Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Feltöltöttem már korábban is ide igen :) . Nem teljesen értem miért hozza elő Zoltán mindig hogy H0 így meg-úgy, meg fent volt a vaterán. Nem igazán értem miért is releváns. ?! Itt csak szimplán arról volt szó, hogy megkerestem neten az Előre 1:1-es "eredetijét" amiről feltételezhetően másolták ugye és akkor így kiszínezgettem az alapján ahogy tudtam :)
Itt vannak a H0 méretű V55 mozdonyról a képek. Nekem is nagyon tetszik, de nem szeretnék H0 mérettel is foglalkozni, ezért nem is licitáltam rá anno. A legtöbb alkatrész poliészter öntvényből van, de nekem egy jó példa arra, hogyan lehet igényes minőségben modellezni.
Ez egy H0 méretű mozdony, ami valamikor fent volt a Vaterán. A vevőjét megkértem, hogy küldjön róla képeket. Nagyon kedves volt és megtette. Ezért, ha kéred fel tehetem ide, vagy elküldöm a privátodra.
Na erről beszéltem....ez a dilettáns jól beárazta azt a kupac szart, de gondolom nem hasra ütött és úgy szülte meg...ezt a marhát meg majd követi a többi barom, és rakják ki százért a rakás szarokat....ezért mentek így fel az árak....
Szia Zoli!Ne legyünk igazságtalanok,van motor a mozdonyban!Valami régi kínai játék -valószínűleg- 4,5 voltos motorja.Kétlem hogy akár egy kört is elbírná hajtani a mozdonyt.:)
Ilyen amikor az aranyásó arany helyett egy halom rozsdás vasat talál, de meg akarja a felkeresett kereskedőt győzni, hogy ez bizony arany. A mozdonyban motor, a kocsikban kerék sincs, a trafó doboza meg füstös. Ez már tényleg szánni való.
Jaj.Megszólítva érzem magam,bár nem értem a Tóth vagonjaiddal kapcsolatos észrevételed.Egy csomót ment a Tóth gőzös mögött,én speciel örültem,hogy volt kint egy ilyen szerelvény.Sajnos a fotó állomány nem nálam van és még a 2015-ös Temofesztes anyagot sem kaptam meg,így sem feltölteni sem megmutatni nem tudom.
Idén sajnos rám jár a rúd,de már most is akartam magyar H0-ás asztalt,jövőre tuti kiviszem. Az asztal meg van,csak a vágányokat kell régire cserélni.Én szívesen látnék rajta egy Roglin szerelvényt.
Köszönöm a megtisztelő "elismert szakértő" és "nagy gyűjtő" címet, de mint korábban is jeleztem egyiket sem gondolom magamról, persze minden viszonyítás kérdése... Ha arra gondoltok, nem sorakoznak nálam sem a vitrinben a több ezer eurós mozdonyok, sajnos...
A felsorolást pont azért írtam, mert azoknak a daraboknak én is nagyon örülnék. :) A Gotthárd pl. gyerekkori álmom, a Linzbauer Tamás Vasútmodellezés könyvében láttam róla egy képet - többek között ez fertőzött meg a régi játékvonatok iránti vonzalommal - de ez egyenlőre beteljesületlen álom marad, még akkor is ha esett jócskán az ára. Mint írtam ezek a darabok az átlag magyar gyűjtő számára még mindig drágák, és ez alól sajnos én sem vagyok kivétel.
Van néhány szép szerelvényem, amikkel egy német gyűjtő valószínűleg bátran játszana, én inkább csak nézegetem...az ebay-en kis túlzással bármikor látni ilyeneket, sajnos mások az anyagi lehetőségeink, ami nekik játék, nekem már drága mulatság...
Magyar vonatokból is van pár szép darabom, de azért sarokházat azokból sem tudnék venni...
Tehát az, hogy nagy gyűjtő az relatív, mihez képest? Pl. nincs dobozos Helikonom, sőt tovább megyek, komplett szerelvényem sem, de azért mégis van - ugyan nem hibátlan mint pl. Zsolté, de szép állapotú - mozdony és nem hozzá illő színű vagonok.
Van Tóth féle vagonom is, magyar H0-ás dolgok, stb. Mindenből egy kicsi. :) Nem nagy darabszámú gyűjtemény, de szép állapotú darabok. Magyarországon is vannak nagy gyűjtők, bár jópáran már nincsenek köztünk. Ők 40-50-60 évvel ezelőtt kezdték a gyűjtést azt utólérni nem lehet, de személy szerint nekem nem is célom. Viszont sok szép dolgot láttam egyik másikuknál, és sokat tanultam tőlük, amit ezúton is szeretnék megköszönni, különösen azoknak akik még itt vannak köztünk és talán olvassák ezeket a sorokat.
Igen, egykét érdekes, ha nem is vagyonokat érő darabot tudnék mutatni, de sajnos az a tapasztalat, hogy amikor ez megtörténik mintha már nem is lenne érdekes...senkit nem akarok megbántani, de előző években felajánlottam, hogy kiviszek a Temofesztre egy H0-ás Roglin motorvonatot, megfuttatni mert nem minden nap látni a vasútmodell kiállításokon. Rákérdeztem lesz e kint valaki Märklin rendszerű H0-ás pályával, mert 3 sínes rendszerű és azon tudna futni. Még annyit sem mondott senki, hogy hozd ki megnézzük, nem...nem érdekelt senkit, annyi reakció sem volt, hogy bambükkfa...
Aztán gondoltam próbálkozok 0'-ással vittem ki 3db Tóth vagont. Szerintetek volt köszönet benne...? Nem akarok megbántani senkit, de ne gondolkodjatok sokat, mert köszönetet nem kaptam érte...tény, hogy gyakran kisiklottak és kínlódtam velük, na de ez egy ilyen hobby. Erre mondtam korábban, hogy a Märklinek sokkal jobb menettulajdonságúak mint a magyar vonatok többsége...
Szóval ennyit a nagy illúziógyártásról... Sajnálom fiúk, ez van, nincs kedvem ezek után nagyon mutogatni bármit is. Néha "felnézek" ide és ha valami téveszme kering azt még eloszlatom, mint pl. a Tóth Märklin gyári engedélyéről szóló mesét, amit a Deák terjeszt, de soha senki nem látott, meg ehhez hasonlókat... Vannak sokkal érdekesebb történetek amik valósak, bár lehet, hogy elsőre nem ilyen hangzatosak. Személy szerint szegényes dolognak tartom a valós alapokat nélkülöző legendagyártást, csak azért, hogy az "én sztorim" legyen a legjobb...
Végszóként csak annyit, hogy egy gyűjtemény nem csak attól lehet szép, hogy irtó drága darabok vannak benne, hanem attól, hogy vannak benne érdekes, vagy szép darabok, még ha nem is érnek vagyonokat..., de azt hiszem ebben egyetértünk, ha sok másban nem is.
Karikának teljesen igaza van, s tovább gondolva a felvetését, mi lenne -- ha mint ebben a körben elismert szakértő és nagy gyújtő --, az egyedi teázási szokások leírása helyett, alkalmasint egy kedves ritka vagy érdekes darabját mutatnád be a gyújteményednek? Leírva, a történetét, hátterét, feldobva egy-két jó fotóval, stb. Elindítva ezzel egy igen fontos, hasznos és érdekes arculatát egy ilyen fórumnak. A témától függően, itt vagy a szomszédban. A jó példán pedig remélhetőleg mások is felbuzdulnának, csatlakoznának, kialakítva ezzel egy érdekes sorozatot!
Figyelem, az "értékes" jelzőt szándékosan hagytam ki, nem az lenne a lényeg benne! Persze attól még lehet írni akár egy Gotthardról is... Ha valakinek esetleg nagyon hiányozna:
Nem írtad, hogy átlagos darabokra gondolsz, általánosságban beszéltél a Märklinekről, abba bele tartoznak a ritka darabok is. Másfelől pont erre kívántam utalni, mivel azoknak az ára is leesett akárcsak a gyakoriaké. Így teljesen mindegy te melyikre céloztál, pont azt akartam kihangsúlyozni, hogy még az igen ritka darabok ára is esett vagy 30-40%-ot. Igaz azok még így is drágák... Ne haragudj, de itt maximum csak a te fejedben van logikai bukfenc. Ami pedig azt illeti, nem feltétlenül a motorja megy tönkre a Gotthárdnak - bár az is leéghet. Egy több mint 80 éves darab csapágyazása és fogaskerekei is kiszolgáltak már, legyen az akár egy jó minőségű Märklin, az se tart örökké... De legfőképpen egy drága darabbal azért nem játszik szívesen az ember, mert játék közben előfordul, hogy kisiklik, felborul, és megsérül a festése stb. De hagyjuk, nekem drága mulatság lenne, mint mondjuk ha eltörne mosogatás közben egy 1700-as évekből származó Meisseni csésze, és még ha lenne is ilyenem, inkább iszok egy szép de kevésbé drágából, nekem ugyanolyan jól esik belőle a tea, főleg ha Earl Grey és sok citrom és cukor van benne. Lehet, hogy egy angol, vagy egy tea szakértő rosszul lenne ennek hallatán, de én így szeretem, és miközben futnak a gyakoribb mozdonyok egy pályán karácsonykor, jó érzéssel pillantok a ritkábbakra a vitrinben, és kortyolom a teámat. :)
Kedves Roglin, azért mert az általános, átlagos darabokra vonatkozó megjegyzésemet, extra darabokkal cikizted. Semmi gond, engem nem izgat, aki publikál annak viselnie kell akár a cikizést is, de akkor kérlek te se izgasd magad, ha szép udvariasan annyit mondok rá, hogy nem volt fair! A mostan csökkenö árak emlegetése a Gotthardokkal kapcsolatban meg felér egy kisebb logikai bukfenccel. De semmi gond, igyunk egy teát a meisseni csészéböl, mert szerintem az is arra való, nem csak a vitrinbe, s legyen egy kellemes estéd!
Csak csendben kérdezem, mi baja lenne a Gotthard mozdonyodnak, ha néha sinre tennéd? Csak nem olyan gagyi annak is a belseje mint a Helikonnak?