Keresés

Részletes keresés

Devente Creative Commons License 4 órája 0 0 275093

Köszi szépen mindkettőtöknek a tippeket és  a segítséget!

Müködött amikor le lett téve, utána már nem tudtam beindítani. Szikra van vadiúj a gyertya benne. Benzincsap is jó lehet mert megszívtam és

jön a csőben a benzin.  A gyertya nekem nem tűnik benzinesnek. az eredeti a  porlasztó,  a keverékcsavar amit említettél, őszintén szólva nem tudom mennyire van betekerve.
Amit írtál  „ oldalsztenderd kapcsoló, féklámpa kapcsoló (világít a féklámpa amikor behúzod a bal oldali féket?)” ezeket még nem néztem, de e szerint el fogok indúlni.

A gyorsítószivattyú membránját hogyan képzeljem el?

tcaoe Creative Commons License 17 órája 0 0 275092

Először is húzd le a csöveket a karbiról, szívd meg a vákuumot, ha rendesen jön a benzin, akkor nem a benzincsap.

Próbáld ki, hogy indítózol kb. 10 másodpercig, utána hagyod állni úgy egy percig. Utána húzz két teljes gázt álló motornál. Azután indíts. Ha legalább pöffen párat, akkor a szívató lesz.

Ha még az eredeti Keihin CVK karburátor van rajta, annál a keverékcsavar alapbeállítása egy és háromnegyed fordulat.

De annál a karburátornál nagyon könnyű tönkretenni a membránt, mert ha kiszárad, nehezen megy vissza a helyére. Ha sikerült kicsípni, falsolni fog. Még könnyebb tönkretenni a gyorsítószivattyú membránját, mert az meg letapad, ha nem elég türelmes az ember, akkor megszaggatja. Ha a két membrán közül bármelyik problémás, akkor sem nagyon akar beindulni.

 

Előzmény: Devente (275090)
Csufi15 Creative Commons License 25 órája 0 0 275091

Te állítottad le amikor utoljára ment, vagy most így vetted?

 

Szikra van?

Benzin van?

Milyen a gyertyakép? Száraz, nedves?

 

Ha nincs szikra: gyertyapipa, gyújtókhábel, gyújtótekercs, CDI, összes gyújtással kapcsolatos vezetékcsatlakozás ellenőrzése  vezetékcsatlakozások megmozgatása kontakt sprayvel befújása, biztosíték, gyújtáskpacsoló, oldalsztenderd kapcsoló, féklámpa kapcsoló (világít a féklámpa amikor behúzod a bal oldali féket?) féklámpa izzó,  testvezeték, gyenge akkumulátor,  riasztó, jeladó, gerjesztőtekercs, fesszabályozó.

 

Ha száraz a gyertya: üzemanyagellátási gond (vákumos benzincsap, fúvókák, benzinszint, tűszelep, vizes benzin, 

 

Ha nedves a gyertya és szikra is van: nem megfelelő benzin-levegő keverék.  Fals levegő valahol, esetleg beragadt szivató. Nem záródó szelep. 

 

Előzmény: Devente (275090)
Devente Creative Commons License 30 órája 0 0 275090

Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni az alábbi problémával kapcsolatban.
Piaggo líberty 50 4t robogó életre keltésével kapcsolatban. A motor 1,5 éve áll, tank kipucolva porlasztó ultrahangos tisztítással szintén kipucolva új gyertya de nem akar beindúllni.
Azt nem tudom pontosan, hogy a levegőcsavart mennyire kell betekerni ezzel kapcsolatban és magával a beindítással kapcsolatban megköszönöm mindenkinek,  aki tud tanácsot adni.

 

 

rfc Creative Commons License 6 napja 0 0 275089

A Repsol mellett még a Motul csinál teljesen szintetikus JASO MB olajat (Scooter Power), én azt használom a 125-ösben és az 50-esben is, nincs vele gond. Bár MB helyett elvileg lehetne autóolajat használni, a motorkerékpárok olajainak nagyobb a nyírási stabilitása, nehezebben szakad le az olajfilm (persze jó kérdés, hogy egy kismotornál mennyit számít ez).

Előzmény: face69 (275084)
lapar Creative Commons License 6 napja 0 0 275088

Semmi köze a viszkozitáshoz.

Itt is le van írva a lényeg. JASO MA olaj létezik 10W-50-esben is, meg 15W-40 esben is.

Az igaz, hogy régen a 2T motrokba (MZ, Jawa, Pancsi) 80W80 es hajtóműolaj volt előírva a váltóba (ahol a kuplung is van)

Előzmény: 4728ITI (275087)
4728ITI Creative Commons License 6 napja 0 0 275087

Nem annyira komoly a helyzet. Az 5W30, vagy a 15W40 között nincs nagy különbség, ami az olajos kuplungoknál számítana. Inkább a 80W90-es, vagy a sűrűbb váltóolajokat kell kerülni. Egyébként ezeket a használati utasításban le is írják.

Előzmény: lapar (275086)
lapar Creative Commons License 6 napja 0 0 275086

"(ami értelemszerűen autóba volt való"

 

Olyan nem nagyon van. Egy olaj a motorba való, és azt érdemes betenni, ami írva vagyon neki.

Ez szerintem egy marketing duma, hogy "scooter oil"

Az más kérdés, hogy a folyadékos kuplungos motorokba más kell, a JASO-MA, hogy a kuplung ne csússzon.

Inkább olyan szokott lenni, hogy ha egy régi motorba, aminek 15W-40 van előírva, akkor elkezdi enni, ha alacsonyabb viszkozitású szintetikus olajat teszünk bele.

Előzmény: I.Blasius (275085)
I.Blasius Creative Commons License 6 napja 0 0 275085

"Sziasztok! van egy kymco agility 4t 50ccm robogóm, és az érdekelne, hogy van e valakinek tapasztalata, hogy fullszintetikus olaj használható e bele?"

 

Én anno 15 éve az Agilitymbe, amikor épp volt a polcon, simán beletöltöttem a kocsijaim olajcseréje után megmaradt 5W30-as szintetikus olajat (ami értelemszerűen autóba volt való), nekem nem volt vele gondom, igaz, az olajat 2000 km-enként lecseréltem, a robogót meg 15 ezer km után eladtam. Gondolom a motorkerékpárba szánt szintetikus olaj ennél csak kedvezőbb lehet neki. :)

Előzmény: face69 (275084)
face69 Creative Commons License 2024.03.12 0 0 275084

Sziasztok! van egy kymco agility 4t 50ccm robogóm, és az érdekelne, hogy van e valakinek tapasztalata, hogy fullszintetikus olaj használható e bele?

a gépkönyv szerint 15w40 kellene bele, de az már nem nagyon van, én 10w 40 castrollal használom, de most láttam valahol 10w40 fullszint repsolt és nem tdom, hogy ki merjem e próbálni, a teljesítményszint meg az ára is ugyanaz, mint a jelenleg használt résszintetikusnak.

4728ITI Creative Commons License 2024.03.11 0 0 275083

Soha ne mond hogy soha!

Mindennek eljön majd az ideje. Még az is lehet hogy meg fogod szeretni, mint ahogy én is. Az idő sok mindent megszépít. Remélem Te is megéred ezt.

Előzmény: lapar (275080)
laabdi Creative Commons License 2024.03.11 0 0 275082

3 cső van, képen sajnos elég szarul látszik, de az elkötött mögött van egy másik vastagabb… működik a külön olajozás egyébként, csak ennél a lekötöttnél fossa az olajat…

Pár videót megnézve, ez szerintem nem is az eredeti pumpa… azon csak 2 cső van… 

Kap egy újat

Előzmény: tcaoe (275078)
peppino Creative Commons License 2024.03.11 0 0 275081

Elég kemény munka, nem vállalok ilyet másnak. A rezót 10e-ért vettem, ennek megfelelően is nézett ki, a rozsda feketére volt fújva, a hangtompító kékre. És szarul is nézett ki, évek óta hevert valahol. Vettem próbából ilyeneket és ilyeneket és 2 darab kis bizbasszal, meg a barna pasztával felpolíroztam.


Minden polír annyit ér amennyire aládolgozol, szóval nem spórolnám meg a többlépcsős csiszolást, és azért jó az excenterm mert az szépen kiegyenlíti a karcokat.

Előzmény: 88GABOR88 (275074)
lapar Creative Commons License 2024.03.11 0 0 275080

Nem járok, a motort közl. eszköznek használom.

Egyszer voltam motoros találkozón, ahol azért több veterán is volt. Tényleg van egy feelingje az egésznek, de akkor sem keszek rendszeres látogató.

Előzmény: 4728ITI (275079)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.11 0 0 275079

Voltál már veterán találkozón? Ha elmész csak egyre is, megérted hogy miről írtam. Több OT-s motorkerékpárt is láttam, de sokkal többet, amelyik saját rendszámmal volt ott. Felújítva simán átmentek a műszaki vizsgán.

Előzmény: lapar (275077)
tcaoe Creative Commons License 2024.03.11 0 0 275078

A vastag cső jön a tartályról, a vékony megy a karburátorra. Mivel a vékony el van kötve, így annak az olajszivattyúnak semmi szerepe nincs, keverékkel megy a motor. A szivattyú nem javítható, egyben kell cserélni, utána vissza lehet kötni. Így már nem célszerű.

 

Előzmény: laabdi (275075)
lapar Creative Commons License 2024.03.11 0 0 275077

Az enyém 2001-es, de szerintem nem lesz veterán 10 év múlva sem. Motoroknál másabb a helyzet, mint kocsinál.

Tényleg, csinált már valaki motorra OT rendszámot? (hogy azt a 2000 Ft adót megspórolja:-)

Előzmény: 4728ITI (275076)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.11 0 0 275076

Szia!

A Te döntésed hogy mit szeretnél vele csinálni. Jövőre már veterán motor lesz, elmehetsz vele veterán találkozókra. Az én kismotorom 36 éves, mióta veterán lett, járok vele veterán találkozókra. Minden találkozó egy élmény számomra. Költöttem rá, kicsit tuningoltam is, élmény vele a motorozás.

Előzmény: laabdi (275075)
laabdi Creative Commons License 2024.03.11 0 0 275075

Sziasztok,

 

ismét segítséget kérnék. Piaggio Sfera olajpumpa ereszti az olajat, az elkötött cső (gondolom ezen a felesleges olajnak kéne vissza folynia) alatti alátétnél /ill. ahol az a műanyag csap bele van illesztve.

Ez javítható, vagy kuka az egész?

A visszafolyónak (ha az a szerepe a lekötött csőnek) hova kell visszavezetni az olajat?

 

Jövőre 30 éves lesz, vacillálok, hogy restauráljam, vagy felgyújtsam 😂

köszi előre is!

88GABOR88 Creative Commons License 2024.03.10 0 0 275074

Baszus ez igen, ügyes vagy merre laksz ? Küldöm hozzád :d    Viccet félretéve, milyen polir korongal csinaltad marmint higy mibe volt befogva és kellet akkor hozzá valami paszta is?!

Előzmény: peppino (275073)
peppino Creative Commons License 2024.03.10 0 1 275073

Előzmény: peppino (275072)
peppino Creative Commons License 2024.03.09 0 0 275072

Most csináltam egy ilyet egy elhanyagolt LeoVince TT-t újítottam fel. Drótkoronggal leszedtem a nagyját, majd excenter csiszológéppel 80-as papírral kezdtem és 400-ig finoítottam. A végén filckoronggal és barna cuccal políroztam fel. Motip 400 fokos hőálló lakkot fújtam rá két rétegben és hőlégfúvóval égettem be. Kb az első 20 km után a hengerhez közeli rész be is lilult. 

 

Előzmény: 88GABOR88 (275071)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.03.06 0 0 275071

Még egy gratis kérdés : képen látható kipufogot mivel kellene megcsiszolni illetve , szintelen lakkal lefújni, hogy ”gyari” kinézetű legyen? valaki csinalt mar ilyet?   https://indafoto.hu/88Gabor88/image/27279030-f57bf9fe/user

88GABOR88 Creative Commons License 2024.03.06 0 0 275070

Sziasztok ! Nem tudja valaki , hogy a yamaha booster első teleszkóp eggyezik az aerox -éval?

peppino Creative Commons License 2024.03.05 0 0 275069

Kiszedtem azt ami benne van, az előző egy internetről leszedett kép volt, ez itt a jelek szerint három érintkezős Piaggio. Akkor ez nem lehet korlátozva, ha jól értettem. Mi a különbség a piros és a fekete változat között? Csak a szín?

 

Előzmény: tcaoe (275066)
lapar Creative Commons License 2024.03.04 0 0 275068

Nekem sincs gondom, 2001-es  125-ös Yamaha, sosem kapott sem prémium benzint, sem adalékot.

Igaz csak 2-(3?)  hónapot állt.

Előzmény: 4728ITI (275063)
rfc Creative Commons License 2024.03.04 0 0 275067

Nálam semmiféle baj nincs, adalékkal teszek el mindent. Tavasszal minden pöccre indul. A bajokat a belinkelt cikkben találod.

Előzmény: 4728ITI (275065)
tcaoe Creative Commons License 2024.03.04 0 0 275066

Az, hogy piros, mindegy, régen a vízhűtéseséké volt piros, de már nincs különbség a piros és a fekete között, a cikkszámából látszik, hogy mihez való. Ha kék lenne, akkor lenne más "gyújtástérkép" benne, mert az a 80 köbcentiseké volt.

De ez a képen nem gyári, hanem valami szemét. Azok bármire képesek. A 2T Piaggiok nincsenek fordulatszám-korlátozással fojtva, csak a 4T-k.

 

Előzmény: peppino (275062)
4728ITI Creative Commons License 2024.03.04 0 0 275065

Nem tudom Nálad mi lehet a baj, az én 37 éves motoromnál nincs ilyen probléma. 95-ös benzin, szintetikus olaj és még 5 hónap után is indul a motor. Nincs semmilyen lerakódás. Szerintem nézd át mégegyszer az üzemanyag ellátó rendszert.

Előzmény: rfc (275064)
rfc Creative Commons License 2024.03.04 0 0 275064

De, van vele baj.

https://www.classic-oil.com/media/pdf/50/0a/8e/Bactofin_OM_Test-Ergebnis-52012.pdf

Minden szezonális gépet benzinstabilizátor adalékkal teszek el. (Főleg a régi gépeknél rizikós, hogy a csövek / tömítések / membránok nem bírják az etanolt.)

Előzmény: 4728ITI (275063)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!