Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Avant1 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 5382

Nem tudom sajnos, nem voltam ott, de hátulról abszolút lehetett érezni, hogy nincs rendben teljesen, hiába volt 1 éves a lambda szonda. 

Ha neked még nem volt a szonda cserélve, javaslom. Főleg, hogy ne nyírja ki a jó katokat. Az ECU kiolvasás szerint a szonda "jó" volt még, a kocsi pedig mégsem. Magyarul olyan tetszhalott állapotba tudott kerülni, mint a régi fűtetlen szondák 20+ évesen. Nincs kirívó érték, változik is, de lassan. Összességében: rossz. 

 

Ami még nagyon bekavarhat ide kapcsolódva, nekem korábban volt: kartergáz miatt a szívótérnyomás-jeladó lekoszolódása (több év alatt).  A szimptóma ugyanaz, elromlik a keverékképzés, többet eszik. Néha 0-80 között eszetlenül jól megy  (kb mint egy 120 lovas) de persze dúsan jár, máskor meg fordítva, stb. Tisztítással javult.

 

Előzmény: A2TSI (5379)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 5381

Üdv,

Az FSI motortere elég meleg nyáron és a műanyag sajnos öregszik.

 

 

Úgy tudom - ilyen autóm nem volt, de a 2.8E hasonló - hogy a javítgatás után a hőterhelés miatt idővel leválhatnak darabok és a motorba juthatnak. Mint számos BMW-nél is. 

 

Ezért ebből gyári újat vennék, még ha drága is.

A bontott kb olyan, mintha semmit sem csinált volna az ember! Maximum, ha ránézésre tök újszerű és bizonyítja egy évszám rajta, vagy számla.

 

Előzmény: zombi112233 (5380)
zombi112233 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 5380

Tudja esetleg valaki, hogy honnan lehetne beszerezni szívósorhoz felújító készletet, amiben az örvénylapátok is benne vannak? Egy előző "szaki", valamikor régen, ragasztgatással javította ezeket, úgyhogy mindenképp cserélni kellene őket. 

1.6 FSI motorhoz kellene,de így laikusként nem találok sajnos. Elsősorban újak kellenének, ha képtelenség, akkor bontott. 

Köszönöm ha valaki tudna ebben segíteni!

A2TSI Creative Commons License 2019.12.09 0 0 5379

Emlékszel még milyen CO-t és HC-t mértek?

 

Nekem idén elsőre megbukott az autó a műszakin, és először valami szelepet cseréltek a motoron (meg nem mondom mit, most nincs itt a számla, de a HC-t lenyomta nagyon...). 

Másodszorra kapott egy kicsit több etanolt (E10, amúgy E5-tel járok), és így sikerült átnyomni 0.20% CO-val. Mivel nem akarom jövőre is ugyanezt eljátszani, kicseréltem mindkét katalizátort, tulajdonképpen a teljes kipufogórendszert a leömlőtől a hátsó dobig... Nyáron újabb mérés...

Előzmény: Avant1 (5377)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 5378

Ehhez még annyi, hogy a lambda szonda sem régi, 1 éve került bele gyári új. Volt még lehetőség Bosch gyári beszállítói, meg hasonlókra, de a Marelli vezérlő furcsaságai miatt jobbnak tűnt a gyárit megvenni. Ezzel együtt produkálja az igen kedvező dolgokat. 

A fogyasztása is csökkent városban, de hatását nehéz mérni, mert sok a forgalmi dugó és a rövid út, részben más a használati profil.

Előzmény: Avant1 (5377)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.09 0 0 5377

For info.

1,4 16V AUA:

 

Kb egy hónapja volt műszakin az autó, előtte jelezték, hogy a katalizátor gyenge, nem menne át. Vettünk rá egy újat.  Nem a kocsi alatti katalizátorról van szó, hanem az elülsőről, ami közvetlenül a motor mögött van és egy egységet képez a leömlővel. A jelek szerint részben már el volt dugulva vagy sérülve a 18 év alatt (a sok városi használat?). A hatás nemcsak a jobb levegő, hanem sokkal-sokkal jobban megy az autó (addig sem ment rosszul). Olyan nyomatéka van 2000 alatti fordulatokon, mintha nem lenne súlya az autónak. Még a csere előtt kb fél éve kiváncsiságból mértem 0-100-akat és 11,4 - 11,6 jött ki (gyári értéke: 12,4). Most annál sokkal jobb, főleg emelkedőn kis fordulatról kigyorsítva érződik.  Tisztára úgy megy, mintha nagyobb motorral lenne felszerelve, igazi hot-hatch lett. Amikor meg tudom kaparintani, egy élmény a 3-4x erősebb autó után is.

 

Stetten Creative Commons License 2019.12.08 0 0 5376

Így lett levéve a munkahenger, de a hollandert már nem piszkáltam, nem akartam eltörni a csövet. Hétfön 11-re viszem müszakiztatni, ilyen csöeltörés most nem fért volna bele az idöbe. Össze lett rakva az új munkahengerekkel (a régiek is jók voltak, de ha már megbontom akkor mindent kicserélek) le lett cserélve a komplett fékfolyadék, stb… Ennek az autónak ez a része már csak a bontóban lesz "megbontva". 

Előzmény: Octi19 (5375)
Octi19 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 5375

Ilyenkor általában elég levenni a kerékfékhengert az alaplapról (azt gyanítom, hogy az egy csavaros verzió volt nálad is) beljebb kell nyomni és a fékhengert forgatva kell levenni a csőről. Ezután némi melegítéssel kiszabadítható a hollander a csőről. Némi fékfolyadék kiengedése után mehet is össze az új kerékfékhengerrel.

Előzmény: Stetten (5374)
Stetten Creative Commons License 2019.12.08 0 0 5374

Az volt… Most az volt a szívás hogy az egyik fékcsövön ami a munkahengerbe megy, nem forgott a csavar csak csövel együtt. 

Előzmény: Octi19 (5373)
Octi19 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 5373

...az is finom tud lenni...

Előzmény: Stetten (5372)
Stetten Creative Commons License 2019.12.08 0 0 5372

Azokat már a tavalyi müszaki vizsga elött ki kellett cserélni. 

Előzmény: Octi19 (5371)
Octi19 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 5371

A gumi fékcsöveket hátul kihagytad?

Előzmény: Stetten (5369)
vidi313 Creative Commons License 2019.12.08 0 0 5370

"Az ellenségnek sem kívánom a fékkötél cserét. :-"

Azt elhiszem. Nálam is ki lett cserélve a fékkötél, plusz új alu fékhengerek hátul, fékdobok, fékpofák, elől új féktárcsák, fékpofák, toronycsapágy, stb. még 5 évvel ezelőtt a vásárlást követően.

Előzmény: Stetten (5369)
Stetten Creative Commons License 2019.12.07 0 0 5369

Ma kicseréltem mind a három kézifék kötelet, fékdobokat, fékpofákat, munkahengereket. Ha már a környéken jártam felszegecseltem a lepotyogott hövédö lemezeket, meg alvázedö a hátsó hídra.

Az ellenségnek sem kívánom a fékkötél cserét. :-) 

Octi19 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 5368

Nem kell félni, az a fém bütyök oda van ragasztva rendesen! Fogja azt a ragasztó, mint halott a kerítést! :-D
Nekem elég a fresnel lencse is a szélvédőn, azzal is elég jól be lehet látni az autó mögé, fúrni-faragni sem kell hozzá, stb...

Előzmény: zombi112233 (5367)
zombi112233 Creative Commons License 2019.12.06 0 0 5367

Köszönöm szépen! :) Ha lesz hozzá elég bátorságom, megpróbálom majd leszedni. Kicsit félek, nehogy leessen a szélvédőre ragasztott rész.

A jövőben szeretnék majd monitoros tükröt venni, úgyhogy muszáj lesz megpróbálni. 

20 ezer körül van már olyan, ami automatikusan sötétedik is, hogy hátulról ne vakítsanak. 

Előzmény: Octi19 (5365)
Octi19 Creative Commons License 2019.12.05 0 0 5366

...pedig ha van jó alternatíva, akkor mindenestől jobb cserélni! A gyári tükör egy gömbfejjel csatlakozik a karra, ami nem feltétlenül lesz stabil a plusz súly alatt.

A tükröt levenni-és feltenni egy mozdulat! (lásd lentebb)

Előzmény: Avant1 (5364)
Octi19 Creative Commons License 2019.12.05 0 0 5365

A gyárit leszedni úgy kell, hogy a tükör szárát kell elforgatnod ~90°-kal. A szélvédőre van ragasztva egy fém gomb és arra kapaszkodik egy bajonett zárhoz hasonló mechanizmussal. Mindenképpen a szárát fogd meg a tükör mögött és jó erősen azután csavard! Elméletileg mindegy az irány, de én mindig az óramutató járásával ellentétesen szoktam. Megindítani lehet nehezebb lesz, de utána már könnyen fog menni.

Előzmény: zombi112233 (5362)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.05 0 0 5364

Értem, köszönöm! 

A gyárit én fenthagynám, inkább.

Előzmény: zombi112233 (5363)
zombi112233 Creative Commons License 2019.12.04 0 0 5363

Egy kicsit érthetőbben:

Van maga a tükör, ami egy tartó karon van. Az pedig csatlakozik a szélvédőre ragasztott tartóra. Te az új monitoros tükröt tudod megvenni a hozzá illeszkedő karral, ami a szélvédő felőli végén olyan mint a gyári, tehát rá tudod rakni a szélvédőn lévő tartóra . Mintha gyári lenne. Amelyik kapaszkodik a gyári tükörre, annak a hátulja olyan kb, mint egy autós telefontartónak az a része, ami a telefont szorítja, csak ez épp a tükrödbe kapaszkodik.

zombi112233 Creative Commons License 2019.12.04 0 0 5362

Van mind a két felé. Olyan amit a gyárira szorítasz, és olyan is amihez kapsz tartót. Csak ahoz előbb le kell szedned a gyárit (amit én pl nem tudok hogy kell, pedig érdekelne), és az helyére rakhatod fel az új tartót. A gyárilag az üvegre ragasztott másik tartóra. 

Előzmény: Avant1 (5360)
Octi19 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 5361

Arra kapaszkodik!

Előzmény: Avant1 (5360)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.03 0 0 5360

Nagyon köszönöm a sok infót! Hát, ezekre nem is gondoltam :D tükörmonitor??! Ez poén. Akkor a gyári tükör helyett, vagy arra akaszkodik rá, ha jól veszem ki?

Előzmény: Octi19 (5359)
Octi19 Creative Commons License 2019.12.02 0 0 5359

...hát, a radarral több baj is van. A legfőbb, hogy nem alkalmas az extrém szűk helyeken manőverezésre. Sem az utángyártott, sem a VW/AUDI emblémás. Kb.: az utolsó 30-40 centin már nem csipog csak visít. Ha kijelzőset választasz annak mondjuk kicsit jobb a felbontása és a folyamatos sípolás mellett még van esélyed kb.: megfelezni a távolságot, de az extrém szűk helyekre ez sem ideális. (mindemellett egy emblémás szett beszerzési és beépítési költségei már simán összemérhetők az autó értékével is)

 

Két opció lehetséges:

Az olcsóbb, de talán nem a legjobb: ki lehet használni azt, hogy a hátsó szélvédő alsó része szinte függőleges és oda fel lehet tenni egy szilikon fresnel lencsét. Nekem ilyen van! A tetejéből vágni kell, mert nem szereti a kis sugarú hajlást, de úgy is az értékelhető kép a függőleges részen lesz. Sima vízzel felrakható, ha lejönne (nagy hidegben szereti elengedni az üveget) akkor egy vizes öblítés után simán visszatehető!

Pár centis távolságra ez sem jó, kb.: a csak csipogós radarok távolságáig lehet látni vele, de ha fix helyre kell beállni, akkor csak be kell mérni egyszer a távolságot és utána működik a dolog.

 

A drágább, de még mindig nem nagy költségű, és cserében akár 1-2 centis pontosságú manőverezésre is alkalmas megoldás: fel kell tenni egy tükörmonitoros tolatókamerát! Ezekből számos megoldás létezik. Van olyan amit a rendszámtábla világítás helyére lehet betenni, (ezt nem ajánlom, mert az A2-esnek elég speciális a rendszámtábla világítása) és van olyan is amit külön lehet betenni. Ez az A2 alu és műanyag alkatrészei miatt szinte büntetlenül meg lehet tenni, valahova a rendszám megvilágítás környékére, de akár más helyekre is, ezt ki kell tesztelni, hogy honnan ad megfelelő nézetet. Esetleg olyan is ami a rendszámtábla tartóba van integrálva... rengeteg megoldás létezik!

És ehhez már csak egy tükör monitor kell amit a belső tükörre kell feltenni, a kábelezés simán mehet a tetőkárpit felett, tápot a tolatólámpáról kell levenni és kész is! könnyen és egyszerűen otthon is kivitelezhető némi szerelési rutinnal.

Előzmény: Avant1 (5358)
Avant1 Creative Commons License 2019.11.30 0 0 5358

:D Most már tudom, miért húz néha jobbra a kocsi! :DD Majd lecsekkolom ezt. 

 

Más: tolatóradar beszerelése utólag gondolom megoldható ugye.   ( Ugyan kicsi az autó, de extrém szűk helyre kell napi szinten parkolni vele újabban (ami nem is autónak van kialakítva) és nem én vezetem.

A gyári komponensekkel van buktatója? Vagy inkább valami utángyártott izé? Ha utóbbi, van bevált?  Sosem foglalkoztam a témával. 

 

 

 

Előzmény: A2TSI (5356)
Stetten Creative Commons License 2019.11.26 0 0 5357

Ez csak attól függ hogy amikor a te autódat szerelték, éppen melyik beszàllító terméke került a szalagra.

Van spanyol gyári Valeo fényszóró is.

Előzmény: A2TSI (5356)
A2TSI Creative Commons License 2019.11.25 0 0 5356

A gyári lámpa is Valeo. A jobboldali "Made in France", a bal "Made in Romania".

Előzmény: Avant1 (5355)
Avant1 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 5355

Teljesen jó!

Az elsőszerelt lámpa szintén nem Valeo? Nekem valamiért az rémlett.

Előzmény: zombi112233 (5347)
Stetten Creative Commons License 2019.11.19 0 0 5354

Sikerült egy nullával többet bepötygnöm. Csak 30mm-el szélesebb :-)

Előzmény: dzoltan82 (5353)
dzoltan82 Creative Commons License 2019.11.19 0 0 5353
Durvan nezhet ki, ha 300mm szelesebb :)
Előzmény: Stetten (5352)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!