Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Avant1 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 5477

Na, ez örömteli, ha a nyitáskor többnyire kétszer is jelentkező erős kattanó hang megszüntetését jelenti. Régen ennek utánaolvastam, de rosszabb természetű hibát, a zsanér körüli alulemez alulméretezését írták a német fórumon, amit csak szétszedve látni. Erre van egy gyári javítókészlet, ami által a zsanér nagyobb felületen támaszkodik fel(?). Szerintem akkor ez a ritkábbik dolog lehet, túltherhelés miatt.

Ha a kattogás oka csak ennyi, hogy pár szegecs elment, az  tök jó. Ha jobb idő lesz, megcsinálom én is.

 

Előzmény: Octi19 (5472)
Blackzs74 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 5476

Igen de a gázadásra erösödö hang az a ventilátort kizárja mert az villanymotor hajtja ez olyan fémes zörgö han 

zsolie Creative Commons License 2020.02.17 0 0 5475

A ventillátor is tud ilyen hangot kiadni főleg ha belekerült valamilyen falevél, illetve ha a csapágya kopott.

Előzmény: Blackzs74 (5473)
zsolie Creative Commons License 2020.02.17 0 0 5474

Pár éve nekem is megvolt ez a javítás :) A legelején még vettem egy gyári határolót, (kb 7000Ft volt) aztán amikor a kicserélt határoló is megadta magát egy pár hónap alatt akkor én is átcseréltem a szegecseket imbusz csavarokra. Azóta nincs ezzel gondom :) 

Előzmény: Octi19 (5472)
Blackzs74 Creative Commons License 2020.02.17 0 0 5473

Üdv valaki találkozott már ilyen problémával? A2 1,4 tdi reggel hidegen elindulok vele és az anyósülés lábánál lentröl egy zörgő kereplő hang jön fel gázadásra erösödik 5/7 perc után elmúlik,és nem mindig csinálja! Feszitö görgök lettek cserélve de elötte is csinálta, van e esetleg valakinek ötlete?

Octi19 Creative Commons License 2020.02.16 0 0 5472

Ma megint elhárítottam egy hibát a kisautón! Pár éve a bal első ajtó furán kezdett csukódni, olyan volt mintha beszorult volna valami az ajtónyílásba és hülyén kattogott is közben, amikor lekaptam a kárpitot akkor derült ki, hogy az ajtóhatároló esett szét. (az ajtón egy aluöntvény konzol van felcsavarozva és ahhoz két 6-os popszegeccsel van rögzítve az acéllemezből sajtolt rugós görgő tartó amiben a határoló kar mozog, és a szegecsek szakadtak el)

Simán eltávolítottam a szegecsek maradványait és pótoltam a szegecseket M6-os csavarokkal és anyákkal. Azóta az teljesen jól is működik.

Tavaly december elején a jobb első ajtónál is előjött ugyanez a hiba. A nagy hideg miatt törékeny kárpit és egy félig leflexelt bal középső ujj okán elhalasztottam a javítást, de tegnap már meg kellett csináljam. A hiba megint a szegecsek elszakadása volt és a megoldás is ugyanaz lett!

Szerencsére az ujjam és a kárpit meg a bolhái is kibírták a kihívást!

 

Amennyiben valakinek hasonló gondja lenne, szívesen csinálok majd részletesebb leírást is! Egyenlőre csak annyit, hogy a legjobb a kereszthornyos, vagy az imbuszos fejű süllyesztett kialakítású csavar, nem kell nagyon hosszú, egy 20mm-es már simán jó! A sima anya is megteszi, de a legjobb a műanyagbetétes önzáró. A csavar feleslegét le kell fűrészelni!

Laci456 Creative Commons License 2020.02.14 0 0 5471

Köszi.

A végén nagynehez beindult, kb. 10-15-ször ráindítottam hosszan, mire kezdett életjeleket adni.

Előzmény: merciabc (5464)
merciabc Creative Commons License 2020.02.13 0 0 5470

Én is hidrotőke feltöltésre gyanakszom, a kartársnál! 

Enyhe dugulás az olajjáratokban(a gagyi olajtól), vagy olajpumpa. 

Apósomnak belefagyott a hamisított Castrol a kartel csőbe, eldugult, rásültek a vezérműtengelyek a sikló támcsapágyakba! 

Durva volt! 

Mintha dörzskovácsolással olvasztották volna egybe!

Előzmény: Avant1 (5469)
Avant1 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 5469

Szerintem a hidrotőkék olajjal való feltöltődését hallod. Az normális, hogy kb 1 másodpercig furcsa erős hangja van a motornak. Aztán szépen elhalkul, ez teljesen OK.

A hidrotőke kopogás más, az abból van, ha nem tud feltöltődni olajjal valamilyen dugulás vagy egyéb okból (vagy tönkrement). 

A lánchangot biztos felismernéd, hangos biciklilánc-szerű becsörrenés-zizegés.

Előzmény: zombi112233 (5461)
vidi313 Creative Commons License 2020.02.13 0 0 5468

Nekem még az előző üzemanyag fél éves állás után úgy belekötött a Yamaha Majesty YP250 robogó karburátorába, hogy el sem lehetett elindítani, egyet sem "püffent". A márkaszerizben 2 hétig küzdöttek vele (dörzsárazás, stb), mire életrekeltették, de többet nem lett olyan, mint volt. Vagy egy új kari, ami meg a motor ára. Akkor mit produkálhat a 10%-os etanol rész?

Előzmény: zombi112233 (5467)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 5467

Erről elég sokféle verziót lehet olvasni. De amiket én találtam, azokban hasonló adatok vannak. Pár hónapot írnak, ez után az etanol álltál megkötött nedvesség elkezd kiválni és leülepedni a benzin aljára. Ezek kívül a túl sokáig tárolt E10 üzemanyag már enyves lerakódásokat és dugulást okozhat. A legdurvabb, hogy állítólag a Stihl, az 1,azaz egy hónapnál régebbi üzemanyagot sem ajánlja a gépeibe. Persze azok nem autók, de azért érdekes. De ezek csak cikkek. Nem tudhatom melyiknek mi a valóság alapja. Más forrásból pedig sajnos nem tudok tájékozódni.

De az viszont igaz hogy vagy teljesen üresen kell elrakni, vagy telejesen teli tankkal, mert akkor kevesebb a levegő, amiből megköti a nedvességet. Bár ott van még az állítólagos lerakódás is. Hát nem tudom. 

Előzmény: Octi19 (5465)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 5466

Azt hiszem nyáron is hasonló volt, csak talán enyhébb hanggal. Sajnos erre nem emlékszem pontosan. Egyébként elvileg liqui moly 5w30 lett beletöltve olajcserénél. Tehát ezt talán ki lehet zárni, hogy rossz olaj miatt csinálja. 

Előzmény: merciabc (5463)
Octi19 Creative Commons License 2020.02.11 0 0 5465

Minden Magyarországon kapható üzemanyagnak 6 hónap a szavatossági ideje! Ennél sokkal tovább is bírja ha relatív zárt térben van. Ezért is kell teletankkal eltenni a járműveket hosszabb időre...

Előzmény: zombi112233 (5459)
merciabc Creative Commons License 2020.02.11 0 0 5464

Egr szelepnél egy kis féktisztító fröccs sokat segít! 

De csak finoman szisszentve! 

Ha kifogy az üzemanyag, főleg a dízelnél, nincs isten aki beindítsa fektisztító nélkül, mert az önindító nem teker elég gyorsan, hogy felnyomja az üzemanyagot, kidolgozza a levegőt belőle! 

De ha finoman adagolod a féktisztítót, fel kell hogy pörögjön! 

Ha mégsem indul be, még egy pillanatra sem, akkor van baj, nem kicsi! 

Előzmény: Laci456 (5457)
merciabc Creative Commons License 2020.02.11 0 0 5463

Üdv! 

Ezt a tünetet most olvasom. 

Nyáron is indításnál ilyen hangja volt, vagy most télen vetted észre?

Előzmény: zombi112233 (5461)
Laci456 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 5462

Szia!

 

Benzines, de nem volt E10 beleöntve.

Előzmény: zombi112233 (5459)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 5461

Van valamilyen nem egészséges hangja indításkor 1-2 másodpercig. Nem tudnám mihez hasonlítani hirtelen. Lánc hang nem tudom honnan jöhetne, de szerintem nem olyan a hangja. Nem csattogó, mint mondjuk a hidrotőkének. Azt valószínű felismerném, mert az előző autóm, egy Rover 25 gyakran csinálta. Ezt is inkabb diesel hanghoz tudnám hasonlítani, mint amikor teljesen hidegen felpörög egy diesel motor. Ez kb azonnal eltünik. Elfordítom a kulcsot ,beindul, felpörög a motor, és rögtön le is esik a fordulatszám, és ezzel együtt a hang is eltünik. Tehát indítástól a fordulatszám leeséséig hallani. 

Előzmény: Avant1 (5451)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 5460

Ebben már okoskerék van? Azt hittem az egy viszonylag új dolog. Eszembe sem jutott hogy ebben már ilyen lehet. De ha ezt tudtam volna, akkor mondtam volna annak aki a vezérlést cserélte nekem, hogy vessen rá egy pillantást. Főleg mert nehezen hozzáférhető helyen van már maga a vezérlés is. :(

Előzmény: Avant1 (5453)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.10 0 0 5459

Szia! Benzines? Mert az E10 pont kb 3 hónap alatt "romlik" meg, és okozhat ilyet. :(

Előzmény: Laci456 (5457)
h.c.s Creative Commons License 2020.02.09 0 1 5458

Szerintem valami baja lehet.

Előzmény: Laci456 (5457)
Laci456 Creative Commons License 2020.02.09 0 0 5457

Sziasztok!

 

Egy olyan problémám van, hogy minimális üzemanyaggal letettem az autót kb. 3 hónapja. Ma akartam újra beindítani, öntöttem bele egy kis kanna ,,friss" benzint és feltöltöttem az aksiját. Sajnos csak az önindító forgatja a motort, de nem akar beröffenni. Van valakinek valamilyen ötlete?

Én arra gondolok, hogy nem kap szikrát, vagy üzemanyagot, de csak egy ötlet. Esetleg valami elrágta volna az egyik vezetéket?

 

 

Stetten Creative Commons License 2020.02.09 0 0 5456

Ja, a ragasztó:

HOSCH Industrie kleber (ragasztó) és hozzá primer aminek a segítségével lehet jól müanyagokhoz is használni.

Előzmény: Stetten (5455)
Stetten Creative Commons License 2020.02.09 0 0 5455

Szia!

 

Látni kellene hogy milyen az eltört alkatrész, akkor el lehetne dönteni hogy ragasztható-e, esetleg egy kis heveder segítségével meg lehet-e erösíteni, stb… Sajnos ezek az öreg müanyagok már kezdik feladni szolgálatot. Sok A2-est hordanak be bontani, de jellemzöen angliali autókat, így a kesztyütartó azokból felejtös. 

Előzmény: rainse91 (5454)
rainse91 Creative Commons License 2020.02.09 0 0 5454

Hello. Egy olyan kérdésem lenne, hogy egyik pillanatban fogta magát a kesztyűtartó ajtaja és konkrétan letört. Na már most neten nem találtam épp eladó bontott alkatrészt szóval van valami ötlet, hogy ideiglenesen, hogy javítható meg? Esetleg valami erős ragasztó, mert nem vagyok benne biztos, hogy az bírni fogja a terhelést. A válaszokat előre is köszönöm!

Avant1 Creative Commons License 2020.02.04 0 0 5453

Bocsánat, rosszul írtam. 

Ebben ha jól látom, a vezérműtengely állításnál az ún. "okoskerék" van, így hívják sokan. 

https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a2/a2/2002-248/1/109-109035/#3B

Ez eltér a korábban vázolttól, maga az feszítő-állítómű másképp néz ki és részben másképp is működik, de a felsorolt tünetek stimmelnek.

Előzmény: Avant1 (5451)
Avant1 Creative Commons License 2020.02.04 0 0 5452

https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a2/pdf/a2_a0_16fsi_81kw_0303.pdf

9.8-at kellene tudnia állórajttal, azért az elég jó. Meg lehetne mérni, hogy mennyi most. A miheztartás végett. 

Előzmény: Avant1 (5451)
Avant1 Creative Commons License 2020.02.04 0 0 5451

Szívesen. Hirtelen ezt találtam, körbe kell járni, hátha van elsőkézből vmi referencia.

https://klippanautoszerviz.eu/rolunk/

 

Szerintem inkább 2 külön hiba van.

De majd kiolvassák.

 

Lehet a szonda, és még valami más is talán.   A dízelszerű hang benzinmotornál akkor történhet leginkább eddigi tapasztalatom szerint, ha

- az EGR rendszer nem jól működik

- a vezérműtengely állítása valamiért nem működik rendesen.

 a. Ez lehet nyúlt lánc, vezetősín + aktuátor,

b. elektromos, banális okból is. Ilyen egy vezetékhiba (ritka) vagy a Hall-jeladó hibája. OBD-kódot nem feltétlenül dob, ezt tapasztaltam a biturbónál (ott ugyanilyen állítás van, csak 2)  A hengerfej veztengely végén lévő kis aluházas Hall-jeladó ha már nem tökéletes, fáradt, úgy ingadozhat, ahogy írtad. Az ECU ilyenkor hibás vagy bizonytalan jelre támaszkodva állít tévesen veztengelyt. 

 

Ha a jeladó jó, akkor tudja, mit kéne tegyen, de a kivitelezés (maga a tengelyállítás) nem megfelelő:

250e km körül van a lánc és a feszítő-állító tapasztalt élettartama, az aktuátorral együtt kell cserélni (és a vezetősínnel). Állapot szerint kell cserélni, ha hibás már. Finom használattal elvileg akár végig kiszolgálja az autót, sok izom gyorsítással hamarabb tönkremegy, és a rossz pl 10-40-es olajtól, meg nemcseréléstől, elhanyagolástól főleg. Pl. Egyfajta lánchang hidegindításkor nincsen? Egyetlen másodpercre akár. Hagyni kell állni legalább fél- de inkább egy napot, úgy tesztelni. Ha nincs, az jó.

 

OBD diagnosztikával, élőadatos (menettesztes) kiolvasással tökéletesen látható még a kezdődő aktuátor hiba is (lassban állítja, késik picit. Ilyenkor forró olajnál - mivel viszkozitással hidraulikusan állít - nagyon nagy melegben inkább észlelhetőek a problémák, pl gyengébb gyorsulás, csúnya alapjárat.) A teljesen tűrésen kívüli aktuátort a garázsban is beírja hibakóddal. 

 

 Szívóoldali aktív tengelyállítás

https://www.audi.de/dam/nemo/customer-area/more-information/predecessor-models/a2/pdf/a2_a0_16fsi_81kw_0303.pdf

 

A lényeg, hogy ki kell olvasni alaposan, és lehetőleg menettesztet csinálni közben.

 

Előzmény: zombi112233 (5450)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.04 0 0 5450

Szia Avant1! Véletlenül pont gyöngyösi vagyok, úgyhogy majd megprobalok utana járni ennek a Bosch szerviznek. Köszönöm a tippet! 

Ezek közül a tünetek közül a legtöbbet produkálja. A fogyasztást és a lassú bemelegedést ugyebár már írtam, de ezeken kívül megvan az alapjárat ingadozás is néha, ami alapból eleg alacsony, legalábbis szerintem, mert 750 körül mutatja a "házi diag". Ezen a fordulaton eléggé ráz a motor, kétlem hogy egy audinál ez elfogadható lenne. 850 körül már normalisan viselkedik. Probalgattam kulonbozo fordulatokon tartani, és az már oké lenne. Néha ugrál egy kicsit, neha pedig felugrik 1100 ra csak úgy, ott tartja egy ideig, majd vissza le 750. Ezen kívül erről a fordulatrol nehézkesen indul meg, (lassan reagál a gázadásra) tehat elotte pöckölgetni kell a gázpedált, hogy észhez térjen, és normalisan elinduljon. 

A szag szintén megvan. Amiota ki lett cserélve pár alkatrész, itt inkabb a szurokre gondolok, mivel a tobbinek nem lehet hozzá köze, azota nagyon kicsit javult, de még most is az van, hogy ha felém fújja a szél a kipufogó füstöt , nem lehet elviselni. Nem benzin szagú, hanem ilyen tömény, nehéz, fullasztó szaga van. Nem tudom mihez hasonlítani. 

A kipufogot majd megnezem hogy kormos e. Ahoz eléggé le kell hajolni, mert nagyon szepen elrejtették, tehát eddig még sosem láttam. De szinte biztos vagyok benne hogy kormos lesz. 

Teljesítményt sajnos nem tudom megmondani hogy csokkent e, hiszen még csak pár honapja van meg az autó, és ez alatt kb ugyan azt produkalja. Azért irom hogy kb, mert neha olyan szinten megindul, hogy kifejezetten ijesztő. Főleg mert ha az ember megszokja az autot, akkor nagyon zavaro, ha hirtelen mast csinal mint szokott. Es ez nagyon érezhető, de hamar el is mulik. Ugy fogalmaznék, hogy ezek miatt az ugrások miatt, folyamatosan az volt az érzésem hogy ennel valószínűleg sokkal többet tudna, de valami miatt leszabalyozhat. Egy ismeros is eszre vette már tobbszor, mikor velem ment valahova. 

 

Ami még zavaró, hogy kicsit diesel motor hangja van. Ezt csak alapjaraton lehet hallani, de pont ugyan olyan, csak halkabb. Azt hittem a százas benzintol ez is elfog múlni, mert után állítja magát ha megkapja a megfelelő uzemanyagot, de nem igy lett. Első tankolas utan enyhült, szinte elmúlt, de most mar ugyan úgy csinalja. 

Köszönöm szépen neked a rengeteg információt! :) 

 

Előzmény: Avant1 (5449)
Avant1 Creative Commons License 2020.02.03 0 0 5449

Szia,

Gyöngyösön van Bosch szervíz szerintem. Ott kell lennie célszerszámoknak és szaktudásnak. Ez a legegyszerűbb. 

Házilag kínlódni hülyeség, és 3x annyi pénzt el lehet szórni diag eszközökre, mire megvan a megfelelőnek (gondolt) és utána külön kérdés, hogy laikusként be tudja-e azonosítani, amit cserélni kell. 

 

A keverékképzést befolyásoló szonda az első a motor után. A diag. szonda a kat utáni. Annak téves jelzése is vezethet pl. szegényítéshez(mérni kell) ez szoftverfüggő.

Elsősorban viszont az első szonda szokott elfáradni és 160e km a csereintervalluma. Ekkor még működik, de lassabban.

A döglött vagy döglődő szonda jele a lassú bemelegedés (mert előfűtése elromlott) a lassú érzékelése (lekoszolódás és elhasználódás miatt) emiatt ingadozó alapjárat, magas városi fogyasztás és rosszabb rugalmasság-gyorsulás. A teljesen döglött szonda ismérve a hosszú időre "kiakadt" felső vagy alsó érték vagy fixen vagy széles intervallumban lassú, elfogadhatlan nagy amplitúdójú visszaszabályozás.  Ha döglötten dúsításra van "kiakadva" a jel, akkor ha lehúzod a szondádat, akkor gyári "vészprogramra" kapcsol át a rendszer, ami arra jó, hogy elmehess a szerelőhöz. Nagyjából -20% erő, +10-20% fogyasztás a gyárihoz képest (ha egyéb zűr nincs) Ez egy alap plusz dúsítást szokott adni fixen, ezért alul gyengébb kigyorsításkor, középtájt nagyjából OK, felül megintcsak elfogy az erő. Szóval szükségfutás. Hosszabb távon árt a katalizátornak ez is. (ja, működik? hátul nem lehet szag)

 

 

A2 FSI-k fogyasztása a Spritmonitoron. Ezek rendkívül értékes adatbázisok, én is vezetem rajta az autóimat már vagy 12 éve.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/19-A2.html?fueltype=2&power_s=110&page=5&gearing=1&powerunit=2

 

Ha ilyen sokat fogyaszt az autód, akkor kormos vélhetően a kipufogód is hátul. Gyárilag nem szabadna koromnak látszódnia. 

Ha jó a rendszer, akkor még egy 29 éves Audi 80-asnak is ilyen a kipufogója. Miután jól beállítottam az előző tulajok által szétállítgatott-szétbarmolt KE-Motronic rendszert (házilag - de ez hobbiautó) és tényleg képes 6-7 litereket fogyasztani, mint a Spritmonitoron (többeknek) 2 literes motorral.

 

 

Szóval érdemes megcsinálni, akkor lesz az igazi!

 

 

 

Előzmény: zombi112233 (5448)
zombi112233 Creative Commons License 2020.02.02 0 0 5448

Látod? Ezektől függetlenül most is tudtál olyat írni amiből tanulhat az ember. Tudom hogy egyértelmű választ csak egy alapos teszt adhat, hozzáértő szakemberrel, de egy apró információ is információ, ami segíthet egy kicsit oszlatni a ködön, hogy egy picivel jobban átlássa az ember a dolgokat. Úgyhogy megint csak megköszönni tudom a választ! :) 

 

Egyébként az otthon szerelést sok esetben nem is a pénz, hanem az atveréstől való félelem szüli. Többek között ez is az oka hogy itt is kérdezek, amit tudok, és ugy ahogy tőlem telik. Sajnos arra nem látok esélyt hogy ezzel foglalkozzak, hiszen egy diagnosztika nem egy fékbetét, féltengely csukló, vagy egy egyszerű hosszbordás szìj csere.

Ezért ha valaki tudna egy jó szakembert erre, annak nagyon örülnék. Ahogy korábban írtam, Heves megye lenne a legjobb, de ha csak Budapesten van, vagy hasonló távolságban, annyit megér a dolog. 

Előzmény: Octi19 (5447)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!