Keresés

Részletes keresés

Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 -1 0 39618

nézzük csak a szponzorokat

Mészáros és Mészáros

Duna Aszfalt  https://www.dunaaszfalt.hu/

Switelsky  http://www.swietelskymagyarorszag.hu/

Belfry  http://www.belfry.hu/#service

Starabag  http://www.strabag.hu/

 

aztán nyomd csak a mínuszokat :)

ettől még tény, akik tendereket nyernek a nem túl árazott, teljesen piac i alapon épíülő útaknál/hídaknál/vasútnál, azok hirtelen szponzorok lesznek a törpe agyaament csapatánál...

 

Előzmény: Mash_bakter (39617)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.05.01 -1 0 39617

azért amit ezek elkezdenek tervezgetni, azt többnyire meg is építik...

ahogy most épül az M4 Pest megyében és a Szolnok előtt...

nincs kétségem afelől, hogy pár év múlva neki is állnak ennek a szakasznak

 

kell a szpozor és tao pénz felcsútön a törpe csapatának, így etetni kell melóval a haverokat

legfeljebb nem 1,5 milliárdért épül, hanem 2,5-ért atöbbit szépen ellopják

Előzmény: dimelo (39611)
MGP Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39616

Csak iránynak írtam Terebest, ezen már látom hogy Nagymihály és Terebes között kb félút. Igazából az érdekelt hogy hova csatlakozik. de Ukrajnába, így a Nyírség felől nem sokat gyorsít.

 

Előzmény: adiaboli (39614)
adiaboli Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39615

Ez pedig egy kéthetes cikk: https://www.ndsas.sk/press/spravy/2018-rok-sutazi-1

A közlendőinél fogva azért a fordítóval is érthető valamennyire.

adiaboli Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39614

Úgy érted, hogy Magyarbődtől Terebes felé is épülne? Meglepő lenne...

Tavaly december: http://dialnice.szm.com/  

Előzmény: MGP (39613)
MGP Creative Commons License 2018.05.01 0 0 39613

Tegnap Kassa felől tartottam Nagymihály felé a 19-es főúton.  Kassaolcsvárnál már felüljáró pilonok állnak a sztrádához. Aztán Magyarbőd előtt még egy útépítés keresztezi a főutat, ezt nem tudtam mi. A Waze-en fent van mindkettő, ezek szerint kb Tőketerebes felé is épül a pálya de egyik sincs végig rajzolva. Az észak-dél szakasz elég egyértelmű, most Kassamindszent magasságában vége az R4-nek oda kell becsatlakozni. De a keleti irányba menőről van valakinek infója hogy pontosan merre is viszik? 

GOLAZ111 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 39612

Egyszer azért kipróbálnám. Próbáltam már keresni, de még Angliában sincs régi út, régi autókkal. Bár az angolok gyártanak egy régi sportautót gondolom azért modernizáltak már rajta ezt - azt. 

 

Pedig jó program lenne, meg persze elég drága is :(

Előzmény: Fradista Utazó (39609)
dimelo Creative Commons License 2018.04.30 0 0 39611

A propaganda-média már megint csúsztat:

 

Ezzel a lépéssel már Hajdú-Biharig ér az M4-es...

 

ezzel a lépéssel csak elkészülnek a hiányzó tervek-engedélyek... (Építési engedélye lett 2016-ban)

 

Kivitelezés még sehol... (Vajon Lőrinc és barátja Szíj meddig lesz a kegyekben?)

Mintha egy hangzatos címadással elővarázsolni lehetne a hiányzó szakaszokat.

 

A Püspökladány-Berettyóújfalu szakasznak nincs építési engedélye, és erről most sem szól a hír...

Előzmény: Mash_bakter (39605)
dimelo Creative Commons License 2018.04.30 0 0 39610

Legyünk pontosabbak:

 

3405 Püspökladány-Nádudvar összekötő út     4600 m

4211 Püspökladány-Sárrétudvari összekötő út 4275 m (ez Szerep és Sárrétudvari közötti szakasz)

4212 Püspökladány-Szeghalom összekötő út    2100 m  (Szégyenszemre néhány évvel ezelőtt az országgyűlési képviselő, csak a Sárrétudvari közig. határától a falujáig vezető szakaszt aszfaltoztatta le

                                                                                          most majd a 42. útig hiányzó 2,1 km is elkészülhet. közben a korábbi már romlik..)

34103 Karcagi bekötő út                           874+ 1525 m (Ebben az a "szép", hogy a vasútfelújításkor felüljárót építettek a 4. úttól, de az 1-5 km-ek közötti szakaszt nem újították fel... (és most sem)

 

 

Mintha az volna a cél, hogy jó hosszú legyen a lista, de az nem érdekel senkit, hogy foltos lesz minden érintett út...

Előzmény: Mash_bakter (39605)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.30 0 1 39609

>Ha jól láttam a képeken az első autópályájuk is ilyen volt, beillesztett burkolati jelekkel. Mondjuk nem tudom mennyire volt meg a tapadás. 

Bowdenes fékkel, virsligumikkal, nem a tapadás volt a leggyengébb láncszem. :-)

Előzmény: GOLAZ111 (39608)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.04.29 0 0 39608

Ha jól láttam a képeken az első autópályájuk is ilyen volt, beillesztett burkolati jelekkel. Mondjuk nem tudom mennyire volt meg a tapadás. 

 

Ma is vannak klinkerrel burkolt utak, de mellékutcák/utak, vagy parkolók.

Előzmény: Fradista Utazó (39604)
GOLAZ111 Creative Commons License 2018.04.29 0 0 39607

Kockakő nem sok, kiskockakő és beton annál több helyen. 

Előzmény: Fradista Utazó (39604)
gyoparOHs Creative Commons License 2018.04.29 0 0 39606

 

Én úgy tudom, hogy ez a klinkeres rész  még ma is megvan a gádorosi út alatt.

 

https://repozitorium.omikk.bme.hu/bitstream/handle/10890/775/ertekezes.pdf?sequence=1

 

 

 

 

 

"Ezek az utak teremtették meg az áruszállítás zavartalanságát. Az indóházi utak közepe 3 m szélesen „idomított kővel,” két szélén pedig hasított kővel készült. Ezt hívták „vegyes építési mód”-nak. Orosházán, Gyulán és Békéscsabán több utcát is kiköveztek az 1880-as évek végére. Bár 1890-ben az indóházi- és törvényhatósági utak hossza 480 km-re nőtt, de ebből alig 40 km volt a kikövezett út. Közülük is csak 8 km-t tettek ki a makadám utak. A kövezett utak hossza 1904-ig 122 km-re nőtt.58 Az 1901-ben Orosháza–Gádoros között épített út nevezetessége, hogy klinker téglából rakták ki."

Előzmény: Fradista Utazó (39604)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.04.29 0 0 39605

A héten sorjáznak a jó hírek...

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/ezzel-a-lepessel-mar-hajdu-biharig-er-az-m4-es

 

http://magyarepitok.hu/utepites/2018/04/ez-a-47-utszakasz-ujul-meg-az-eszak-alfoldon

 

4211 Püspökladány-Sárrétudvari összekötő út

méretezett burkolat-megerősítés két réteg aszfaltozással, lokális pályaszerkezet cserével

4275méter

Előzmény: dimelo (39603)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.29 0 0 39604

Hollandiában nekiálltak az N35 felújításának. A kopórétegek felmarása után ezt találták. 

Hány magyar úton lehet még kockakő az aszfalt alatt, főleg lakott területen kívül (Budapesten sokhelyütt, azt tudom)? 

dimelo Creative Commons License 2018.04.29 0 2 39603

Köszi a diplomatikus felkérést.

Meg szoktam gondolni, hogy mit írok le.

 

Békéscsabának és a megyének  is képviselői vannak, úgymond lobbistái.

Ők azok, akik már belekékültek-zöldültek a 2x2 sáv akarásába, és nem is érdekli őket, hogy mibe kerül.

 

Ezeket a képviselőket a csabaiak küldik újra meg újra a Parlamentbe. Ezért van közük a lopáshoz is. (Közöny-apátia-cinkos összekacsintás)

Lehet, hogy nem "küldik" a nagyembereket, de mennek a maguk jól bevált választástechnikájával...

 

Ismét leírom, értelmes lobbiszövetséggel hatékonyabban, gyorsabban, és olcsóbban lehetett volna 2x2 Csabának az M46-M4 vonalon.

 

De a hajó elment, fölösleges többletköltségek terhelik a nemzetet...

Előzmény: TeaSet (39602)
TeaSet Creative Commons License 2018.04.29 -1 0 39602

Kedves Dimelo! Ezt gondold át kérlek még egyszer. Mintha bármelyik csabainak (vagy gyulainak, szarvasinak, mezőberényinek, folytassam a sort??) köze lenne a lopáshoz. Ott a Kossuth téren pesten reklamálj kérlek! Köszi!

Előzmény: dimelo (39600)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.04.28 -3 0 39601

a sok hülye 4 év felhatalmazást adott rá. mármint a szemérmetlen lopásra.

Előzmény: dimelo (39600)
dimelo Creative Commons License 2018.04.28 0 0 39600

https://g7.24.hu/allam/20180427/egyetlen-alfoldi-uton-majdnem-200-milliardnyi-megbizast-kapott-a-duna-aszfalt/

 

Ha jól számolom: a 10 km-ből 556 m a híd.

A M44 eddigi szakaszai 2,1-2,8 milliárd Ft-ba (/km) kerültek. (ez is abszurd. mert M4 Pest megye 1,7-1,9 MFt/km)

Szóval lesz 9 km út 25 milliárd Ft-ért...

 

A híd is 25 milliárd???

 

Békéscsaba! miért hagyjátok ellopni a többi magyar állampolgár pénzét?

 

 

Csak a juss számít, az arányosság nem?

Dölyfösséget nem kell Debrecentől tanulni.

 

DJ. Bakter Creative Commons License 2018.04.28 0 0 39599
Előzmény: mzdude (39597)
adiaboli Creative Commons License 2018.04.28 0 0 39598

a Megyeri hídon a leállósávól lehetne csinálni egy 3. sávot. szerintem.

 

...és a tervezők/kivitelezők/üzemeltető szerint is. Most hirtelen nem tudok forrást idézni, de határozottan emlékszem, hogy ezt a jövőbeni tervet az átadáskor, illetve már azelőtt is többször közhírré tették. Leállósávnak viszont majd nem marad hely, de ez hidak, viaduktok esetében nem is meglepő.

Előzmény: Mash_bakter (39587)
mzdude Creative Commons License 2018.04.27 0 1 39597

Én egy olyat szeretnék látni, hogy jön egy gépsor, az eleje felkapja a régi utat, a közepe darálja, a vége meg teszi le az újat. Elkezdik mondjuk május 1-jén, és 7-én már csak a csíkokat festik.

Előzmény: hbe (39595)
NAR Creative Commons License 2018.04.27 0 0 39596

Ja, érdekes volt látni a 3-as út felől érkezve, hogy már a fóti lehajtóban álltak az autók. Utána az M2-es lehajtósávja állt be. Persze volt egy "okos", aki előzni akart és csak közvetlenül a lehajtó előtt esett le neki, hogy nem fog beférni, ezért megállt a középső sávban, gyakorlatilag egy sávra szűkítve az M0-ást, miközben a belsőben meg 120-szal ment volna a hátulról jövő... Gondolom a másik irányban is lehetett egy hasonló zseni, mert abban az irányban is álltak az autók.

Előzmény: hbe (39593)
hbe Creative Commons License 2018.04.27 0 1 39595

Egyébként nagyon érdekes, hogy egy keresztmetszet csökkenés milyen helyeken tud más szűk keresztmetszetekkel együtt hatásokat generálni. Most a reggeli befelé irányt írom le. Az 1-es pontnál van a keresztmetszet csökkenés. Ezért többen próbálkoznak a 2-es ponttal jelölt, régi 2-es úton. Emiatt a 3-as körforgalom beáll, így a 4-es lámpa is beáll, ami miatt az 5-ös körforgalom minden irányból a totális percekig se-ki, se-be blokkolás állapotáig is eljut. A 6-os lehetőséghez az 5-ös kikerülésével is el lehet jutni, ezért az is teljesen beáll. Az 1-es blokk a 7-est nagyon lefogja. Ezért többen próbálkoznak 8-as irányba, ami miatt a 9-es dugul be, és a hatás az A pontnál jelentkezik. További komoly torlódások vannak még a B és C pontokon, és az 1-es és a 8-as pont kihat az M3 forgalmára is, D ponttal jelölve.

 

Nagyon bonyolult egy ilyen dinamikus rendszer, és erre írtam korábban, hogy Dunakeszi és Göd teljesen be van szorulva, és a menekülés Fótot is beszorította. Kedden reggel Fót-Dunakeszi viszonylatban 5 kilométeres távon volt 1 órán túli menetidő is. Mindent meg kellene tenni, hogy az 1-es pontban a lehető legnagyobb átfolyás legyen, mert ez így elég keserves lesz hónapokig.


Előzmény: hbe (39593)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.27 -1 1 39594

>A 81-es út, 4,4 km

Nem. A 81-es út több, mint 80 kilométer hosszú.

 

Gáz, ahogy kiemeltem a mondatod felét? Igen. Te is ezt csináltad? Igen. 

Előzmény: trizs77 (39592)
hbe Creative Commons License 2018.04.27 0 0 39593

Nem tudom, jár-e erre valaki, de az M2 felújítás ahhoz a szakaszhoz érkezett, amikor az M0 és a fóti csomópont között fél pályán, irányonként egy sáv járható jelenleg. Maga az út kapacitása még éppen elég lenne ahhoz, hogy haladjon rajta a forgalom, azonban keletkezett két szűk keresztmetszet, amik drámai mértékben hatással vannak a környező települések (Újpest, Dunakeszi, Fót, Göd és Rákospalota) forgalmára. Az egyik, hogy az M0 keleti és nyugati irányából felhajtó forgalom a meglévő egy sávba fonódik össze, ami a délutáni forgalomban jelent problémát. Elég jól működik a cipzár elv egyébként, de akkor is. A másik reggel a befelé irány, az M2 Göd felől érkezők és a fóti felhajtók szintén egy sávra sorolnak. Az állapotok egyelőre konszolidálódni látszanak pár nap után ebben a két szűk keresztmetszetben. Felvetődött bennem, hogy vajon a jelenlegi cipzár elvnek (egyik ágnak stop tábla van, de a gyakorlatban felváltva jönnek be kb az autók) van a nagyobb áteresztő képessége, vagy pedig annak, mint amit amerikai autópályákon is láttam, hogy lámpával felváltva engedi be a két ágat. Miután a szűk keresztmetszet után meg lehet indulni az M2-n amennyire a terelés engedi, én arra gondoltam, hogy a szűk keresztmetszeti áthaladó sebesség növelése növelné a kapacitást, és egy szinkronizált lámpa lehet jobb megoldást jelentene. Mit gondoltok?

 

trizs77 Creative Commons License 2018.04.27 0 0 39592

A 81-es még Kisbért is elkerüli.

 

-------------------------------

 

Hát nem.

A 81-es út, 4,4 km hosszan kanyarog Kisbér és Ászár belterületén.

Sajnos.

Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.27 0 0 39591

A 81-esen ez a forgalom Fehérvár - Kisbér közt van meg. De onnét javarészt nem Győr felé megy tovább. 

Viszont a 81 Fehérvár és Kisbér közt egyetlen település lakóterületén sem halad keresztül már most sem (Móron a város legszélén, az iparterületnél megy el, de érint kb. húsz házat). És még Kisbért is elkerüli, úgy fordul rá a 13-asra. 

Előzmény: Mash_bakter (39590)
Mash_bakter Creative Commons License 2018.04.27 0 1 39590

a 81-esen 1307 tehergépkocsi

a 86-oson 2000 alatt, olyan 1900, ha jól rémlik, amit dimelo írt pár hónapja

olyan nagy különbség nincs közte, csak 50 % ha innen nézem, ha onnan akkor csak 30% :)

Előzmény: Fradista Utazó (39589)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.04.27 0 0 39589

>kb. ez igaz a 83-asra és a 81-esre is...

Ezt nem tudom, mire alapozod, a 81-esen Kisbér-Győr közt, ill. a 83-ason teljes hosszban elég alacsony a kamionforgalom. 

 

>ha szígorúan vesszük, akkor az M86 és M85 se indokolt...

Az M85  Győr - Csorna közti szakaszán a forgalmi adatok alátámasztják a beruházást. Az M86-on Csornán túl valóban necces.

 

>pláne ha elkezdik matatni az M1-est, akkor átszoknak majd oda páran

Ezt azért nem hiszem, a 83-ason semmiképpen, és a 81-esen se sokan. 

Előzmény: Mash_bakter (39588)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!