Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Nfs.man Creative Commons License 2020.01.08 0 0 5412

Nem is feltétlen a magyarhoz ragaszkodnék, az angol megfelelő. Kézikönyvből is jó az angol, ha az van. 

Előzmény: Stetten (5410)
Stetten Creative Commons License 2020.01.08 0 0 5411

Majd akkor sokkolj, ha azt írja ki hogy Bremsenausfall. :-)

Előzmény: zombi112233 (5409)
Stetten Creative Commons License 2020.01.08 0 0 5410

Én nem vagyok biztos benne hogy OBD-n keresztül lehet állítani a nyelvet. Ezek elég öreg autók, szerintem ezek kaptak egy országhoz rendelt szoftvert (de az is lehet hogy csak angolt vagy németet esetleg franciát). Az újabb Audikat is úgy kell "magyarítani" hogy a szoftvert rá kell tölteni. Tehát nem egyszerüen bepipálni a "magyar" mellett a kis kockát.

Előzmény: Nfs.man (5408)
zombi112233 Creative Commons License 2020.01.08 0 0 5409

Huuuu, a nyelv átállítása engem is nagyon érdekelne. Sokkot kaptam mikor kiírta hogy:Bremslicht. 😂😂😂

Angolul nem lett volna gond, hogy féklámpa probléma, de a német nekem sem fekszik sajnos. 

Nfs.man Creative Commons License 2020.01.08 0 0 5408

Üdv mindenkinek!

 

Új vagyok a fórumon. Vettünk pár hete egy Audi A2 3L-t. Valakinek van-e hozzá pdf-ben kezelési útmutatója? Nagyon örülnék, mert a német nem az erősségem (onnan van a kocsi).

 

Továbbá van-e valami olyan, amit a szokásos dolgokon kívül (mindenféle olaj, szűrők stb). értemes megnézetni/kicserélni benne vásárlás után?

Illetve még egy valami: A műszerfal nyelvét lehet állítani valami gomb kombinációval (az is német), vagy csak ODB-n keresztül szoftveres úton?

 

Köszönöm előre is!

 

dzoltan82 Creative Commons License 2020.01.06 0 1 5407

Ha raersz, igy egy ev utan, lassan valaszolhatsz a mailjeimre is...

Előzmény: merciabc (5406)
merciabc Creative Commons License 2020.01.05 0 0 5406

Egy kis A2 1.2 tdi 3L  tuning! 

Volt egy kis időm, kicseréltem a turbóját egy Kia 1.5 turbójára. 

A turbót kicsit forgatni kellett, de 1-1be felment. 

Utána optimalizálta egyik chipes barátom az autó ecu-ját. 

Sokkal kellemesebb lett a menet dinamikája! 

Hamarább indul a nyomatéka, és jóval erősebb lett a motor! 

Városban használom, a fogyasztásban is látványos a nyomaték átrendeződés, és nem ég a pofám ha a lámpától kell indulni, a jóval nagyobb köbcentis luxusautók között!  Élő adat tartalmat majd később rakok fel, de kíványcsi leszek a változások adataira?! 

Közben szétszedte a turbós barátom az eredeti turbóját, és mondta h nagyon ki van hegyezve a gyári turbó, borzasztó vékony a tengelye, azt nem lehetett volna húzni! 

186ezer van benne, lassan várom a kuplung szett cserét, de sax-ot fogok berakni, jóval erősebb! 

merciabc Creative Commons License 2020.01.05 0 0 5405

Én első sorban a testelés kábeleket nézném át! 

Az oxid réteg csúnya galibát tud okozni! 

Összes kábelt feloldani, oxidmentesíteni, konzerválni! (WD40) 

Aztán nézném a trafósort. 

W168 szériahibája volt a trafó szigetelés repedés! 

Előzmény: Audi A2 532 (5401)
Audi A2 532 Creative Commons License 2019.12.22 0 0 5404

Köszönöm a válaszokat! Az ünnepek után újra próbálkozom, és az Ecu t is számításba veszem. Meglátjuk mire jutok vele. Rendbe lesz téve eladó sorba megy. 

Avant1 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 5403

Kábeleket is nyilván ellenőrizni kell üzemmelegen is. Ezt valami apróság okozhatja, lehet, hogy egy apró alkatrész az ECU-ban, vagy korábbi mókolás miatti kábelsérülés, rejtett kontakthiba, stb.

Előzmény: Avant1 (5402)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.20 0 0 5402

Szia,

ha a motor mechanikailag rendben van, akkor

- gyújtásrendszer részei (ezek voltak)

- befecskendezőrendszer részei (ez nem volt) - injektor?

- ECU ? 

AUA-nál létezik hibás ECU néha. Egy próbát megér, nem drága a bontókban, 10-20 között mérik. Ebay-en, vagy a kinti "jófogáson" is érdemes megnézni, ha itthon nincs. Feltéve, ha  a többi kizárható, és a hibakód-olvasás, és a szerelői szakértelem sem hoz eredményt. 

Előzmény: Audi A2 532 (5401)
Audi A2 532 Creative Commons License 2019.12.19 0 0 5401

Van egy benzines audi a2 a családunkban. 2002 es, benzines aua motor kódos 75 lóerős. 

Átesett egy motorjavitáson, cserélve lett gyertya, trafó és kábel. Az autó továbbra is fejtörést ad mert ugyan azt a hibát hozza folyamatosan ami miatt a motor is meg lett piszkálva. Kettes henger égés kimaradás mely véletlenszerűen jön. Egy darabig minden rendben vele és egyszer csak ujra visszajön a jelenség.  Várom az ötleteket milyen hiba lehet mely okozhat hasonló tüneteket. Nekem már a fejem sokat járt rajta.... 😊 Köszönöm!

Törölt nick Creative Commons License 2019.12.18 0 0 5400
Nekünk 12éve megvan.
Még nem volt baja 1,4D
Avant1 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 5399

Egyébként korrekt hibakód-olvasást kell csinálni, élőadatos menetteszttel együtt.

Előzmény: zombi112233 (5397)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.18 0 0 5398

Itt van az adatlap

https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a2/pdf/a2_a0_16fsi_81kw_0303.pdf

 

- a 95-ös benzin önmagában 0,3-0,5 literrel növelheti a fogyasztást.

-  a lambda szonda elsőszámú gyanúsított. 160e km a csereintervalluma. A szerelők sem cserélik, mert a kiolvasáskor: "ez még jó". Fenéket, sokszor nem az. 

Gyári szondát érdemes tenni bele szerintem csak, ha Marelli a vezérlője - de szerintem Bosch, a fenti adatlap alapján. Ez esetben a Bosch (gyári) lambdaszondát ár-érték arányban célszerű, megbízható forrásból. Kovácsautó nekem bevált e téren. Sajnos ebből is van kínai élethű hamisítvány, ahogy termosztátból is.

- a motorközeli katalizátor eltömődése létezhet, de nem gyakori. Bár, ha sokat ment hibás keverékképzéssel, akkor elképzelhető. Először az első kettővel kell foglalkozni. 

Előzmény: zombi112233 (5397)
zombi112233 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 5397

Majd kiderül ha visszakapom, hogy változott e valamit a fogyasztás. Ha továbbra is ilyen magas lesz, akkor tovább kell majd keresgélni a hiba okát. A nemrég említett örvénylapátok is csökkentik a fogyasztást, mert tökéletesebb égést lehet vele elérni. De azt kétlem hogy csak ez miatt közel 2 literrel enne többet az autó. Sőt, állítólag az FSI a 95 ös benzinből is többet eszik, mert min 98 ra van kihegyezve. És ahogy írtad, 95 öst már nem is használhatok majd, ha akarnék se, az E10 miatt.

Majd jön a lambda szonda, stb. De még olyat is hallottam, hogy a katalizátor is eltömödhet annyira, hogy növelheti a fogyasztást is. 

Na de idővel minden kiderül majd remélhetőleg. Nem adom fel, hosszú tavra vettem ezt a kisautót. :) 

Előzmény: Avant1 (5395)
vidi313 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 5396

Tetszik az 1,6 FSI. Bámulatosan megy. A teljes alu karosszéria nem akármi, bár az az összes A2 sajátossága. Áramvonalas forma, alul ha a védőlemezek fenn vannak, állítólag CW 0,26 - os a formatényező, ami igen kiemelkedő adat ma is. Tesz a jó fogyasztásért, különösen nagyobb tempónál. A fiamék a nyáron itthon voltak az USA-ból, a Jazz-t adtam nekik oda. Két autóval utaztunk, én a dízel A2-vel. Csodálkozott, hogy nagyon hajtok az A2-vel. Mondom neki, teljesen más a futómű "talajfogása" mint a Jazz-nek. :-) Több tényező közrejátszik abban, hogy még mindig kellemes autó az A2, hiába 20 éves konstrukció.

Előzmény: Avant1 (5395)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 5395

Örülök, hogy segíthettem.

 

Az 1,6 FSI bombasztikusan  jól fogyaszt. Autobild anno 2003 körül csinált tartóstesztet, úgy igazán -  ez alapján  egy finnyogós cikket is írtak (mire föl is???) abszolúte nem értették a koncepciót, vagyis azt, hogy az A2 mini egyterű, és azon belül is  ez a top változat.

(Megj, miközben hasonlítgatták és magasztalták az "A" Mercit - hol is vannak ezek manapság, árban és állapotban ?!)

Amit határozottan e szemüvegen keresztül is kiemeltek, az a fogyasztás volt. Tartós 180-nál 8,5. Ezt ma sem nagyon képesek produkálni szívómotorral, de még az 1,5TSI ACT-vel is kétséges (bár tény, hogy az is nagyon takarékos) közel 20 évvel később. Városban is 10 alatt kell lennie (némi dugóval) 6,5-ös, 7-2-es vegyes átlag nem irreális.

Előzmény: zombi112233 (5393)
A2TSI Creative Commons License 2019.12.17 0 0 5394
Nekem nem 1.6-os van, de a hírek szerint alig fogyaszt többet, mint az 1.4 benzines. Viszont 98+ benzin kell neki ehhez.
Előzmény: zombi112233 (5393)
zombi112233 Creative Commons License 2019.12.17 0 0 5393

Egyenlőre így lett összerakva ahogy van, tehát nyitott állapotban, és a lapátok nem működnek. A szerelő azt mondta, hogy baja nem lesz tőle, de persze nem lesz tökéletes (vagy inkább optimális) a működése. Talán jövőre lesz egy második kör, és ha lesz normális áron alkatrész, akkor ki lesz cserélve. Meg ami még addig előjön probléma. De lassan össze fog állni a vas. :)  Vezérlés, folyadékok, szűrők, vízcső toldók, stabilizátor rúd, meg még ki tudja mi lett cserélve, plusz géppel átnézve. Ha visszakerült hozzám, kicserélem még a lámpákat meg a repedt ablakmosó betöltő csövet, és egyenlőre békén hagyom.

Egyébként irdatlan sokat fogyasztott mielőtt szerelőhöz került. 11.6 liter, főleg városban. Van itt még valakinek 1.6 FSI je? Milyen a fogyasztásotok?

 

Köszönöm szépen a rengeteg segítséget Avant1! :) 

Előzmény: Avant1 (5391)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.13 0 0 5392

Audi: E10 petrol is cleared for use in all Audi petrol driven vehicles, excluding the following vehicles: • First generation direct injection engines: o Audi A2 1.6 FSI, model years 2003-2005 o Audi A3 1.6 FSI, model year 2004 o Audi A3 2.0 FSI, model year 2004 o Audi A4 2.0 FSI, model years 2003-2004 • Audi A4 Saloon petrol engine models with OEM parking heater, of model years 2001-2008. E10 is not suitable for use during the heating season in countries with colder climates. • Audi A4 Avant petrol engine models with OEM parking heater of model years 2002- 2008. E10 is not suitable for use during the heating season in countries with colder climates.

Avant1 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 5391

Szia,

aminek külön cikkszáma van, az külön is megvehető.

A kis lapátkákat külön nem lehet megvenni, az egyben van a "lower intake" résszel. (2) a képen.  

A vákumos mozgató egység külön megvehető (ha szükséges).

Előzmény: zombi112233 (5389)
zombi112233 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 5390

https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a2/a2/2002-248/1/133-133005/

Ha minden igaz, akkor az ezen az ábrán, 15 ös számmal jelölt vákuum egység mozgatja ezeket, a fordulatszám( meg ki tudja mik) függvényében. Alacsony fordulatnál zárva az egyik, így nagyobb sebességggel, örvény szerűen áramlik a levegő az égéstérbe, magasabb fordulatnál pedig nyit, hogy több levegőt kapjon. 

zombi112233 Creative Commons License 2019.12.11 0 0 5389

Nagyon szépen köszönöm a rengeteg segítséget! ☺️

A katalógus amit felraktál nagyon jó és nagyon hasznos lesz a későbbiekben. Nem is tudtam hogy létezik ilyen. 

Sajnos azt az alkatrészt nem találtam rajta. Csak ami nyitja és zárja az örvénylapárokat( örvénycsappantyúkat). Egyébként az is kellene, az örvénylapárokkal együtt, mert az is meg van serülve.

Közben sajnos olvastam olyat, hogy ezt nem lehet külön megvenni, csak a komplett szivosor házzal együtt, pont azért, mert úgy sokkal drágább. 

Rakok fel képet, hogy konkrétan mi is kellene. Persze ez nem az én autóm, de ezeken jól látszik hogy melyik alkatrész az.

Előzmény: Avant1 (5388)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 5388

Erről van szó?

https://www.ebay.de/itm/AUDI-A2-2000-2005-1-6-FSI-BAD-ENGINE-INTAKE-INLET-MANIFOLD-RAIL-036133204/193186413744?hash=item2cfacebcb0:g:vcAAAOSwLIZdu2mo

Ez az alsó rész ami olcsóbb azért. Ha ilyen fázisban van a repedés és ott, ahol a képeken, akkor nem esne be a motorba, ha jól veszem ki, csak nem működne rendesen. Ez jó. Az ilyen műanyagokat SIKA vagy egyéb csúcsminőségű hőálló adalékolt műgyantával meg lehetne ragasztani.  Ha anyaghiány van, azt már kevésbé. Szénszállal sok mindent meg tudok csinálni, nagyon húzós dolgokat is, de a hőtérhelés miatt a forgalmazott repülőipari 2K epoxi kiesik. Létezik villanyipari hőálló gyanta, ami eséllyel jó lehet, de azzal egyelőre nem foglalkoztam.

Előzmény: zombi112233 (5383)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 5387

Ugyanez a motor (BAD kód) szerepel más kóddal a VW csoportban is, ez a Golf és Touranban gyakori 1,6FSI, kisebb módosításokkal, de ennek részleteit nem ismerem. Mindenestre 80-90%-ban azonos az alkatrészeket illetően.

Előzmény: zombi112233 (5383)
Avant1 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 5386

Műanyag szívócső. Egy egység, de két részből.

talán a felső az, ugye?

 

1036 129 711 FKintake manifold - upper part1 (2)036 133 204 Kintake manifold - lower part

 

Hozzávetőleges kedvezmény nélküli bruttó német ár itt:  https://www.nininet.de/preise/index.php

 

Avant1 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 5385
Avant1 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 5384

A robbantott rajzokon ki tudod keresni a cikkszámot!

 

https://audi.7zap.com/en/rdw/

Előzmény: zombi112233 (5383)
zombi112233 Creative Commons License 2019.12.10 0 0 5383

Igen , sajnos én is ettől félek hogy a motorba kerül majd pár darab ami tönkre vágja. Én is új alkatrészt szeretnék, de nem tudom honnan lehet ilyet szerezni. Nem egy olyan fogyó, gyakori alkatrész mint egy fékbetét. Főleg hogy ez a legritkább motor ebben az autóban.

Remélem valaki majd tud tippet adni itt. 

Egy ismerősöm rajta van már a dolgon kb egy hete, de eddig nem járt sikerrel. Persze más munkái is vannak, de már próbált keresgélni.

A bontott nekem is csak szükségmegoldás lenne. 

Előzmény: Avant1 (5381)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!