Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 5447

Nézd, azt nem lehet megmondani, hogy mi fog elromlani az autódon. Keress egy szerelőt, akiben megbízol és bízd rá. Vagy alaposan nézz utána, vegyél diagnosztikai berendezéseket, szerszámokat, szakirodalmat és kezdjél el ezzel foglalkozni. Minden tiszteletem az otthoni javítóké, valahol én is csak az vagyok, de sajnos a kérdéseid ahhoz túl általánosak, hogy ennél konkrétabb választ lehessen rá adni.
Van két alapszabály:

- ami nem romlott el azt nem kell megjavítani

- ami viszont elromlott, na azt viszont mihamarabb, a megfelelő alkatrészekkel és szaktudással!

Ezeket figyelembe véve, a válaszom még mindigy csak az, hogy azt kell cserélni ami elromlott (már ha egyáltalán elromlott!!! Pont a lambda-szondánál tud tipikus hiba lenni, hogy van egy hibakód és elkezdik cserélgetni, pedig a szonda csak azt teszi amit tennie kell, méri a kipufogógáz összetételét, ami éppen nem a paramétereknek megfelelő! Általában nem a szonda hibája ha a mért érték nem megfelelő...)

Előzmény: zombi112233 (5446)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 5446

Természetesen igazad van. Én ezt inkább úgy értettem, hogy melyik hajlamosabb előbb elromlani. :) És ehez kapcsolódott az összes többi is amit írtam. 

Elnézést ha hülyeségeket kérdezek, de nem értek hozzá sajnos. Pont ezért próbálok minél több információt szerezni. Valahol el kell kezdeni. :) Nem akarok ész nélkül csinálni valamit, vagy nulla fogalom nélkül belevágni.

A lényeg, hogy nem csak megcsináltatni akarom az autót, hanem érdekel az is, hogy nagyjából hogy működik, mivel kapcsolatban mire lehet számítani. Itt pedig sokan vagytok olyanok, akik értenek hozzá. 

Előzmény: Octi19 (5445)
Octi19 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 5445

"Lambda szondából melyiket érdemes cserélni?"

 

...amelyik elromlott! A diagnosztika megmondja majd.

Előzmény: zombi112233 (5444)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 5444

Na, csak eszembe jutott még egy kérdés. Lambda szondából melyiket érdemes cserélni? A motor vagy a katalizátor utánit? Melyik az amelyik ekkora gondot okozhat? Vagy ha már cserélek, akkor mind a kettőt kell egyszerre? 

Egyébként ezek teljesen egyformák? Csak mert bárhol nézem, sehol sincs oda írva hogx első vagy hátsó, csak egy fajta van. Kb 45 erez a bosch ha jól emlékszem, minden rögzítő elemmel együtt. 

A másik, hogy érdemes e nagyon vékonyan bekenni az újat, hogy később könnyebb legyen kiszedni? Csak azért kérdezem , mert olyat is hallottam, hogy ezzel vigyazni kell, mert ha rákerül pl a szondára, akár tönkre is teheti, de legalábbis rosszul fog mérni.

És még valami. Ha lehúzom a szondát, kiderülhet belőle valami, és ha igen akkor pontosan mi? Mert ugy tudom hogy ilyenkor átvált vész üzemmódba, gyári beállításokat fog használni. Ha így csökken a fogyasztásom, akkor elvileg rossz a szonda ugye? Árthat a motornak ha igy járnék vele egy tanknyi távolságot (kb 400  km se)? 

Előzmény: merciabc (5442)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.01 0 0 5443

Mármint én vagy az autó? 😂😂

Na de félre a tréfát. Igen, 2002 es évjárat tehát 18 éves. 

A termosztát a házzal együtt most lett cserélve. Legalábbis én kifizettem. Más kérdés hogy valóban ki lett e cserélve,és ha igen, akkor mire. Elvileg nem volt baja, csak kicsit eresztett a ház mellett a hűtővíz. Ezen kívül volt vezérlés vizpumpaval együtt , mindenféle szűrő, olaj, hűtőfolyadék, stab rudak elől. Ennek persze semmi köze ehez,csak leirtam.

Ez nagyon lassan melegszik be. Egy cigi alatt alapjaraton nem mozdul a mutató, utána kb 8 km az üzemi hőfok. Kb 4 5 km mire megmozdul egyáltalán a műszer . Az is érdekes, hogy majdnem 110 fokon kezdi hűteni a vizet. Ezt csak én néztem Torque appal a telefonon.

Elő adatot nem tudok nézni, tehát akinél voltam, biztos hogy ehez nem ért, csak átnézte hogy talál e valami hibát. 

Egyébként van benne pár sunyiság mert a Check Engine lámpát letakarta. Azt mondta azert, hogy ne zavarjon hogy világít. 😂😂

De persze észre vettem, meg is néztem milyen hibák vannak még, és az EGR szelepre is jelez. Bár úgy tudom ezt sokan le is szokták vakolni. Lehet hogy ő is ezt tette, csak nem mondta. De kétlem hogy ez miatt nőne a fogyasztás ennyire.

Tehát egyenlőre elsőként marad a lambda szonda. 

Meg valahol keresnem kellene egy jó szakembert, aki tud élő adatot elemezni. 

Ha esetleg tud valaki Heves megyében ilyet, aki megbízható, annak örülnék. 

 

Tudom hogy egy fórumon nem lehet megoldani, de ötletek születhetnek. És születtek is. Amit én nagyon szépen köszönök is!!!! És nem utolsó sorban, mielőtt elmegy az ember wgy szakemberhez, jó ha van némi fogalma pár dologrol, és erre nagyon is jó egy ulyen fórum. 

De akár arra is, hogy valaki csak elsírja a bánatát :) pár olyan embernek, akik együtt éreznek vele, hiszen ha nem is egy cipőben járnak, de még járhatnak, és ha nekik is adódik hasonló problémájuk, akkor már jobb eséllyel indulnak. 

 

7-9.2? Istenem, ha egyszer sikerül ezt megoldani, es csak 10 re lemenni, pezsgőt fogok bontani. :) 

Köszönöm ismét a segítséget. :) 

Előzmény: Avant1 (5441)
merciabc Creative Commons License 2020.01.26 0 0 5442

 

Én csak a kagylós benzinkúton tankolok, ha tehetem csak prémiumot, soha még problémám nem volt vele, de azért az utolsó 5 tankolás blokkját megőrzöm, az a biztos! 

De ez a tünet nem ilyen üzemanyag ellátás problémának tűnik?! 

Elsőként a motortéri testkábelt ellenőrizd, az nagyon tud így szívatni! 

De az ecu hibatárolója megmondja!

Előzmény: VITZI (5440)
Avant1 Creative Commons License 2020.01.26 0 0 5441

7-9.2 közt kéne legyen városban. Sok dugóval, hidegben és rövid utakkal a felső érték. 

Hibalekérdezés...teljes átvizsgálás kell. Ezt nem a fórumon lehet megoldani.

Ami kézenfekvő: termosztát jó legyen. Csakis gyárit bele, és márkaszervízből. A többi gyári logós egy része is (kívülről tökéletes) hamisítvány a piacon. Nagyon hamar bemelegszik a gyárival, 2km után meleg levegő jön és a műszer bőven elhagyja a 60 fokot.

Lambda szonda. Mínusz 2 liter alaphangon.

Lehet még más is. Hány éves, 18?

 

Előzmény: zombi112233 (5436)
VITZI Creative Commons License 2020.01.25 0 0 5440

1.4 PDTI

de közben lehet, hogy megoldódott. Többszöri indítás-próbálkozás után beindult. Arra tippelunk, hogy levegőt v szennyeződést kapott fel (előzőleg shellnel tankoltam). Tankoltunk rá prémiumot, és megjarattuk. Azóta működik. Ratoltottunk az akksit a is, de jó volt a töltése, nem az volt a gond, ez biztis

Előzmény: Octi19 (5439)
Octi19 Creative Commons License 2020.01.24 0 1 5439

Melyik pontosan a dízel modellek közül?

Előzmény: VITZI (5438)
VITZI Creative Commons License 2020.01.24 0 0 5438

Sziasztok!

Hátha valaki már találkozott hasonlő problémával: 2001-es dízel A2-esemmel elindultam. Szépen haladtunk az utcában, amikor egyszer csak arra figyeltem fel, hogy motor leáll és az akksi hiba visszajelző kigyullad a műszerfalon. Onnan tovább sehova. Próbáltam újra beinditani, de semmi, aZ akksi hiba ugyanúgy világít. Letoltuk az út szélére, majd megnézzük, hogy akksi baja lehet-e. Bár valószerűtlen, mert 1 év pár hónapos az akksi (varta). Meg hát ugye be is indult, csak utána állt meg. 

Esetleg valaki találkozott már hasonlóval, van tipp, hogy mi lehet a gond?

merciabc Creative Commons License 2020.01.24 0 0 5437

Szia! 

Olvassatok élő adatot, (ne csak tárolt hibákat), az már mutatja mi nincs rendben!

Előzmény: zombi112233 (5436)
zombi112233 Creative Commons License 2020.01.23 0 0 5436

Na igen. :) Nem szeretnék ilyet vagy hasonlót látni.

Ellenben arra kiírhatna valamit ez az okos kis jószág, hogy vajon miért jött ki 11.9 literre a fogyasztásom. Kétlem hogy egy egyszerű lambda szonda hiba(amit egyébként jónak titulál a diagnosztika, ami attól még persze lehet rossz) lenne csak a háttérben. A 100-as benzintől vártam egy kis csodát, hogy pár decivel kevesebb lesz, de 3-al több lett mint előtte a 95-el. Kíváncsi leszek, hogy ha majd ki lesz cserélve a szonda valamikor , mennyit csökken, ha csökken egyáltalán. Aztán lehet tovább keresgélni ebben a szuper 1.6 FSI motorban. :) Amit amúgy imádok ettől függetlenül.

Hozzáteszem, hogy nem tolom neki őrült módon, abból már kinőttem. Szóval nem a lábammal van a baj. 

Előzmény: Stetten (5411)
Stetten Creative Commons License 2020.01.23 0 0 5435

Nem tudom milyen idö van nálatok, nem befagyott? Én lehúznám a fúvókákról a csövet, ha odáig elmegy a víz, akkor dugulás.

Előzmény: Guszti71 (5434)
Guszti71 Creative Commons License 2020.01.23 0 0 5434

Sziasztok. Nekem olyan kérdésem leene, hogy nem megy az ablaktörlő folyadék a szélvédő re. Az egyik fuvókából csak picit csordul a víz a másikból semmi. Mit kellene tenni? Valami dugulás lehet? Hol kell keresni a hibát? Megtisztelő segítséget előre köszönöm. 

merciabc Creative Commons License 2020.01.13 0 0 5433

Igen, ez egy hidraulikus tágulási tartály! 

Ha leereszti a nyomást, hosszú idő amíg újból felpumpálja az a kis szivatyú. 

Amíg nincs meg ez az üzemi nyomás, addig nem engedi indítani az autót! 

...én még egy nyomás-szenzorral is megszívtam, de azt írja a VCDS! 

Na az volt a drága!  46ezer)...

Előzmény: Nfs.man (5432)
Nfs.man Creative Commons License 2020.01.13 0 0 5432

kalloszoltan kukac gmail pont com (direkt így írom :D) 

 

Egyébként igen, hosszabb (1 napos) állás után sokat kell várni, hogy indítható legyen a kocsi. A kis motornak nem lehet baja, csak ez a tágulási tartály szokott megfáradni? Mármint emiatt ybúg sokáig a motor? 

Előzmény: merciabc (5431)
merciabc Creative Commons License 2020.01.12 0 0 5431

Erre az oldalra lehetetlen felrakni egy normális képet! 

Küldj egy email címet, elküldöm miről van szó, és hol kapható (még)!

Előzmény: Nfs.man (5417)
Stetten Creative Commons License 2020.01.11 0 0 5430

Én kifejezetten a Tiptronic váltókról beszéltem, aminek a gyártója elöírja az olajcserét. Elsö csere 80-100000km-nél, aztán minden további 60000km-nél. A VAG szerint viszont "élettartam" feltöltéses. Jogilag igaza van, mert ha a váltó megnyekken egy 200000km-t futott autóban, az a legtöbb országban az autó élettartamának a végét jelenti. 

 

A idö intervallum ugyan úgy müködik mint az olajcserénél. Idö, vagy km futás függvénye. Amelyik elöbb eljön. Azért van ez, mert  a "gumi" akkor is öregszik, ha nem mész az autóval. 

Ha gondolod kérdezd meg a Krisztiánt, mit mond az idö intervallumról. Pont ö szervizelte az 1.9 PD A6-omat annó, és nála lett kicserélve az öt éves vezérlés bö 40000km után. 

 

Rendszeres használat mellett tapasztalatom szerint nem kell az időre figyelni, max 10-15 év futás, vagy hosszabb, legalább egy éves állás után lehet érdemes időtartam alapon cserélni.

 

Kérdés mit jelent számodra a rendszeres használat? 

Rendszeresen használja a párom napi 2x2km-re az autóját. 16 éves autó, de még nem jött el az elsö km szerinti vezérléscsere idöpontja. Még most is van majdnem 30000km hogy elérjük a 90000km-t.  Szerinted  a lassan 17 éve beszerelt szijjal kellene használnunk? Olyan meghatározás, hogy "max 10-15 év, vagy több" nem túl konkrét.

Előzmény: Octi19 (5427)
dzoltan82 Creative Commons License 2020.01.11 0 0 5429

Hat persze, hogy a nyaron, amikor mukodott, elfelejtettem rendelni egyet.

Most egy ev utan a tel kozepen megint bonthatom ki a helywrol, szombaton, minusz 5-be ;)

 

Majd beallitok egy emlekeztetot szeptemberre :D

Addig elmegy megint, ha most mehkwnezem WD40-nel

Előzmény: merciabc (4645)
merciabc Creative Commons License 2020.01.11 0 0 5428

Szia! 

Ez Audi  A2 1.2 3L pd.

Azaz 80ezerkm csere, mert ez a régi fajta vezérlés járatú. 

A 3évet pont a Continental írta elő, de menj fel az oldalára, és olvasd el az "ászf"-et.  

Volt már belőle elég csúnya jogi vita!  

De lehet spórolgatni...

Előzmény: Avant1 (5421)
Octi19 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5427

Ez így nem teljesen igaz! Valóban a váltók olajcseréjéről el szoktak feledkezni bizonyos esetekben, de pl.: az olajos kuplungú DSG-ben elő van írva 60 ezrenként az olajcsere! Egyszerűen a tapasztalatok miatt vannak így a meghatározások. A vezérlésnek nincs időhöz kötött csereperiódusa! És egyébként is az az 5 és az nagyon sovány! Egy mai motorban pl.: 210 ezres intervallum van, azért az testvérek között is 42 ezres éves futást feltételez! Ennyit még a németeknél sem mennek az autóval! ...és nem is beszélve arról, hogy a flexibilis intervallum esetén 2-év vagy 30 ezer km a periódus, tehát feltételezik, hogy lesz olyan autó ami két év alatt is csak 30 ezret vagy kevesebbet fut! Amennyiben ezzel számolnak és a vezérműszíjaknak bármilyen kritikus időben limitált élettartama lenne, akkor csak megjegyeznék valahol, hiszen szerintük is lesznek olyan autók amik 14 vagy esetleg 20 év alatt sem futják le a 210 ezret!

 

...de nem is kell maradni a VAG típusainál. A Ford Fiestákban például már vagy 10 éve is 250 ezres periódussal futottak a szíjak (azóta már van olyan motorja is a Ford-nak amiben olajban fut a szíj és szintén 250 ezres periódussal) és a Fiesta sem az a tipikus utazó autó amivel az éves 40-50 ezreket futják. Jellemzően szerintem a 15 ezer sincs meg! De még a teljesen irreális éves 25 ezernél is 10 év kell a periódusban lévő futás megtételéhez.

 

Rendszeres használat mellett tapasztalatom szerint nem kell az időre figyelni, max 10-15 év futás, vagy hosszabb, legalább egy éves állás után lehet érdemes időtartam alapon cserélni.

 

Én az A2-est aminek 90 ezres periódusa van, 135 ezerrel vettem frissen cserélt gyári szettel. (Doni csinálta, hisz az autó is az övé, illetve a párjáé volt) Most van benne olyan 180 ezer, tehát a periódus felénél tart és kicsit több mint 6 éve van nálam. ...hát biztosan nem fogom csak ezért lecserélni!

Előzmény: Stetten (5425)
Stetten Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5426

120e km vagy 8 év szokott lenni az Audinál. 3 év???? 

 

Ez motorspecifikus. 

Előzmény: Avant1 (5421)
Stetten Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5425

Szeretnek elöírásokról elfelejtkezni. Mint pl az olajcsere intervallum a Tiptronic váltóban. 

Ettöl függetlenül alap, hogy a vezérmüszijat 5 év után futásteljesítménytöl függetlenül cseréljük.  A gyár nem számol olyan nagy futásteljesítménnyel mint a tulajok. Szerintük 200000km felett egy autó az élettartama végére ért. Ezért nincs vízpumpa csere, meg ezért "nem kell" olajat cserélni a Tiptronoc-ban.

Előzmény: Octi19 (5424)
Octi19 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5424

Tudtommal a VAG nem ír elő időtartamot a vezérlésnél, csak futásteljesítményt! (van olyan aminél van és/vagy alapú időtartam is!)

Az 1.2 TDI-ben nem vagyok biztos de az 1.4, 1.9 a 2002-3 ig 90 ezer, utána 2008-ig 120 ezer, majd ezután a CR motorok megjelenéséig 150 ezer km-es periódussal futottak. A CR motorok előbb 180 ezres majd később már 210 ezres periódussal mennek. A benzineseknél még a szívó motoros időkben 90 ezres periódust adtak meg, de ez nem fix periódus volt hanem csak ellenőrzés és utána 30 ezrenként ismét ellenőrzés, majd szükség esetén csere. (egyébként a gyári előírás minden második szíjnál írja elő a görgők cseréjét és a vízpumpáról nem is szól)

...persze még márkaszervizben sem találtam olyat aki ne cserélt volna mindent szettben, illetve olyat sem aki nézegette volna a benzinesek szíjait. ;-)

Előzmény: Avant1 (5421)
Avant1 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5423

Sőt, szerintem a gyári is belefér ennyibe simán. Gyáriban még a 2.7T-hez sem sokkal több, mint amit írtál (felülről).

Egyébként a GRAF a gyári elsőszerelt beszállító több típusnál is. Lehet, hogy a 3L-nél is.

Előzmény: Octi19 (5420)
Avant1 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5422

Merciabc írta, nem Octi :) bocs

Előzmény: Avant1 (5421)
Avant1 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5421

Vezérműszíj-készlet cserénél "80ezer km, vagy 3év lejárta után csere" 

Ez hol szerepel? 

120e km vagy 8 év szokott lenni az Audinál. 3 év???? 

Előzmény: Octi19 (5420)
Octi19 Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5420

Egyébként sem ökör ára egy vízpumpa, minőségi gyári beszállítós cuccok is már kaphatóak 15-25 ezer között!

Előzmény: Nfs.man (5419)
Nfs.man Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5419

Értelek és teljesen jogos... akkor nem spórolunk, megy a vízpumpa is.

 

És igen... mondjuk nem számoltam, de 8-10mp után sem szokta abbahagyni a búgást/berregést. Ellenben akkor indul. Akkor nem szokott indulni, amikor ezt a berregést nem csinálja. Az miért lehet? Ekkor kell szórakozni az ajtózárral... gyújtás le-fel. Végül valamiért engedi, de nem egyértelmű a jelenség.

Előzmény: merciabc (5418)
merciabc Creative Commons License 2020.01.10 0 0 5418

Vezérlésből még a Gates, ami jó, vízpumpával egyben csere! 

Lehet spórolgatni, h jó még az a vízpumpa-de ha még is megragad, na akkor nézd meg, h ki fogja a felelősséget vinni?! 

Más... 

Amikor kinyitod a bal! ajtót, mindíg hallasz halkan zümmögést, akkor kapcsol be a hidro-motorod! 

Rendszeresen hosszan kell várnod, mire kizümmögi (feltölti) magát?

5-8mp hosszabban? 

A fékkapcsolót alapból cseréld!!!, mert én is megszívtam, hol engedett indítani-hol nem! 

Cseréld (hella: 3.600.- )  és egy csomó idegeskedést megúszol!

Előzmény: Nfs.man (5417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!