Annyira sötétek a szerelők,tisztelet a kivételnek :) Ezzel az erővel,hogy az automatában nem kell olajt cserélni akkor a motorban meg minek!! :) És így gondolom az ilyen szerelők szerint a fékszalag és a lamellák is termelik a súrlódó réteget:)) A szeleptömb,illetve a mágnesszelepek nem ezért dugulnak el és ragadnak be mert nem kell olajat cserélni!! A váltó olajszűrőt meg opcióban lehet rendelni a kocsihoz extraként :)))
Na mindegy is ,remélem sikerül megoldanod ezt a hibát mielőbb vagy így ,vagy úgy,de lehet Neked kellene szétszedned.
Köszönöm a hozzászólást, Nagyon szeretem ezt a járgányt, az előző vectrám is automata volt szintén aisin váltóval .
annak is volt hibája amit szintén horror összegekért javítottak volna (hidegen az sem kapcsolt 2-es fokozat fölé). Aztán egyszer gondoltam egyet, szétszedtem a szektorkapcsolót , Betonkeményre száradt zsír volt benne ami megszorította az érintkezőket. Melegen fellazult a zsír és és minden rendben volt. Kitakarítottam friss hőálló elektronikákhoz való zsírral összeraktam , innentől hiba nélkül használtam 12 évig.
Ennél is valami ilyesmire (kontakt hibára, oxidációra gyanakszom, de ezen ötletemmel lepattanok a szerelőkről (ezek nem így hibásodnak meg, amíg működik nem kell bántani, olajcsere sem kell, csak rosszabb lesz stb)
Gondolkodtam új váltóban én is de 1,7 millára taksálták, Németeknél néztem 3000€ tól láttam felújítottat 3-6 hó garanciával, de vinni kell cseredarabot.
A hangos gondolkodás adja a legjobb ötleteket!
Olajcsere is érdekes, sem az opel sem más gyártók (Európában) nem írják elő a cserét. Az eredeti japán szervizkönyv ezeknek az AF40-6 váltóknak 40 000 mérföldenként írják elő az olajcserét.
Nem vagyok váltó szerelő,sok automatám volt már,BMW ,Audi Qatro,stb. Azt azért meggondolnám,hogy bontóban vegyek,de ahogy írtad akár szerencséd is lehet.
Én ráérdeklődnék egy új váltóra,szerintem 600k körül lehet kapnál is+ki a régi-be az új,persze ez attól is függ mennyire szereted a jószágot :),de az legalább garis!
Én a veci OPC-el vagyok dilemmában,mert vezérlés baja van úgy néz ki,(bár így is teszi a dolgát,igaz 4500 főlé nem mindig lehet pörgetni :) )A Csergő-től kaptam egy 760-as kedvezményes árat úgy,hogy ebben 4 tétel nincsen benn,a maradék bindzsik,meg a garázsban figyelnek 200-ért a polcon,víz pumpa szíj,feszítő,tömítések,stb.,utánamentem és 1.200-ért új moci Németből,garis,lehet ez lesz a megoldás,még nem döntöttem.
A fokozatváltó elektronika rendesen működik?
Én is tegnap rákerestem erre a hibakódodra de sehol nem találtam róla semmit sem,egyedül a 61 re találtam rá ha jól értelmeztem,és ezt az elektronikát hozta hibának,volt a 2000-es évek elején egy V8-as Audim annak volt ilyen baja,kicseréltük és megjavult,egy 200-as Audimon pedig a difi nem volt kihézagolva a felújítás után és az csinálta ezt a gondolkodik és csattanás után betette a fokozatba,esetleg még a difit lehetne megnézni.
Nem szeretnék okoskodni,főleg,hogy szobafestő vagyok,csak hangosan gondolkodom,illetve ezek voltak az elmúlt 25-30 év automatás tapasztalataim.
Egy éve kutatom a neten ezt a P1993 hibakódot, Orosz oldalakon van nyoma, 2008-as Zafiráknál még szerepel a kódlistán, de állítólag kivették mert a szerelők rosszul értelmezték (?). Hogy ez mit jelent nem tudom, de a szerelőm sem találta a gyári GM adatbázisban.
325k ért komplett szeleptömböt cseréltek a szelepekkel együtt (láttam dobozban, előre meg kellett venni) ez volt 250k a többi a munkadíj+Olaj.
Azt elfelejtettem leírni, a hátramenet működik hideg állapotban is.
Ma reggel például tökéletesen tette dolgát, indít D fokozat és gurul. Délután már D és 3 perc várakozás hatalmas csattanás és gurul.
És ilyenkor hiába próbálok manuálisan váltani, pöckölgethetem, marad 1 fokozatban a kijelző szerint de nem történik semmi.
Váltós mester annyit mondott mikor elhoztam tőle, "Ez ilyen, valamiért lassan tölt be. Nem kell vele foglalkozni, működik"
Lehet veszek egy bontottat, van benne rizikó, hogy ugyan ez a hibája, de szerencsém is lehet.
Esetleg a mágnesszelepeket nézték benne,ha van ebben a váltóban az szokott leragadni,és úgy van összeszerelve,hogy csak csere 80000.-/db, sajnos aki ezt tudta volna Neked javítani 2 éve elment,neki volt célszerszáma a szét-összeszereléshez,egyszer pont akkor voltam Nála amikor azokat javította egy Renault váltóban,én még esetleg erre futnék egy kört!
Vagy még esetleg a nyomaték váltó,azt szokták szétszúrni padon,felújítják (tisztítás is) aztán hegesztés,centrírozás az is egy 100-as minimum.
Annak a szerelőnek pedig aki 325 kivett a zsebedből a semmire,kívánj kellemes ünnepeket a nevemben is :)Miért nem mondtad neki,hogy kakukkos órád van otthon is ami üti az időt,nem szeretnél az autóba is egyet.:)
2005 1.9DTH AF40-6 vectra c 159 000Km vátóhibával kapcsolatban lenne kérdésem
Hidegen D fokozatba kapcsolva nem történik semmi, majd kedvétől függően 5 másodperc és 3-4 perc között egy nagy csatanással, rántással rakja egyes fokozatba. Ettől kezdve hibátlanul teszi a dolgát. Melegen indítva és D fokozatba kapcsolva azonnal elkezd finoman kúszni a jármű.
Hibakód P1993 / 61 , Sajna szerelőknek ötlete sincs mi lehet a hiba.
Egy neves váltó specialista szeleptömböt és olajat cserélt (325 000-ért) , de a hiba ugyan úgy megmaradt.
Azt mondta ne törődjek vele amíg működik.
Találkozott már valaki ilyen hibával és van-e megoldás?
Sziasztok!Lenne hozzátok egy nagyon fontos kérdésem, kérlek segítsetek!
Az alany egy Z16XEP motorkódú vectra 2008-ból. Az lenne a gondja, vagy is az enyém is, hogy menet közben gondol egyet kidobja az esp jelet, és leáll! A benzinszivattyú addig nem megy amíg ez a jel látható a műszerfalon, és persze addig nem indítható. Ez pár pillanat, és néha pár perc! Ez inkább bemelegedő motornál jön elő de van, hogy induláskor azonnal. Na és még főleg akkor, ha kicsit dinamikusabban vezetek, most ilyen öregesen. mi lehet a hiba oka? Kérlek titeket, hogy segítsetek!!! Előre is köszi a válaszokat!!!
Azt szeretném kérdezni,hogy van -e valakinek tapasztalat arról,hogy ha az EVEP szelepről lehúzzuk az elektromos csatlakozót,az befolyásolja -e a motort és ha igan hogyan?
A hiba jelenségem tankolás után az első indításkor köszörülöm a kést egy jó 10 másodpercig,picit ciki :)
Sajnos nem. Csak nem gyári, ODB csatolós és kábelezős aftermarket megoldások vannak. Gyárilag a B Vectranál sem volt ilyen, de ott ez ennyire egyszerűen megoldható volt:
Nem, a C Vectra comfort elektronikája nem tudja ezt a funkciót. Csak azt, ha az ajtó nyitáskor/záráskor tovább benyomva tartod a gombot a távirányítón, akkor addig leengedi vagy felhúzza az ablakokat ameddig nyomod a gombot.
Az esőszenzoros autókban be lehet kapcsolni a deadlock funkció, ami ha nyitva van valamelyik ablak vagy tetőablak, akkor eső esetén automatikusan becsukja mindet.
Sziasztok, van egy c vectra 3.0gts 2004-es 177l,és az a problémám hogy hol ki kinyomja a hütő folyadékot a tartájnál 5 km belül hol hetekig semmi gond!Mi lehet a gond?
Sziasztok, van egy c vectra 3.0gts 2004-es 177l,és az a problémám hogy hol ki kinyomja a hütő folyadékot a tartájnál 5 km belül, hol hetekig semmi gond!
Köszönöm!ÚÚÚÚÚÚ,ez elég meggyőző volt ,hogy hozzá se nyúljak,a kombimon gondoltam (első generációs fényszóró),hogy kicserélem,mert az OPC-m-ben már ilyen a fényszóró és tetszik,hogy fordul a kanyarban.
Az AFL-nek saját vezérlője van a nem AFL-es fényszóró vezérlő modulja ahhoz nem elég. Ezen kívül a CIM modulnak is kormány állásszög jeladósnak kell lennie, mert enélkül nem tud működni. Plusz, ha jól emlékszem, akkor az AFL fényszórónak eltérő a kábelkötege is, csere nélkül a csatikat is kábelezni kell, és persze TECH2/Opcom programozni.
Azt szeretném megkérdezni,ha van valaki aki tutira tudja,hogy az első szériás xenonos fényszóró helyére elektronikailag lehet-e AFL (szintén első szériás)fényszórót beszerelni,Röviden vezérli-e az elektronika a kanyarkövetőset?
Segítséget,véleményt kérnék (Vectra C 1.8 140Le,Z18XER) akinek ilyen van és tudna némi információval szolgálni,mennyire megbízható,olajfogyasztás,megéri ilyen autót venni?
2004-es C Vectrám van 1.6-os.Nyaralásból hazafelé tartva kivillant a töltésjelző és a check engine.Műszerrel mérve időközönként elvette a töltést olyannyira,hogy az összes elektromos rész is kikapcsolt arra a pillanatra de hazahozott gond nélkül.
Szerelő feszültségszabályzót cserélt.Azóta gond nélkül ment 3 hétig.Most csinált olyat hegymenetnél a víz hőfok a műszeregységen 94fok klímával és megint kivillant a töltésjelző és a check engine.Vártam amíg visszahűl és leállítottam.Amint visszahűlt semmi gond,töltés is van.
Van egy 2003-as 1,8 benzines C vectrám. Mostanában azt kezdte el csinálni, hogy ha lefékezek, megállok nyomom a féket, az alapjárat leesik 2-300-ra, majd felmegy vagy 1000-ig, aztán megint le, és így hullámzik, amíg gázt nem adok neki. Mintha abbahagyná, amikor felengedem a féket. De van amikor akkor is kell neki gázfröccs, hogy abba hagyja. Találkozott már valaki ilyen hibával? Vagy esetleg tudja valaki, hogy mi okozza? Nemrég volt üzemanyag rendszer tisztító benne, de nem segített. (Előtte is csinálta, azért raktam bele.) Köszönöm.
Sziasztok, 2005 Vectra C klíma csapadékvíz befolyik az utastérbe, utas lábtérbe. A pollenszűrő alatti vízelvezető tiszta, azon lefolyik a víz, de az sztem nem a klíma csapadékát vezeti el. Kérdés, hol találom a klíma csapadékvíz elvezetőt, hogy ki tudjam tisztítani? Előre is köszi.
Jónapot! Sándor István vagyok és egy régi bejegyzését olvastam Opel Vectra C ventilátor vezérlővel kapcsolatban.És azt szeretném kérdezni, hogy a gyári gyantát vagy tömítőt mivel sikerült leszedni a vezérlőről? Köszönöm. Esetleg aki csinálta nincs meg az elérhetősége?Üdv.