Nézd, azt nem lehet megmondani, hogy mi fog elromlani az autódon. Keress egy szerelőt, akiben megbízol és bízd rá. Vagy alaposan nézz utána, vegyél diagnosztikai berendezéseket, szerszámokat, szakirodalmat és kezdjél el ezzel foglalkozni. Minden tiszteletem az otthoni javítóké, valahol én is csak az vagyok, de sajnos a kérdéseid ahhoz túl általánosak, hogy ennél konkrétabb választ lehessen rá adni. Van két alapszabály:
- ami nem romlott el azt nem kell megjavítani
- ami viszont elromlott, na azt viszont mihamarabb, a megfelelő alkatrészekkel és szaktudással!
Ezeket figyelembe véve, a válaszom még mindigy csak az, hogy azt kell cserélni ami elromlott (már ha egyáltalán elromlott!!! Pont a lambda-szondánál tud tipikus hiba lenni, hogy van egy hibakód és elkezdik cserélgetni, pedig a szonda csak azt teszi amit tennie kell, méri a kipufogógáz összetételét, ami éppen nem a paramétereknek megfelelő! Általában nem a szonda hibája ha a mért érték nem megfelelő...)
Természetesen igazad van. Én ezt inkább úgy értettem, hogy melyik hajlamosabb előbb elromlani. :) És ehez kapcsolódott az összes többi is amit írtam.
Elnézést ha hülyeségeket kérdezek, de nem értek hozzá sajnos. Pont ezért próbálok minél több információt szerezni. Valahol el kell kezdeni. :) Nem akarok ész nélkül csinálni valamit, vagy nulla fogalom nélkül belevágni.
A lényeg, hogy nem csak megcsináltatni akarom az autót, hanem érdekel az is, hogy nagyjából hogy működik, mivel kapcsolatban mire lehet számítani. Itt pedig sokan vagytok olyanok, akik értenek hozzá.
Na, csak eszembe jutott még egy kérdés. Lambda szondából melyiket érdemes cserélni? A motor vagy a katalizátor utánit? Melyik az amelyik ekkora gondot okozhat? Vagy ha már cserélek, akkor mind a kettőt kell egyszerre?
Egyébként ezek teljesen egyformák? Csak mert bárhol nézem, sehol sincs oda írva hogx első vagy hátsó, csak egy fajta van. Kb 45 erez a bosch ha jól emlékszem, minden rögzítő elemmel együtt.
A másik, hogy érdemes e nagyon vékonyan bekenni az újat, hogy később könnyebb legyen kiszedni? Csak azért kérdezem , mert olyat is hallottam, hogy ezzel vigyazni kell, mert ha rákerül pl a szondára, akár tönkre is teheti, de legalábbis rosszul fog mérni.
És még valami. Ha lehúzom a szondát, kiderülhet belőle valami, és ha igen akkor pontosan mi? Mert ugy tudom hogy ilyenkor átvált vész üzemmódba, gyári beállításokat fog használni. Ha így csökken a fogyasztásom, akkor elvileg rossz a szonda ugye? Árthat a motornak ha igy járnék vele egy tanknyi távolságot (kb 400 km se)?
Na de félre a tréfát. Igen, 2002 es évjárat tehát 18 éves.
A termosztát a házzal együtt most lett cserélve. Legalábbis én kifizettem. Más kérdés hogy valóban ki lett e cserélve,és ha igen, akkor mire. Elvileg nem volt baja, csak kicsit eresztett a ház mellett a hűtővíz. Ezen kívül volt vezérlés vizpumpaval együtt , mindenféle szűrő, olaj, hűtőfolyadék, stab rudak elől. Ennek persze semmi köze ehez,csak leirtam.
Ez nagyon lassan melegszik be. Egy cigi alatt alapjaraton nem mozdul a mutató, utána kb 8 km az üzemi hőfok. Kb 4 5 km mire megmozdul egyáltalán a műszer . Az is érdekes, hogy majdnem 110 fokon kezdi hűteni a vizet. Ezt csak én néztem Torque appal a telefonon.
Elő adatot nem tudok nézni, tehát akinél voltam, biztos hogy ehez nem ért, csak átnézte hogy talál e valami hibát.
Egyébként van benne pár sunyiság mert a Check Engine lámpát letakarta. Azt mondta azert, hogy ne zavarjon hogy világít. 😂😂
De persze észre vettem, meg is néztem milyen hibák vannak még, és az EGR szelepre is jelez. Bár úgy tudom ezt sokan le is szokták vakolni. Lehet hogy ő is ezt tette, csak nem mondta. De kétlem hogy ez miatt nőne a fogyasztás ennyire.
Tehát egyenlőre elsőként marad a lambda szonda.
Meg valahol keresnem kellene egy jó szakembert, aki tud élő adatot elemezni.
Ha esetleg tud valaki Heves megyében ilyet, aki megbízható, annak örülnék.
Tudom hogy egy fórumon nem lehet megoldani, de ötletek születhetnek. És születtek is. Amit én nagyon szépen köszönök is!!!! És nem utolsó sorban, mielőtt elmegy az ember wgy szakemberhez, jó ha van némi fogalma pár dologrol, és erre nagyon is jó egy ulyen fórum.
De akár arra is, hogy valaki csak elsírja a bánatát :) pár olyan embernek, akik együtt éreznek vele, hiszen ha nem is egy cipőben járnak, de még járhatnak, és ha nekik is adódik hasonló problémájuk, akkor már jobb eséllyel indulnak.
7-9.2? Istenem, ha egyszer sikerül ezt megoldani, es csak 10 re lemenni, pezsgőt fogok bontani. :)
Én csak a kagylós benzinkúton tankolok, ha tehetem csak prémiumot, soha még problémám nem volt vele, de azért az utolsó 5 tankolás blokkját megőrzöm, az a biztos!
De ez a tünet nem ilyen üzemanyag ellátás problémának tűnik?!
Elsőként a motortéri testkábelt ellenőrizd, az nagyon tud így szívatni!
7-9.2 közt kéne legyen városban. Sok dugóval, hidegben és rövid utakkal a felső érték.
Hibalekérdezés...teljes átvizsgálás kell. Ezt nem a fórumon lehet megoldani.
Ami kézenfekvő: termosztát jó legyen. Csakis gyárit bele, és márkaszervízből. A többi gyári logós egy része is (kívülről tökéletes) hamisítvány a piacon. Nagyon hamar bemelegszik a gyárival, 2km után meleg levegő jön és a műszer bőven elhagyja a 60 fokot.
de közben lehet, hogy megoldódott. Többszöri indítás-próbálkozás után beindult. Arra tippelunk, hogy levegőt v szennyeződést kapott fel (előzőleg shellnel tankoltam). Tankoltunk rá prémiumot, és megjarattuk. Azóta működik. Ratoltottunk az akksit a is, de jó volt a töltése, nem az volt a gond, ez biztis
Hátha valaki már találkozott hasonlő problémával: 2001-es dízel A2-esemmel elindultam. Szépen haladtunk az utcában, amikor egyszer csak arra figyeltem fel, hogy motor leáll és az akksi hiba visszajelző kigyullad a műszerfalon. Onnan tovább sehova. Próbáltam újra beinditani, de semmi, aZ akksi hiba ugyanúgy világít. Letoltuk az út szélére, majd megnézzük, hogy akksi baja lehet-e. Bár valószerűtlen, mert 1 év pár hónapos az akksi (varta). Meg hát ugye be is indult, csak utána állt meg.
Esetleg valaki találkozott már hasonlóval, van tipp, hogy mi lehet a gond?
Na igen. :) Nem szeretnék ilyet vagy hasonlót látni.
Ellenben arra kiírhatna valamit ez az okos kis jószág, hogy vajon miért jött ki 11.9 literre a fogyasztásom. Kétlem hogy egy egyszerű lambda szonda hiba(amit egyébként jónak titulál a diagnosztika, ami attól még persze lehet rossz) lenne csak a háttérben. A 100-as benzintől vártam egy kis csodát, hogy pár decivel kevesebb lesz, de 3-al több lett mint előtte a 95-el. Kíváncsi leszek, hogy ha majd ki lesz cserélve a szonda valamikor , mennyit csökken, ha csökken egyáltalán. Aztán lehet tovább keresgélni ebben a szuper 1.6 FSI motorban. :) Amit amúgy imádok ettől függetlenül.
Hozzáteszem, hogy nem tolom neki őrült módon, abból már kinőttem. Szóval nem a lábammal van a baj.
Sziasztok. Nekem olyan kérdésem leene, hogy nem megy az ablaktörlő folyadék a szélvédő re. Az egyik fuvókából csak picit csordul a víz a másikból semmi. Mit kellene tenni? Valami dugulás lehet? Hol kell keresni a hibát? Megtisztelő segítséget előre köszönöm.
kalloszoltan kukac gmail pont com (direkt így írom :D)
Egyébként igen, hosszabb (1 napos) állás után sokat kell várni, hogy indítható legyen a kocsi. A kis motornak nem lehet baja, csak ez a tágulási tartály szokott megfáradni? Mármint emiatt ybúg sokáig a motor?
Én kifejezetten a Tiptronic váltókról beszéltem, aminek a gyártója elöírja az olajcserét. Elsö csere 80-100000km-nél, aztán minden további 60000km-nél. A VAG szerint viszont "élettartam" feltöltéses. Jogilag igaza van, mert ha a váltó megnyekken egy 200000km-t futott autóban, az a legtöbb országban az autó élettartamának a végét jelenti.
A idö intervallum ugyan úgy müködik mint az olajcserénél. Idö, vagy km futás függvénye. Amelyik elöbb eljön. Azért van ez, mert a "gumi" akkor is öregszik, ha nem mész az autóval.
Ha gondolod kérdezd meg a Krisztiánt, mit mond az idö intervallumról. Pont ö szervizelte az 1.9 PD A6-omat annó, és nála lett kicserélve az öt éves vezérlés bö 40000km után.
Rendszeres használat mellett tapasztalatom szerint nem kell az időre figyelni, max 10-15 év futás, vagy hosszabb, legalább egy éves állás után lehet érdemes időtartam alapon cserélni.
Kérdés mit jelent számodra a rendszeres használat?
Rendszeresen használja a párom napi 2x2km-re az autóját. 16 éves autó, de még nem jött el az elsö km szerinti vezérléscsere idöpontja. Még most is van majdnem 30000km hogy elérjük a 90000km-t. Szerinted a lassan 17 éve beszerelt szijjal kellene használnunk? Olyan meghatározás, hogy "max 10-15 év, vagy több" nem túl konkrét.
Ez így nem teljesen igaz! Valóban a váltók olajcseréjéről el szoktak feledkezni bizonyos esetekben, de pl.: az olajos kuplungú DSG-ben elő van írva 60 ezrenként az olajcsere! Egyszerűen a tapasztalatok miatt vannak így a meghatározások. A vezérlésnek nincs időhöz kötött csereperiódusa! És egyébként is az az 5 és az nagyon sovány! Egy mai motorban pl.: 210 ezres intervallum van, azért az testvérek között is 42 ezres éves futást feltételez! Ennyit még a németeknél sem mennek az autóval! ...és nem is beszélve arról, hogy a flexibilis intervallum esetén 2-év vagy 30 ezer km a periódus, tehát feltételezik, hogy lesz olyan autó ami két év alatt is csak 30 ezret vagy kevesebbet fut! Amennyiben ezzel számolnak és a vezérműszíjaknak bármilyen kritikus időben limitált élettartama lenne, akkor csak megjegyeznék valahol, hiszen szerintük is lesznek olyan autók amik 14 vagy esetleg 20 év alatt sem futják le a 210 ezret!
...de nem is kell maradni a VAG típusainál. A Ford Fiestákban például már vagy 10 éve is 250 ezres periódussal futottak a szíjak (azóta már van olyan motorja is a Ford-nak amiben olajban fut a szíj és szintén 250 ezres periódussal) és a Fiesta sem az a tipikus utazó autó amivel az éves 40-50 ezreket futják. Jellemzően szerintem a 15 ezer sincs meg! De még a teljesen irreális éves 25 ezernél is 10 év kell a periódusban lévő futás megtételéhez.
Rendszeres használat mellett tapasztalatom szerint nem kell az időre figyelni, max 10-15 év futás, vagy hosszabb, legalább egy éves állás után lehet érdemes időtartam alapon cserélni.
Én az A2-est aminek 90 ezres periódusa van, 135 ezerrel vettem frissen cserélt gyári szettel. (Doni csinálta, hisz az autó is az övé, illetve a párjáé volt) Most van benne olyan 180 ezer, tehát a periódus felénél tart és kicsit több mint 6 éve van nálam. ...hát biztosan nem fogom csak ezért lecserélni!
Szeretnek elöírásokról elfelejtkezni. Mint pl az olajcsere intervallum a Tiptronic váltóban.
Ettöl függetlenül alap, hogy a vezérmüszijat 5 év után futásteljesítménytöl függetlenül cseréljük. A gyár nem számol olyan nagy futásteljesítménnyel mint a tulajok. Szerintük 200000km felett egy autó az élettartama végére ért. Ezért nincs vízpumpa csere, meg ezért "nem kell" olajat cserélni a Tiptronoc-ban.
Tudtommal a VAG nem ír elő időtartamot a vezérlésnél, csak futásteljesítményt! (van olyan aminél van és/vagy alapú időtartam is!)
Az 1.2 TDI-ben nem vagyok biztos de az 1.4, 1.9 a 2002-3 ig 90 ezer, utána 2008-ig 120 ezer, majd ezután a CR motorok megjelenéséig 150 ezer km-es periódussal futottak. A CR motorok előbb 180 ezres majd később már 210 ezres periódussal mennek. A benzineseknél még a szívó motoros időkben 90 ezres periódust adtak meg, de ez nem fix periódus volt hanem csak ellenőrzés és utána 30 ezrenként ismét ellenőrzés, majd szükség esetén csere. (egyébként a gyári előírás minden második szíjnál írja elő a görgők cseréjét és a vízpumpáról nem is szól)
...persze még márkaszervizben sem találtam olyat aki ne cserélt volna mindent szettben, illetve olyat sem aki nézegette volna a benzinesek szíjait. ;-)
Értelek és teljesen jogos... akkor nem spórolunk, megy a vízpumpa is.
És igen... mondjuk nem számoltam, de 8-10mp után sem szokta abbahagyni a búgást/berregést. Ellenben akkor indul. Akkor nem szokott indulni, amikor ezt a berregést nem csinálja. Az miért lehet? Ekkor kell szórakozni az ajtózárral... gyújtás le-fel. Végül valamiért engedi, de nem egyértelmű a jelenség.