Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Egyébként a JXW nem a NOS-033 miatt van kiadva helyibe. Helyette a KZX-524 van. Az MRP-098 helyén van a JXW, mert a gazdái nem hajlandók kivinni az MAN-t mert olyan sok baja van és nem bírják megcsinálni és elegük lett, JXW meg egyébként Brennbergbe jó, fűtés is full oké.
KPK-293 7010 - esen egyszer biztosan megfordult, és a városban is lehet látni időnként. Mellette van a kettő LKC. Többi tartalékot viszont a 3 csuklós Ikarus jelenti, mert a többi KPK-t nem igen látni továbbra sem.
Győrben tudna nekem valaki helyzetjelentést adni a 4 db KPK rendszámos helyközi Volvóról? Eddig igaz az, hogy szeptember óta csak a 293-ast sikerült kiadni?
Múlt hét pénteken és még egy azelőtti napon sem kizárólag azt a 11-es oda-vissza és 1-es járatokat csinálták vele, hanem 3-ast többször is és 10-es járatokat például, bár az szünetes menetrend volt ne felejtsük. Nekem úgy fest, ahogy épp esik.
Én azt nem értem hogy van az MRZ-374 ma. Reggel is volt. Elküldték erre Győrbe, és a reggeli helyijét így egy Credo Inovell csinálta. Ebben mi a logika?
A saját kocsival dolgozás és az idegen kocsival dolgozás közötti meghibásodási százalék különbség 20-30%-os de nincs olyan üzemegységvezető vagy műszaki főnök aki a +50%-on fenn akadna vagy csodálkozna rajta.
Évtizedes tapasztalat.
A kivülállónak ez busz-busz, sárga-sárga akkor miért nem ül át a másikra?
Ha megparancsolom átül.
De azon a másikon a dolgok negyede nem úgy működik mint a sajátján.
Még akkor se ha aonos típusról van szó.
Ha szigorúan üzemeltetési, költség szempontból nézem, akkor a lehető legrosszabb közép vezető megoldás a buszvezetőket hol erre ültetni, hol arra.
Lehet ilyet csinálni hisz hatalmuk, joguk meg van rá, de járatkimarásokkal, lerobbanásokkal fizet érte az üzemegység.
S nem azért mert aki átült szándékosan elrontotta volna a kölcsön buszt.
Csak egy észrevétel. Ha a JXW-458 Credo EC 11, NOS-033 hiánya miatt jelenleg huzamosabb ideig rászorul a helyizésre Sopronban, akkor nem lenne logikus ez időre kicserélni az MRZ-374-gyel, amelynek van egy nap 2-3 helyi járata, többit helyköziként közlekedi le. (?)
Vagy mindenáron csak saját kocsival dolgozhat a sofőr?
Korábban rendszeresen láttam, hogy az egyik BYD-en a tetőről az ablakon keresztül megy be az utastérbe egy kábel. Aztán egyszer utasként is kifogtam. Mi célból van? Nem tudom, hogy most is ilyen-e még, december 19-i a kép, csak elfelejtettem korábban megkérdezni.
Adnak a kért helyszínre, a kért időpontra engedélyt, viszont annak a feltételei közt is szerepelnek személyhez fűződő jogokra kiterjedő megkötések. Magyarán, legalábbis ahogyan én értelmeztem, álló buszt fotózhatsz azzal korlátlanul és büntetlenül, minden mást az épp a képen látható vagy épp belesétáló személyek megítélésének megfelelően. Közterületre persze nem adnak engedélyt, mivel oda nem kell. Mondjuk idejét nem tudom már, hogy mikor fotóztam utoljára állomáson, legtöbbje amúgy is teljesen lőhetetlen.
Én úgy tudom, hogy lehet a Volánbusztól emailben engedélyt kérni fotózásra. Azt nem tudom hogy adnak-e, de én hallottam olyat is, hogy adnak. Ha ilyennel rendelkezel, akkor a sofőr ha rád is hívja a rendőröket, meg tudod mutatni, hogy van engedélyed.
A Volánbusz területén, tehát a győri autóbusz-állomáson is tilos a fényképezés, hivatalosan. Maga a cég is írja a weboldalon. Ez az alapja, hogy a sofőrök ugatnak. Az tény, hogy vannak bunkók. Máshol is.
Én is jártam már így, nekem össze akarták törni a fényképezőgépemet, rendőrt akartak hívni. Jobb óvatosnak lenni, de félni nem kell semmiképpen. Csúcsidőben agyrém, azon kívül ha van érdekes téma, én is lövök életképet a buszállomáson..
Győrben mi okból kedvtelenek és arrogánsak a sofőrök, Volánbusz járatain?
Ünnepekkor voltam a városban. Helyközis állomáson egyik igen félreérthető módon fejezte ki nem tetszését azzal kapcsolatban hogy a Baross hídról megpróbáltam, még a buszból is jól látható fényképezőgéppel megörökíteni az egyik Credot. Közterületen lehet fotózni.
A másik pedig állomáson fotózás közben ordított oda a kettővel arrébb lévő sávból, kocsikiállásokra gondolok. "Az nem a te tulajdonod" Hát itt gondolom a buszra értette, hogy miért kamerázom a cég tulajdonát. Hozzáteszem azt ő is látta, hogy sem cégen belüli, sem átlag személy nem ült rajta.
Volt persze azért egy olyan is, aki azért három szót normálisan váltott velem. Elmondása szerint gyakori az átszerelés személyzeten belül a kettő üzem közt.
Megyében egyébként 2016-ban év első hónapjában Sopronban is volt szerencsém fotózni Ikarust. Ott érdekes módon épp az ellenkezőjét tapasztaltam. Jó arcok, lehetett velük haverkodni, ebből gondolom segítőkészek is átlag utassal. Normális sofőrökkel találkoztam. Egyik 280-as sofőrje még viccelődött is azzal, hogy "gyere fiam, azér hoztam ezt ki, hogy beülhess a fülkébe".
Én régen Győrben csak átutazóban jártam, tehát tapasztalatot nem gyűjtöttem. Régen nem tudom milyen volt ott a közösség. Kár, hogy pont ezek ilyenek.
Hát csak utas vagyok, de tanítási napon csúcsidőben azért teli szoktak lenni a járatok, csuklósok is. Most csuklósok nem szigorúan csuklós fordákon vannak kint, 524, 525 is tartalék, és szóló helyett van kint/volt kint az utóbbi napokban.
10-20 utashoz teljesen jó szerintem JXW és bármelyik helyközi busz is,IKU197 kivételével az csak távolsági járatra jó,de ha jól láttam helyette most credo jár Balatonfüredre!
Csúklós fordák iskolaidőben gondolom azért nagyobb kihasználtsággal járnak?
Ma az LTL-922 helyett volt a JXW. A leszállási "nehézség" annyira nem áll fent, mert igazából ott van a 2 szóló helyis Citaro, 2 ajtóval, mégsem panaszkodik senki. hogy arról jaj de nehéz lenne leszállni. Utaztam mint utas a JXW-n, nem tűnt rossznak, ment szépen. Utasszámokról szerintem hamarosan elérhető lesz statisztika, a héten háromszor is volt utasszámlálás, legutóbb tegnap, legtöbb járaton 10-20 utas közötti számok voltak összesen.