Keresés

Részletes keresés

jester0926 Creative Commons License 2013.02.04 0 0 115

Ez elég furcsa, hogy egy kis ccm-s robogóba is ilyen "bika" akksi kell, de valóban ennyi a gyári előírás. (Egy 9 Ah-s akku amúgy 500-600 ccm-s gépekben is simán teszi a dolgát. ;) Az 50-es Libertymbe is 9 Ah-s kell...)

 

Szóval általános tapasztalat, hogy a Yuasa 4-5 évet simán kibír, persze ha a töltés stb. rendben. Rákeresnék az árakra, ha nem túl nagy a diffi az olcsóbbak és a Yuasa között, utóbbit venném. Ha szűk a büdzsé, akkor beérném valami olcsóbbal is, nem bonyolítanám túl a dolgokat.

Előzmény: scotter (114)
scotter Creative Commons License 2013.02.03 0 0 114

Közeledik a tavasz, lassan ideje gondoskodnom a Liberty 125 4T robogóm új akkumulátoráról. A régi alig bírta végig a tavalyi szezont.
Állítólag 12V 9Ah-s kell bele.
Hagyományos kivitelben ezt találtam:

YB9-B
Feszültség: 12V
Tárolókapacitás: 9Ah
Hidegindító áram [EN]: 80A
Hosszúság [mm]: 136
Szélesség [mm]:  76
Magasság [mm]:  134

A magasság, ahogy mértem, sok, kb. 125-130mm a max. ami befér.

Gondozásmentes kivitelben:
AGM YTX9-BS
Feszültség: 12V
Tárolókapacitás: 8Ah
Hidegindító áram [EN]: 80A
Hosszúság [mm]:  152
Szélesség [mm]:  88
Magasság [mm]:  106

Itt a 88mm szélesség sok, a hely, úgy 80mm-ig elég.

Segítségeteket kérem, milyen típusú akksi való/fér bele, milyet ajánlotok.

 

jester0926 Creative Commons License 2012.12.09 0 0 113

A Motor, robogóban komplikált fogó, meg tcaoe sztem többet tudnak mondani.

Előzmény: MrPawnshop (112)
MrPawnshop Creative Commons License 2012.12.09 0 0 112

Sziasztok!

 

Köszönöm a válaszokat, közben kutakodtam és valószinüleg futármotor lehetet(mondjuk attól még nembiztos hogy rossz).Annyi kérdésem lenne még hogy mit jelent RST, más a felszereltsége vagy valami ilyesmi?

Köszönettel:MrPawnshop

jester0926 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 111

Vagy mint ez.

Előzmény: jester0926 (110)
jester0926 Creative Commons License 2012.12.08 0 0 110

Szia!

 

Ez valószínűleg egy postásmotor volt, azokon hátul volt egy bazinagy doboz, elöl is volt kosár. A fényezés meg részletkérdés. Tudtommal nem jött ki "gyári bikolor" verzió.

Előzmény: MrPawnshop (109)
MrPawnshop Creative Commons License 2012.12.08 0 0 109

Sziasztok!

 

Tavaszra akarok venni egy robogót és a Liberty is a látómezőmbe került.2005-6-os modelleket néztem.Nyilván a legtöbbet olaszból hozzák be, és rázzák gatyába, tehát ezzel tsztában vagyok.A kérdésem az lenne mi a külömbség a rövid és hosszú üléses modellek között, mert találtam egyet aminek rövid ülése van és két színe és a lényeg hogy elég jó árban van.Attól félek ez kint valami futármotor volt, meg hogy két szine van esetleg törve volt.Ha valaki otthonosan mozog a modeltörténetben és változatokban segíthetne.Előre is köszönöm.

Itt a hirdetés:http://www.hasznaltauto.hu/motor/piaggio/piaggio_liberty_50_uj_modell-6355547

honbalage Creative Commons License 2012.11.14 0 0 108

aksi volt a vétkes, köszi!

Előzmény: jester0926 (107)
jester0926 Creative Commons License 2012.11.10 0 0 107

Szia!

 

Egy teljesen feltöltött akksinak azért bírnia kéne 3 indítást, még ha nem is tölt rendesen a generátor. Amúgy egyszerűen meg tudsz győződni arról, hogy van-e töltés: multiméterrel az akkusaruknál - járó motornál - kb. 14,4 V-ot kellene mérned. Ha ettől kevesebb (vagy több), akkor a fesszabályozó v. a generátor lehet a ludas.

 

Megmérheted pl. azt is, hogy egy teljes feltöltés után az akku mennyire tartja a feszültséget. Miután feltöltött, 12,6 V körül kellene hogy legyen a mért feszültség 1-2 óra elteltével. Ha ezt nem tartja, az akku kuka.

Előzmény: honbalage (106)
honbalage Creative Commons License 2012.11.10 0 0 106

Sziasztok!

 Nyáron cseréltem akkumulátort 125-ös liberty-hez.
 Viszont az elmúlt hetekben akár hányszor akartam használni vagy nem indult el vagy aksival a kézben jöttem haza, hogy feltöltsem. Mai napon a töltöről vettem le (töltő kijelzője azt jelezte teljesen feltöltötte...) ,de a harmadik elindulásnál már nem tudtam beindítani.

 Mi lehet a baj, illetve , hogy tudnám detektálni?
 Aksival, vagy a generátorral lehet baj?

 Köszi

jester0926 Creative Commons License 2012.10.31 0 0 105

2T 70-es hengerrel vannak tapasztalatok, a 80-as henger is hasonló lehet.

 

Előny:

- jobb gyorsulás, rugalmasság

- esetleg nagyobb végsebesség (áttételfüggő is)

 

Hátrány:

- nagyobb fogyasztás (nekem egy 50 4T van, 2,5-3 litert eszik, szerintem a nagyobb hengerrel, hozzáigazított karbival benyelné a 4-et simán. Annyit meg egy 500-as motor eszik...)

- ha tényleg ki akarod használni a 80-as henger lehetőségeit, akkor kell hozzá még megfelelő variátor, görgők, kuplung, karbi... nem egy hálás meló összeválogatni ezeket. Persze ha van stex meg idő, akkor no problem.

 

Összességében én nem szórakoznék vele, ha gyorsabb motor kell, inkább vegyél egy 125-öst. A "B125"-tel már pár óra után vezethetők B kat. jogsival is.

Előzmény: jancsor (104)
jancsor Creative Commons License 2012.10.31 0 0 104
Sziasztok!
Piaggio Liberty 50 4T-re ha 80cm3-es hengert tetetnék kb.mennyivel lenne gyorsabb? A gyorsulása jobb lenne? Hosszútávon egy ilyen henger csere mennyire befolyásolná a motor élettertamát? Kérem aki tud válaszával segítsen. Köszi..
papsoka Creative Commons License 2012.10.28 0 0 103

Igen de ez 2T rajz és az olajtartály szintjét jelzi! Ilyen a 4T-be nincs.  A 125 4T rajzon "Oil pressure switch" néven van, de az én mocimból ez hiányzik (lehet hogy az összes 50 4T-ből!).

Előzmény: scotter (102)
scotter Creative Commons License 2012.10.27 0 0 102

Alul jobbról a 4. az oil level sensor - szintkapcsoló,
fönt Instrument panel, bal oldali lámpa az Oil level - olajszint jelző.

Előzmény: papsoka (101)
papsoka Creative Commons License 2012.10.27 0 0 101

Hol?

Előzmény: scotter (100)
scotter Creative Commons License 2012.10.27 0 0 100

Itt pl. van olaj szint kapcsoló-jelző.

papsoka Creative Commons License 2012.10.26 0 0 99

Erre én is kíváncsi lennék! Várom az 50 4T Liberty tulajdonosok tapasztalatát!

Előzmény: jester0926 (98)
jester0926 Creative Commons License 2012.10.25 0 0 98

Amúgy érdekes kérdés, hogy csak a tiéden van-e ez az "egyedi megoldás" vagy semelyiken sincs bekötve?

Előzmény: jester0926 (97)
jester0926 Creative Commons License 2012.10.25 0 0 97

Ld. korábban, a régebbi szérián a kannát nem festették fel, de a megoldás ugyanaz: be sincs kötve.

Előzmény: papsoka (96)
papsoka Creative Commons License 2012.10.25 0 0 96

Ma szétbontottam a műszerfalat és meglepetésre az "olajoskanna" lámpához nem megy vezeték a stekkerbe! Ezek szerint csak dísz az a lámpa! Nem egy profi megoldás! :(

Előzmény: papsoka (95)
papsoka Creative Commons License 2012.10.24 0 0 95

Köszönöm!

Előzmény: bimbiri (94)
bimbiri Creative Commons License 2012.10.22 0 0 94

Sziasztok!

 

Igaz én 2t-t hajtok, de érdekelt a kérdés és az úttörő ahol tud segít!

 

Rövid kutakodás után találtam egy új műszeregységes Liberty 50 4t leírást, sajnos csak finnül: http://pdfsb.com/readonline/59464e41655142345748462b4158356b55513d3d-5170003

Itt megtaláltam a megfelelő ábrát és a varázsszót: Öljynpaineen varoitusvalo

Ami magyarul annyit tesz, hogy ..... tadam!....:Olaj nyomás figyelmeztető lámpa

Előzmény: papsoka (88)
scotter Creative Commons License 2012.10.21 0 0 93

Ha jól tudom, 2006 utáni 50-esen alacsony olajszintet jelez.

Előzmény: papsoka (92)
papsoka Creative Commons License 2012.10.16 0 0 92

De csak akkor ha olajnyomást és nem olajszintet jelez.

Előzmény: jester0926 (91)
jester0926 Creative Commons License 2012.10.16 0 0 91

Passzolom. Ezek szerint a későbbiekén van, a 2006 (?) előttieken nincs. Vagy pl. ezen sincs bekötve. Egyébként ha ráadod a gyújtást, szerintem világítania kéne (már ha be van kötve), és indítás után kialudnia.

Előzmény: papsoka (90)
papsoka Creative Commons License 2012.10.16 0 0 90

Erre gondoltam!

Előzmény: jester0926 (89)
jester0926 Creative Commons License 2012.10.16 0 0 89

Tudtommal nincs ilyen visszajelző.

Előzmény: papsoka (88)
papsoka Creative Commons License 2012.10.16 0 0 88

Piaggio Liberty 50 4T műszerfalán az "olajoskanna" lámpa olajnyomás hiányát vagy olajmennyiség hiányát jelzi? Gyújtás ráadásakor kellene világítani neki?

jester0926 Creative Commons License 2012.10.14 0 0 87

Csak szétszedéssel lehet egyértelműen megnézni, hogy milyen állapotban van. Ha már lehet hallani a vez. lánc csörgését, azt jelenti, hogy csereérett. Amíg nincs ilyen zaj, addig én hagynám.

Előzmény: Kispest77 (86)
Kispest77 Creative Commons License 2012.10.14 0 0 86

Ok köszönöm.

 

És mi a véleményed a vezérműszíjról?

Tudom, hogy láncos, de érdemes cserélni v hogy tudom megállapítani cserére érett v használható még?

 

Üdv

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!