Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
A maximális teljesítmény miatt van. A WB6 ot max 30 kw-ra tudták felhúzni.A WB 5 meg a méretéből adódóan lazán tudja az e feletti kw tartományt.Orosz ,Ukrán területen a nagy átlag hidegek miatt kell a 30Kw feletti teljesítmény.(Mondjuk az Angolt nem értem) :-)
A 7000iw 14 p23 ból tudtommal csak a WB 6 os van. De ha találtál külföldi oldalakon WB5 el akkor légyszi linkeld már be.
Miért készül ugyanabból a modellből WB5-ös és WB6-os hőcserélővel is? Nálunk miért csak a WB6 kapható? Ukrán, orosz, angol oldalakon szinte csak a WB5-ös jön szembe.
Itt konkrétan a 7000iW 14 p 23-ra gondolok. 14 kW-os a cucc, 50/30-on lemegy 2.3 kW-ig. Hogy most fekete vagy fehér, nekem olyan mindegy, nem akarom nézegetni.
Szerintem akkor jó egy ilyen cucc, ha rá se kell néznem, mert teszi a dolgát. Az éves karbantartáson meg a szifon takarításon kívül nem akarok tudni a kazán létezéséről sem.
(A kiváltandó "safotó" a '90-es évek közepe óta így működik, mióta felraktuk. Egyszer kellett javítanom, mert az egér elrágta a szivattyú kábelét :-D)
Ugyanannyiba kerül, mint a Vitodens 100, plusz/mínusz pár ezer. Nagyságrendileg 530k körül van mindegyik.
Őszintén szólva a WB5-tel simán megvenném, nem is gondolkodnék a viessmann-on sem, de a WB6 nekem valamiért sose volt szimpi.
Van egy AristonClas B One 24 EU kazánom, volt benne egy főpanel csere (villámcsapás miatt ment tönkre), és azóta mindig ha esik az eső akkor lángeldobás figyelmeztetést ad (504 err) majd lekapcsol....reset, majd újra ez a figyelmeztetés (5P2) majd leáll. Tűztér állítólag tisztítva volt (25.000 huf) a kémyény patyolattiszta (műanyag cső végig, a kémény végére tettem egy esővédő fedelet) Ha nagyon ömlik az eső akkor nem is lehet beindítani akárhányszor próbálkozik az ember 3 gyújtásig elmegy majd leáll....ha kicsit esik akkor 2-3 gyújtási ciklus után működik...Fura mert teljesen olyan a hangja ilyenkor mintha nagyon erölködne is, hogy fentartsa az égést...
A mosandó / savazandó kazántest Victrix X24 2l. Az anyaga számomra ismeretlen...A kérdés továbbra is, az, hogy mivel lehet/szabad/ szokás nekimenni. Talán még az is, hogy mennyire hajlamos ez a kazántest a dugulásra/szűkülésre.
A Bosch/Junkers GC9800iW sorozattal volt már közelebbi kapcsolatod? Melyikben van még ugyanez a kazántest?
Ez a WB5-ös, igaz? (Abba nem is akarok belemenni, hogy bosch vagy buderus vagy épp junkers esetleg worcester :-D)
Ebből az új, 20kW-os modell elég szimpi, az már le tud menni 3kW alá (azt hiszem 2.9kw 50/30-on). A viessmann mellé még szívesen odatenném "kihívónak".
Ha jól látom, nem mindegyik ilyen hőcserélőn van rajta a "kémlelőablak". Mi az általános tapasztalat ezzel a hőcserélővel kapcsolatban?
Ha egyszerűen és a kazán számára is üzembiztosra kellene megoldanom, akkor a szobatermosztáttal egy több áramkörös relét kapcsolnék.
A relé egyik záróérintkezője indítaná a kazánt, a másik pedig a szekunder szivattyút.
Lehet ezt esetleg fokozni a szivattyúnál egy időrelével, ami késleltetve kapcsol ki, így ha megszűnik a termosztát jele, akkor a szekunder szivattyú még mondjuk
3 percig megy a kazán leállását követően, és szépen elviszi a maradék hőt, de nem hűti vissza feleslegesen a rendszert.
Alternatív megoldásként a csőtermosztát jele párhuzamosan kötve az előbb említett több áramkörös relé szivattyú kimenetével. A termosztát jelére azonnal indul a szivattyú, majd addig
mindenképp megy, amíg a kazánkörben van meleg. Én inkább az időrelés megoldást választanám, ha mindenképp venni kell valamit, az tapasztalati úton könnyen beállítható,
de a 3 perccel se lehet nagyon mellé lőni. Kalapsínre rakható relé, időrelé, egy kiselosztó dobozba betéve még kulturáltan is tud kinézni.
Én ezt úgy csináltam a hidrováltóm esetében, hogy a hőigényt jelző fűtéskörök nyitása után 2 perccel elindítom a szekunder oldali szivattyúkat, majd ezután 1 perccel később indul csak a kazán.
Leállítás esetén előbb elveszem a kazántól az indító jelet, majd 3 perccel később kapcsolom le a szekunder szivattyút, és ezzel egy időben elveszem a szelepfejektől is a villanyt.
Lehet bonyolítani a végtelenségig, csak ennél jobban már felesleges.
Annyi baj van vele hogy olyan lassan melegszik fel, hogy addig a kazán a visszatérő túlmelegedése miatt kikapcsol. Ezért mindig 2 X gyújt. Már 4 éve így megy.
Nálam most állandóan megy szekunder szivattyú és jó.
Ez egy nagyon rossz megoldás, mert amikor a kazán már nem megy, mert a szobatermosztát lekapcsolja, egyből visszahűtöd a radiátorokat. Az áram fogyasztásról meg nem beszélek.
Sziasztok. Immergas tera 28 hoz hőcserélőt kell rakni, ennek a szivattyúját honnan kell indítani? A termosztát csak egy NO kontaktus. Hogyan szoktátok megoldani?
Segítséget szeretnék kérni.viessmann vitodens 200-w wb2b gázkazán.eddig a fűtés programozás alapján ment/megy.Gondoltam veszek Thermosztatot. Vettem is egy kínai okos termosztatot. Ma jött a sógor segíteni.szepen burkolat le, majd kezelőpanel lehajt. Előtte már kinéztem hogy a 96 csatlakozóra kell majd kötni az L illetve 1 pontra. Viszont mikor lehajtottuk ez fogadott.csatlakozo sehol.kerdes ha meglesz (már megrendeltem) a csatlakozó akkor ha bekötöm simán működni fog? Egy francia fórumon azt olvastam hogy a beallitasokban is engedélyezni kell majd:(.
Van egy primer tömegáram (liter/perc) és egy hőmérséklet különbség a bemenő és a visszatérő között. Ebből tudod számolni a teljesítményt amit átvisz. (A szekunder ugyanez és ezzel egyenlő)
Van egy gyári elképzelés a tömegáramról és a hőmérséklet különbségről, nyilván ha a másik oldalon van ami elvigye. Ha két hőcserélőnek eltér ennyire a mérete akkor más munkapontra számolták a teljesítményt, amit az irreálisan magas érték esetén valószínűleg nehéz lesz egy otthoni fűtési rendszerben elérni.
Megadja az adatlap, hogy Névleges áramlás: 12 m³/h
A fenti linket nyissuk meg és számoljunk....
Tehát ha van olyan szivattyúd és rendszered ai tud ekkora tömegáramot és közben képes 30 fokkal lehűteni az előremenőhöz képest a visszatérőt akkor akár ennyi is lehet...