Én nem vagyok biztos benne hogy OBD-n keresztül lehet állítani a nyelvet. Ezek elég öreg autók, szerintem ezek kaptak egy országhoz rendelt szoftvert (de az is lehet hogy csak angolt vagy németet esetleg franciát). Az újabb Audikat is úgy kell "magyarítani" hogy a szoftvert rá kell tölteni. Tehát nem egyszerüen bepipálni a "magyar" mellett a kis kockát.
Új vagyok a fórumon. Vettünk pár hete egy Audi A2 3L-t. Valakinek van-e hozzá pdf-ben kezelési útmutatója? Nagyon örülnék, mert a német nem az erősségem (onnan van a kocsi).
Továbbá van-e valami olyan, amit a szokásos dolgokon kívül (mindenféle olaj, szűrők stb). értemes megnézetni/kicserélni benne vásárlás után?
Illetve még egy valami: A műszerfal nyelvét lehet állítani valami gomb kombinációval (az is német), vagy csak ODB-n keresztül szoftveres úton?
Volt egy kis időm, kicseréltem a turbóját egy Kia 1.5 turbójára.
A turbót kicsit forgatni kellett, de 1-1be felment.
Utána optimalizálta egyik chipes barátom az autó ecu-ját.
Sokkal kellemesebb lett a menet dinamikája!
Hamarább indul a nyomatéka, és jóval erősebb lett a motor!
Városban használom, a fogyasztásban is látványos a nyomaték átrendeződés, és nem ég a pofám ha a lámpától kell indulni, a jóval nagyobb köbcentis luxusautók között! Élő adat tartalmat majd később rakok fel, de kíványcsi leszek a változások adataira?!
Közben szétszedte a turbós barátom az eredeti turbóját, és mondta h nagyon ki van hegyezve a gyári turbó, borzasztó vékony a tengelye, azt nem lehetett volna húzni!
186ezer van benne, lassan várom a kuplung szett cserét, de sax-ot fogok berakni, jóval erősebb!
Köszönöm a válaszokat! Az ünnepek után újra próbálkozom, és az Ecu t is számításba veszem. Meglátjuk mire jutok vele. Rendbe lesz téve eladó sorba megy.
Kábeleket is nyilván ellenőrizni kell üzemmelegen is. Ezt valami apróság okozhatja, lehet, hogy egy apró alkatrész az ECU-ban, vagy korábbi mókolás miatti kábelsérülés, rejtett kontakthiba, stb.
- befecskendezőrendszer részei (ez nem volt) - injektor?
- ECU ?
AUA-nál létezik hibás ECU néha. Egy próbát megér, nem drága a bontókban, 10-20 között mérik. Ebay-en, vagy a kinti "jófogáson" is érdemes megnézni, ha itthon nincs. Feltéve, ha a többi kizárható, és a hibakód-olvasás, és a szerelői szakértelem sem hoz eredményt.
Van egy benzines audi a2 a családunkban. 2002 es, benzines aua motor kódos 75 lóerős.
Átesett egy motorjavitáson, cserélve lett gyertya, trafó és kábel. Az autó továbbra is fejtörést ad mert ugyan azt a hibát hozza folyamatosan ami miatt a motor is meg lett piszkálva. Kettes henger égés kimaradás mely véletlenszerűen jön. Egy darabig minden rendben vele és egyszer csak ujra visszajön a jelenség. Várom az ötleteket milyen hiba lehet mely okozhat hasonló tüneteket. Nekem már a fejem sokat járt rajta.... 😊 Köszönöm!
- a 95-ös benzin önmagában 0,3-0,5 literrel növelheti a fogyasztást.
- a lambda szonda elsőszámú gyanúsított. 160e km a csereintervalluma. A szerelők sem cserélik, mert a kiolvasáskor: "ez még jó". Fenéket, sokszor nem az.
Gyári szondát érdemes tenni bele szerintem csak, ha Marelli a vezérlője - de szerintem Bosch, a fenti adatlap alapján. Ez esetben a Bosch (gyári) lambdaszondát ár-érték arányban célszerű, megbízható forrásból. Kovácsautó nekem bevált e téren. Sajnos ebből is van kínai élethű hamisítvány, ahogy termosztátból is.
- a motorközeli katalizátor eltömődése létezhet, de nem gyakori. Bár, ha sokat ment hibás keverékképzéssel, akkor elképzelhető. Először az első kettővel kell foglalkozni.
Majd kiderül ha visszakapom, hogy változott e valamit a fogyasztás. Ha továbbra is ilyen magas lesz, akkor tovább kell majd keresgélni a hiba okát. A nemrég említett örvénylapátok is csökkentik a fogyasztást, mert tökéletesebb égést lehet vele elérni. De azt kétlem hogy csak ez miatt közel 2 literrel enne többet az autó. Sőt, állítólag az FSI a 95 ös benzinből is többet eszik, mert min 98 ra van kihegyezve. És ahogy írtad, 95 öst már nem is használhatok majd, ha akarnék se, az E10 miatt.
Majd jön a lambda szonda, stb. De még olyat is hallottam, hogy a katalizátor is eltömödhet annyira, hogy növelheti a fogyasztást is.
Na de idővel minden kiderül majd remélhetőleg. Nem adom fel, hosszú tavra vettem ezt a kisautót. :)
Tetszik az 1,6 FSI. Bámulatosan megy. A teljes alu karosszéria nem akármi, bár az az összes A2 sajátossága. Áramvonalas forma, alul ha a védőlemezek fenn vannak, állítólag CW 0,26 - os a formatényező, ami igen kiemelkedő adat ma is. Tesz a jó fogyasztásért, különösen nagyobb tempónál. A fiamék a nyáron itthon voltak az USA-ból, a Jazz-t adtam nekik oda. Két autóval utaztunk, én a dízel A2-vel. Csodálkozott, hogy nagyon hajtok az A2-vel. Mondom neki, teljesen más a futómű "talajfogása" mint a Jazz-nek. :-) Több tényező közrejátszik abban, hogy még mindig kellemes autó az A2, hiába 20 éves konstrukció.
Az 1,6 FSI bombasztikusan jól fogyaszt. Autobild anno 2003 körül csinált tartóstesztet, úgy igazán - ez alapján egy finnyogós cikket is írtak (mire föl is???) abszolúte nem értették a koncepciót, vagyis azt, hogy az A2 mini egyterű, és azon belül is ez a top változat.
(Megj, miközben hasonlítgatták és magasztalták az "A" Mercit - hol is vannak ezek manapság, árban és állapotban ?!)
Amit határozottan e szemüvegen keresztül is kiemeltek, az a fogyasztás volt. Tartós 180-nál 8,5. Ezt ma sem nagyon képesek produkálni szívómotorral, de még az 1,5TSI ACT-vel is kétséges (bár tény, hogy az is nagyon takarékos) közel 20 évvel később. Városban is 10 alatt kell lennie (némi dugóval) 6,5-ös, 7-2-es vegyes átlag nem irreális.
Egyenlőre így lett összerakva ahogy van, tehát nyitott állapotban, és a lapátok nem működnek. A szerelő azt mondta, hogy baja nem lesz tőle, de persze nem lesz tökéletes (vagy inkább optimális) a működése. Talán jövőre lesz egy második kör, és ha lesz normális áron alkatrész, akkor ki lesz cserélve. Meg ami még addig előjön probléma. De lassan össze fog állni a vas. :) Vezérlés, folyadékok, szűrők, vízcső toldók, stabilizátor rúd, meg még ki tudja mi lett cserélve, plusz géppel átnézve. Ha visszakerült hozzám, kicserélem még a lámpákat meg a repedt ablakmosó betöltő csövet, és egyenlőre békén hagyom.
Egyébként irdatlan sokat fogyasztott mielőtt szerelőhöz került. 11.6 liter, főleg városban. Van itt még valakinek 1.6 FSI je? Milyen a fogyasztásotok?
Audi: E10 petrol is cleared for use in all Audi petrol driven vehicles, excluding the following vehicles: • First generation direct injection engines: o Audi A2 1.6 FSI, model years 2003-2005 o Audi A3 1.6 FSI, model year 2004 o Audi A3 2.0 FSI, model year 2004 o Audi A4 2.0 FSI, model years 2003-2004 • Audi A4 Saloon petrol engine models with OEM parking heater, of model years 2001-2008. E10 is not suitable for use during the heating season in countries with colder climates. • Audi A4 Avant petrol engine models with OEM parking heater of model years 2002- 2008. E10 is not suitable for use during the heating season in countries with colder climates.
Ha minden igaz, akkor az ezen az ábrán, 15 ös számmal jelölt vákuum egység mozgatja ezeket, a fordulatszám( meg ki tudja mik) függvényében. Alacsony fordulatnál zárva az egyik, így nagyobb sebességggel, örvény szerűen áramlik a levegő az égéstérbe, magasabb fordulatnál pedig nyit, hogy több levegőt kapjon.
A katalógus amit felraktál nagyon jó és nagyon hasznos lesz a későbbiekben. Nem is tudtam hogy létezik ilyen.
Sajnos azt az alkatrészt nem találtam rajta. Csak ami nyitja és zárja az örvénylapárokat( örvénycsappantyúkat). Egyébként az is kellene, az örvénylapárokkal együtt, mert az is meg van serülve.
Közben sajnos olvastam olyat, hogy ezt nem lehet külön megvenni, csak a komplett szivosor házzal együtt, pont azért, mert úgy sokkal drágább.
Rakok fel képet, hogy konkrétan mi is kellene. Persze ez nem az én autóm, de ezeken jól látszik hogy melyik alkatrész az.
Ez az alsó rész ami olcsóbb azért. Ha ilyen fázisban van a repedés és ott, ahol a képeken, akkor nem esne be a motorba, ha jól veszem ki, csak nem működne rendesen. Ez jó. Az ilyen műanyagokat SIKA vagy egyéb csúcsminőségű hőálló adalékolt műgyantával meg lehetne ragasztani. Ha anyaghiány van, azt már kevésbé. Szénszállal sok mindent meg tudok csinálni, nagyon húzós dolgokat is, de a hőtérhelés miatt a forgalmazott repülőipari 2K epoxi kiesik. Létezik villanyipari hőálló gyanta, ami eséllyel jó lehet, de azzal egyelőre nem foglalkoztam.
Ugyanez a motor (BAD kód) szerepel más kóddal a VW csoportban is, ez a Golf és Touranban gyakori 1,6FSI, kisebb módosításokkal, de ennek részleteit nem ismerem. Mindenestre 80-90%-ban azonos az alkatrészeket illetően.
Igen , sajnos én is ettől félek hogy a motorba kerül majd pár darab ami tönkre vágja. Én is új alkatrészt szeretnék, de nem tudom honnan lehet ilyet szerezni. Nem egy olyan fogyó, gyakori alkatrész mint egy fékbetét. Főleg hogy ez a legritkább motor ebben az autóban.
Remélem valaki majd tud tippet adni itt.
Egy ismerősöm rajta van már a dolgon kb egy hete, de eddig nem járt sikerrel. Persze más munkái is vannak, de már próbált keresgélni.