Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.12.15 0 0 56062

Szia Sipi!

 

Annyira sötétek a szerelők,tisztelet a kivételnek :) Ezzel az erővel,hogy az automatában nem kell olajt cserélni akkor a motorban meg minek!! :) És így gondolom az ilyen  szerelők szerint a fékszalag és a lamellák is termelik a súrlódó  réteget:)) A szeleptömb,illetve a mágnesszelepek nem ezért dugulnak el és ragadnak be mert nem kell olajat cserélni!! A váltó olajszűrőt meg opcióban lehet rendelni a kocsihoz extraként :)))

 

Na mindegy is ,remélem sikerül megoldanod ezt a hibát mielőbb vagy így ,vagy úgy,de lehet Neked kellene szétszedned.

 

Üdv.

Robi

Előzmény: Kodak1 (56061)
Kodak1 Creative Commons License 2020.12.15 0 0 56061

Szia Robi

 

Köszönöm a hozzászólást, Nagyon szeretem ezt a járgányt, az előző vectrám is automata volt szintén aisin váltóval .

annak is volt hibája amit szintén horror összegekért javítottak volna (hidegen az sem kapcsolt 2-es fokozat fölé). Aztán egyszer gondoltam egyet, szétszedtem a szektorkapcsolót , Betonkeményre száradt zsír volt benne ami megszorította az érintkezőket. Melegen fellazult a zsír és és minden rendben volt. Kitakarítottam friss hőálló elektronikákhoz való zsírral összeraktam , innentől hiba nélkül használtam 12 évig.

Ennél is valami ilyesmire (kontakt hibára, oxidációra gyanakszom, de ezen ötletemmel lepattanok a szerelőkről (ezek nem így hibásodnak meg, amíg működik nem kell bántani, olajcsere sem kell, csak rosszabb lesz stb)

Gondolkodtam új váltóban én is de 1,7 millára taksálták, Németeknél néztem 3000€ tól láttam felújítottat 3-6 hó garanciával, de vinni kell cseredarabot.

 

A hangos gondolkodás adja a legjobb ötleteket!

 

Olajcsere is érdekes, sem az opel sem más gyártók (Európában) nem írják elő a cserét. Az eredeti japán szervizkönyv ezeknek az AF40-6 váltóknak 40 000 mérföldenként írják elő az olajcserét.

 

Üdv: Sipi

Előzmény: Törölt nick (56060)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.15 0 0 56060

Szia Sipi!

 

Nem vagyok váltó szerelő,sok automatám volt már,BMW ,Audi Qatro,stb. Azt azért meggondolnám,hogy bontóban vegyek,de ahogy írtad akár szerencséd is lehet.

Én ráérdeklődnék egy új váltóra,szerintem 600k körül lehet kapnál is+ki a régi-be az új,persze ez attól is függ mennyire szereted a jószágot :),de az legalább garis!

Én a veci OPC-el vagyok dilemmában,mert vezérlés baja van úgy néz ki,(bár így is teszi a dolgát,igaz 4500 főlé nem mindig lehet pörgetni :) )A Csergő-től kaptam egy 760-as kedvezményes árat úgy,hogy ebben 4 tétel nincsen benn,a maradék bindzsik,meg a garázsban figyelnek 200-ért a polcon,víz pumpa szíj,feszítő,tömítések,stb.,utánamentem és 1.200-ért új moci Németből,garis,lehet ez lesz a megoldás,még nem döntöttem.

 

A fokozatváltó elektronika rendesen működik?

Én is tegnap rákerestem erre a hibakódodra de sehol nem találtam róla semmit sem,egyedül a 61 re találtam rá ha jól értelmeztem,és ezt az elektronikát hozta hibának,volt a 2000-es évek elején egy V8-as Audim annak volt ilyen baja,kicseréltük és megjavult,egy 200-as Audimon pedig a difi nem volt kihézagolva a felújítás után és az csinálta ezt a gondolkodik és csattanás után betette a fokozatba,esetleg még a difit lehetne megnézni.

Nem szeretnék okoskodni,főleg,hogy szobafestő vagyok,csak hangosan gondolkodom,illetve ezek voltak az elmúlt 25-30 év automatás tapasztalataim.

 

Üdv.

Robi

Előzmény: Kodak1 (56059)
Kodak1 Creative Commons License 2020.12.14 0 0 56059

Szia Robi

 

Egy éve kutatom a neten ezt a P1993 hibakódot, Orosz oldalakon van nyoma, 2008-as Zafiráknál még szerepel a kódlistán, de állítólag kivették mert a szerelők rosszul értelmezték (?). Hogy ez mit jelent nem tudom, de a szerelőm sem találta a gyári GM adatbázisban. 

325k ért komplett szeleptömböt cseréltek a szelepekkel együtt (láttam dobozban, előre meg kellett venni)  ez volt 250k a többi a munkadíj+Olaj.

 

Azt elfelejtettem leírni, a hátramenet működik hideg állapotban is. 

Ma reggel például tökéletesen tette dolgát, indít D fokozat és gurul. Délután már D és 3 perc várakozás hatalmas csattanás és gurul.

És ilyenkor hiába próbálok manuálisan váltani, pöckölgethetem, marad 1 fokozatban a kijelző szerint de nem történik semmi.

Váltós mester annyit mondott mikor elhoztam tőle, "Ez ilyen, valamiért lassan tölt be. Nem kell vele foglalkozni, működik" 

Lehet veszek egy bontottat, van benne rizikó, hogy ugyan ez a hibája, de szerencsém is lehet.

 

 

Üdv. Sipi

Előzmény: Törölt nick (56058)
Törölt nick Creative Commons License 2020.12.14 0 0 56058

Szia!

Esetleg a mágnesszelepeket nézték benne,ha van ebben a váltóban az szokott leragadni,és úgy van összeszerelve,hogy csak csere 80000.-/db, sajnos aki ezt tudta volna Neked javítani 2 éve elment,neki volt célszerszáma a szét-összeszereléshez,egyszer pont akkor voltam Nála amikor azokat javította egy Renault váltóban,én még esetleg erre futnék egy kört!

Vagy még esetleg a nyomaték váltó,azt szokták szétszúrni padon,felújítják (tisztítás is) aztán hegesztés,centrírozás az is egy 100-as minimum.

Annak a szerelőnek pedig aki 325 kivett a zsebedből a semmire,kívánj kellemes ünnepeket a nevemben is :)Miért nem mondtad neki,hogy kakukkos órád van otthon is ami üti az időt,nem szeretnél az autóba is egyet.:)

 

 

Üdv.

Robi

Előzmény: Kodak1 (56057)
Kodak1 Creative Commons License 2020.12.13 0 0 56057

Sziasztok

2005 1.9DTH AF40-6 vectra c 159 000Km vátóhibával kapcsolatban lenne kérdésem

Hidegen D fokozatba kapcsolva nem történik semmi, majd kedvétől függően 5 másodperc és 3-4 perc között egy nagy csatanással, rántással rakja egyes fokozatba. Ettől kezdve hibátlanul teszi a dolgát. Melegen indítva és D fokozatba kapcsolva azonnal elkezd finoman kúszni a jármű.

Hibakód P1993 / 61 , Sajna szerelőknek ötlete sincs mi lehet a hiba.

Egy neves váltó specialista szeleptömböt és olajat cserélt (325 000-ért) , de a hiba ugyan úgy megmaradt. 

Azt mondta ne törődjek vele amíg működik. 

Találkozott már valaki ilyen hibával és van-e megoldás?

Köszönöm

kutya1174 Creative Commons License 2020.11.22 0 0 56056

Sziasztok!Lenne hozzátok egy nagyon fontos kérdésem, kérlek segítsetek! 

Az alany egy Z16XEP motorkódú vectra 2008-ból. Az lenne a gondja, vagy is az enyém is, hogy menet közben gondol egyet kidobja az esp jelet, és leáll! A benzinszivattyú addig nem megy amíg ez a jel látható a műszerfalon, és persze addig nem indítható. Ez pár pillanat, és néha pár perc! Ez inkább bemelegedő motornál jön elő de van, hogy induláskor azonnal. Na és még főleg akkor, ha kicsit dinamikusabban vezetek, most ilyen öregesen. mi lehet a hiba oka? Kérlek titeket, hogy segítsetek!!! Előre is köszi a válaszokat!!!

akos.k0310 Creative Commons License 2020.11.13 0 0 56055

helló 
az említett alkatrésznek mi a pontos neve ?

Előzmény: vafe49 (45303)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.12 0 0 56054

Bocs EVAP szelep!!! :)

Törölt nick Creative Commons License 2020.11.12 0 0 56053

Sziasztok!

 

Azt szeretném kérdezni,hogy van -e valakinek tapasztalat arról,hogy ha az EVEP szelepről lehúzzuk az elektromos csatlakozót,az befolyásolja -e a motort és ha igan hogyan?

A hiba jelenségem tankolás után az első indításkor köszörülöm a kést egy jó 10 másodpercig,picit ciki :)

z28net motor.

 

Köszi .

Petya

readytogo Creative Commons License 2020.11.07 0 0 56052

Sajnos nem. Csak nem gyári, ODB csatolós és kábelezős aftermarket megoldások vannak. Gyárilag a B Vectranál sem volt ilyen, de ott ez ennyire egyszerűen megoldható volt:

https://www.youtube.com/watch?v=AWciAXzUVac

 

Itt ugye még nem kavart be a canbus...

Előzmény: DE LUXE 64 (56051)
DE LUXE 64 Creative Commons License 2020.11.07 0 0 56051

Köszi! 

 

 Úgy valóban felhuzza,de ez nem túl komfortos. Nem lehet rábírni valahogy,hogy a sima zárásnál is felmennyen? A 96-os Astrám is tudja.

 

Előzmény: readytogo (56049)
Törölt nick Creative Commons License 2020.11.07 0 0 56050

Valószinűleg kezdődő hengerfejes.

De mialőtt szétborítod a motort, el kellene menni egy olyan helyre, ahol egy műszerrel meg tudják nézni, van a kipufogógáz a tartályban.

 

Előzmény: Mészáros Gyula (56045)
readytogo Creative Commons License 2020.11.07 0 0 56049

Nem, a C Vectra comfort elektronikája nem tudja ezt a funkciót. Csak azt, ha az ajtó nyitáskor/záráskor tovább benyomva tartod a gombot a távirányítón, akkor addig leengedi vagy felhúzza az ablakokat ameddig nyomod a gombot.

 

Az esőszenzoros autókban be lehet kapcsolni a deadlock funkció, ami ha nyitva van valamelyik ablak vagy tetőablak, akkor eső esetén automatikusan becsukja mindet.

Előzmény: DE LUXE 64 (56048)
DE LUXE 64 Creative Commons License 2020.11.05 0 0 56048

Sziasztok ! 

 

 Az ablak felhúzását az autó zárásakor be lehet tanítani valahogy vagy műszer kell hozzá ? 

DE LUXE 64

DE LUXE 64 Creative Commons License 2020.10.25 0 0 56047

Hali !

 Nem tudom melyil évjáratét mutatja de hátha segít .

Előzmény: Justitio (56046)
Justitio Creative Commons License 2020.10.25 0 0 56046

Vectre C 2004-ben hogy kell kicserélvi a tompított izzóját és milyen kell bele???? S.O.S. lenne...

Mészáros Gyula Creative Commons License 2020.10.19 0 0 56045

Sziasztok, van egy c vectra 3.0gts 2004-es 177l,és az a problémám hogy hol ki kinyomja a hütő folyadékot a tartájnál 5 km belül hol hetekig semmi gond!Mi lehet a gond? 

Mészáros Gyula Creative Commons License 2020.10.19 0 0 56044

Sziasztok, van egy c vectra 3.0gts 2004-es 177l,és az a problémám hogy hol ki kinyomja a hütő folyadékot a tartájnál 5 km belül, hol hetekig semmi gond!

Törölt nick Creative Commons License 2020.10.18 0 0 56043

Köszönöm!ÚÚÚÚÚÚ,ez elég meggyőző volt ,hogy hozzá se nyúljak,a kombimon gondoltam (első generációs fényszóró),hogy kicserélem,mert az OPC-m-ben már ilyen a fényszóró és tetszik,hogy fordul a kanyarban.

Előzmény: readytogo (56042)
readytogo Creative Commons License 2020.10.14 0 0 56042

Az AFL-nek saját vezérlője van a nem AFL-es fényszóró vezérlő modulja ahhoz nem elég. Ezen kívül a CIM modulnak is kormány állásszög jeladósnak kell lennie, mert enélkül nem tud működni. Plusz, ha jól emlékszem, akkor az AFL fényszórónak eltérő a kábelkötege is, csere nélkül a csatikat is kábelezni kell, és persze TECH2/Opcom programozni.

Előzmény: Törölt nick (56041)
Törölt nick Creative Commons License 2020.10.10 0 0 56041

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni,ha van valaki aki tutira tudja,hogy az első szériás xenonos fényszóró helyére elektronikailag lehet-e AFL (szintén első szériás)fényszórót beszerelni,Röviden vezérli-e az elektronika a kanyarkövetőset?

 

Köszi.

petya9

Törölt nick Creative Commons License 2020.09.15 0 0 56040

Sziasztok!

 

Segítséget,véleményt kérnék (Vectra C 1.8 140Le,Z18XER) akinek ilyen van és tudna némi információval szolgálni,mennyire megbízható,olajfogyasztás,megéri ilyen autót venni?

Előre is köszi

Törölt nick Creative Commons License 2020.08.27 0 0 56039

(56030)

Előzmény: Yossa.rian (56038)
Yossa.rian Creative Commons License 2020.08.27 0 0 56038

CIM modul javítással, cserével foglalkozik valaki? 

22eslala Creative Commons License 2020.08.15 0 0 56037

Sziasztok!

2004-es C Vectrám van 1.6-os.Nyaralásból hazafelé tartva kivillant a töltésjelző és a check engine.Műszerrel mérve időközönként elvette a töltést olyannyira,hogy az összes elektromos rész is kikapcsolt arra a pillanatra de hazahozott gond nélkül.

Szerelő feszültségszabályzót cserélt.Azóta gond nélkül ment 3 hétig.Most csinált olyat hegymenetnél a víz hőfok a műszeregységen 94fok klímával és megint kivillant a töltésjelző és a check engine.Vártam amíg visszahűl és leállítottam.Amint visszahűlt semmi gond,töltés is van.

 

Tudtok esetleg rá valamit mi lehet a baja?

 

Előre is köszönöm.

gsis Creative Commons License 2020.08.11 0 0 56036

Az alapjárati léptetőmotor és a fojtószelep tisztítással kellene kezdeni a hiba elhárítást!

Előzmény: zoltan nick (56035)
zoltan nick Creative Commons License 2020.08.11 0 0 56035

Sziasztok!

Van egy 2003-as 1,8 benzines  C vectrám. Mostanában  azt kezdte el csinálni, hogy ha lefékezek, megállok nyomom a féket, az alapjárat leesik 2-300-ra, majd felmegy  vagy 1000-ig, aztán megint le, és így hullámzik, amíg gázt nem adok neki. Mintha abbahagyná, amikor felengedem a féket. De van amikor akkor is kell neki gázfröccs, hogy abba hagyja. Találkozott már valaki ilyen hibával? Vagy esetleg tudja valaki, hogy mi okozza? Nemrég volt üzemanyag rendszer tisztító benne, de nem segített. (Előtte is csinálta, azért raktam bele.) Köszönöm.

Yossa.rian Creative Commons License 2020.08.08 0 0 56034

Sziasztok, 2005 Vectra C klíma csapadékvíz befolyik az utastérbe, utas lábtérbe. A pollenszűrő alatti vízelvezető tiszta, azon lefolyik a víz, de az sztem nem a klíma csapadékát vezeti el. Kérdés, hol találom a klíma csapadékvíz elvezetőt, hogy ki tudjam tisztítani? Előre is köszi.

Modell833 Creative Commons License 2020.08.07 0 0 56033

Jónapot! Sándor István vagyok és egy régi bejegyzését olvastam Opel Vectra C ventilátor vezérlővel kapcsolatban.És azt szeretném kérdezni, hogy a gyári gyantát vagy tömítőt mivel sikerült leszedni a vezérlőről? Köszönöm. Esetleg aki csinálta nincs meg az elérhetősége?Üdv.

Előzmény: vjungesz (53651)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!