Keresés

Részletes keresés

gacsat Creative Commons License 2008.12.14 0 0 235
 Inkább azért,mert sokat kell sikálni a szélén rászáradt szmötyit. Amúgy igazad van: ez eddig eszembe se jutott! Ha nem takarom le,a párolgási hő viszi el a meleg nagyrészét,és csak a páratartalom nő.
Előzmény: jee_c (234)
jee_c Creative Commons License 2008.12.14 0 0 234
Ja, növeli a páratartalmat. Gondoltam rá, hogy amíg hűl a víz, le lehetne takarni, hogy ne párologjon. Mondjuk valami "igényes" műanyag fóliával, hogy utána könnyen le lehessen pergetni róla a vizet. Az igazi májerság az lenne, ha olyan dugó lenne a kádban, ami termosztátos, beállítod, hogy milyen hideg vizet engedjen le. (persze kihúzhatod, ha nem kell)
Előzmény: gacsat (233)
gacsat Creative Commons License 2008.12.14 0 0 233
 Ez a leg1xűbb,de a nejem nem szereti.
Előzmény: jee_c (232)
jee_c Creative Commons License 2008.12.14 0 0 232
Ilyeneket szoktak csinálni passzív házakban, alacsony energiás házakban. Az energiatakarékos panelfelújításnál is olvastam már, hogy tettek be egyes házakba szürke szennyvíz hőjét visszanyerő szerkentyűt (vagy hőszivattyú, vagy hőcserélő).

Én is gondoltam már ilyenre. Télen én azt szoktam csinálni, hogy zuhanyozáskor (kádban) nem hagyom lefolyni a vizet, és amíg még meleg, hagyom a kádban, hagyom kihűlni zuhanyozás után. Így a hője belemegy a ház fűtésébe. :) Olcsó megoldás, csak nem szabad elfelejteni aztán leengedni.
Előzmény: gacsat (231)
gacsat Creative Commons License 2008.12.14 0 0 231
 Mikor tegnap álldogáltam a zuhany alatt,az jutott eszembe (azon kívül hogy hátulról teszem be),hogy a gödörbe lefolyó melegvizet 1 egyszerű ellenáramú hőcserélő n keresztül kellene leengedni,és ezen keresztül előfűteni a boylerbe menő vizet. 1xűen egy 10centis saválló csőbe bele kéne tenni a spirálra tekert rézcsövet,és a bemenő vizet arra kanyarintani a padló alatt. Úgy 1m hosszan elég is lenne.
Who111 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 230

Rozsdamentes kipufogó kell, akkor nem marja szét.

A katalizátorig meg úgyis nagy hőfokú lenne.

 

Igen, az agregátorral valóban probléma lenne, a füsttel.

Esetleg füstérzékelő beépítésével lehetne kompenzálni.

Meg jól megcsinálni...

 

A zajjal nem tudom mit kezdjek.

Esetleg az egész agregátort valahogy víz alá meríteni...

Előzmény: Atis57 (226)
Who111 Creative Commons License 2008.12.13 0 0 229

Ezt én is olvastam.

Talán krezidiesel kolléga meg tudná oldani, de én biztosan nem.

Még egy benzinest gyári szettel csak-csak átalakítok gázra...

Előzmény: Törölt nick (228)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 228
"Mopedautós jó lenne, de személy szerint nem találtam benzinest, csak dízelt."

Nem tudom igaz-e, de valahol olvastam hogy a dízelmotort is át lehet állítani gázosra, csak az alapjárati gázolajat kell biztosítani.
Előzmény: Who111 (223)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 227
"Egyébként gondolkoztam azon is, hogy egy sima 4 ütemű agregátort átalakítok gázosra (földgáz) és beszerelem egy nagyobb légtechnikai csőbe."

Sosem tudhatod mikor kerül füstgáz a csőbe. Meg a hangos is lenne.

A léghűtésest viszont át lehet alakítani kvázi folyadékhűtésesre.
Ha a hengerfejet körbetekernénk hőcsövekkel a bordák között, a hézagokat meg szilikonpasztával kitöltenénk lehet hogy még hatásosabb hűtést kapna mint eredetileg.
Nem olyan nagy ügy, vékony réz csövek kellenének, meg némi víz beléjük.
Az egésznek a hangszigetelés buktatója.
Atis57 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 226
Szia!
A motor vizhűtését szétszedik , a hűtő helyett a hőcserélő / esetleg az utastér fűtőtest vizbe meritve /, de 0,2,,,0,5 bar levegővel megnyomva a vizhűtőkör --igy akár 102--105 C fok is lehetne forrás nélkül--termosztát marad ... igaz ,hogy igy feljebb megy a vizhőfoka általában 90 fok környékere, de nem tud felforni a nagy viztömeg miatt.
de ez kell i a hőcserélési lépcső miatt. / ált. 10--20 Cfok pluszban -azaz 70ki , 90 be /
A kip .hőmérséklete . lehet alávinni de a savas viz szétmarja...
ez a 25 fok tetszene ez adná + a hatásfokot...
elvileg jó lenne az aggregát, DE A ZAJA? + ha enged v.melyik tömitésnél?
Előzmény: Who111 (225)
Who111 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 225

Ha a termosztátot benne hagyom, akkor a motort nem tudom túlhűteni.

 

A kipufogó hűtését úgy képzelem, hogy:

1. Lehet 160 fok alá hűteni, mivel nem kell huzat neki.

2. Az a titok, hogy már a katalizátor után kell hűteni.

Így 40 fokosra simán ki lehetne hűteni.

A maradék meg egy levegő-levegő hőcserélőn adná le a hőjét a szobának, és a

végén csak kb. 25 fokos füstgáz távozna a rendszerből.

 

Dolgozom egy ilyenen, bár most éppen nem. :-)

 

 

Egyébként gondolkoztam azon is, hogy egy sima 4 ütemű agregátort átalakítok

gázosra (földgáz) és beszerelem egy nagyobb légtechnikai csőbe.

Termeli az áramot miközben a rajta átáramló levegő fűti a lakást...

(Mivel léghűtéses.)

Előzmény: halaloszto (218)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 224
zia!
a diesel mégjobb is...bármilyen olajjal elmegy ...
ez a 3,,500 ccm amúgy is közelebb áll 1 háztartás igényeihez.
Előzmény: Who111 (223)
Who111 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 223
Mopedautós jó lenne, de személy szerint nem találtam benzinest, csak dízelt.
Előzmény: Törölt nick (221)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 222
sziasztok !
TEHÁT:
A tengelyen a generátor 8-10 kW ....de ez csak a 30 ---3XX %
A hűtőviz , höcserélővel melegiti a HMV boylert. max 15-20%
A fűtés . A kipufogó+ hangtompitóra épitett vizhűtéssel max 30-35 %
Nem lehet 160 fok alá hűteni a kimenő" füstgázt"
igy már akár benzinnel is lehetne "gazdaságos" persze némi vizgőz kell a légtorokba/ a jobb nyomaték miatt / De PB --földgázzal + a vizgőz már összemérhető a fűtési gáz felhasználással , s akkor ingyér van a villany.....
Előzmény: gacsat (216)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 221
Viszont könnyű, egyszerű felépítésű erőforráshoz jutunk.Talán a névleges teljesítményének 25-30%-án járatva növelni lehetne az élettartamot.
Persze optimalizálni kellene a vezérlést, gyújtást az adott terhelésre és fordulatra.

Eszembe jutott még egy lehetőség. A mopedautókban is 4-500 cm3-es, pár kW-os vízhűtéses motor szokott lenni. mondjuk ott már váltó, difi, sok egyéb karácsonyfadísz... viszont gondolom azok elég szívósak, hiszen többnyire teljes terhelésen járnak. :-)
Ez az erőforrás esetleg még olcsóbb is lehet, mint a csónakmotor....
gacsat Creative Commons License 2008.12.12 0 0 220
 A csónakmotorok sokkal kihegyezettebbek mint az autómotorok,ezért az üzemidejük is kisebb. Legjobb 1 erre a célra gyártott Perkins lenne.
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.12 0 0 219
Talán egy 500 cm3 körüli csónakmotor... az vízhűtéses, a kipufogógáz hőjét is könnyen lehetne hasznosítani, és a zajszigetelés is megoldható, mert az egész blokkot úgy ahogy van be lehet burkolni, könnyen elválasztható a vizesblokktól.
halaloszto Creative Commons License 2008.12.12 0 0 218
a kipuffot muszaj huteni!

hiszen a hutovizbol nem te dontod el mennyi hot vehetsz ki. ha tulhutod az sem jo neki, ha nem hagyod hulni az sem jo neki.

viszont hogy a kipuffot mennyire hutod le az nem erdekli.

vajk
Előzmény: Who111 (217)
Who111 Creative Commons License 2008.12.12 0 0 217

Ha nem voltak elvetemültek, akkor csakis a hűtővízzel.

Minden adva van (pl. termosztát) és gyak. az a (kényszerű) veszteség.

Esetleg még a kipuffogót is ki lehet (kell!) hűteni a jobb hatásfok miatt.

Előzmény: gacsat (216)
gacsat Creative Commons License 2008.12.12 0 0 216
 Hogy cucerálták ki belőle a melegvizet? Közvetlenül a hűtővízből hőcserélővel,vagy elektronyosan? Esetleg a kipufigázzal?
Előzmény: Atis57 (215)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 215
szia!
én inkább az 1500--1600 ra szavaznék ./52--58 Hz üresen /
de még lejjebb mert az 50/3 az 16 2/3 , nem is érdemes 10kW-snál nagyobb generátort rátenni nagyon lefogja terhelve ..
de a LADA se jobb ,
láttam régi Wartburg motort is ilyen üzemmódban / már 30éves volt és még 2 fűtési idényt kihuzott. /az is csak 8kW-t szerette + a melegviz.
Előzmény: Who111 (213)
gacsat Creative Commons License 2008.12.11 0 0 214
 Ráadásul 1 fix fordulatszámra kicsit jobb hatásfok is elérhető.
Előzmény: Who111 (213)
Who111 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 213

Nono! :-)

Annál a fordulatnál, ahol nekünk kell (1450) csak az egyharmada teljesítményt

adja le egy 1000-es Suzuki motor. Így azért egy kicsit más a kép...

Előzmény: Atis57 (212)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.11 0 0 212
sziasztok!
De szerintem 1-ik gázmotor sem az még ha LADA v SUZUKI motorral megy -akkor sem.
mert ez is inkább 2-4 lakáshoz való . egészen kicsi 350ccm-es verzióban talán, de itt már a hatáfok lessz rosszabb.
Előzmény: jee_c (211)
jee_c Creative Commons License 2008.12.07 0 0 211
ez bizony már nem igazán háztartási mérettartomány.
Előzmény: Törölt nick (210)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.07 0 0 210
"Az új gázmotor hatalmas műszaki áttörést jelent a gázmotor technológiában. Elsőként hollandiai üvegházakban kerül alkalmazásra, ahol a gép által termelt villamos energia a mesterséges világításhoz biztosít áramot, illetve betáplálható az országos energiahálózatba. A termelt hő hatékonyan elégíti ki az üvegházak fűtési igényét, a motor kipufogógázában kibocsátott széndioxidot pedig trágyázáshoz lehet hasznosítani.
:
Az új 24 hengeres, négy megawattos J624 GS típusjelű gázmotor komplett kiszerelési egysége egy tartókeretre szerelt gázmotorból és egy vibrációmentes turbófeltöltő csoportból áll, melynek révén a motor vibrációja kevésbé vivődik át a többi berendezésre. Kogenerációs rendszerként alkalmazva a motor csaknem 3,6 megawattnyi hőt fejleszt, és ezzel összességében akár 90%-os üzemi hatékonyságot tesz lehetővé. A kiemelkedő teljesítményhez a motornak óránként mindössze 870 m³ földgázra van szüksége."

34 Mj/m3 fűtőértékkel számolva 8.2 MWh összteljesítmény, ebből ha 4 MWh elektromost kihoz az majd 49% villamos hatásfok.

Ráadásul a gőzturbinás hőreőgépenél ha kogenerációt is meg akarok valósítani, erősen rontanom kell a hatásfokon, mert igen érzékeny a hűtésre.

Nagy jelentőségell bírhat például a hőpufferek méretezésénél, hogy a gázmotor a használati melegvíznél sokkal magasabb hőt szolgáltatjat, kisebb tároló elegendő, szét lehet választani időben a villamosenergia és a hőenergia szolgáltatást.

A gázmotor meg talán még technológiai gőzt is adhat, amit most külön kazánokkal állítanak elő...
gacsat Creative Commons License 2008.12.06 0 0 209
Ez jó. erre nem is gondoltam. Kár hogy rég a saját házamban lakom...a földszinten.
Előzmény: Atis57 (208)
Atis57 Creative Commons License 2008.12.06 0 0 208
Szia!
igy elég fárasztó....- DE HA gyalog mész fel az emeletre, lefelé meg a kötélhurkon ereszkednél ? ?naponta azért 5X csak lemész ? 5X cca 80kg ? hát még a családtagok is beugorhatnának....
Előzmény: gacsat (204)
gacsat Creative Commons License 2008.11.20 0 0 207

 Rég volt,de számoljuk újra.

 1,6t=1600kg=16 000N

 16 000 N x 10 m = 160 000 J = 160 kJ

 Ennyit mondtál? Igazad van.

 Szerintem 1 mosás nincs 1 kWh,de ez mindenképpen kevés. Lehet hogy 16t volt,le is tettem róla,és általában a mechanikai energiatárolásról.

Előzmény: Belekotty (206)
Belekotty Creative Commons License 2008.11.20 0 0 206
Az kevés lesz. Egy rendes mosás 1 kWh, ami 3600 kJ, ez+ csak 160 kJ.
Előzmény: gacsat (204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!