Van egy nyomás szabályozóm a házban (hegy mellett) állítólag azért kellett, mert nagy a víznyomás (hogy a hegyre is felmenjen) Ilyesmi. Mutat a rajta levő mérő 7 bar-t , letekerem a + - gombbal 4-re (miközben kiengedtem belőle). Aztán amikor legközelebb odamegyünk, megint 6-ot mutat. El szoktak ezek romlani? A szabályozó vagy a mérő?
Nekem az is gyanús, hogy ha 3,5-re állítom, akkor a tetőtéri fürdőben már alig csorog a zuhanyból a víz
Akkor nincs más hátra , mint minden radiátort megnyitni teljesen és a felfűtés ideje alatt körbejárni a radiátorokat és a visszatérőn mindig egy kicsit zárni azoknál a radiátoroknál , amelyek a leghamarabb melegek egész felületen a többihez képest . Ha már megközelítőleg azonosak lesznek , akkor abbahagyod . Ha jól voltak méretezve a helyiségekhez a radiátorok , akkor azonos hőmérsékletre is fűtik fel .
Ha igen , akkor a radiátorokon nyisd ki teljesen a bemenő és kimenő oldalt . Ha a szivattyúd 3-as fokozaton üzemel , akkor minden szelepet a visszatérőn az osztó-gyűjtőnél zárj el , és a radiátorok nagyságától függően állítsd be az előremenő tömegáramát ( liter / perc , például 1,5-2,5 liter percenként a radiátor nagyságától függően ) körönként . Pár nap alatt ha odafigyelsz rá , észreveszed , hogy melyik radiátoron kell még finomhangolni . A szobatermosztátodnak mekkora a hiszterézise ? Ha túl kicsi ( +- 0,2°C ) , az is okozhatja a gyakrabb ki-bekapcsolást a kazánnál . Ha majd rendesen kész lesz a hőszigetelés , akkor majd lehet a kis hiszterézist is alkalmazni .
Még egy dolog. Mint írtam a kazán a fűtetlen pincében van, az osztó-gyűjtő már a lakószinten a mosókonyhában van elhelyezve.
Tehát a 20-as ötrétegű cső a kazán és az osztó között, kb. 10-10m (előremenő-visszatérő) a pincében fut, szigetelés nincs rajta. Ez számottevő veszteség?
Szeretném leszigetelni. Polifoam csőhéj a megoldás? Esetleg javaslat, hogy milyen vastag szigetelés kerüljön rá? Köszönöm.
Hát nem a legjobbkor vásároltál/költöztél be egy szigeteletlen házba.
Klíma van_e?
Nem fogsz beleférni a sapkás gázba. Durva 100-ezrek fognak röpködni elszámoláskor.
Beállítgatásokkal nem igazán fogsz ÉRDEMLEGESET spórolni.
Minden előtt gyapot a födémre min.20cm.
Gondolom ha most költöztél akkor nincs még tele lommal.
Radiátornál a visszatérővel szabályozunk.
Termofejek vannak a radiátorokon? Ha igen akkor állandó nyomásra kell állítani.
A 18 bekapcsolás durván sok. De erről a szigetelés tehet többnyire, illetve hiánya.
Én 2 éve úgy használom a gázkazánt, hogy napi 4-5 alkalommal 20-40 perc közötti időszakokra indul, de 150nm-re van 3db radiátor és egy tör.szárító. Igyekszem minél több sapkás gázt használni, mert az olcsóbb, mint a COP4 villanyfogyasztás.
60 fok alá ne menj, mert az öreg atmoszférikus kazán szétrohad a saját kondenvizében. 20 perc menet (nálam) is ezért kell min., hogy átmelegedjen a visszatérő rendesen.
Vásároltunk egy családi házat, amelyben radiátoros központi fűtés van, ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem, mivel én laikus vagyok.
A rendszer: Westen Pulsar D24 fali kéményes kombi gázkazán a pincében, 20-as ötrétegű csövön keresztül csatlakozik rá egy osztó-gyűjtő és arra 16-os ötrétegű csövön keresztül csatlakozik 10db Radeco (réz) radiátor.
A kazánban már nem az eredeti, hanem egy Wilo Atmos Pico 25/1-6 szivattyú dolgozik. Kb. nettó 130m2 fűtött alapterület, szigetelés nélküli (egyelőre) téglafal.
A rendszerrel alapvetően nincs problémám, gyorsan befűti a házat. Jelenleg 20C°-on van a szobatermosztát. Talán picit a napi átleg 7m3 gázfogyasztást tartom soknak (érdekes módon a mostani enyhébb 10-15C°-os időben is kb. ugyanannyit fogyaszt, mint néhány hete, mikor mínuszok is voltak éjszaka és nappal is jóval hűvösebb volt).
Durva saccolással, kb. 18 alkalommal kapcsolja be a szobatermosztát a kazánt 24óra alatt.
A nappaliban van a 2 legnagyobb radiátor és ezek vannak a legtávolabb az osztótól. Ezek kevésbé melegednek át mint a többi kisebb, közelebb eső radiátor. Ahogy visszaolvastam, be kellene szabályozni. Tehát a gyorsabban átmelegedő radiátorokon zárnom kéne? Mellékelek képet a radiátorról. A bemenő vagy a kimenő ágon kellene zárnom?
Másik kérdés, hogy a szivattyúnak két üzemmódja van (változó nyomáskülönbség és állandó fordulatszám), azon belül 3 fokozat. Melyiket kellene választanom (ha erre így lehet választ adni...) Jelenleg állandó fordulatszámon, 3. fokozatban megy (amikor a kazán fűt + néhány perc utókeringetés).
Harmadik kérdés pedig, hogy milyen előremenő vízhőfokot kellene beállítani? Jelenleg 60C° a beállítás.
A célom az, hogy optimálisan üzemeljen a rendszer, ezáltal esetleg javuljon a fogyasztás. Persze, hosszútávon majd a megfelelő szigetelés kialakítása a cél.
Akkor tételesen a hibás kijelentések és magyarázatai.
Bár az utolsó mondatod végén felmentést adsz magadnak minden hülyeség alól.
Hogy hogyan csináltad, tök mindegy, mert HIBÁS.
1. "kifehéredés" után a porrá "alakított" felületi rozsdát el kell távolítani. Porra nem festünk.
2. Koralkayd NEM festék, hanem ALAPOZÓ!!! KELL rá lezáró réteg, mert főleg vizes környezetben fél év alatt előjön a rozsda!!!
3. A kolléga esetében a vélhetően 1 (fél) ecsetmártásnyi anyaghasználatnál az 1 lépcsős kivitelezésnél nincs olcsóbb. Hammerite NEM drága!
Tételesen:
Árak hirtelen googlis keresés.
0,2-es Hammerite 2600Ft
Munka kész
0,5-ös RO55 1000Ft
0,25-ös Koralkyd 2300Ft
0,2-es Fedőfesték 2000Ft
Szumma: 5300Ft
Szóval mi a drága?
Visszautalva az 1. és 2. pontra a pikírt megjegyzésed az "ott marad-e" témakörben innen eredeztethető. Ha szarul csinálod (fent leírva) persze, hogy nem marad fent a korallkydes pancsolásod.
Hammerite 8 év garit ad a "fentmaradásra". Ráadásul az 1 körössége lévén bolondbiztos.
Szakmai topic lévén fontos a hülyeséget irtani, mielőtt valaki komolyan venné. Bár ezek a AI ötletbörzék simán olvassák használják ezeket is. Ez ellen nem tudunk már tenni.