Csak egy okoskodás: ilyenkor ( mármint a frissítés után ) egy gyári visszaállítás nem segít? Ez csak alapra állít mindent, de nem rakja vissza a régi fw-t, pl telefonoknál ( vagy nálam pont a tévénél ) segíteni szokott, ha előjön egy bug a frissítést követően. Úgy láttam a menüben barangolva, hogy itt is van ilyen.
Más.
A hátsó ajtó a spoilernél nekem is repedt, három helyen is. A szervizben azt mondták, nincs rá visszahívás, erre írtam az importőrnek, ezt válaszolták:
"Nincs ilyen témájú visszahívási kampány, ez ügyben sajnos nem megfelelő tájékoztatást kapott a fórumokon ill. az ismerősi körben. A szükséges javítás költségének egy részére viszont tud támogatást adni a márkaszerviz hálózatunk. "
Ez hogy lehetséges, hogy nektek van, nekem nincs. Összefüggene a garival?
A firmware és a térképfrissítést célszerűbb külön kezelni. egy firmware frissítés a teljes rendszert érinti, míg a térképfrissítés csak egy kis részét. És amíg firmware frissítés csak igen ritkán történik, addig a térképeket általában évente kétszer frissítik. Szóval a térképeket nyugodtan frissítheted, azzal csak jól fogsz járni.
Igazad van. Aki óvatosan akar eljárni, az megvárja hogy mások miket mondanak az új verzióról, és annak tudatában el tudja dönteni, hogy akar frissíteni, vagy sem. Ha visszaolvasod a korábbi hozzászólásaimat nagyon sokáig az volt a véleményem, hogy nem igazán éri meg frissíteni. Viszont az ide írtak alapján úgy döntöttem, mégiscsak megcsinálom. Ez nem jelenti azt, hogy minden megjelenő frissítést automatikusan fel fogok tenni.
A kutya ott van elásva, hogy amíg nem frissítesz, addig nem tudod, jobb lesz-e tőle a saját rendszered vagy sem. Az általunk említett hibák sem jelentkeznek mindenkinél (nálam, például a Bluetooth sztereó eltűnése nem jelentkezik).
Viszont ha frissítettél, akkor már nincs visszaút. Próba-"cseresznye" ez, semmi más.
Frissíteni mindig csak akkor van értelme, ha azt követően jobb lesz a rendszer. Ha a jelenlegivel is meg vagy elégedve, és nem tapasztalsz zavaró hibát, akkor a frissítés felesleges. Soha nem értettem azokat, akik bármit csak azért frissítenek, hogy elmondhassák, nekik mindig a legújabb van.
Míg snow.dog-hoz hasonlóan én is úgy látom, hogy a kamera képe jobb lett, főleg szürkületben, ugyanakkor az általad jelzett hibákból kettőt én is tapasztalok: telefonálás után magától bekapcsol a médialejátszó akkor is, ha előtte ki volt kapcsolva (az szólal meg, ami legutoljára ment - rádió, USB, stb.), és elvétve tényleg nem hallatszik az index hangja.
A magától bekapcsoló médialejátszó az előző firmware verzióban nálam sem jelentkezett, az indexes probléma viszont vadi új.
Nálam eredetileg az első verziók egyike volt telepítve (gyárilag). Nekem az 5.42.B.R4 bejött, sok minden jobb lett, hibát eddig nem találtam, legalábbis olyant nem, ami ebben a verzióban jelent volna meg. Nem volt magyar nyelvű menü, ebben van (bár az angollal is elvoltam). Jobb lett a hátsó kamera képe, stabilabb lett az adaptív sebességkövetés (korábban voltak vele problémák, pl. nem vette észre, ha valakit utolértem, stb). Azért lenne még mit javítani, de attól tartok ehhez a típushoz már nem sokat fognak fejleszteni, sajnos már elavult, majdnem négy éves. Ha minden így marad, nekem már így is jó lesz.
Az 5.42.B.R4-t én senkinek nem ajánlom, sajnos elkövettem azt a hibát, hogy feltettem mindkét kocsinkra.
Bluetooth esteén a sztereo hang megszűnt, a rádió telefonálás után mindig kéretlenül bekapcsol (ezt már egyszer korábban pedig javították, most visszajött a hiba), sőt a C4P2-n az index hangja is időnként elmegy. Ez a verzió egy katasztrófa. Sajnos nem lehet régebbit visszatenni, és azóta nincs újabb, ami hátha ezeket a hibákat javítani.
Azért a témát jól járd körbe, különösen ha nem gyári riasztót akarsz betenni. Ha rákötöd az energiaellátó rendszerre, akkor az akkuvédelem egy idő múlva le fogja kapcsolni. Ha meg közvetlenül az akkura teszed, akkor a fene tudja mi fog történni. Ennek a kocsinak az elektronikáját sikerült jól elbonyolítaniuk. Mindenképpen vegyél igénybe hozzáértő segítséget.
Nekem is rövid van, Magyarországon az elsők között kaptam meg 2013 decemberben, karácsony előtt. Szerintem egy elemcsere mindenképpen hasznos lesz. Nagyon egyszerű az elemet kicserélni, a menetét a kézikönyvben megtalálod.
Szerviz árat nem tudok mondani, szerintem itt a fórumon mindenki magának csinálta. Én egyszer próbáltam garanciában rávenni őket, de csak kifogás volt, frissítés nem. Azért egy szakszervizben kérdezzél rá az árra, és hogy mikori a frissítés, mi a verziószáma. Nehogy egy régit tegyenek rá. Ha jól tudom ez a legújabb: 5.42.B.R4. Ha regisztrálsz innen le is töltheted: https://mega.nz/#!PJBwTJ7a!uASPyYBs8cW9CDErpJhQJQG3if1jtYZ_ae5M6qvpFa0
Ezt érdemes belerakni a kocsiba vagy inkább kombinált riasztót keresek?
RFID 2.4 GHZ wireless car immobilizer Anti-hijacking on and off intelligent anti-hijacking english version free shipping http://s.aliexpress.com/UVZBbMzu (from AliExpress Android)
Szia. Hát pont ez a problémám, hogy nálam volt mindét kulcs, megfogtam a kilincset és semmi, indítani ugyan igy nem tudok. Lehet, hogy elemet kell cserélni? Most nem tudom kipróbálni, mert lakatosnál van.
Egy ilyen frissítést mennyiért csinálnak vajon szervizben?
Neked is a rövidebb van? A visszahívások miért voltak pontosan? Ez egy francia import használt autó, a visszahívást így is lehet érvényesíteni?
Hány távszabályzót kaptál hozzá? Gyárilag kettő van. Ha nincs tartalék, akkor próbáld meg kicserélni az elemet, hátha már gyenge. Nekem három és fél éves korában kellett elemet cserélni. Egyébként az ajtónyitáshoz minek nyomkodod a távszabályzót? Csak fogd meg a kilincset, és nyisd ki az ajtót! Persze a távszabályzó legyen nálad.
A legújabb firmware frissítés után minden menü magyar lesz, nem csak a navigáció. Házilag is megoldható, de azért van kockázata. Ha valamiért nem sikerül, akkor igen sokba fog kerülni a javítás.
A váltó frissítést nem értem, az enyémben egy ötfokozatú manuális váltó van, azon nincs mit frissíteni. Legfeljebb a fogaskerekeket. :))
Nekem két visszahívásom volt. Az első a csomagtérajtó miatt, a második meg az első futómű miatt. De lehet hogy a sorrend fordítva volt.
Közben megtaláltam a könyvben, hogy a tükröt a menüben lehet kapcsolni, és megtaláltam a tempomat kezelését is. A kulcs téma érdekes, hiába volt a zsebembe, nem nyílt az ajtó csak gombnyomásra, hiába raktam ki a műszerfalra, nem indult, csak ha behelyezem a helyére. Még a magyar nyelv érdekes.
Sziasztok. Segítsetek már ki néhány infóval legyetek szívesek. Megjött az autóm, egy 2014-es rövid. Annyit mentem vele, míg elvittem a lakatosig. A kulcs nélküli nyitás, zárás, indítás nem működik. A nyitás-zárás gombnyomásra megy, az indításhoz be kell dugni a kulcsot. A tükör nem billen hátramenetbe kapcsolva, tempomatot nem tudtam kapcsolni. Ez utóbbinál gondolom csak én bénáztam, de a többi az kapcsolható a menüben?
Mintha olvastam volna, hogy a menütendszer magyar lesz egy frissítéstől, ez igaz? Ezt szervizben kell csináltatni, vagy én is meg tudom csinálni? Tehát nem csak a navi, hanem a komplett rendszer tud magyarul? A váltó miatt érdemes vagy kell frissíteni valamit, mert az elődnél állítólag időnként kellett.
Kellene tudni valamit esetleg visszahívásokról, ami ezt a rövidet ( is) érinti?
Egyelőre ennyi, köszönöm a segítséget.
Amúgy piszok jó vele menni, eddig nagyon kellemes csalódás.
No, nekem is ilyen van a kocsiban, de ez nem teljes értékű, a kocsira felszerelt kerekekkel nem egyenértékű, tehát nem normál kerék - ezt ugye te is belátod?
Szóval magyarul nem találtam semmi infót, de angolul igen: "2013-2017 Citroen C4 Picasso Space Saver Spare Wheel. Space-saver wheels are designed for temporary use to enable the vehicle to be driven home or/and to a place of safety/repair. There is no maximum distance however they do have a speed restriction of 50mph."
Ezek szerint távolság korlátozás nincs, csak sebesség.
Gyárilag beépített, ezzel rendeltem, 30 ezer volt (pluszban). A hivatalos neve: ideiglenes pótkerék. Megpróbáltam rákeresni a neten, de semmi infót nem találtam arról, hogy milyen korlátozásokkal használható. Ránézésre egy normál gumi. Nem emlékszem, hogy a kocsi átvételekor bármilyen korlátozásról tájékoztattak volna. Eddig nem kellet használnom, az elmúlt közel 4 év alatt ki sem vettem a helyéről. Szóval most már nem igazán tudom mi is ez. Majd lefényképezem, hátha a kép alapján valaki felismeri mi ez.
Üdvözlünk a csapatban (bár az enyém nem grand)! Az itthon vásároltakhoz jár defektjavító készlet, ami elektromos pumpát is tartalmaz. Kivéve ha teljes értékű pótkereket kértél hozzá (plusz költségért), akkor nem adják a defektjavító készletet (én azért azt is kivertem belőlük).