Lámpával vagy multiméterrel meg le kellene ellenőrizni hogy a gyújtáskapcsolóig elmegy-e az áram, illetve onnan lejön-e ha ráadod a gyújtást.
Valószínű gyújtáskapcsoló hibás, vagy az oda menő,vagy az onnan induló vezeték szakadt, + a csatlakozókat leellenőrizni. A másik, a testvezeték lehet még hibás (szakadt, nem érintkezik, oxidált)
Van egy Kymco Movie Xl125ccm robogóm. Olyan probléma lenne vele, hogy kulcsal ráadom a gyújtást és se kép se hang! Műszerfalon a mutatok megse mozdulnak.
Akummulátor jó!
Üvegbiztositékokat leellenőriztem és jók.
Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Bocsánat! Esetleg valaki cserélt már Piaggio 2T 50-esben hátsó teleszkóp szilentblokkot? Két bolt is ugyan azt küldte, robbantott ábra szerint is oda megy, de valahogy nem stimmel a méret. Hosszúságra kb fél centi hiányzik. Középre bepréseltem a fém stiftet, vastagságra talán, de ugye keskenyebb mint maga a stift és ahová be kellene rakni. Vagy ez ilyen?
Másik kérdés, hogy ha a bal fékkar lötyög, akkor mit szoktatok csinálni? Alátét? Vagy összébb lehet nyomni? (Vagy öntvény és eltörne?)
Ha jól látom (nem biztos), a lámpához egy fekete és egy piros vezeték megy. Általában a fekete az akku mínusz csatlakozójához van kötve, a piros, kapcsolón keresztül a pozitívhoz.
Sziasztok rendeltem a robogóra fényszóró lámpát kapcsolóval együtt! Segitseg kellenne hogy mit hova kell kötni a müködéséhez!? Nem vagyok jártas a villamosságiban
Köszi a választ! Végülis az újraéledt Malaguti, ez az FB Mondial és a Benelli is olasz márkanév és talán tervezés és mellé kínai gyártás. A külföldi videókban mondjuk a Benellit egész megbízhatónak tartják. Keeway-em (néztem most az új X-Light-ot is, az is jól néz ki szerintem, főleg az áráért), meg régebbi, de már kínai Benellim már volt, alkatrész volt hozzájuk, de volt velük ez-az, az igaz.
Szerintem nincs ember, aki ilyet vett volna. A blokk ránézésre lehet Piaggio, node hogy amúgy milyen az alkatrészellátás, az megint jó kérdés. A Benelli full kínai.
Üdv, szerintetek megérheti F.B Mondial 125-ös motort venni újonnan? Eladtam a 125-ös Marauderem, és vennék valami új 125-ös motort, 1.3 M körül. Elég stílusosnak és megfizethetőnek tűnik az F.B Mondial Spartan. Állítólag a Piaggio gyártatja a motort Kínában. Jók ezek a léghűtéses 125-ös motorjaik? Van ezekhez egyéb alkatrész vajon? Vagy inkább érdemes Benelli Leoncinot venni, ahhoz tuti van alkatrész?
Sziasztok! Lenne néhány kérdésem, esetleg tudnátok segíteni? Adott egy Piaggio Fly 2T50. Új gumikat kapott, és most látom, ahogy poros lett a futó felület, hogy a hátsó gumi kopása nem közepén van (kicsit balra). Gondolom nem lehet ezen állítani.
Másik kérdés pedig, hogy amikor leszedtük a kipufogót, eléggé zörgött. Gondolom a katalizátor csörög. Amúgy jól megy, lehet baj a kipufogó miatt?
Üdv, köszi a választ, igazából a szintetikus olajjal való tapasztalat érdekel, amit te írtál, nem a saját gondolatok, (tév)eszmék :) ez egy 8000 km-t futott jármű, nem szeretném elbaltázni
érdekes módon ők is a jaso ma ma2-t ajánlották bele, nehéz volt őket meggyőzni, hogy a száraz kuplungosba nem az kell, erre rá is van írva hogy dry type clutch
belepontozol a letört csonk közepébe, belefúrsz kisméretű majd egyre nagyobb fúróval és kiszedővel kitekered. Ez a kevésbé esélyes.
Fogsz egy anyát, ami lehetőleg nem horganyzott és a belsejénél ráhegeszted a csonk tetejére. Ez felizzítja a csonkot és így nagy valószínűség szerint ki tudod tekerni az anyával.
Sziasztok! Segítség kellene! Yamaha aeroxon megrepedt a kipufogó csonk ,ma vettem hozzá újat! Régi leszedésénél beszakadt au egyik csavar a hengerfejbe,nem birtam kiszedni! Vízhűtéses a motor,mi a teendő ezután??
"Megnövekedett fogyasztás miatt kaptam szét a karbit. Automata szívató témához van kérdésem. A gyújtást bekapcsolva a szívató csatlakozóján nem tudtam 12 V-ot mérni, a + 12 ott volt de nem volt test. A vezeték dzsumbujt nem tudtam végig követni, úgyhogy most adtam neki egy direkt testet, így működik. Jó lesz ez így? Mármint azt nem tudom, hogy a negatív az eredetileg direkt testen van e, vagy az a drót máshonnan jön. Ha valakinek van valami lövése a dologhoz, szívesen meghallgatom."
Ezt írtam a Scarabeo topikba, de nem válaszolt senki.
Azóta olvastam, hogy az automata szívatók váltóáramról mennek és csak akkor működnek, ha forog a motor. Nekem a testelés után a gyújtás bekapcsolásakor a szívató működik, kimegy a pöcök.
Szia! Az öníndító teker rendesen azt nem is néztem, hogy ég e a féklámpa. A membránokat megnézem hétvégén, gondolom azért észre lehet venni a szakadást rajta. Köszi szépen a tippeket!
Ha nem működik a féklámpakapcsoló, nem forog az önindító sem. Olyan lehet, hogy koszos a kapcsoló és még egy kicsit kapcsol, de ilyenkor annyi, hogy meg kell próbálni a másik fékkel.
Az oldalsztendernek jellemzően nincs kapcsolója, ha van, az is az önindítót blokkolja.
Két membrán van benne, egy nagy, ami a súbert mozgatja, meg egy kicsi alulról, amiben egy csap van, ez kiáll a karburátorból és ha minden a helyén van, egy kicsi gumiharmonika van rajta. A gáz karjai mozgatják. De a karburátor tisztításához ezt nyilván ki kellett venni.
Köszi szépen mindkettőtöknek a tippeket és a segítséget!
Müködött amikor le lett téve, utána már nem tudtam beindítani. Szikra van vadiúj a gyertya benne. Benzincsap is jó lehet mert megszívtam és
jön a csőben a benzin. A gyertya nekem nem tűnik benzinesnek. az eredeti a porlasztó, a keverékcsavar amit említettél, őszintén szólva nem tudom mennyire van betekerve. Amit írtál „ oldalsztenderd kapcsoló, féklámpa kapcsoló (világít a féklámpa amikor behúzod a bal oldali féket?)” ezeket még nem néztem, de e szerint el fogok indúlni.
A gyorsítószivattyú membránját hogyan képzeljem el?
Először is húzd le a csöveket a karbiról, szívd meg a vákuumot, ha rendesen jön a benzin, akkor nem a benzincsap.
Próbáld ki, hogy indítózol kb. 10 másodpercig, utána hagyod állni úgy egy percig. Utána húzz két teljes gázt álló motornál. Azután indíts. Ha legalább pöffen párat, akkor a szívató lesz.
Ha még az eredeti Keihin CVK karburátor van rajta, annál a keverékcsavar alapbeállítása egy és háromnegyed fordulat.
De annál a karburátornál nagyon könnyű tönkretenni a membránt, mert ha kiszárad, nehezen megy vissza a helyére. Ha sikerült kicsípni, falsolni fog. Még könnyebb tönkretenni a gyorsítószivattyú membránját, mert az meg letapad, ha nem elég türelmes az ember, akkor megszaggatja. Ha a két membrán közül bármelyik problémás, akkor sem nagyon akar beindulni.
Te állítottad le amikor utoljára ment, vagy most így vetted?
Szikra van?
Benzin van?
Milyen a gyertyakép? Száraz, nedves?
Ha nincs szikra: gyertyapipa, gyújtókhábel, gyújtótekercs, CDI, összes gyújtással kapcsolatos vezetékcsatlakozás ellenőrzése vezetékcsatlakozások megmozgatása kontakt sprayvel befújása, biztosíték, gyújtáskpacsoló, oldalsztenderd kapcsoló, féklámpa kapcsoló (világít a féklámpa amikor behúzod a bal oldali féket?) féklámpa izzó, testvezeték, gyenge akkumulátor, riasztó, jeladó, gerjesztőtekercs, fesszabályozó.
Ha száraz a gyertya: üzemanyagellátási gond (vákumos benzincsap, fúvókák, benzinszint, tűszelep, vizes benzin,
Ha nedves a gyertya és szikra is van: nem megfelelő benzin-levegő keverék. Fals levegő valahol, esetleg beragadt szivató. Nem záródó szelep.