Ez a topik legyen a társalgási fóruma azoknak, akiknek modellvasútak építésével, barkácsolásával kapcsolatos kérdései vannak, ilyen kérdésre választ tudnak adni illetve ilyen tevékenységnek a folyamatát, majd eredményeit kívánják bemutatni. Ide tartozik a terepasztal készítés minden része, a famunkától az utolsó részletek megvalósításáig. Ide tartozik a modellvasúti vontató- és vontatott járművek készítése és festése, gyári modellek "szuperelése", öregbítése. Ide tartozik a terepasztal tereptárgyainak, épületeinek, vasútforgalmi- és egyéb berendezéseinek a saját készítése, illetve a terepasztalon való elhelyezése. Ide tartozik a terepasztal villamos berendezéseinek a szerelése. Ide tartoznak az ilyen fajta munkához szükséges anyagok, szerszámok beszerzésével kapcsolatos kérdések, valamint a szakirodalom ismertetése, ilyen témájú honlapok újdonságainak bemutatása. Szándékaink szerint nem tartoznak ide a gyári modellek vásárlásával, gyűjtésével, minôségével és bemutatásával kapcsolatos kérdések. Nem téma a digitális vasútmodellezés sem, még saját építés szintjén sem, hiszen annak van jól működô saját fóruma.
Ja hogy egy áramszedőről van szó az sajna szomorú nekem csak egy kis alu tábla volt annál bevált. Hát nem tom van e olyan ragi de biztos. Én az eltört áramszedőm egy alu darbját kicseréltem rézre fogtama régi alu darabot és kínkeserves munkával csináltam egyet rézből azóta is azt használja a mozdony mert egy újjat venni nem akartam mert drága:)
A pillanat ragi az nekem ebben az esetben nem jó mert eltört. Ez egy áramszedő láb, amikor felteszem a szedőt eltörik a ragasztás. Valami erősebb ragi kellene talán,m de mi?
Nekm is volt ilyen prbémám egy alu lap elört. Én pill. ragasztóval összeragaszttam és finoman felpoliroztam ha ügyesen csinálod nem is fog látszani a ragaszás. És elég tartósnak bizonyult mert már két ve úgyvan és repedt el nem tört el újra.
Emlékeztem, hogy a Webzinen valamit olvastam róla, de nem találtam.
Köszönöm a linket, a cikk teljesen megválaszolta a kérdésemet, de egy kicsit elbizonytalanított. Lehet, hogy érdemesebb (drágább, de egyszerübb) lenne egy kész kompresszort vennem.
Tudnál segíteni? Az ebay-en van egy kompresszor. Körülbelöl 100 EUR. Az interneten hirdetik több helyen is. Ránézésre alkalmas. Tudnál ez alapján véleményt mondani róla? Lehet, hogy Te kapásból látsz olyan paramétert, ami alapján alkalmatlan...
Egyáltalán a munkadíjat és a hűtőgépkompresszort leszámítva hogy jönne ki egy saját építésű?
Szívesen küldök, bár épp' most tervezem egy honlap készítését. Addig is Luc72, ill., Király Ernő képtáraiban - kalivas terepasztala alkönyvtárban - található jó néhány felvétel. Mindkettő elérhető a "vasutmodellezes.lap.hu" oldalon a hazai vasútmodellezők között. Üdv ! :-))
Én nem építek még modellvasútat, de szerintem úgy lehet, hogy egy rúdra felteszed a jelzést, mind a 4-et, és ennek az a rúdnak az aljára teszel egy fogaskereket, és a fogaskeréket a váltóállító motor hajtja, úgy, hogy derékszögben áll egymással a két fogaskerék. Nem tudom, mennyire használtó, ha egyáltalán használható, de én így próbálnám meg, de majd a többiek megmondják a tuttit.
A nővérem (építészmérnöknek tanult, így járatosabb modellboltokban, a balsafámat is Ő vette meg) szerint lehet kapni pesten átlátszó műanyag lapot, olyat amivel pl. a fogkefe dobozát is csinálják, hogy hátul papír, elől meg ez átlátszó műa. kiformázva. Sztem nézz utánna.
Urak! Személyvagonokhoz ablak készítésre keresek ötletet. Nem Tic-Tac doboz vagy CD tok reszelést, mert 120 db kellene, valami sokszorosíthatót keresek.
Egy csomó dolgom összegyűlt, amit le szeretnék festeni (MÁV: 2 db Ggs, 2 db Gbgs, 2 db Es, 1 db Ks, 1 db Zekk).
Elhatároztam, hogy kompresszort építettek (hűtőgépkompresszorból) az apósommal. Ő már csinált ilyet (nagy barkácskompresszort), de én nem nagyon ismerem a témát.
Két fajtáról olvastam a fórumokban. Egy tartály nélküli változatról (PhantomII írásában is ilyen szerepel) és egy tartályosról. A tartály nélküli is ad elegendő mennyiségű levegőt?
Segítene valaki elmagyarázni, mire is kell figyelnünk, milyen anyagokat kell beszereznünk? Akár privátban is várom a válaszokat.
Üdv, mindenkinek ! A hegyfaragáshoz. Részemről Martisz épitése úgyszólván etalon, de leirom a saját módszeremet, tekintettel arra is, hogy olcsó, könnyű, / súlyra is !/ és készítésekor még nem ismertem sok - elképzelhetően talán jobb - megoldást.
A kialakitandó terület határait merőleges, a hegy magasságához igazított lécekkel öveztem, kialakítottam az alagutak bejáratait, itt a belső részt a láthatóság határáig béleltem koszolt téglamintás kartonnal. A hegy egyenetlenségeit tetszőleges hosszú lécekkel, vagy hungarocell elemekkel ideiglenesen támasztottam. Erre a vázra müanyag szunyogháló került, ez könnyű, és olcsó is . A szilárd vázat az erre húzott 1-2 réteg gipszpólya alkotja . / Ez gyógyászati üzletekben beszerezhető./ Ez kb 5 perc alatt megköt, rendkivűl könnyű, az ideiglenes alátámasztásokat ennyi idő után el lehet távolitani. Száradás után / 2-3 óra/ festhető, ragasztható. Én lefestettem zöld, és szürke alapra, erre ragasztottam zöld fűfóliát, olyat, aminek rugalmas az alapja ./NOCH/ Innen, már teljesen egyéni lehet.
Az L alakú asztal külső sarkára épitettem, ugy, hogy hátulról teljesen nyitott, igy gond nélkül szervizelhetők a hegy belsejében történt esetleges problémák. / Ehhez, egy "szervizút" is kell körben az asztal mellett. /
Mk48 as műgyanta kasznit gyátanak mert most voltam Kassán és ott láttam valami cseh vagy lengyel cég gyárja a dolgot elég jónak tűnt de láttam már szebb műgyanta kasznit is. Az ára olyan 6500- forint körül volt szerintem egy kicsit drága majd ha legközelebb megyek megnéze neked (két hét múlva).
Jah! Most esett le, hogy mit akartok mondani! azt hittem, hogy a relén kell lenni valami lyuknak.
No, ezzel még asszem fogok kísérletezni (bár ez nem fog menni minden váltómnál, mert némelyek már fixen lent vannak, nem tudok alájuk még egy lyukat fúrni.
Esetleg ha tudtok segíteni abban, hogy egyszerűen hogy lehetne megoldani a relé mozgásából vmi 90°-os forgást? Mert a váltó mellé kivilágított váltójelzőt vagy mit terveztem (már megvannak hozzá a lámpák is), de eddig úgy, azok csak fixen állnak. Hogyan lehetne megoldani a forgatásukat?
Más:
Rézgaras! Következő mozdonynak nem csinálsz egy Gigantot? Ez alatt a csuklókeretes magyar gőzösre gondoltam, nem a vilire (merthogy névrokonok)?
Ez egy Piko tau szélvédője, amiről levágtam az ablaktörlőket mert sztem csúnya-csináltam is rendes törlőket helyette-de kicsit karcos lett, azt mondták, hogy csiszoljam végig finom csiszoló papírral és majd valami future waxba tegyem bele. DE nincs future waxom és nem tudok sehonnan sem szedni. Ha vennék két új szélvédőt akkor arról is levágnám az ablaktörlőket és karcos lenne az a kettő is :-))) Valaki segítsen....
A vázszerkezet nem mai találmány, volt régen ilyen játék (babilon talán??), arra emlékeztet. Pofon egyszerű ötlet, csak épp pont a NOCHnak volt rá kapacitása, hogy gyártani kezdje.
> nem az oldalsó pöcköt hajtottam az erőátvivő huzallal, hanem a középen lévő kis (1mm-es) lyukat.
Pont ezt akartam én is tanácsolni Sutamnak. Én ugyan nem készítettem ilyet, de láttam a leírását valami angol kiadványban. A két csúcssín közé befúrtak egy függôleges lyukat, abba beleragasztottak egy rézcsövet és ebben forgott az a meghajlított acélhuzal, ami a váltót állította. Nem foglal el helyet a pálya mellett és nem feltûnô.