Anno azt mondtam, hogy középtávon sem fog megépülni Nyíregyháza északi elkerülője Nyírszőlős és Nyírtura közt. Úgy néz ki hogy tévedtem:
“A külső körgyűrűt illetően pedig már aláírtak egy előzetes megállapodást a kormányzattal, hogy a 2020-ra Nyírszőlősig megépülő Nyugati elkerülő később elérjen majd a Keleti elkerülőig.“
Autópályákon automatákkal, de ma már csak ilyen utalások vannak: FCS+ W, FCS+J
Lehet hozzáolvasni:
Az országos közúthálózat mintegy 350 keresztmetszetében gyakorlatilag folyamatos üzemmel működnek a mérőhelyek. Az utóbbi években az automata mérőhelyek többféle különböző új fejlesztésű automatával kerültek telepítésre, melyek az alábbiak:
CrossCount, MiniClass, QLTC, TDC (HI TRAC100, HI TRAC110, HI TRAC100+ HSWIM) és XLOOP, az utóbbi magyar fejlesztésű.
Az hogy hol, milyen működik, az ma már nem publikus?
De konkrétan Nagykanizsánál 2 szakaszról nincs adat a 211 és 224 km-ek között:
Csak gépi számolás van automatával? Vagy kamerával is számolnak, amit megnéz egy ember? Vagy van hagyományos strigulázós számolás is? (Persze nem a leállósávban ülve egy széken, hanem megfelelő helyen pl. járdával ellátott felüljárón, autópálya esetén.)
Ott van közte a Nagykanizsa-Centrum lehajtó. Ott biztosan lemegy sok autó és a buszok nagy része is. Inkább azt nem értem, a 160-170 km-ek környékén stabilan mért kb. száz buszból hogyan lesz közvetlen Nagykanizsa előtt ötszáz, amiből aztán a két határállomáson összesen alig száz megy át.
A teherautóknál minden bizonnyal mérési hibát látunk, mert az összes teherautó-kategóriát összeadva kb. reális értéket kapunk, az egyes kategóriák külön-külön viszont teljesen irreálisak.
Annó volt egy Papp elvtárs, akinek köszönhetően 1968 után gyakorlatilag az elsők között lett taccsra vágva az almádiba menő vicinális, viszont már a 80-as évek végén volt ott elkerülő!!! Az is neki köszönhető? Ugyanis 1989-ben mentem először (közúton) busszal Budapestre, és akkor már volt elkerülő, és voltak rajta sebességjelző lámpák is, hogy mekkora sebességgel kell menni, hogy a következő csomóponton megállás nélkül át lehessen haladni.
Megjegyezném, hogy akkoriban a nagyon preferált keleti országrészben sem volt szinte sehol sem elkerülő, de Veszprémben már akkor volt lóhere csomópont a körgyűrű és a 8-as között, valamint a körgyűrű nélkül is jobban elvolt Veszprém, mint más nagyvárosok, mert az északi elkerülő, aki az ipartelepen vezetett keresztül, már gondolom pár évvel előbb meg volt. Na meg nem tudom, hogy van-e még olyan magyar város, ahol teljes, 360 fokos körgyűrű van!
Persze, most már ez is túlzsúfolttá vált, de akkor, közel 30 éve még nem ez volt a helyzet! Bár forgalom akkor is jócskán volt rajta.
Ez különösen vicces, amikor dugó van, araszolnak az autók és az előttem állók ugye eltakarják a felfestést... Ami még jellemző, hogy amikor a főút átmegy egy falun, néha elkeskenyedik, megszűnik a sávelválasztó felfestés - innen lehet tudni, hogy ott nem fér el két autó egymás mellett. Tábla persze gyakran nincs, bár láttam néhány "Oncoming vehicles in middle of road" táblát.
Rajkáról mentem ki a menetrend szerinti busszal Pozsonyba! Ez nem a legrövidebb úton megy! Viszont itt láttam és a sofőr is említette, amikor csodálkoztam, hogy miért húzódik le, hogy rendkívül aljas módon van a sávozás felfestve, mert nincs meg a busznak megfelelő szélesség, de fel van festve a középső elválasztó sáv! A személyautók elférnek, a kamionok/buszok meg úgyis észreveszik a szívást, de szerintem a kisteherautóknak ez nagyon szívatós lehet. :( Miért engedik a hatóságok az ilyen megtévesztő jelöléseket? :(
Ez egyrészt a levegő- és zajszennyezést növelő dugókhoz, másrészt a közlekedési hálózat minőségének romlásához vezet. A helyzetet orvosolhatná a régóta tervezett elkerülő út megépítése, amely mind a 26-os, mind a 27-es út forgalmától tehermentesítené a várost. A két út csatlakozása komoly veszélyforrás, az elkerülő út megépítéséig forgalombiztonságot javító beavatkozás szükséges (körforgalom építése)
pont úgy ahogy magát az elkerülőt.. 2015-ben... írták
Közlekedés
Sajnos már nagyon csúszik, de talán jövőre elindul a Sajószentpétert és Kazincbarcikát elkerülő út építése. Mivel ezen sokkal gyorsabban el lehetne érni Miskolcot, részemről nagyon örülnék neki. A nyomvonal az alábbiak szerint néz ki:
1. ütem: Sajószentpéter előtti körforgalom, 26. főút–27. főút 2. ütem: 27. főút–Szeles 3. ütem: Szeles–Sajókaza, 26. főút.
Első körben csak az első két ütem megvalósítását tudom elképzelni. Ha ezek megvalósulnak, akkor igen nagy változás fog beállni Kazincbarcika életében!
A projekt 518 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás valósul meg.
Fontos még, hogy kétszer egy forgalmi sáv lesz a fél kilométer hosszú szakaszon, amire teljesen elkészül minden. A becsatlakozó utcáknál mindenütt egy külön balra kanyarodó sáv segíti majd a sofőröket.
tehát 2 projekt nem összehasonlítható.... ahogy ezt írtuk nagyon sokszor...
Nem egyforma hát. Baján a közvilágítást meg kell buherálni hozzá, de valószínüleg egyéb közmüveket is. Az útépítés nem csak annyiból áll, hogy leterítjük az aszfaltot, aztán hívjuk a Józsit az úthengerével...
Nemrég Angliában jártam autóval, a tapasztalataim:
A jó: nincs jobbkéz-szabály (meg balkéz sem, bármit is állítanak egyes fórumok). Minden kereszteződésben jelölik, kinek kell elsőbbséget adni, többnyire felfestéssel. Nincs gond jobb-bal kéz összekeveréssel, mindig egyértelmű a helyzet. Továbbá elkerülik azt a nálunk gyakori helyzetet, hogy T alakú kereszteződésnél a T "tetején" balról jobbra egyenesen haladónak elsőbbséget kell adni a T szára felől érkező, kanyarodás miatt egyébként is lassító járműnek - amiből nem ritkán olyan "helyi szokásjog" alakul ki, hogy a T szárán érkező fog elsőbbséget adni. Az angolok ezt explicit megoldják. Szintén tetszett, hogy sávlezárásos útfelújításnál átlagsebességet mér a traffipax, senki nem is ment 50 mph-nál gyorsabban (ellentétben mondjuk egy hasonló helyzettel Németországban), a Waze viszont számolt vissza, hogy meddig tart a korlátozás. Viszont ha kanyar vagy kereszteződés van, akkor nem tesznek ki sebességkorlátozást, hanem csak egy-egy "Slow" táblát: úgy látszik, nem a büntetés a fontos nekik. Ezeket átvehetnénk.
A rossz: a sebességhatáraik nem tűntek túl logikusnak. Városban 30 mph (48 km/h) az OK. Lakott területen kívül 60 mph (96 km/h) viszont erős túlzásnak tűnt, főleg a keskeny vidéki kanyargós utakon (két busz csak centizve fér el egymás mellett, útpadka 10 centi, utána sövény/kőfal - tiszta alagút helyzet). Az elválasztott úttestjeiken (kb. mint a 8-as út Várpalota és Veszprém között nálunk) 70 mph (112 km/h) tempó is helyenként túlzásnak tűnik, mert van szintbeli kereszteződés. Ehhez képest a 2x3 sávos autópályákon ugyanilyen korlátozás van, az meg nagyon alacsonynak tűnik. Egyébként meg hajlamosak pici, kistányér méretű táblákat kitenni, a körforgalmat meg szinte sosem táblázzák.
A csúnya: szeretik a körforgalmat, pl. a fent említett 2x2 sávos országúton is, előzékenyen fasor mögé rejtve. Jön az ember 100+ km/h-s sebeséggel, kint van néhány "Slow" tábla, az út enyhén balra fordul, majd be a körforgalomba mindenféle további tábla nélkül, csak az látszik, hogy kamion jön jobbról... Harmadikra már nem volt meglepő. Szeretik még a turbó körforgalmat, főleg autópályalehajtóban (kb. mint nálunk a 11-M0 csomópont), viszont ezek többnyire nincsenek kitáblázva ilyen szinten, csak felfestve (pl. külső sáv M5N, középső sáv A358E, belső sáv M5S). Ez különösen vicces, amikor dugó van, araszolnak az autók és az előttem állók ugye eltakarják a felfestést... Ami még jellemző, hogy amikor a főút átmegy egy falun, néha elkeskenyedik, megszűnik a sávelválasztó felfestés - innen lehet tudni, hogy ott nem fér el két autó egymás mellett. Tábla persze gyakran nincs, bár láttam néhány "Oncoming vehicles in middle of road" táblát.
Körforgalmi csomópont épül Sajószentpéteren a 26-os és a 27-es főutak kereszteződésében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Sajószentpéter önkormányzata beruházásában július 25-étől - közölte a társaság az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a munkálatok várhatóan 3 hónapig tartanak, ezért forgalomkorlátozásra és hosszabb menetidőre számíthatnak a közlekedők.
A beruházás mintegy 151 millió forintos európai uniós és 11 millió forintos önkormányzati forrásból, valamint 15 millió forintos, a kazincbarcikai BorsodChem Zrt. által nyújtott támogatásból valósul meg.
A személygépkocsik Tornanádaska, azaz a 27-es főút felé önkormányzati utakon tudnak eljutni, a tehergépkocsik és az autóbuszok számára a továbbiakban is nyitva lesz a csomópont.
A kivitelezés az előzetes tervek alapján 90 napig tart, a korszerűsített csomópontot várhatóan október 31-én vehetik birtokba majd a közlekedők.