Keresés

Részletes keresés

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 1 40444

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40443

 

 

Magyar-Szerb határ-2017

 

A határt 11.588.916 fő lépte át.

A  legtöbb határátlépő szerb, közel minden negyedik magyar volt.

 

Az átlépők 98,9%-a közúton lépte át a határt.

Az átlépők 1%-a (116.573 fő) vasúton lépte át a határt.

 

A maradék 0,2% határátlépőn osztozott a vízi és a légi közlekedés.

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2018.07.24 0 1 40442

 

 

Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.24 0 0 40441

Tudom, ahogy az M4-nek is, aztán még se épült meg...

bezzeg a homályos hátterű Via Carpatia magyar szakasza az elkészül...

na az lesz igazán a semmiből a semmibe vivő út...

se a szlovák, se a román oldalon nincs mibe csatlakozni

Előzmény: Mr Reacher (40428)
ML11 Creative Commons License 2018.07.23 0 0 40440

Anno azt mondtam, hogy középtávon sem fog megépülni Nyíregyháza északi elkerülője Nyírszőlős és Nyírtura közt. Úgy néz ki hogy tévedtem:

 

“A külső körgyűrűt illetően pedig már aláírtak egy előzetes megállapodást a kormányzattal, hogy a 2020-ra Nyírszőlősig megépülő Nyugati elkerülő később elérjen majd a Keleti elkerülőig.“

 

https://www.nyiregyhaza.hu/dinamikus-elorelepes-az-infrastrukturalis-fejlesztesekben-mely-jovore-is-folytatodik-2018-07-19

Előzmény: Mash_bakter (37279)
dimelo Creative Commons License 2018.07.23 0 0 40439

Autópályákon automatákkal, de ma már csak ilyen utalások vannak: FCS+ W,   FCS+J

Lehet hozzáolvasni:

Az országos közúthálózat mintegy 350 keresztmetszetében gyakorlatilag folyamatos üzemmel működnek a mérőhelyek.
Az utóbbi években az automata mérőhelyek többféle különböző új fejlesztésű automatával kerültek telepítésre, melyek az alábbiak:

CrossCount, MiniClass, QLTC, TDC (HI TRAC100, HI TRAC110, HI TRAC100+ HSWIM) és XLOOP, az utóbbi magyar fejlesztésű.

 

Az hogy hol, milyen működik, az ma már nem publikus?

 

De konkrétan Nagykanizsánál 2 szakaszról nincs adat a 211 és 224 km-ek között:

https://www.google.com/maps/dir/46.4775079,16.9729338/46.4454018,16.8199019/@46.4605226,16.8715767,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

pedig a 210 és 218. km-ek csomópontjai lényeges különbségek forrásai.

 

Az a "legszebb", ha egymás melletti szakaszokat más-más tipusú műszer rögzít. Ebből következhet ilyen "parajelenség".

 

Előzmény: v_peti (40438)
v_peti Creative Commons License 2018.07.23 0 0 40438

Csak gépi számolás van automatával? Vagy kamerával is számolnak, amit megnéz egy ember? Vagy van hagyományos strigulázós számolás is? (Persze nem a leállósávban ülve egy széken, hanem megfelelő helyen pl. járdával ellátott felüljárón, autópálya esetén.)

Előzmény: dimelo (40434)
NAR Creative Commons License 2018.07.22 0 0 40437

Hétköznap kora/késődélután, mindkét irányban.

Előzmény: dimelo (40422)
dimelo Creative Commons License 2018.07.22 0 0 40436

Rendben az észrevételed a lehajtóról, csakhogy 10 év elteltével sem lehet rendet rakni?

 

Nem lenne nagy feladat minden szakaszt mérni, de itt valahogy nem sikerül.

 

Tehergk-knál is "csúszik a kuplung", mert 3200 a reális, de 4200-at sikerült kihozni belőle.

Az viszont egységjárműben +1500-as különbség.

 

Javasolnám mindenkinek, hogy az egységjármű helyett a valós darabszámot figyelje,

végtére is járműveket előzünk, vagy azok előznek minket, nem az "egységjárművek".

 

Virtuálisan elképzelem amikor 2,5 szgk-nyi kamiont előzni kellene. 

2,5 szgk-n simán át lehet látni, de egy kamionon nemigen...

 

Tele van furcsaságokkal az OKA, és csak egy magyarázat az, hogy az automaták nem pontosan ismerik fel a járműkategóriákat...

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (40435)
Fradista Utazó Creative Commons License 2018.07.22 0 0 40435

Ott van közte a Nagykanizsa-Centrum lehajtó. Ott biztosan lemegy sok autó és a buszok nagy része is. Inkább azt nem értem, a 160-170 km-ek környékén stabilan mért kb. száz buszból hogyan lesz közvetlen Nagykanizsa előtt ötszáz, amiből aztán a két határállomáson összesen alig száz megy át. 

A teherautóknál minden bizonnyal mérési hibát látunk, mert az összes teherautó-kategóriát összeadva kb. reális értéket kapunk, az egyes kategóriák külön-külön viszont teljesen irreálisak. 

Előzmény: dimelo (40434)
dimelo Creative Commons License 2018.07.22 0 0 40434

Az ördög mindig a részletekben van...

 

Becsehely után olyan cunami érzékelhető, hogy egyetlen adat sem koherens az előtte szakasszal.

 

3771 mérőhely 5466   811 497     1268 254   75 1231
3358                1314 2843 271       811 347 324 2758    melyik van közelebb a valósághoz???

 

Nagyon "meggyőző" tud lenni: 497 autóbusz majdnem a felére csökken.

                                               1268 középnehéz tgk-ból eltűnik 450

                                                pótkocsisok megnégyszereződnek

                                                nyergesvontatók megduplázódnak

                                               a személygépkocsik 3/4-e eltűnik

                                               a kistehergépkocsik extrán szaporodnak: 3x

 

Ebből nem lehet helyes következtetéseket levonni... a baj nem jár egyedül:az M70 első mérőhelyén (3871) a becsült adat sem segít...

Előzmény: NAR (40416)
v_peti Creative Commons License 2018.07.20 0 0 40433

Annó volt egy Papp elvtárs, akinek köszönhetően 1968 után gyakorlatilag az elsők között lett taccsra vágva az almádiba menő vicinális, viszont már a 80-as évek végén volt ott elkerülő!!! Az is neki köszönhető? Ugyanis 1989-ben mentem először (közúton) busszal Budapestre, és akkor már volt elkerülő, és voltak rajta sebességjelző lámpák is, hogy mekkora sebességgel kell menni, hogy a következő csomóponton megállás nélkül át lehessen haladni.

 

Megjegyezném, hogy akkoriban a nagyon preferált keleti országrészben sem volt szinte sehol sem elkerülő, de Veszprémben már akkor volt lóhere csomópont a körgyűrű és a 8-as között, valamint a körgyűrű nélkül is jobban elvolt Veszprém, mint más nagyvárosok, mert az északi elkerülő, aki az ipartelepen vezetett keresztül, már gondolom pár évvel előbb meg volt.
Na meg nem tudom, hogy van-e még olyan magyar város, ahol teljes, 360 fokos körgyűrű van!

Persze, most már ez is túlzsúfolttá vált, de akkor, közel 30 éve még nem ez volt a helyzet! Bár forgalom akkor is jócskán volt rajta.

 

 

Előzmény: Roger Preed (40407)
v_peti Creative Commons License 2018.07.20 0 0 40432

Ez különösen vicces, amikor dugó van, araszolnak az autók és az előttem állók ugye eltakarják a felfestést... Ami még jellemző, hogy amikor a főút átmegy egy falun, néha elkeskenyedik, megszűnik a sávelválasztó felfestés - innen lehet tudni, hogy ott nem fér el két autó egymás mellett. Tábla persze gyakran nincs, bár láttam néhány "Oncoming vehicles in middle of road" táblát.

Rajkáról mentem ki a menetrend szerinti busszal Pozsonyba! Ez nem a legrövidebb úton megy!
Viszont itt láttam és a sofőr is említette, amikor csodálkoztam, hogy miért húzódik le, hogy rendkívül aljas módon van a sávozás felfestve, mert nincs meg a busznak megfelelő szélesség, de fel van festve a középső elválasztó sáv! A személyautók elférnek, a kamionok/buszok meg úgyis észreveszik a szívást, de szerintem a kisteherautóknak ez nagyon szívatós lehet.  :( Miért engedik a hatóságok az ilyen megtévesztő jelöléseket? :(

Előzmény: NAR (40419)
dimelo Creative Commons License 2018.07.20 0 0 40431

Óh, a "jó Lopi"

 

Mint "autentikus döntéshozó", helyesen csak rikkancs...

Előzmény: Mr Reacher (40430)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.07.20 0 0 40430

Loppert Dani is beígérte 2014-ben 2018-as átadással.

Előzmény: dimelo (40429)
dimelo Creative Commons License 2018.07.20 0 2 40429

Nem tudod, hogy 2010-ben fülkeforradalmi rendszerváltás volt?

Ez új időszámítást is jelent...

Előzmény: Mr Reacher (40428)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.07.20 0 0 40428

A sajószentpéteri elkerülőnek 2010-ben már építési engedélye volt.

Előzmény: Csülkös.Pantani (40426)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.20 0 0 40427

http://www.onkportal.hu/data/eupalyazat/dokumentumok/sajoszentpeter_77.pdf

 

és itt sincs térkép, csak leírás, hogy miért is épül...

Támogatással elnyert összeg: 167.611.204 Ft

Támogatás mértéke: 100%

A projekt befejezésének tervezett napja: 2018.09.30.

Előzmény: Csülkös.Pantani (40426)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.20 0 0 40426

pont ezt írom én is...

van 135 milliós és van 500 milliós, más más műszaki tartalommal...

sajna egyik hírben se találtam normális leírást..

 

http://www.boon.hu/harom-honap-borzalom-de-utana-konnyebb-lesz-sajoszentpeteren/3925795

 

itt a képet elnézve úgy gondolom van elég hely arra, hogy legyenek direkt jobbra kanyarodó sávok,

és középen egy rendes körforgalommal

 

a villanyoszlopok útba lesznek így első ránézésre...

 

 

település fejlesztési doksiban ez van...

http://sajoszentpeter.hu/data/dokumentumok/its_sajoszentpeter.pdf

Ez egyrészt a levegő- és zajszennyezést növelő dugókhoz, másrészt a közlekedési hálózat minőségének romlásához vezet. A helyzetet orvosolhatná a régóta tervezett elkerülő út megépítése, amely mind a 26-os, mind a 27-es út forgalmától tehermentesítené a várost. A két út csatlakozása komoly veszélyforrás, az elkerülő út megépítéséig forgalombiztonságot javító beavatkozás szükséges (körforgalom építése)

 

 

A Barcikai hasonló doksiban is csak említik...

http://barcikaihistorias.hu/erdekessegek-kazincbarcika-telepulesfejlesztesi-koncepciojabol-its-ivs-es-a-szechenyi-2020-terv/

pont úgy ahogy magát az elkerülőt.. 2015-ben... írták

Közlekedés

Sajnos már nagyon csúszik, de talán jövőre elindul a Sajószentpétert és Kazincbarcikát elkerülő út építése. Mivel ezen sokkal gyorsabban el lehetne érni Miskolcot, részemről nagyon örülnék neki. A nyomvonal az alábbiak szerint néz ki:

1. ütem: Sajószentpéter előtti körforgalom, 26. főút–27. főút
2. ütem: 27. főút–Szeles
3. ütem: Szeles–Sajókaza, 26. főút.

Első körben csak az első két ütem megvalósítását tudom elképzelni. Ha ezek megvalósulnak, akkor igen nagy változás fog beállni Kazincbarcika életében!

 

 

Igazán elkezdhetnék már az első ütemet...

 

1 éve is csat tervek tervek  2017.08.2 

http://www.boon.hu/a-sajoszentpeteriek-varva-varjak-a-26-os-elkerulojet/3570117

 

 

Előzmény: van_Persil (40424)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.20 0 0 40425

https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/berenyi-ut-epul-a-korforgalom-2430898/

A projekt 518 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatás valósul meg. 

Fontos még, hogy kétszer egy forgalmi sáv lesz a fél kilométer hosszú szakaszon, amire teljesen elkészül minden. A becsatlakozó utcáknál mindenütt egy külön balra kanyarodó sáv segíti majd a sofőröket.

 

tehát 2 projekt nem összehasonlítható.... ahogy ezt írtuk nagyon sokszor...

kitudja van e valami közmű kiváltás... 

a körforgalomba vezető utak felújítása....

 

 

Előzmény: Csülkös.Pantani (40423)
van_Persil Creative Commons License 2018.07.20 -20 0 40424

Nem egyforma hát. Baján a közvilágítást meg kell buherálni hozzá, de valószínüleg egyéb közmüveket is. Az útépítés nem csak annyiból áll, hogy leterítjük az aszfaltot, aztán hívjuk a Józsit az úthengerével...

Előzmény: Csülkös.Pantani (40423)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.20 0 0 40423

Tudom 2 körforgalom sose egyforma...

https://www.lokal.hu/2018-03-korforgalom-epul-a-jelky-andras-teren/

ez itt 1,5 milliárd Baja közepén...  Jelky András téren

 

http://kaposvarmost.hu/hirek/kaposvari-hirek/2018/04/05/korforgalom-epul-jutaban.html

a 135 millió forintos körforgalom támogatására.  

 

 

 

Előzmény: Mr Reacher (40421)
dimelo Creative Commons License 2018.07.19 0 0 40422

Melyik napon - napszakban - irányban?

 

Jövő héten járok arra, de szombat lesz, vagyis átlag feletti nyomulásra számítok.

Előzmény: NAR (40416)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.07.19 0 0 40421

Sokallom.

Előzmény: Csülkös.Pantani (40420)
Csülkös.Pantani Creative Commons License 2018.07.19 0 0 40420

Kevesled? Sokallod?

Nekem olcsónak tűnik a 151 millió....

Előzmény: Mr Reacher (40418)
NAR Creative Commons License 2018.07.19 0 2 40419

Nemrég Angliában jártam autóval, a tapasztalataim:

A jó: nincs jobbkéz-szabály (meg balkéz sem, bármit is állítanak egyes fórumok). Minden kereszteződésben jelölik, kinek kell elsőbbséget adni, többnyire felfestéssel. Nincs gond jobb-bal kéz összekeveréssel, mindig egyértelmű a helyzet. Továbbá elkerülik azt a nálunk gyakori helyzetet, hogy T alakú kereszteződésnél a T "tetején" balról jobbra egyenesen haladónak elsőbbséget kell adni a T szára felől érkező, kanyarodás miatt egyébként is lassító járműnek - amiből nem ritkán olyan "helyi szokásjog" alakul ki, hogy a T szárán érkező fog elsőbbséget adni. Az angolok ezt explicit megoldják. Szintén tetszett, hogy sávlezárásos útfelújításnál átlagsebességet mér a traffipax, senki nem is ment 50 mph-nál gyorsabban (ellentétben mondjuk egy hasonló helyzettel Németországban), a Waze viszont számolt vissza, hogy meddig tart a korlátozás. Viszont ha kanyar vagy kereszteződés van, akkor nem tesznek ki sebességkorlátozást, hanem csak egy-egy "Slow" táblát: úgy látszik, nem a büntetés a fontos nekik. Ezeket átvehetnénk.

 

A rossz: a sebességhatáraik nem tűntek túl logikusnak. Városban 30 mph (48 km/h) az OK. Lakott területen kívül 60 mph (96 km/h) viszont erős túlzásnak tűnt, főleg a keskeny vidéki kanyargós utakon (két busz csak centizve fér el egymás mellett, útpadka 10 centi, utána sövény/kőfal - tiszta alagút helyzet). Az elválasztott úttestjeiken (kb. mint a 8-as út Várpalota és Veszprém között nálunk) 70 mph (112 km/h) tempó is helyenként túlzásnak tűnik, mert van szintbeli kereszteződés. Ehhez képest a 2x3 sávos autópályákon ugyanilyen korlátozás van, az meg nagyon alacsonynak tűnik. Egyébként meg hajlamosak pici, kistányér méretű táblákat kitenni, a körforgalmat meg szinte sosem táblázzák.

 

A csúnya: szeretik a körforgalmat, pl. a fent említett 2x2 sávos országúton is, előzékenyen fasor mögé rejtve. Jön az ember 100+ km/h-s sebeséggel, kint van néhány "Slow" tábla, az út enyhén balra fordul, majd be a körforgalomba mindenféle további tábla nélkül, csak az látszik, hogy kamion jön jobbról... Harmadikra már nem volt meglepő. Szeretik még a turbó körforgalmat, főleg autópályalehajtóban (kb. mint nálunk a 11-M0 csomópont), viszont ezek többnyire nincsenek kitáblázva ilyen szinten, csak felfestve (pl. külső sáv M5N, középső sáv A358E, belső sáv M5S). Ez különösen vicces, amikor dugó van, araszolnak az autók és az előttem állók ugye eltakarják a felfestést... Ami még jellemző, hogy amikor a főút átmegy egy falun, néha elkeskenyedik, megszűnik a sávelválasztó felfestés - innen lehet tudni, hogy ott nem fér el két autó egymás mellett. Tábla persze gyakran nincs, bár láttam néhány "Oncoming vehicles in middle of road" táblát.

Mr Reacher Creative Commons License 2018.07.19 0 0 40418

És az ára?

Előzmény: bodrostomi (40417)
bodrostomi Creative Commons License 2018.07.19 0 0 40417

Már éppen ideje volt, ennek legalább lesz értelme ellenben a Sajószentpéter előtti körforgalommal.

 

Erről viszont nem nagyon lehetett látni terveket.

Előzmény: Mr Reacher (40415)
NAR Creative Commons License 2018.07.19 0 0 40416

"

M7-M70:

Szépen kinőtte magát a Siófok alatti szakasz, Fonyódnál csökken le a forgalom 20 ezer alá majd az M70-ig 15 ezer marad. "

 

A saját tapasztalatom is az volt, hogy nem olyan szellem-jellegű Zamárdi után az autópálya, mint mondjuk tavaly volt.

Előzmény: Roger Preed (40394)
Mr Reacher Creative Commons License 2018.07.19 0 0 40415

Körforgalmi csomópont épül Sajószentpéteren a 26-os és a 27-es főutak kereszteződésében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. és a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Sajószentpéter önkormányzata beruházásában július 25-étől - közölte a társaság az MTI-vel.

 

A tájékoztatás szerint a munkálatok várhatóan 3 hónapig tartanak, ezért forgalomkorlátozásra és hosszabb menetidőre számíthatnak a közlekedők.


A beruházás mintegy 151 millió forintos európai uniós és 11 millió forintos önkormányzati forrásból, valamint 15 millió forintos, a kazincbarcikai  BorsodChem Zrt. által nyújtott támogatásból valósul meg.


A személygépkocsik Tornanádaska, azaz a 27-es főút felé önkormányzati utakon tudnak eljutni, a tehergépkocsik és az autóbuszok számára a továbbiakban is nyitva lesz a csomópont. 


A kivitelezés az előzetes tervek alapján 90 napig tart, a korszerűsített csomópontot várhatóan október 31-én vehetik birtokba majd a közlekedők.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!