Inkább azért,mert sokat kell sikálni a szélén rászáradt szmötyit. Amúgy igazad van: ez eddig eszembe se jutott! Ha nem takarom le,a párolgási hő viszi el a meleg nagyrészét,és csak a páratartalom nő.
Ja, növeli a páratartalmat. Gondoltam rá, hogy amíg hűl a víz, le lehetne takarni, hogy ne párologjon. Mondjuk valami "igényes" műanyag fóliával, hogy utána könnyen le lehessen pergetni róla a vizet. Az igazi májerság az lenne, ha olyan dugó lenne a kádban, ami termosztátos, beállítod, hogy milyen hideg vizet engedjen le. (persze kihúzhatod, ha nem kell)
Ilyeneket szoktak csinálni passzív házakban, alacsony energiás házakban. Az energiatakarékos panelfelújításnál is olvastam már, hogy tettek be egyes házakba szürke szennyvíz hőjét visszanyerő szerkentyűt (vagy hőszivattyú, vagy hőcserélő).
Én is gondoltam már ilyenre. Télen én azt szoktam csinálni, hogy zuhanyozáskor (kádban) nem hagyom lefolyni a vizet, és amíg még meleg, hagyom a kádban, hagyom kihűlni zuhanyozás után. Így a hője belemegy a ház fűtésébe. :) Olcsó megoldás, csak nem szabad elfelejteni aztán leengedni.
Mikor tegnap álldogáltam a zuhany alatt,az jutott eszembe (azon kívül hogy hátulról teszem be),hogy a gödörbe lefolyó melegvizet 1 egyszerű ellenáramú hőcserélő n keresztül kellene leengedni,és ezen keresztül előfűteni a boylerbe menő vizet. 1xűen egy 10centis saválló csőbe bele kéne tenni a spirálra tekert rézcsövet,és a bemenő vizet arra kanyarintani a padló alatt. Úgy 1m hosszan elég is lenne.
"Egyébként gondolkoztam azon is, hogy egy sima 4 ütemű agregátort átalakítok gázosra (földgáz) és beszerelem egy nagyobb légtechnikai csőbe."
Sosem tudhatod mikor kerül füstgáz a csőbe. Meg a hangos is lenne.
A léghűtésest viszont át lehet alakítani kvázi folyadékhűtésesre. Ha a hengerfejet körbetekernénk hőcsövekkel a bordák között, a hézagokat meg szilikonpasztával kitöltenénk lehet hogy még hatásosabb hűtést kapna mint eredetileg. Nem olyan nagy ügy, vékony réz csövek kellenének, meg némi víz beléjük. Az egésznek a hangszigetelés buktatója.
Szia! A motor vizhűtését szétszedik , a hűtő helyett a hőcserélő / esetleg az utastér fűtőtest vizbe meritve /, de 0,2,,,0,5 bar levegővel megnyomva a vizhűtőkör --igy akár 102--105 C fok is lehetne forrás nélkül--termosztát marad ... igaz ,hogy igy feljebb megy a vizhőfoka általában 90 fok környékere, de nem tud felforni a nagy viztömeg miatt. de ez kell i a hőcserélési lépcső miatt. / ált. 10--20 Cfok pluszban -azaz 70ki , 90 be / A kip .hőmérséklete . lehet alávinni de a savas viz szétmarja... ez a 25 fok tetszene ez adná + a hatásfokot... elvileg jó lenne az aggregát, DE A ZAJA? + ha enged v.melyik tömitésnél?
sziasztok ! TEHÁT: A tengelyen a generátor 8-10 kW ....de ez csak a 30 ---3XX % A hűtőviz , höcserélővel melegiti a HMV boylert. max 15-20% A fűtés . A kipufogó+ hangtompitóra épitett vizhűtéssel max 30-35 % Nem lehet 160 fok alá hűteni a kimenő" füstgázt" igy már akár benzinnel is lehetne "gazdaságos" persze némi vizgőz kell a légtorokba/ a jobb nyomaték miatt / De PB --földgázzal + a vizgőz már összemérhető a fűtési gáz felhasználással , s akkor ingyér van a villany.....
Viszont könnyű, egyszerű felépítésű erőforráshoz jutunk.Talán a névleges teljesítményének 25-30%-án járatva növelni lehetne az élettartamot. Persze optimalizálni kellene a vezérlést, gyújtást az adott terhelésre és fordulatra.
Eszembe jutott még egy lehetőség. A mopedautókban is 4-500 cm3-es, pár kW-os vízhűtéses motor szokott lenni. mondjuk ott már váltó, difi, sok egyéb karácsonyfadísz... viszont gondolom azok elég szívósak, hiszen többnyire teljes terhelésen járnak. :-) Ez az erőforrás esetleg még olcsóbb is lehet, mint a csónakmotor....
Talán egy 500 cm3 körüli csónakmotor... az vízhűtéses, a kipufogógáz hőjét is könnyen lehetne hasznosítani, és a zajszigetelés is megoldható, mert az egész blokkot úgy ahogy van be lehet burkolni, könnyen elválasztható a vizesblokktól.
szia! én inkább az 1500--1600 ra szavaznék ./52--58 Hz üresen / de még lejjebb mert az 50/3 az 16 2/3 , nem is érdemes 10kW-snál nagyobb generátort rátenni nagyon lefogja terhelve .. de a LADA se jobb , láttam régi Wartburg motort is ilyen üzemmódban / már 30éves volt és még 2 fűtési idényt kihuzott. /az is csak 8kW-t szerette + a melegviz.
sziasztok! De szerintem 1-ik gázmotor sem az még ha LADA v SUZUKI motorral megy -akkor sem. mert ez is inkább 2-4 lakáshoz való . egészen kicsi 350ccm-es verzióban talán, de itt már a hatáfok lessz rosszabb.
"Az új gázmotor hatalmas műszaki áttörést jelent a gázmotor technológiában. Elsőként hollandiai üvegházakban kerül alkalmazásra, ahol a gép által termelt villamos energia a mesterséges világításhoz biztosít áramot, illetve betáplálható az országos energiahálózatba. A termelt hő hatékonyan elégíti ki az üvegházak fűtési igényét, a motor kipufogógázában kibocsátott széndioxidot pedig trágyázáshoz lehet hasznosítani. : Az új 24 hengeres, négy megawattos J624 GS típusjelű gázmotor komplett kiszerelési egysége egy tartókeretre szerelt gázmotorból és egy vibrációmentes turbófeltöltő csoportból áll, melynek révén a motor vibrációja kevésbé vivődik át a többi berendezésre. Kogenerációs rendszerként alkalmazva a motor csaknem 3,6 megawattnyi hőt fejleszt, és ezzel összességében akár 90%-os üzemi hatékonyságot tesz lehetővé. A kiemelkedő teljesítményhez a motornak óránként mindössze 870 m³ földgázra van szüksége."
34 Mj/m3 fűtőértékkel számolva 8.2 MWh összteljesítmény, ebből ha 4 MWh elektromost kihoz az majd 49% villamos hatásfok.
Ráadásul a gőzturbinás hőreőgépenél ha kogenerációt is meg akarok valósítani, erősen rontanom kell a hatásfokon, mert igen érzékeny a hűtésre.
Nagy jelentőségell bírhat például a hőpufferek méretezésénél, hogy a gázmotor a használati melegvíznél sokkal magasabb hőt szolgáltatjat, kisebb tároló elegendő, szét lehet választani időben a villamosenergia és a hőenergia szolgáltatást.
A gázmotor meg talán még technológiai gőzt is adhat, amit most külön kazánokkal állítanak elő...
Szia! igy elég fárasztó....- DE HA gyalog mész fel az emeletre, lefelé meg a kötélhurkon ereszkednél ? ?naponta azért 5X csak lemész ? 5X cca 80kg ? hát még a családtagok is beugorhatnának....