Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Szia! Engem érdekelne az egybeni ár. A 7.2E Euro azért ki lett itt vesézve, hogy irreális,bizonyítja,hogy valóban sokáig fenn volt. Gyönyörű gyűjtemény mindenesetre. kérem, legyen szíves az árat megírni nekem.
Családi okokból meg kell válnom az eddig összegyűjtött PV dolgaimtól. Előrebocsátom, hogy csak egyben kívánom értékesíteni a gyűjteményt, nem azért mert derogál a szétválasztásuk, hanem mert egy költözködés miatt erre nem tudok időt szakítani az elkövetkezőkben. Várhatóan több érdeklődő lenne a tárgyakra, ezért nyugodtam egyeztessetek egymással, ezt rátok bízom. Mivel tényleg nincs időm arra, hogy pl. a vaterára tételenként listázgassak, ezért kínálom elsőként itt ennek a közösségnek. Aki valamennyire ismer az tudhatja rólam, hogy nem piacfelmérés és beáraztatás a célom, hanem az értékesítés. Nem vagyok kereskedő, se viszonteladó még akkor sem, ha a tárgyakat az utóbbi 10 hónapban vásároltam, abból a célból hogy a pénzverdei gyártmányok minél szélesebb keresztmetszetét be tudjam egy alkalmas helyen mutatni. Ez az elképzelésem nem jött össze, illetve az életem más fordulatot vett egy az eddigi lakóhelyemtől való átköltözés miatt. A teljesség igénye nélkül a tételsor a következő ( ezeket korábban itt a fórumban már javarészt bemutattam ):
1. 1 készlet első szériás komplett Előre eredeti dobozában bakelit talpfás ( nem a későbbi műanyag ! ) sínekkel, a mozdony piros színű kerékkel, a személykocsik türkizes színárnyalatúak
2. 1-1 db eredeti mechanikus váltó az Előre készlethez
3. papírmasé barlang az Előre készlethez, a gyártó ismeretlen, de a korabeli képekről ismert
4. 1 készlet Pannónia eredeti dobozában ( a doboztetőn a papírkép, az eredeti összekötőkábelek hiányzanak ) 3 db piros személykocsival. Mellé még egy kék színű és egy zöld színű személykocsi is van.
5. 1 komplett készlet kék-szürke Helikon, amellyel eddig még soha nem játszottak ( én sem üzemeltem be ). 110 V-os a gyári trafója. Ez az a közismert készlet, amely sokáig 7.200,- Eur áron volt fenn az ebayen.
6. 2 db szépen kidolgozott "0"-ás vasúti őrház
7. 1 db Tóth v. Deák-féle karos váltó
8. 2 db szemafor
9. 1 db Deák-féle sárga tartálykocsi ( teljesen új, soha nem volt használva )
10. 2 db szép állapotú Előre mozdony egy rövid-, és egy hosszú korlátos ( a rövid korlátos utólag Zoli barátunk segítségével egyenirányítottá vált, a másik még eredeti tolórudas )
11. 1 db zöld színű Előre postakocsi ( a teteje átfestett )
12. 2 db Előre nyitott teherkocsi
Ezen felül számos PV műanyag talpfás és fémsín grátiszba.
Érdeklődni a privát email címemen lehet, képeket hamarosan ide is teszek fel.
A latin idézet és a magyar megfelelője a közétevői szerint nem rád, hanem a már körül írt és nem szalonképes hozzászólóra vonatkozik. Akit ezért rendszeresen törlünk is.
Kedves Miki!
Amennyiben végig olvasod visszamenőleg a kommenteket, továbbra sem jellemző az általad kifogásolt hangnem erre az oldalra. Nyilván, mivel nem vagyunk profik, ezért néha igencsak mellé lövünk a dolgoknak. Ezért kiegészítjük, pontosítjuk egymást. Viszont ez az oldal az okulásunkat ( okosodásunkat ) is segíti. Igyekszem a felújításaim során tapasztalt problémákat ( esetleges megoldásaimat is ) publikálni, mert így másik topiktársunk nem fog lyukra futni, ha nála is jelentkezik. Röviden ennyit erről a témáról.
A latin idézet rám is vonatkozik???? Ha vetted volna a fáradságot és visszanézed a régebbi hozzászólásokat ugy kb. fél ill. egy évvel (ja akkor még nem voltál itt??) akkor láthattad volna, hogy mire is céloztam. Régebben ebben a topikban nem egymás szidalmazása és piszkálása volt a cél. Inkább a segítőkész együttműködés másokkal!!! Nagy szerencsém, hogy az itt jelenlevők nagy többségével már cseréltem vagy vásároltam is pár dolgot ill. segítettem nekik a vásárlásban. Zolit pedig személyesen ismerem, hiszen járt már nálam és vásárolt is pár dolgot. Tehát ha visszaolvasnád a régebbi bejegyzéseket akkor nem találnál ilyeneket amiket mostanában!!! Nekem ezzel volt és van problémám (hiszen régebben ilyen nem volt).
Kedves Miki, a latin idézet egy picit azt hiszem rád is vonatkozik...
Ha vetted volna a fáradtságot és visszanézted volna a topikot, akkor láthattad volna, hogy itt még mindig normális beszélgetések folynak. Kedves Dogma "barátunk" viszont már korábban is, más néven is többször fellépett agresszívan Zoli barátunk ellen, aki ezt eddig igen nagy és tiszteletre méltó türelemmel viselte. Ez már a legkevesebb, hogy amikor Dogma "barátunk" árnyékra vetődött velem kapcsolatban és ezúttal belém is próbált rúgni egyet, akkor egy picit Zoli is leengedte a feszültséget.
Ennyi, nincs itt semmi más látnivaló, lehet tovább menni és vidáman PV-zni...
Barátom, barátom... Si tacuisses, philosophus mansisses.
Mit is írtam pontosan: na de az orosz váltókon se jobbra, se balra nem fog ez a vonat elmenni.
Nem volt ez ám véletlen! Az orosz sínek valóban háromfelé lettek szigetelve, és egy mezei oválison valóban elszalad a PV, de nem a váltók kitérő részén! Mert ott bizony csak a középső lett szigetelve. Ez még a Vaterás fotón is jól kivehető!
Hogy miért lett ilyen? Talán azért mert a belső kitérő íven nem volt szükség a jelzők. ill. tartozékok kapcsolására, s a váltó V alakú belső sinszálai amúgy is könnyen rövidzárba csüszhattak volna. Ergo orosz barátaink ezzel feleslegesen nem is akartak küzdeni.
Látod, megint okoskodtál,aztán kiderült, hogy nincs is igazad. Ezt nem gondolod gáznak? 1949-es társaddal egyetemben ez a terjengős fogalmazásotok és okoskodásotok.... Fájdalmas.
Ezen a sínrendszeren,véletlenül pont el fog menni a Pv,még a váltón is,mert mind a három sínszál el van szigetelve az aljzattól. :) Két és három sínes rendszerű vonat is járatható rajta.Ha tévedek,a szakértők majd kijavítanak. :) Szénkefe nélkül viszont valóban üzemképtelen.
Örömmel látom, hogy nem hiába olvasgatod az okoskodásainkat. Az árról pedig már igen többször írtam meg a véleményemet. Igaz, hogy voltak akik nem értettek velem egyet, de ez teljesen normális. Ahogyan az is, hogy mindenkinek szabad döntése a vásárlás. Viszont ugyanott, ahol ezt látható, találhatsz reális áron, reális összeállítást is.
Nem, az ár, vagy a kinézet, ez maradjon az eladó dolga, na de az orosz váltókon se jobbra, se balra nem fog ez a vonat elmenni. Mondjuk az is igaz, hogy szénkefék nélkül egyébként se menne sehol sem, tologatni meg úgy is lehet. :)
Az elmúlt időszak áraihoz viszonyítva kultúrált áron kínálnak a topiktársak két készletet is. A drágább a legelső széria, az olcsóbb - kicsit viseletesebb, de jó állapotú - pedig az utolsók közül való. Az árak talán még alkuképesek is, bár ezt nem tudom... Esetleg keresd meg őket.
A bordó- piros Előre szerelvényt már egyszer kiveséztük. Hosszas vita után arra jutottunk, hogy nagy valószínűséggel csak egy különleges mozdony készült, ami egy karácsonyi képeslap sorozaton szerepel. Egy képeslaplapot ezek közül Király Ervin topik és gyűjtőtársunk vásárolt meg egy árverésen. Az nem kizárt, hogy piros - bordó színben festhettek mozdonyt, mert személykocsikat jópárat készítettek ebben a színben.
De a képeslapokon szereplót csak egyet.
A festékkel kapcsolatban : egy jobb festék áruházban az általad bevitt minta alapján kikeverik és hajtógázos palackba ( magyarul szpré ) töltik az áhított színárnyalatot. Ahhoz csak az eredeti színárnyalatot kell bevinni hozzájuk. A korhű felírat készítéséről már korábbiakban beszámoltam, tehát hamisítani nem is olyan nehéz. Viszont az hatvan éve készült festék érését nem lehet reprodukálni, ezért tökéletes hamisítványt készíteni nem lehet. Egy szakszerű festékvizsgálatnál minden kiderül. Ezért maradok a szívemnek kedves replikák és restaurálások kivitelezésénél. . Ezeknél soha nem törekszem a 100 %-os valóság elérésére, mert ez csak az eredeti gyártáskor volt elérhető.
Az első képen lévő ezüst tetejű piros mozdonnyal indult a vita. Ezt kb. két éve vettem. A második képen a restaurált, feliratozott piros Előre (fantázia ) mozdony van az előtérben.
Keresek jó állapotú, de festésre szoruló Előre mozdonyokat,
valamint megfelelő árnyalatú és fényű bordó festéket.
:)
A viccet félretéve, ki mennyire bízna itt meg egy véletlenül felbukkanó "bordó Előrében" ? Különösen azok után, hogy hamisítási mendemondákat lehet sajnos hallani időnként erről a közegről (Merklinek átfestése, Krokodil, stb.). Üdv!