Köszi szépen mindkettőtöknek a tippeket és a segítséget!
Müködött amikor le lett téve, utána már nem tudtam beindítani. Szikra van vadiúj a gyertya benne. Benzincsap is jó lehet mert megszívtam és
jön a csőben a benzin. A gyertya nekem nem tűnik benzinesnek. az eredeti a porlasztó, a keverékcsavar amit említettél, őszintén szólva nem tudom mennyire van betekerve. Amit írtál „ oldalsztenderd kapcsoló, féklámpa kapcsoló (világít a féklámpa amikor behúzod a bal oldali féket?)” ezeket még nem néztem, de e szerint el fogok indúlni.
A gyorsítószivattyú membránját hogyan képzeljem el?
Először is húzd le a csöveket a karbiról, szívd meg a vákuumot, ha rendesen jön a benzin, akkor nem a benzincsap.
Próbáld ki, hogy indítózol kb. 10 másodpercig, utána hagyod állni úgy egy percig. Utána húzz két teljes gázt álló motornál. Azután indíts. Ha legalább pöffen párat, akkor a szívató lesz.
Ha még az eredeti Keihin CVK karburátor van rajta, annál a keverékcsavar alapbeállítása egy és háromnegyed fordulat.
De annál a karburátornál nagyon könnyű tönkretenni a membránt, mert ha kiszárad, nehezen megy vissza a helyére. Ha sikerült kicsípni, falsolni fog. Még könnyebb tönkretenni a gyorsítószivattyú membránját, mert az meg letapad, ha nem elég türelmes az ember, akkor megszaggatja. Ha a két membrán közül bármelyik problémás, akkor sem nagyon akar beindulni.
Te állítottad le amikor utoljára ment, vagy most így vetted?
Szikra van?
Benzin van?
Milyen a gyertyakép? Száraz, nedves?
Ha nincs szikra: gyertyapipa, gyújtókhábel, gyújtótekercs, CDI, összes gyújtással kapcsolatos vezetékcsatlakozás ellenőrzése vezetékcsatlakozások megmozgatása kontakt sprayvel befújása, biztosíték, gyújtáskpacsoló, oldalsztenderd kapcsoló, féklámpa kapcsoló (világít a féklámpa amikor behúzod a bal oldali féket?) féklámpa izzó, testvezeték, gyenge akkumulátor, riasztó, jeladó, gerjesztőtekercs, fesszabályozó.
Ha száraz a gyertya: üzemanyagellátási gond (vákumos benzincsap, fúvókák, benzinszint, tűszelep, vizes benzin,
Ha nedves a gyertya és szikra is van: nem megfelelő benzin-levegő keverék. Fals levegő valahol, esetleg beragadt szivató. Nem záródó szelep.
Sziasztok! Szeretném a segítségeteket kérni az alábbi problémával kapcsolatban. Piaggo líberty 50 4t robogó életre keltésével kapcsolatban. A motor 1,5 éve áll, tank kipucolva porlasztó ultrahangos tisztítással szintén kipucolva új gyertya de nem akar beindúllni. Azt nem tudom pontosan, hogy a levegőcsavart mennyire kell betekerni ezzel kapcsolatban és magával a beindítással kapcsolatban megköszönöm mindenkinek, aki tud tanácsot adni.
A Repsol mellett még a Motul csinál teljesen szintetikus JASO MB olajat (Scooter Power), én azt használom a 125-ösben és az 50-esben is, nincs vele gond. Bár MB helyett elvileg lehetne autóolajat használni, a motorkerékpárok olajainak nagyobb a nyírási stabilitása, nehezebben szakad le az olajfilm (persze jó kérdés, hogy egy kismotornál mennyit számít ez).
Nem annyira komoly a helyzet. Az 5W30, vagy a 15W40 között nincs nagy különbség, ami az olajos kuplungoknál számítana. Inkább a 80W90-es, vagy a sűrűbb váltóolajokat kell kerülni. Egyébként ezeket a használati utasításban le is írják.
Olyan nem nagyon van. Egy olaj a motorba való, és azt érdemes betenni, ami írva vagyon neki.
Ez szerintem egy marketing duma, hogy "scooter oil"
Az más kérdés, hogy a folyadékos kuplungos motorokba más kell, a JASO-MA, hogy a kuplung ne csússzon.
Inkább olyan szokott lenni, hogy ha egy régi motorba, aminek 15W-40 van előírva, akkor elkezdi enni, ha alacsonyabb viszkozitású szintetikus olajat teszünk bele.
"Sziasztok! van egy kymco agility 4t 50ccm robogóm, és az érdekelne, hogy van e valakinek tapasztalata, hogy fullszintetikus olaj használható e bele?"
Én anno 15 éve az Agilitymbe, amikor épp volt a polcon, simán beletöltöttem a kocsijaim olajcseréje után megmaradt 5W30-as szintetikus olajat (ami értelemszerűen autóba volt való), nekem nem volt vele gondom, igaz, az olajat 2000 km-enként lecseréltem, a robogót meg 15 ezer km után eladtam. Gondolom a motorkerékpárba szánt szintetikus olaj ennél csak kedvezőbb lehet neki. :)
Sziasztok! van egy kymco agility 4t 50ccm robogóm, és az érdekelne, hogy van e valakinek tapasztalata, hogy fullszintetikus olaj használható e bele?
a gépkönyv szerint 15w40 kellene bele, de az már nem nagyon van, én 10w 40 castrollal használom, de most láttam valahol 10w40 fullszint repsolt és nem tdom, hogy ki merjem e próbálni, a teljesítményszint meg az ára is ugyanaz, mint a jelenleg használt résszintetikusnak.
3 cső van, képen sajnos elég szarul látszik, de az elkötött mögött van egy másik vastagabb… működik a külön olajozás egyébként, csak ennél a lekötöttnél fossa az olajat…
Pár videót megnézve, ez szerintem nem is az eredeti pumpa… azon csak 2 cső van…
Elég kemény munka, nem vállalok ilyet másnak. A rezót 10e-ért vettem, ennek megfelelően is nézett ki, a rozsda feketére volt fújva, a hangtompító kékre. És szarul is nézett ki, évek óta hevert valahol. Vettem próbából ilyeneket és ilyeneket és 2 darab kis bizbasszal, meg a barna pasztával felpolíroztam.
Minden polír annyit ér amennyire aládolgozol, szóval nem spórolnám meg a többlépcsős csiszolást, és azért jó az excenterm mert az szépen kiegyenlíti a karcokat.
Voltál már veterán találkozón? Ha elmész csak egyre is, megérted hogy miről írtam. Több OT-s motorkerékpárt is láttam, de sokkal többet, amelyik saját rendszámmal volt ott. Felújítva simán átmentek a műszaki vizsgán.
A vastag cső jön a tartályról, a vékony megy a karburátorra. Mivel a vékony el van kötve, így annak az olajszivattyúnak semmi szerepe nincs, keverékkel megy a motor. A szivattyú nem javítható, egyben kell cserélni, utána vissza lehet kötni. Így már nem célszerű.
A Te döntésed hogy mit szeretnél vele csinálni. Jövőre már veterán motor lesz, elmehetsz vele veterán találkozókra. Az én kismotorom 36 éves, mióta veterán lett, járok vele veterán találkozókra. Minden találkozó egy élmény számomra. Költöttem rá, kicsit tuningoltam is, élmény vele a motorozás.
ismét segítséget kérnék. Piaggio Sfera olajpumpa ereszti az olajat, az elkötött cső (gondolom ezen a felesleges olajnak kéne vissza folynia) alatti alátétnél /ill. ahol az a műanyag csap bele van illesztve.
Ez javítható, vagy kuka az egész?
A visszafolyónak (ha az a szerepe a lekötött csőnek) hova kell visszavezetni az olajat?
Jövőre 30 éves lesz, vacillálok, hogy restauráljam, vagy felgyújtsam 😂
Baszus ez igen, ügyes vagy merre laksz ? Küldöm hozzád :d Viccet félretéve, milyen polir korongal csinaltad marmint higy mibe volt befogva és kellet akkor hozzá valami paszta is?!
Most csináltam egy ilyet egy elhanyagolt LeoVince TT-t újítottam fel. Drótkoronggal leszedtem a nagyját, majd excenter csiszológéppel 80-as papírral kezdtem és 400-ig finoítottam. A végén filckoronggal és barna cuccal políroztam fel. Motip 400 fokos hőálló lakkot fújtam rá két rétegben és hőlégfúvóval égettem be. Kb az első 20 km után a hengerhez közeli rész be is lilult.
Kiszedtem azt ami benne van, az előző egy internetről leszedett kép volt, ez itt a jelek szerint három érintkezős Piaggio. Akkor ez nem lehet korlátozva, ha jól értettem. Mi a különbség a piros és a fekete változat között? Csak a szín?
Az, hogy piros, mindegy, régen a vízhűtéseséké volt piros, de már nincs különbség a piros és a fekete között, a cikkszámából látszik, hogy mihez való. Ha kék lenne, akkor lenne más "gyújtástérkép" benne, mert az a 80 köbcentiseké volt.
De ez a képen nem gyári, hanem valami szemét. Azok bármire képesek. A 2T Piaggiok nincsenek fordulatszám-korlátozással fojtva, csak a 4T-k.
Nem tudom Nálad mi lehet a baj, az én 37 éves motoromnál nincs ilyen probléma. 95-ös benzin, szintetikus olaj és még 5 hónap után is indul a motor. Nincs semmilyen lerakódás. Szerintem nézd át mégegyszer az üzemanyag ellátó rendszert.
Minden szezonális gépet benzinstabilizátor adalékkal teszek el. (Főleg a régi gépeknél rizikós, hogy a csövek / tömítések / membránok nem bírják az etanolt.)