20.-án lex Bobby gyerök a Kongresszusiban. Sajna csak az utso sorba kaptam jegyet...((( Addig a kedwencemet hallgatom. Azt amit Chick Coreáwal együtt müwelnek.)))
Véletlenül odatekerve én is láttam, döbbenetes az a zeneiség ami csak úgy kigyön az emberből. Megvan egy koncertfelvételen Vivaldi g-moll kettősversenye, amin McFerrin az egyik szólógordonka. Tökéletesen tisztán énekli végig a szólamát.
Hétfő este szóló csemballó-esten voltam. Szóló hangszerként még nem hallottam élőben mindig csak kísérőként és így azért sok új hangszínét fedeztem fel a hangszernek. Két érdekesség az est kapcsán: 1. Nem irígylem a hangmérnököt a mikrofonozásakor. Ha közel teszi akkor csúnya éles a hangja (van néhány ilyen lemezem sajna), ha távol teszi akkor meg elvész a hangja a környezeti zajban. 2. Ez az agyafúrt lutheránus(J.S.Bach) tudta hogy honnan "lopjon" hogy szó ne érje a ház elejét. Saját szólóhegedűre írt szonátáját írta át csemballóra így a színvonal garantált volt. Erre mondják, hogy ööögyes!
a korhű hangszereken való előadásokkal szerencsés esetben a "korhű" megszólalás is párosulni szokott Legalábbis jobb esetben kicsomagolják a különböző korszakokkal rárakódott felfogásokból a művet. A 4 évszakot amúgyis hajlamosak a zenekarok ájulásig lágyítani, pedig az időjárás és a természet is szokott lenni brutális:)
Nekem egy hagyományos felfogású, de nem hagyományosan játszott, brutálisan jól hangzó CD lemezem van a túljátszott művel:
Neville Marriner és az Academy of St. Martin-in-the-Fields 1970-es DECCA felvétele