler is, hőcserélővel gyártja a meleg vizet egész fűtési szezonban mint a kisangyal....azt a kályha körén hagyjam, vagy a fűtéskörbe aplikáljam be?Milyen vezérléssel lehetne a legegyszerűben megoldani ezt a két kört, hogy frankón működjön?Bocsi a sok kérdésér.........
Sokáig írtad? Sajnálom. De biztosan nem volt hosszú!:) Olyat még nem láttam tőled:))))) Csak vedd könnyedén, ha van kedved, egyszer majd megírod, mi meg tanulunk belőle.
/Had segítsek (biztosan mondták már): CTRL+C, majd elküld gomb, ha fagyis a böngésződ, nem csak az index.hu, akkor: CTRL+C, notepad CTRL+V, CTRL+S, majd az elküld gomb. Nálam ez alap. Persze valaha sokat programoztam./
Köszi neked is! Eddig hol voltál?:) Amúgy - bár más előjellel - de az Idroval is ide jutottunk, mármint, hogy nem ez alapján kell dönteni. Bár az alap kérdés inkább ez volt: ki lehet-e jelenteni objektíve hogy a zárt egyszerűbb és biztonságosabb? Vagy inkább azt, a költségek kvázi azonosak, a szerelést megcsinálja a szakember, nem érdekel, hogy egyszerűbb vagy nem, és végül: biztonságban már vállalhatóak a mai zárt rendszerek, szóval nekem "ez jön be" és kész. Így talán már korrekt:)))
Várjál csak! Csak futólag néztem a számokra. Tehát egy adott tűztér nyitottban/zártban ugyanaz? Ezt írtad. Rendben. Lehet kérni csőkígyót, de nem kötelező? Garancia attól még van? Bátor fiúk ezek a lengyelek:) Főleg a magyar piacon, ugye;-)))
Te, a zárban nem kéne lennie valami keringetőnek? Vagy a primer köri alapban benne van és azt elszámoltad mindkettőnél? Amúgy egyenirányító kell a nyitottba is, ha nem akarod fűteni a hőcserélőt ill. a gázkazánt, sőt ha nem relézed le a termosztátot, akkor a kandallóbetétet is, de ez visszacsapóval is megtörténhet, ahogy már tapasztaltam volt:)
Termo szelep: igen, látom, hogy pl. Edil is ezt ajánlja, sőt nem csak termót, hanem nyomásra lefújót is, így mindkettő kell mindkettőhöz. Ez utóbbi kettő szerintem már túlbiztosítás a nyitottnál, de az a kisebb baj. Hiszen ha a tág. tart nem tud elfagyni, nem lesz dugulás miatt akkora nyomás, hogy a szelep valaha is működjön (bár, lehet, hogy itt nagyot tévedek, talán egy szűrő is kéne?), másrészt ha a gőzvezeték be van csövezve korrektül, akkor puffoghat kedvére a csatornába vagy a külső falon a levegőbe, a forrás sem izgalmas dolog, csak kellemetlen.
Te nem írtál VSP-t a zárthoz. Miért? Abból indulsz ki, hogy a hőmérséklet nem lesz nagyobb 95 foknál? Rendben. Mi van ha beragad a VST?
Van egy fickó a pufferen, Blue Sky. Megvan? Olvastad biztosan az írásait. Na az mindenből kettőt tenne be:) De tudod mit? Igaza van.
Aha. Ez azért nem egy veszélyes különbség (<10%). Jó összehasonlítás és még külön örülök, hogy az Idro50-et választottad alapnak, kedvelem:)
Mit takar a Kit2 ill. Kit5? Értem és ismerem a konfigurációt, csak azt nem tudom mi a "gyári készlet" része és mi nem. Gondolom nem csak a világoskék rész. Tudod ezt pontosítani mester? Akár úgy is, hogy karikázod/átszínezed az alábbi képeken vagy leírod, ahogy kényelmesebb. Naon köszi.
Egyébként teljesen igazad van. Gyáriban valsz. én is az utóbbit választottam volna. Egyszerűbben profibbnak tűnik. De ez már szubjektív megközelítés. Szeretem a Volvot, de nem akarok 20 éves kockával járni, megteszi a 9 éves is:)
Amúgy épp ma számoltam össze (nem az összehasonlítás végett), a saját rendszeremnél kb. 1500 eurónál járok most. HMV még nincs benne (a fenti konfigokban sem, de tervezem a nyárra), a csövezés, építés, burkolás (szépészet) igen, ami a fentiekben nem szerepel.
A zárt rendszernél mindenből a legjobbat számoltam. Kandallónál még be kéne tenni a nyitottba is egy olcsóbb termosztatikus szelepet, 12.000.- Ft körül van.
Aztán előfordulhat, hogy a zárt rendszerbe is kell még egy hőcserélő vagy célszerű betenni egy hidraulikus váltót, és akkor megint borul a költség. A lényeg nem is ez, sokkal inkább az, bárhogy is variálom, ha a munkadíjat a kandallóbetét és a többi szerelvény árát is hozzáveszem, akkor nem lesz akkora árkülönbség, hogy megérné pusztán ez alapján dönteni.
Engem még a régi iskola szerint felkérnek a munkára, és rám bízzák a mikéntjét!:))))
Szuper! Jó így dolgozni. Szerencsés vagy. Soxor én is vázolom a lehetőségeket, rám is bízzák a választást csak ne kelljen többet fizetni:). Nonszensz. Pl. a minap történt: vinyó csere egy 500GB beltartalmú média centerben vagy adatmentés és vinyó csere kb. 3x-os áron.
ON: Küldj egy példát lécci, lássuk mennyi az annyi! (Lehet megtérek hamar az eretnek véleményemtől.)
Én a magam véleményét alakítottam ki. Neked viszont megmondták a megrendelők, hogy mi legyen a véleményed:)))
Ok, de ez igazából a marketing is. Azért ezt gyártják, mert ezt lehet jól eladni. Te is azért figyelsz erre, mert ezt várják el tőled. Persze az emberek kényelmesek és buták (nem te, természetesen).
Igen, valóban kényelmesebb is a zárt, ez igaz. A pellet még inkább. A gáz még inkább. Mégis van, aki nem azt választja. Ízlések ugye. Ezzel együtt sem látom át, hogy a nyomás alatt lévő rendszer mitől lesz biztonságosabb és egyszerűbb. Már úgy elvileg sem (van nyomás / nincs nyomás). Gondolok itt elsősorban a biztonsági berendezések szabályos kialakítására és azok minden esetben való működésére (töltő, lefújó, UPS, szivattyú stb.). Ezért írtam Murphyt ugye. Nem vagyok ellene a zártnak, sőt lehet, át is fogom alakítani a sajátomat, de nem amiatt mert egyszerűbb és főleg nem amiatt, mert biztonságosabb. Pont azért nyitott most, mert ez volt az egyszerűbb és ez tűnt ezzel együtt biztonságosabbnak.
Drágább a nyitott? Hmm, érdekes. Tudsz vázolni egy összehasonlító példát nyitottra/zártra árakkal? Érdekelne.
Nekem olcsóbb lett a nyitott. Ezek szerint elszúrtam valamit?:)))
Igen, igazad van, ha nem figyelsz, felforr a víz. Csak az egyik kör egyébként. Ugyanis a gőz nem megy át a hőcserélőn:) Hát mit mondjak, kellemetlen. És? Itt a vége. Ettől még senkinek nem lett semmi baja. Asszem ebben legalábbis egyet tudunk érteni:)
Ha építenél többször ilyen rendszereket, és a megoldásokat tőled várnák akkor te is kialakítanád a magad véleményét.
A zárt minden esetben könnyebben szerelhető, és végösszegben olcsóbb, még abban azz esetben is, hogy a berendezés drágább.
A nyitottnak nagy hátránya még, hogy a fogyasztók nagy többsége még tüzet rakni sem tud, nemhogy vízre figyelni, ráadásul két körön. Az ember alapjában kurta kényelmes. Nekem ezt is figyelembe kell vennem.